Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Tym autem zajmowałem się pod koniec wakacji zeszłego roku , praca zajęła mi około 22-24 godz , właściciel auta mieszka kilkadziesiąt kilometrów ode mnie ,więc wszystko ustalaliśmy telefonicznie. Miałem zająć się lakierem i nałożyć powłokę , właściciel stwierdził ,że wnętrze nie wymaga zbyt dużego nakładu pracy , więc jeżeli mi się uda je ogarnąć w tym czasie to OK , jeżeli nie to trudno. W sumie sam nie wiedziałem czego się spodziewać , pomimo , że auto było dość świeże , jednak po przypadkach , które z reguły do mnie przyjeżdżają zdawałem sobie sprawę , że mogę spodziewać się wszystkiego :) .

 

 

 

 

Użyte środki :

 

Mycie / dekontaminacja

Szampon -Poseidon Unique

Piana -Zeus Unique

Deironizer - Tuga

Tar Remover -Vasco prewash

Środek do opon - ADBL tire cleaner

Glinka- Geyon

APC - ADBL

Felgi Wheel Warrior / Tuga

Suszenie - fluffy / kompresor 50 l

 

 

 

 

Lakier

Scholl s17 / czarny nat / rotacja

Silicone remover Koch IPA 1:1

 

UNCr , Silk Max Protect

 

 

Dresingi :

Plastiki -Gtechniq T1

Opony - Gtechniq T2

 

Felgi

Sonax BSD

 

 

Szyby

Gtechniq G5

 

 

Wydech :

Gtechinq M1

 

Wnętrze

APC - Dionysus Unique 1:20

Dressingi - Hestia Unique

Szyby - Helios Unique

 

 

Ze względu , że miał to być mój pierwszy raz z powłoką , na przyjazd auta czekałem ze sporym stresem :) . Oczom nie mogłem uwierzyć , że w tym kraju są auta w takim stanie i że właściciel chce żeby było lepiej :D .

 

 

gNdf22.jpg

uI4ZAl.jpg

TZHlPN.jpg

hRU8Up.jpg

cWQdw0.jpg

 

 

Za robotę zabrałem się praktycznie od razu

 

Najpierw koła, auto na lewarek koło po kole aby w miarę sensownie oczyścić nadkola chociażby z brudu ( zdejmowanie kół nie wchodziło w grę , gdyż właściciel zdecydował że aż tyle do szczęścia mu nie potrzeba ) , Piana , płukanie , mycie , suszenie .

 

hXqgrf.jpg

Lwq8oX.jpg

A1ouJj.jpg

aDWXQ1.jpg

ElEr1Y.jpg

kKl4gC.jpg

QRRaMB.jpg

u1yc4v.jpg

abH1nq.jpg

eBSTIZ.jpg

 

 

Następnie niezastąpiony Vasco prewash (atomizer z tugi sprawdza się do tego środka idealnie ) , płukanie , szybkie mycie , obsuszenie , Tuga na lakier i koła, glinkowanie geyonem - poślizg Tuga , podczas użycia tej glinki zastanawiałem się , w czym tkwi jej fenomen , że tak każdy chwali , uplastycznienie tej glinki nawet w ciepłej wodzie w porównaniu do np BH w przypadku Geyona to dramat , już nie mówiąc o ugniataniu bez ciepłej wody :thumbdown: . Tak czy inaczej glinka zbyt wiele nie miała do zbierania . Uszczelki oczyszczone ADBL Tire Cleaner , na koniec płukanie , mycie , płukanie , suszenie flufim i kompresorem

 

 

 

yQrvLI.jpg

lEIKpn.jpg

hKjpjv.jpg

GhVf9W.jpg

2e0nlh.jpg

1DYcZJ.jpg

wLTqQq.jpg

7zv1jH.jpg

E65GlQ.jpg

17qjEJ.jpg

L770dQ.jpg

mMgGz8.jpg

HUcV3L.jpg

dBxKG9.jpg

DZqDPS.jpg

 

 

 

Inspekcja brinkmannem była bez sensu , gdyż nic nie pokazywał ,po halogenem 500 i 30 wat led w też nic , dopiero czołowa latarka led z biedronki za 20 zł :D pokazała , że jednak coś jest ;)

 

g0Z9qz.jpg

FTZHso.jpg

 

 

Lakier był w takim stanie , że uchwycić jakąkolwiek 50/50 było nie lada wyzwaniem , i mam tylko 1 :( , polerowanie zajęło mi około 8 godzin , antihologram kocha w tym przypadku okazał się za słaby, a scholl idealny na obrotach nie przekraczających 1200.

