Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam

 

Posiadam od 2 lata auto Megane 2 z 2003 czarne i od zeszłego roku kombinuje z różnymi zestawieniami do polerowania i za każdym razem efektów prawie nie ma.

 

Jest trochę większych rys prawie na każdym elemencie auta (nie sa to rysy do podkładu) jedyny co udaje mi się uzyskać to nabłyszczenie lakieru a i czasem po polerowanie mam wrażenie że widzę więcej rys niż wcześniej. Nie jestem zawodowcem w tym temacie ale może coś mi poradzicie.

 

Dzisiejsza walka z lakierem:

 

1. Mycie

2. Suszenie

3. Przetarcie elementu do polerowania IPA

4. Pasta FG400 + futro

5. Pasta Menzerna Finish + gąbka pomarańczowa mięka

6. Wosk Naty

 

Efekt połysku jest ale rysy żadnej nie skasowałem :/

 

201603271_swqsqxp.jpg

201603271_swqsqxr.jpg

201603271_swqsqxx.jpg

201603271_swqsqxn.jpg

Posted

Hmm, Z Fg400 i przeskok na pastę finishową za duży. Pośrodku musi być jakaś pasta polish, średnia na średnim padzie. Po każdym przejeździe wymywasz IPĄ?

Posted

Polerka Silverline a maskę tylnia robiłem około godziny. Dziś postaram się zrobić fotki rys o których mówię bo na tych fotkach widać jakby nie było żadnych.

Nie ukrywam że widziałem na tym forum metamorfozy lakieru o 100% aż oczy stawiają dęba (podziw dla Justyny), a u mnie niestety bida :)

Posted

Silverline to rotacja? Jeśli tak to trochę dziwnie to wygląda.

Ile robiłeś przejazdów futrem? Wole przejazdy, duży docisk?

Posted

Dzisiejsza walka z lakierem:

 

1. Mycie

2. Suszenie

3. Przetarcie elementu do polerowania IPA

4. Pasta FG400 + futro

5. Pasta Menzerna Finish + gąbka pomarańczowa mięka

6. Wosk Naty

 

Efekt połysku jest ale rysy żadnej nie skasowałem :/

 

 

 

 

Jeżeli to cały proces jaki zrobiłeś , to mnie to nie dziwi , że brak efektu ;) . Mycie to pojęcie względne , usuwałeś smołe, rdze lotną ,i robiłeś glinkowanie ? Ipą przeciera się lakier po polerowaniu, przed nie ma sensu , a jeżeli chodzi o ścisłość to po też nie ;) , chyba że czystą Ipą od biedy , do sprawdzenia efektu lepiej użyć zmywacza silikonu. Dwa kroki mogło by być OK ,ale nie w przypadku cięcia futrem ( przypszczam , że właśnie tu jest problem , że futrem masakrujesz ten lakier - dlatego jest gorzej ;) ) , poza tym do finishu mógłbyś przejść o ile cutting nie zostawił bałaganu. Po finishu wymywanie past i na koniec Natys jako wisienka na torcie ;)

Posted

Podchodziłem do tego już kilka razy to nie jest 1 podejście. Były już różne wersje Pad twardy biały i megs 101, ewentualnie czerwony/pomarańczowy średni menzerna lub megs.

Co dziwne na tylnej klapie wyszlo średnio a na drzwiach duzo lepiej niby ten sam lakier.

 

Jaki zestaw past mi polecacie od cuttingu do finishu ?

Proszę o wyrozumiałość brat zaraził mnie tym tematem w zeszłym roku i tak się wciągam i wiem że wiedza którą posiadam to kropla w morzu - więc bardzo proszę o nie rozstrzelanie mnie pod ścianą :)

Posted
Podchodziłem do tego już kilka razy to nie jest 1 podejście. Były już różne wersje Pad twardy biały i megs 101, ewentualnie czerwony/pomarańczowy średni menzerna lub megs.

Co dziwne na tylnej klapie wyszlo średnio a na drzwiach duzo lepiej niby ten sam lakier.

 

Jaki zestaw past mi polecacie od cuttingu do finishu ?

Proszę o wyrozumiałość brat zaraził mnie tym tematem w zeszłym roku i tak się wciągam i wiem że wiedza którą posiadam to kropla w morzu - więc bardzo proszę o nie rozstrzelanie mnie pod ścianą :)

 

 

Szczerze mówiąc to ciężko polecić Ci gotowca , gdyż każdy lakier wymaga indywidualnego podejścia , ja w arsenale mam kilka systemów ( pasty z Sholla , Menzerny prawie wszystkie, Kocha , Wolfsa , PB i coś tam jeszcze , gąbki też kilku różnych producentów) Najbardziej uniwersalny zestaw jak dla mnie do 3 korokowej korekty , to : Cutting ( Menzerna 400 / Koch heavy cut, Pad biały Nat / Zielony 3M) . Polish ( Sholl s17 , Menzerna 2500 /3000 , Pad żółty lub czerwony NAT/ żółty 3 M ) Finish : ( Sholl s 17 , Antihologram , Menzerna 4000 , Pad niebieski 3m / Czarny lub czerwony NAT lub Royal Pads ) . Ale zdarza się , że nawet z tego zestawu , zmieniając nawet maszyne z rotacji na DA coś nie gra i pomimo chęci i czasu może nie wyjść tak jak się tego oczekuje :thumbdown: , dlatego cały czas dokupuje kolejne nowe pasty/pady więc rzadko się zdarza aby lakier mnie jakoś bardzo zaskoczył. Jeżeli lakier na którymś panelu zachowuje się inaczej to najprawdopodobniej był malowany i wtedy to nic dziwnego , że kombinacja , która sprawdza się na innych panelach na tym nie zadziała . Na tych zdjęciach to kompletnie nic nie widać , zrób fotkę po porządnym wymyciu past w świetle led , wtedy można będzie bardziej stwierdzić czy rysy są od mycia , czy po polerce .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.