Skocz do zawartości

Mercedes-Benz E 500


YoungDetailer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ponownie. Chciałem Wam pokazać projekt z lata ubiegłego roku. Pacjent ciekawy...mianowicie MB W124 E500 z 94 roku. Silnik fabrycznie 326KM ten model 405KM - mała ingerencja AMG ;) Poszerzane nadkola, zawieszenie od Porsche, środek dedykowany dla 4 osób, pełne możliwe wyposażenie no i dźwięk V8 - bezcenne ;) Tyle o aucie które 2 lata stało pod chmurką...lakier w kiepskim stanie w dodatku tu i ówdzie po kilku kiepskich zaprawkach lakierniczych, a na jednych drzwiach nawet przebijała baza! Środek auta nawet w niezłym stanie tylko wszędzie unosił się wszechogarniający zapach stęchlizny, pleśni itp. Na początek poszła aktywna piana firmy nie pamiętam (miałem jakąś próbkę) by zmyć wszystko co mogło być na lakierze. Potem odkurzanie całości. Pranie wykładzin i bagażnika jeszcze wtedy Krcher RM 760. Plastiki standardowo APC i HD Megsa, szyby tez GC Megsa, skóra również Megs (klient chciał świecącą) wiec Gold Class Leather Cleaner & Conditioner i miał świecącą ;). Plastiki gumy i opony zewnątrz ASD, felgi Wheel Brightener, silnik Super Degreaser i HD. Lakier: glinka + Last Touch Megsa potem #105 na polishing pad, #80 na finishing pad i wosk #21. Na koniec auto miało wewnątrz dwie sesje po godzince ozonowania (co świetnie zabiło stęchliznę i zapach pleśni). Czas pracy 3 dni po 12 godz. Mimo że auto już wiekowe i widać było na nim ślady przejechanych kilometrów, udało się nieco przywrócić mu należyty sznyt i elegancję. Oceńcie sami. Pozdrawiam

Przed

resized1ci.th.jpg

Po

resized2z.th.jpg

Przed

resized3s.th.jpg

Po

resized4o.th.jpg

Przed

resized5g.th.jpg

Po

resized6.th.jpg

Przed

resized7f.th.jpg

Po

resized8p.th.jpg

Przed

resized9.th.jpg

Po

resized10.th.jpg

Przed

resized11.th.jpg

Przed

resized115.th.jpg

Po

resized12.th.jpg

Przed

resized13.th.jpg

W trakcie

resized14.th.jpg

Po

resized15.th.jpg

W trakcie

resized16.th.jpg

Po

resized17n.th.jpg

W trakcie

resized18k.th.jpg

Po

resized19.th.jpg

Przed

resized20.th.jpg

Po

resized21g.th.jpg

Przed

resized22.th.jpg

Po

resized23.th.jpg

Przed

resized24.th.jpg

Po

resized25.th.jpg

Przed

resized26.th.jpg

Po

resized27.th.jpg

Przed

resized28.th.jpg

Po

resized31.th.jpg

Po

resized32.th.jpg

Przed

resized33.th.jpg

Po

resized34.th.jpg

Przed

resized35.th.jpg

Po

resized36.th.jpg

Przed

resized37.th.jpg

Po

resized38h.th.jpg

Przed

resized39.th.jpg

Po

resized40.th.jpg

Przed

resized41.th.jpg

Po

resized42.th.jpg

Po

resized43.th.jpg

Po

resized44.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jest po patrzeć, powspominać...

Mieliśmy kiedyś takie coś, ale przez Lorinsera przeciągnięte na 386km, niestety, po 2 latach w 1997 roku jakieś ruskie sobie nim z garażu w nocy wyjechały i pojechały... :(:(:(

 

Ale auto było zajebiste, bez ogranicznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przyspieszenie i prędkość maksymalna?

Ten tez ma coś poniżej 6 sek. Zmierzyliśmy natomiast że od 0-200km/h miał niecałe 14 sek :-] jednak chyba najlepsze w tego typu samochodach jest naciśnięcie pedału przy 200 km/h, auto zbiera się jakby dopiero co startowało... :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to właśnie w tym aucie jest najlepsze, że zawsze przyśpiesza.

Ten nasz zwalniał dopiero przy 240...

Ale od 16-240 przyśpieszał bez wytchnienia

 

I sprostowanie, Porsche nie robilo w nim zawieszenia.

Zawieszenie przednie jest z MB SL W 129 (czyli SL 500), a Porsche tylko montowało karoserie u siebie i odsyłało do MB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
I sprostowanie, Porsche nie robilo w nim zawieszenia.

Zawieszenie przednie jest z MB SL W 129 (czyli SL 500), a Porsche tylko montowało karoserie u siebie i odsyłało do MB.

 

Robiło,po odesłaniu kompletnego nadwozia Porsche w zasadzie grzebało we wszystkim, od modyfikacji Nivo po przerabianie komory silnika żeby upchnąć V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzebało w ustawieniach.

A co do nivo...

Pamiętam jak nam komp nabrał błędów i w MB za granicą (w Sosnowcu...) załadowali program z W140 500...

Auto wogóle zaczęło jeżdzić jak kulawa hulajnoga na zdekoncentrowanych kołach...

 

Czyli bliżej można by napisać, że jazda jak barką po wzburzonej rzece...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sprostowanie, Porsche nie robilo w nim zawieszenia.

Zawieszenie przednie jest z MB SL W 129 (czyli SL 500), a Porsche tylko montowało karoserie u siebie i odsyłało do MB.

 

Przemek nie będę się wykłócał, na pewno masz dużo większą wiedzę motoryzacyjną, ja o tym aucie czytałem że owszem silnik ma z W129 natomiast całe zawieszenie do niego konstruowało Porsche tak jak kolega Evo napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiało to z W129 ( wpis w Briefkarte, że zawieszenie jest z W129 przednie i hamulce z W129). Oczywiście, porsche mocno w tym grzebało.

 

Fakt faktem, takich aut już nie produkują (chodzi o męskość auta).

Teraz E klasa w wersjii 500, to tylko wersja silnikowa.

By mieć męskie auto, trzeba kupić AMG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem, takich aut już nie produkują (chodzi o męskość auta).

 

Masz racje w 100% prawdziwych aut już nie produkują... :thumbdown:

 

A swoja drogą Przemek pełen podziw dla Twojego "parku maszynowego" :) no i pozazdrościć wiedzy motoryzacyjnej! Może kiedyś będzie okazja zobaczyć to na żywo. Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tobiasz, Ty też z tego co widze nie masz seryjnej fury...

Chociaż z tego co kojarze, to Galanty były na ciekawym silniku V4.

Sigma była przepiękna (zwana na innych rynkach Mitsu Diamante). Zwłaszcza w kombi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ale to V4 to chyba tylko oznaczenie a silnik miał 2.5 V6 biturbo 280KM nazywał się Legnum. Co do Sigmy - przepiękny i wyjątkowy samochód, miałem okazję jeździć taka 3.0 V6 24 205KM w sedanie, zawieszenie pneumatyczne albo hydrauliczne nie pamiętam ale regulowane w 5-ciu pozycjach - bajka! Szkoda, że nie przyjął się u nas na rynku :( a Diamante to wersja Sigmy wychodząca chyba tylko na amerykański rynek (wg mnie europejska ładniejsza :) ) . Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.