 

Aj0Ne3.jpg

 

 

 

 

Dopiero na słupkach mogłem poszaleć :D

 

 

 

 

OyMsqX.jpg

VIjqFF.jpg

KG4PnF.jpg

EcBt0Y.jpg

nxujdK.jpg

 

 

Po polerowaniu , każdego elementu na bieżąco wymywałem pastę, po całej pracy , auto umyłem w mieszance APC ADBL / Płyn do mycia naczyń/Zeus Unique , standardowo najpierw z pianownicy , po kilku minutach spłukałem, potem mieszankę nanioslem pianownicą na auto jeszcze raz i umyłem rękawicą . Po dokładnym wysuszeniu auta , przetarłem całość 2 lub 3 razy kochem po czym zrobiłem ponowną inspekcje, aby nie okazało się , że jest gorzej niż przed :D

 

 

ovYy0q.jpg

xcTKVz.jpg

ZwMJwL.jpg

axHgHh.jpg

11Ydff.jpg

JjwrOS.jpg

ZsV0cI.jpg

faMgVF.jpg

DXCDbS.jpg

oLpBVI.jpg

Ssqali.jpg

PbBLcv.jpg

mmXinB.jpg

LB0ejl.jpg

AyM3Hb.jpg

QIaVGL.jpg

ITMc9c.jpg

kvCXUD.jpg

7IW0dO.jpg

B9hYiH.jpg

CESgbR.jpg

B0aaJ8.jpg

 

 

Okazało sie , że jest nienajgorzej, więc zabrałem się za dressingi , szyby itd .

 

 

 

Kc9a6F.jpg

NZtNyx.jpg

 

 

 

Po czym dla 100% pewności jeszcze raz przetarłem całość Kochem i IPĄ. Po kilkudziesięciu minutach zabrałem się za wisienke na torcie .

 

 

AmEgf2.jpg

73eC27.jpg

 

 

I tak zaczynając od najmniejszych paneli lecimy z koksem , po kilkukrotnym przestudiowaniu całego watku o UNCR spodziewałem się , że będzie dość trudno, jednak w tym przypadku jakiegoś większego problemu nie było do czasu ;) , temperatura oscylowała w granicach 15 stopni, wilgotność powietrza jak to w Irlandii dość spora, więc wbrew zaleceniom w temacie o Uncr nie docierałem powłoki od razu , przy małych i średnich panelach nakładałem na pierwszy , następnie na drugi , po około minucie docierałem pierwszy następnie nakładałem na trzeci ,potem docierałem drugi itd ... Na dach i maskę nałożyłem i docierałem od razu. Maskę zostawiłem na koniec i niestety coś poszło nie tak i nie dotarłem jej w odpowiednim czasie , w jednym miejscu wygladało tak jakby nie było powłoki ( nie zrobiłem zdjęć gdyż zjadła mnie panika ) , łudziłem się , że naprawię to nakładając kolejną warstwę , ale szybko przekonałem sie , że UNCr się nie warstwuje :D , nie pozostało nic innego jak zedrzeć powłokę ( shollem s17) i nałożyć jeszcze raz . Wnętrze faktycznie nie wymagało żadnego wysiłku , odkurzyłem , prztarłem plastiki APC ,umyłem szyby i nałożyłem dressing .

