jukojuko Opublikowano 3 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 Witam. Mam do osunięcia nieprzyjemny zapach ale już nie wiem gdzie go szukać Na początku myślałem że to klima (parownik) ale po ozonowaniu wykluczyłem ten element. Najbardziej śmierdzi po dłuższej jeździe (w pogodny słoneczny ciepły dzień )gdy zaparkuje samochód i wrócę do niego po ok30min. Wiatraki zaczynają dmuchać dość dużym smrodem. Teraz najważniejsze , filtr nowy. Pod maską zapachy w okolicy filtra sprawdzone .Wszystko ok Jak włącze klimę zapach jest miej odczuwalny . A jak włączę obieg zamknięty pachnie fabryką jak w nowym aucie . Auto to seat exeo (konstrukcja taka sama jak audi a4) Macie jakiś pomysł Lub miał ktoś podobny problem .
Tafla Opublikowano 3 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 Ozonowanie jest ok jak układ nie jest mocno zapuszczony. Jeśli na parowniku jest już lekka masakra to ozonowanie pomoże na chwilę/nie pomoże w ogóle. Ja bym po pierwsze sprawdził odpływ parownika klimatyzacji czy nie jest zapchany. Jeśli jest, to wyczyścić. Sam parownik można wyczyścić np. Takim Wurthem. Wpuszcza się go właśnie przez odpływ. Spust klimy nie jest może gdzieś nad wydechem? Miałem podobnie, kondensat wypływał na rurę od wydechu i parując zapewniał mi przez chwilę piękne aromaty Porządnie wyczyściłem odpływ i jest spokój. EDIT: Tak mnie jeszcze naszło, że możesz zamiast tego wurtha użyć czystej IPA. I od strony spustu klimytazacji i od strony wiatraka. W A4 można się do niego dostać za schowkiem.
jukojuko Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 Myślę że na parowniku nic nie ma bo na wetylacji zamkniętej absolutnie nic nie śmierdzi. Wręcz pachnie. Wystarczy wyłączyć klimę i dać nawiew świeżego powietrza i zaczyna śmierdzieć. Edit Jutro spróbuję IPA od strony wiatraka. Może w nagrzewnicy coś jest
Tafla Opublikowano 3 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 Myślę że na parowniku nic nie ma bo na wetylacji zamkniętej absolutnie nic nie śmierdzi. Wręcz pachnie. Wystarczy wyłączyć klimę i dać nawiew świeżego powietrza i zaczyna śmierdzieć. Jak dla mnie to dość typowy objaw brudnego parownika. Sprawdziłbym jeszcze ten odpływ. Jak nic nie pomoże to może TUNAP? Czyszczenie parownika pod ciśnieniem.
double-bart Opublikowano 3 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 dokładnie tj. piszą koledzy wyżej. kupujesz kontrasept albo ww. wurth lub podobny demontujesz filtr pyłkowy i wstrzykujesz przez dziure filtra pyłkowego (dość głęboko musisz to wsadzić). u mnie w serwisie wystarczyło +/- 450ml. zero jakiegokolwiek smrodu
jukojuko Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 Panowie, to dlaczego w układzie zamkniętym nie śmierdzi. Przecież też powietrze leci przez parownik. Ale mimo to spróbuję tak jak piszecie .
piotr@sta Opublikowano 3 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 Nie masz tam gdzieś 2 filtra węglowego może on skisnął?
Michał126 Opublikowano 3 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2017 Zauważyłem w sumie podobny problem, ale jeszcze w nie jakimś dużym natężeniu. Do tego szyby parują jak złe przy wysokiej wilgotności na zewnątrz, a kabinówkę wymieniam dwa razy w roku na taką z węglem aktywnym (teraz jest UFI, ze względu na moje krótkotrwałe umiłowanie w produktach tej firmy, kolejnego zamontuję Purfluxa). Jak się włączy klimę, to zapie*dala tak dziwnie, jak jakiś skisły plastik, taką chemiczną wilgocią. Na zamkniętym obiegu nie czuć nic. Parownik niby myty Tunapem w ASO 1,5 roku temu. Rzeczywiście wtedy ta klima była bezzapachowa.
jukojuko Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2017 U mnie po wł klimy smród jest już praktycznie nieodczuwalny .
Tafla Opublikowano 4 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2017 Kiedyś walczyłem z tą przypadłością w jednym z moich aut. Pomogło porządne wyczyszczenie parownika + odetkanie skraplacza no i oczywiście regularna wymiana filtrów. Bardzo podobne objawy z obiegiem wewnętrznym/klima/bez klimy. Moje przemyślenia były takie, że przy włączonej klimie (niezależnie od temperatury) parownik ma parę stopni i grzyb/pleśń po prostu nie ma jak śmierdzieć bo jest przymrożona. Co do obiegu zamkniętego to powietrze wpada inną drogą (tak przynajmniej było w tamtym aucie) i może po prostu nie rusza syfu Te wnioski to tylko moje przypuszczenia niepoparte żadnymi dowodami. Ale pomogło to, co napisałem.
alcapone154 Opublikowano 4 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2017 Tylko Tunap. W serwisie boscha w krakowie zaplacilem 130zl za kompleksowy serwis klimy. Napelnianie czynnika. Czyszczenie parownika Tunapem pod cisnieniem. Ozonowanie i czyszczenie kanalow powietrza.
qaholo Opublikowano 26 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2018 Ja robię jak ktoś wcześniej pisał. Mam ozonator 10g/h + Tunap z opryskiwacza i nie ma wacka. Jak ktoś z północy śląskiego mogę pomóc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się