
mart
Użytkownik-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O mart

Informacje
-
Imię
Marcin
-
Lokalizacja
Warszawa
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia mart
Nowicjusz (1/14)
0
Reputacja
-
Również proszę o dodanie: mart3112@gmail.com Macie może teraz jakieś ciekawe rabaty?
-
mart obserwuje zawartość Jaka maszyna polerska dla początkującego ? , Czym konserwujecie podwozia ? , Konserwacja podwozia. i 4 innych
-
Po przeczytaniu wszystkich stron i pół internetu doszedłem do swojego zestawu Mógłby, któryś z bardziej doświadczonych forumowiczów rzucić okiem na produkty oraz czy ilość do Corolli w hatchbacku (niewielkie ogniska korozji w niektórych miejscach) będzie optymalna: 1) odrdzewiacz: app r stop 2x100ml 2) podkład epoksydowy Troton 2x1,1kg 3) Podwozie i tutaj pojawiają się warianty. Na moje oko powinienem kupić 3l a) teroson rb r2000 hs b) noxudol 900 c) app autobit b120 4) Profile w podłodze + drzwi, maska, tylna klapa 2l a) teroson wx400 b) noxudol 750 c) app f400 + może masa uszelniająca na spawy Cenowo zestawy układają się: Teroson ok 350zł, Noxudol 300zł, APP 200zł. Osobiście waham się najbardziej pomiędzy A i B.
-
Jest temat, tylko szkoda że mało osób ją ma oraz nie ma efektów na lakierze i większej ilości opinii.
-
W przedziale cenowym ok 250zł lepszym wyborem byłby Eurotec WPCP116 , czy Bass 5119? Teoretycznie bass ma min obroty niższe więc powinien lepiej się nadać Szukałem info o Eurotecu, ale niestety wychodzi w szukajce inny model.
-
ADBL - nowa polska marka tworzona dla Was i dzięki Wam!
mart odpowiedział(a) na Chemik ADBL temat w ADBL
APC mam w kwadratowej niskiej (w tej co ucho jest bardziej schowane). Coś takiego: http://sklep.waxclusive.pl/1498/adbl-pre-spray-pro-5l.jpg -
ADBL - nowa polska marka tworzona dla Was i dzięki Wam!
mart odpowiedział(a) na Chemik ADBL temat w ADBL
Dokręciłem do oporu i żeby nie przekręcić. Możliwe, że jedna sztuka ferelna -
ADBL - nowa polska marka tworzona dla Was i dzięki Wam!
mart odpowiedział(a) na Chemik ADBL temat w ADBL
Doszło do mnie APC 5L wszystko fajnie, ale ten "lejek" masakra lekka. Więcej przez stronę zakrętki wylało się niż miałbym z rąsi ulać Z drugiej strony QD1 to jak panadol dla dzieci z dzieciństwa. Chodzę i wącham raz shampon, raz QD -
Chętnie bym wziął tego zielonego royala. Niestety teraz robię większe zamówienie i w sklepie mają tylko flexipads, lare i nat
-
Jestem na etapie tworzenia zestawu do bassa bp 5119. Przeglądając forum i wątek wybrałbym pasty menzerna 2500 i 3000 oraz talerz flexipad 125x10mm. Co do samych samych padów to naty czarny, czerwony i żółty (zwykłe bez nacięć) + futro wełniane flexipad. Z góry dziękuję za pomoc
-
seez, Jak będziesz miał chwilkę zrób zdjęcia i daj znać jak się sprawuje. Jak w końcu będę miał czas to pewnie wszystko dookoła oblecę i nie tylko samochody Jestem ciekawy jak poradzi sobie z Mitsubishi, bo ja na starter mam starą Toyote
-
Używał ktoś może Bass'a do polerowania innych rzeczy niż lakier samochodu? Jestem ciekawy na ile poradziłaby sobie na innych powierzchniach.