 

Efekt końcowy

 

 

gagSMc.jpg

NSoplQ.jpg

1JVSg1.jpg

osxWLL.jpg

rUJDGX.jpg

LY7NNV.jpg

vXekhd.jpg

syMdUD.jpg

QV2PyW.jpg

ycl1YB.jpg

Zcd49t.jpg

u1IGOm.jpg

FJo2lj.jpg

P5lDDS.jpg

IqeFE1.jpg

ytW97H.jpg

O4ii3l.jpg

YDxE2q.jpg

PHwli9.jpg

KAdn7J.jpg

BNOUwO.jpg

meig2w.jpg

EQ1dcA.jpg

h3COT5.jpg

GvDMh8.jpg

Y9rK8O.jpg

PTipOu.jpg

o4hMf0.jpg

mAdbpS.jpg

YD53kr.jpg

asWaFD.jpg

gaEfDS.jpg

SQ98xw.jpg

oqVTcq.jpg

gNwthG.jpg

spNFXD.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie minął miesiąc jak przyjechał do mnie kolejny golf , tym razem z roku 2009, tu nie będę robił zbyt wiele opisu , gdyż zakres działania był praktycznie identyczny jak przy poprzednim golfie z małymi nieistotnymi różnicami. Lakier również był w nienagannym stanie , wnętrze do odkurzenia .

 

 

 

 

Użyte środki :

 

Mycie / dekontaminacja

Szampon -Poseidon Unique

Piana -Zeus Unique

Deironizer - Tuga

Tar Remover -Vasco prewash

Środek do opon - SG tire cleaner

Glinka- Soft 99

APC - ADBL

Suszenie - fluffy / kompresor 50 l

 

 

 

 

Lakier

Scholl s17 / czarny nat / rotacja

Silicone remover Koch IPA 1:1

 

UNCr , Silk Max Protect

 

 

Dresingi :

Plastiki - Aphrodite Unique / na przedni grill Owatrol

Opony - Reflect Auto Care

 

Felgi

Sonax BSD

 

Wydech :

Gtechinq M1

 

Wnętrze

APC - Dionysus Unique 1:20

Dressingi - Hestia Unique

Szyby - Helios Unique

 

 

 

 

Zdjęć przed nie robiłem , tym razem ukurzone auto spryskałem Vasco prewash , pół godziny wystarczyło aby smoła się rozpuściła , następnie piana i kolejne etapy .

 

 

nCP9om.jpg

 

 

 

 

FD38cb.jpg

JBklP5.jpg

3rzQMH.jpg

xcS9Xt.jpg

1OhNFw.jpg

Qg2IQI.jpg

9mqppG.jpg

d4fzcW.jpg

97jMBm.jpg

lbYgQs.jpg

C0CrvE.jpg

SYiZSw.jpg

sUT8w1.jpg

XsjNON.jpg

ONaij7.jpg

8Mgth1.jpg

LxdvYQ.jpg

tECkmg.jpg

oBeIXV.jpg

udrGNF.jpg

VPnLDD.jpg

l70gce.jpg

koPD0J.jpg

R6vYYv.jpg

OwAol7.jpg

ub5i1a.jpg

dMOtEq.jpg

0WG2gI.jpg

Rx6WDY.jpg

 

 

 

 

Auto gotowe do dalszych prac

 

 

 

 

 

TggVCo.jpg

8V0ivW.jpg

brFPhb.jpg

onlh8b.jpg

TggVCo.jpg

8V0ivW.jpg

brFPhb.jpg

onlh8b.jpg

 

 

 

Tutaj też 50/50 z lakieru brak , jedynie na lampach coś tam różnicy widać

 

 

 

 

 

yIOWp5.jpg

hDCZVs.jpg

IAjxuN.jpg

 

 

 

 

 

No i tylko zdjęcia po mi zostały

 

 

