ppeettrryykk

Czarne bmw 2008 i pierwsza polerka

Od paru dni intensywnie czytam forum skacząc od tematów dotyczących polerek, poprzez kosmetyki, zdjęcia Waszych prac, kończąc na kolejności sprzątania auta, po drodze zachaczając dużo dużo innych ciekawych wątków. Co do Waszych prac szacunek, samochody wyglądają meeega:-o

Przechodząc do sedna ostatnio zostałem właścicielem bmw 2008 czarny lakier, dokładnie e91 chociaz to chyba znaczenia nie ma. Czytając o polerkach zdecydowałem się na silverline i myślę, że w przyszłym tygodniu złożę zamówinie. Co do kosmetyków dostałem kiedyś sporo firmy tenzi, czy warto zaczynać na nich swoją przygodę z polerowaniem czy wybrać na pieczątek inna markę która może być bardziej przystępna w pracy? Patrząc na mój lakier sądzę że będzie potrzeba użycia past polishing, później finishing. Miejscowo papier 2000 bo jest kilka głębszych rys. Ale mój główny problem to maska i przedni zderzak. Jest tam z milion mniejszych i większych odprysków od kamieni:-( w przyszlosci na pewno zdecyduję się na lakierowanie ale póki co chciałbym zrobić je przynajmniej mniej widocznymi. Myślicie ze polerowanie minimalnie chociaz pomoze? Większe potraktowac pedzelkiem z lakierem? Jakie jest Wasze zdanie patrząc na temat profesjonalnym okiem?

8b9cd44695e631495e2f598f3df3f9fb.jpg

 

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Białych kropek raczej nie zamaskujesz polerowaniem. To są odpryski do podkładu. Jedynie z zaprawkami się można pobawić ale po zdjęciu widać że jest ich masa.

Głębszych rys pozbędziesz się p2000 ale później trzeba by było to wyciągnąć. Do tego polisch będzie chyba za słaby na bawarskim lakierze. Coś do cięcia by się zdało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z caloscia zaprawkami chyba bawil sie nie bede bo obawiam sie ze moze to pozniej smiesznie wygladac...:-D moze polerka zaokragli krawedzie i niektore beda mniej widoczne?[WINKING FACE] Co po uzyciu papieru po prostu polerowac w tym miejscu tak samo jak cala reszte samochody? A co myslisz o produktach tenzi? Czy lepiej kupic (takze cut skoro tak piszesz) z menzerny?

 

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej. Raczej niczym tego dobrze nie zamaskujesz. A co do past to będziesz potrzebować czegoś mocnego ;)

 

Z tego co słyszałem to produkty Teni są dosyć dobre, ale sam ich nie używałem. Co do pasty to Menzerne można kupić w małych opakowaniach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z odpryskami nic nie zrobisz, są za "głębokie" więc tutaj sprawa z zaokrągleniem krawędzi jak w przypadku rys aby zmniejszyć ich widoczność nic nie da.

 

Jako, że często trafiam na lakiery BMW przy okazji korekt... które są twarde, mogę podać Ci kombinację która jak dla mnie i mojej pracy jest idealna mianowicie biała gąbka flexipads + menzerna fg400 ( metodą prób i błędów zobaczysz co i jak -> ale musisz dobrze wypracować pastę i odpowiednio "skończyć" pracę aby później przejść do Kocha antyhologram i czerwonej gąbki wykończeniowej Booski Pads ;)

 

Na początek możesz jeszcze coś "pośredniego" wcisnąć jak by Ci się nie udawało odpowiednio wykończyć po fg400 co byś był pewny i nie narobił holosów.

 

Co do odprysków -> po korekcie "maska" obok będzie taka jak reszta samochodu który wypolerujesz = czarna a nie szara jak na foto no i pozbędziesz się rys, ale same odpryski będą tak samo albo nawet bardziej widoczne jak wejdzie w nie pasta i będziesz musiał poświęcić trochę czasu na wymywanie tej pasty z nich ( ipa -> potem pre-wash czymś w miare mocniejszym + potrzymać trochę pianę co by namoczyć dobrze -> i myjka ciśnieniowa ).