-
Kiedyś kiedy szukałem informacji czym najlepiej zabezpieczyć samochód, znalazłem post na forum golfa na którym, jak dla mnie był chyba najlepszy komentarz na temat zabezpieczania podwozia Link: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=395882 Komentarz Ralfberecik: ,,Test w oryginale dostępny pod adresem http://www.fahrzeugakademie.de/viewDocu ... 78&id=1898 W 2009 roku Oltimer Markt przystąpił do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniętych ,występujących na niemieckim rynku. Procedurę testową zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie. Opracowano i wykonano do tego celu specjalne pięcioczęściowe elementy blaszane, długości 45 cm, podobne do progów samochodowych. Trzy części blachy karoseryjnej połączono ze sobą zgrzewając. Powstały przez to dwa profile zamknięte z przegrodą z trzema sporymi otworami. Przed zgrzaniem, blachy odtłuszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewnątrz. Następnie trafiły one na osiem miesięcy na dach Akademii, gdzie narażone były na oddziaływanie deszczu, śniegu i słońca. Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawiła sie rdza. Następnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostęp do wnętrza możliwy był tylko po przez 10 milimetrowe otwory. Do dalszej obróbki progów skonstruowano stelaż, który zapewniał jednakową możliwość rozpylenia preparatów. Użyto do tego lancy z możliwością rozpylania w promieniu 360° o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów, wosków i olejów (pod ciśnieniem zalecanym przez ich producentów). Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców . Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosiła 28°C. Wszystkie progi testowe dokładnie zważono, po zabezpieczeniu i miesiąc później. Różnicę wagi pomiędzy pustymi progami i po obróbce były bardzo duże. dla poszczególnia produktów ,od 4 do 586 gramów . Produkty posiadały bardzo rożna konsystencje i składy chemiczne .Występowały one pod rożnymi postaciami : wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej, farba z utwardzaczem, żywica z woskiem, środki wiążące się ze rdzą. Większość z testowanych środków jest dostępna handlu i można je zastosować samemu Trzy z nich są tylko dostępne łącznie z usługą ,wykonana przez specjalistyczna firmę , co możne kosztować od 250 do 2000 Euro za pojazd. Przy ocenie produktów brano również pod uwagę szkodliwość dla zdrowia i środowiska. Wnętrze profili co cztery miesiące opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosują drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów. Dokładność przeprowadzenia testu spowodowana jest wielką wagą tej operacji .Musimy mieć tą świadomość, że raz zastosowany środek już nigdy nie da się usunąć. W końcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji. W trakcie leżakowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie kąpieli w roztworze soli. Przy wydaniu werdyktu końcowego zastosowano trzy główne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany środek zabezpieczył wąski profil progu dostępny tylko przez trzy otwory blachy środkowej; 2- powstały ? w bezpośrednio opryskanej komorze głównej ogniska korozji ;3- jak sprawdził się dany produkt na powierzchni nie zardzewiałych dekli zakrywających profil obustronnie. Kryteria te pozwalają ocenić zdolności penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samonośnych konstrukcjach karoserii nie brakuje. Zwycięzcą został specyfik pod nazwa: TimeMax , który zapewne nie będzie dla nas zbyt interesujący ze względu na dostępność..Można go tylko zastosować po przez zlecenie firmie z Hamburga usługi. Nie mniej jednak jako zwycięzcy testu choćby w celu poznawczym ,trzeba poświecić mu parę słów. Cena : - Koszt usługi w zależności od auta 1400 do 2000 € Produkt : nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego szkodliwość dla zdrowia i otoczenia - niewielka masa zawartości w progu - 586 gram technologia zastosowania - trzy różnej lepkości smary (po oględzinach wnętrza endoskopem ) zostają napylone po podgrzaniu do wnętrza profilu. Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy dość wysokiej temperaturze. Rezultat końcowy-Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz. Miejsce 2 Mike Sanders Korozionsschutzfett Cena -puszka 750 gram 11 € Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka masa zawartości w progu-320 gram technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem Rezultat końcowy. - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Bardzo dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz Miejsce 3 Siegafett dostępny jako kompleksowa usługa Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 € Produkt-dwu składnikowy smar na bazie oleju mineralnego szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka masa zawartości w progu-93 gram technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników, ilość smaru Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Miejsce 4 UBF 2000 dostępny jako kompleksowa usługa Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 € Produkt :- nie rozpuszczony smar Szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-żadna masa zawartości w progu -142 gramy technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie smar Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki Miejsce 5 Hammerite Waxoyl Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką - Produkt :- rozpuszczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu-26 gram technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką- Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora. Miejsce 6 Dinitrol/Dinol usługa kompleksowa Cena Koszt usługi w zależności od auta 250 do 1000 € Produkt rozpuszczone woski różnej konsystencji szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 46 gram technologia zastosowania- Firma należny bo pionierów zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych. Na podstawie archiwalnych rysunków poglądowych ukazujących profile zamknięte , przystępuje się do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat końcowy komora główna bardzo dokładnie pokryta cienka warstwa, żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Miejsce 7 Fluid Film Liquid A/liquid AR Cena 13,50€ za litrowa puszkę Produkt:- nie rozcieńczony produkt na bazie lanoliny (wosk uzyskany z wełny owczej) szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 212gram technologia zastosowania dwuskładnikowy preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo 5%, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Miejsce 8 Technolit Holraumwachs Cena 12,70€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 44 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Miejsce 9 Holts Holraumversiegelung Cena 8,10€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 48 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Miejsce 10 Akemi Holraumversiegelung Cena 7,60€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk koloru bezowego szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 32 gramy technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Produkt dobry cenowo. Miejsce 11 Würth Holraumwachs Cena 13,60€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 51 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne. Miejsce 12 Berner Holraumkonservierung Cena 8,70€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 48 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne. Miejsce 13 Prosol Holraumkonservierer Cena 8,54€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 38 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna nie dokładnie pokryta , powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni nie występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne. Myślę ze pozostałe produkty nawet nie zasługują na dokładne opisy bo w zbyt małym stopniu spełniły ,oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania. Ale w razie zainteresowania którymś z produktów służę dodatkowymi informacjami . Radze zaopatrzyć sie w numer 9/2009 Oltimer Markt. Zdjęcia tam zamieszczone są bardzo wymowne i pozwalają w pełni zgłębić temat. Z testu wynika ze wybór środka zabezpieczającego w dość znacznym stopniu zależny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na goły metal. Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne . Pozostałe produkty : 14 Liqui Moly Holraumversiegelung 15 3M 08919 16 Teroson Terotex HV 400 17 Ovatrol Öl i *#cenzura#* 18 Makra HK 400 19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi , już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM ) 20 Histori Classic Seilfett Fluid 21 Brunox IX 100 22 Eurolub 001641 23 Presto Holraumkonservierung 24 Autospezialschutz 2000 25 Oxyblock Sichercheits Roststopper 26 Carsystem KS 200 27 Elakson K 60 ML 28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl" Polecam zajrzeć do wersji oryginalnej Niemieckiej w której są zdjęcia zrobione podczas testu
-
Dzięki za odp Z tego co widziałem to opinie są nawet lepsze dla graphite niż K2 To chyba zostanę przy niej, ale fajnie by było jakby ktoś z BP mógłby porównać
-
A robiłeś jakieś grubsze cięcie nią? Jak czytałem o niej to raczej nie jest źle wykonana porównując z np. K2 czy nawet silverline. Wiadomo, że makita to nie jest, ale aż 4?!
-
Zastanawiam się nad Graphite 59g242 oraz Bass BP-5119. Wiem, że ta pierwsza jest rotacyjna, a druga DA. Ogólnie użyłbym polerki pewnie 2-3 na dużą korektę, a później już delikatne poprawki + woski/ cleanery. Z tego co rozpatrzyłem się na forum rotacyjną można szybciej oblecieć samochód z lepszym efektem tylko trzeba uważać żeby nie przypalić lakieru ale do tego trzeba się postarać Widziałem efekty po Graphite i jestem do niej przekonany, ale nie widziałem jak Bass Polska daje radę chociaż ma dobre opinie. Może ktoś miał podobną rozterkę jak ja teraz i mógłby pomóc
Sponsor serwisu
O nas
Kosmetyka Aut to największa w Polsce społeczność pasjonatów auto detailingu. Od 2009 roku naszą misją jest uświadamianie użytkowników samochodów i motocykli, jak prawidłowo dbać o swoje ukochane pojazdy. Znajdziesz u nas profesjonalne porady, a także testy produktów i akcesoriów do pielęgnacji aut. Nasi użytkownicy prezentują również swoje rozbudowane relacje przy różnego rodzaju pojazdach w działach Pokaż Swój Blask i Wash & Wax.
Dołącz do najstarszego polskiego forum o auto detailingu!