 

jzeUu8.jpg

13TyVp.jpg

WOx8uV.jpg

bG1eCG.jpg

y4aUSP.jpg

WYX6Kb.jpg

19wlse.jpg

OCyFed.jpg

DgMSz3.jpg

7KxqlW.jpg

CVpwnL.jpg

7hFikk.jpg

WlQvHc.jpg

7RZMQp.jpg

vq8kd0.jpg

BwUMSb.jpg

IxLUmo.jpg

VLY4fV.jpg

VHYD4O.jpg

IusPt8.jpg

HrFNnK.jpg

4CoZIo.jpg

H1bHa9.jpg

1J0V99.jpg

LhDVWj.jpg

vt6X0m.jpg

TqWSDw.jpg

BwHDpi.jpg

OiWzDb.jpg

RT7HoN.jpg

8k7c6P.jpg

mEAVtI.jpg

ZjE8De.jpg

bJN3hQ.jpg

UZS0Ji.jpg

kS3xGQ.jpg

1PzUN8.jpg

Uc7wdL.jpg

syhPkj.jpg

uuKHcJ.jpg

tmrDN2.jpg

SmHx9D.jpg

dCas1j.jpg

P6eHUZ.jpg

qbH87C.jpg

FYMHUD.jpg

pZ59fq.jpg

irqdBn.jpg

0fi2vH.jpg

iCoTh1.jpg

5zqGdR.jpg

f9r3Zr.jpg

RzSZzw.jpg

7fXSHC.jpg

UAhS3h.jpg

ZDmJS3.jpg

fI4nLW.jpg

u9HAkZ.jpg

Vol4lG.jpg

VuC9VK.jpg

n3W1bL.jpg

Ke0MOB.jpg

TQ7f9A.jpg

g18e3T.jpg

l1ruen.jpg

Q1wpkN.jpg

Opublikowano

Fajnie się oglądało,robota profesjonalna!

Rzeczywiście, samochody nie tak młode a w idealnym stanie.

Po zrobieniu-jak nowe!

Opublikowano

Robota jak i fotorelacja pelna profeska :good: :good: Zastanawia mnie to że do "odsmalania" siódemki uzyles atomozera Tugi, bo daje zwykly prosty strumień i jak dla mnie jest to jedyną wadą tego srodka ale na felge idzie go jakos sensownie nanieść natomiast nie wyobrazam sobie aplikacji na całe auto zeby rowno pokryć :o (swoją drogą ciekawi mnie tez, że w IRL masz Tuge z etykietą Polską :-] ) Piątka jako całość rownieź ogromne WOW :good: tylko tego smalcu na oponach chyba przesadnie troche, ale to juz jak kto woli ;)

Opublikowano

Super robota Piotrze [OK HAND SIGN] będę niedługo dzwonić do Ciebie się umawiać tak jak obiecałem przez telefon i już sie nie mogę doczekać aż mój Golf bedzie wyglądał równie dobrze :) pozdrawiam Łukasz

Opublikowano
tylko tego smalcu na oponach chyba przesadnie troche, ale to juz jak kto woli ;)

 

tego nigdy mało ;)

Opublikowano

Karacz , jac56 Dzięki

 

 

Robota jak i fotorelacja pelna profeska :good: :good: Zastanawia mnie to że do "odsmalania" siódemki uzyles atomozera Tugi, bo daje zwykly prosty strumień i jak dla mnie jest to jedyną wadą tego srodka ale na felge idzie go jakos sensownie nanieść natomiast nie wyobrazam sobie aplikacji na całe auto zeby rowno pokryć :o (swoją drogą ciekawi mnie tez, że w IRL masz Tuge z etykietą Polską :-] ) Piątka jako całość rownieź ogromne WOW :good: tylko tego smalcu na oponach chyba przesadnie troche, ale to juz jak kto woli ;)

 

 

DO vasco prewash próbowałem użyć kilku innych atomizerów i jednynie ten od Tugi psika tak jak bym tego oczekiwał, faktycznie może trafić się sztuka , która nie piska jak powinna , ale butelek od Tugi u mnie nie brakuje . Mało tego z Vasco działa dużo lepiej niż z samą Tugą , nawet lepiej niż w oryginalnej butelce 1l VAsco prewash ;) Tuga jak i większość mojego arsenału pochodzi od MX'ów ;) . Co do smalcu na kołach , to nigdy go nie żałuję , kiedyś opony zostawiałem w satynie ... do czasu kiedy ktoś mi zarzucił, że nawet " tajerszajna" nie położyłem ;)

 

 

Ik1407 :good:

 

smalec :good::D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.