 

Jak chcesz się pozbyć odprysków z maski i zderzaka to tylko lakierowanie elementu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za odpowiedzi, na pewno skorzystam z podanej przez Ciebie kombinacji a elementy polecą do lakierowania po zimie:-)

Zanim natrafilem na to forum i zaczalem sie interesowac detailingiem i sposobem dbania o auto potraktowalem je recznie pasta tempo, a trafiajac tutaj sie przerazilem co zrobilem :-o moze dlatego tez te odpryski sa bardziej widoczne bo siedzi w nich pasta...hmm dopiero teraz o tym pomyslalem jak mi o tym napisales bo wczesniej wydawalo mi sie tych odpryakow mniej lub byly mniej widoczne przez to ze nie bylo w nich pasty. Przy najblizszej okazji porzadne mycie

 

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przy myciu uważaj żeby nie poderwało lakieru :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To bym sobie polepszyl...nie no nie wiem jakim cisnieniem musialbym dzialac zeby tak sie stalo;-) taka mam chociaz nadzieje ze normalne mycie balaganu nie narobi:-o

 

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tzn, ta maska co pokazałeś zdj to ewidentnie widać, że "coś" ( zapewne pasta ) siedzi w odpryskach tylko założyłem, że np. kupiłeś auto to pewnie ktoś je "przeleciał" i przygotował do sprzedaży czy coś w tym stylu ;)

Normalnie jak są odpryski na masce to są widoczne z bliska i z doświadczenia wiem, aby trafić na odprysk do "szarego podkładu" który będzie aż tak się rzucał w oczy ( to jest to moooże 1/10 odprysków ) przynajmniej.

 

Moja maska w BMW nad którą obecnie pracuje ( wreszcie trafiło na mój dupowóz !) wygląda teraz podobnie i z odległości powiedzmy 3 metrów widać że maska jest zmasakrowana. Chwilę "przed" zabawami ( jak pasta nie weszła w odpryski ) to z tej odległości byś powiedział, że maska jest w OK stanie :) ( co nie zmienia faktu, że z bliska widać że jest kiszka tak czy siak i jak chcemy aby to wyglądało to tylko malowanie. )

 

Problemem może być teraz wymycie tej pasty.. jak jest "stara" to będzie to znacznie trudniej usunąć. Jednak próbuj .. dokładnie namoczyć, potraktować auto czymś mocniejszym po korekcie wiadomo i tak musisz całość wymyć ze szczelin itd.. i działaj z maską.

 

PS. to też "moje" obserwacje ale jak będziesz myjką ciśnieniową wymywał pastę z odprysków ( wiadomo z odpowiedniej odległości, ale i tak jak będziesz chciał to zrobić stosunkowo efektywnie to będziesz musiał się zbliżyć do "granicy" ;) to działaj pod kątem prosty ( myjka do maski / odprysków ).

 

Powodzenia :good:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sprobuje zwilzyc czyms patyczek kosmetyczny i pojedynczo je mocni zwilzac i probowac "wiercic patyczkiem"[sMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

 

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak jak poprzednicy pisali menzerna 400, twardy pad i :ad: Nie przesadzaj z papierem. Najpierw sprawdź pasą czy nie schodzą ryski (nawet te głębsze), później ewentualnie papierkiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich . Jestem tu nowy , i nie bardzo wiem gdzie dodać wpis . Ja również posiadam bmw w czarnym kolorze . Na mojej masce jest pełno takich mazi , domyślam się , że to są tzw " hologramy " tak? I tu moje pytanie , jak się z tym uporać? Bo szczerze mówiąc doprowadza mnie to już do szału , bo nic nje moge na to poradzić :( z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

[ref=#ff3366]Satanista[/ref], posiadam polerke i paske polerską. Byłoby super , bo szczerze mówiąc , to jestem zielony w tym temacie , i nie mam pojęcia jak się za to zabrać :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
[ref=#ff3366]Satanista[/ref], posiadam polerke i paske polerską. Byłoby super , bo szczerze mówiąc , to jestem zielony w tym temacie , i nie mam pojęcia jak się za to zabrać :(

 

Dokładne umycie auta, glinkowanie, mycie, suszenie, pasta finiszowa + miękki pad + praca bez pośpiechu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

polerowanie zlikwiduje skórke z pomaranczy po nalozeniu zaprawki lakierowej ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz