Jump to content

Lakier Audi LY7W


LakMarket
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Myślę że zwykły system polerski powinien się tutaj sprawdzić. tzn.

1. Pasta mocnościerna + twarda gąbka

2. Mleczko lekościerne do nadania połysku + twarda gąbka (w przypadku starych lakierów) lub miękka gąbka do nowych lakierów

3. Mleczko do usuwania hologramów oraz nadanie połysku + miękka gąbka

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze, że lakier nie jest w złym stanie. Myślałem, że obejdzie się bez kilku etapów. Miałem nawet nadzieje, że wystarczy jeden. Właśnie dlatego pytam o twardość tego lakieru bo może polish ledwo co ruszy i bez mocnościernej pasty się nie obejdzie.

Obecnie posiadam pasty Menzerny 400, 2500, 4000 i Sonax Perfect Finish.

Link to comment
Share on other sites

Niespodziewaj sie mega rezultatów, na srebrnym lakierze nie będzie widać aż tak tych rezultatów jak na ciemnych.

 

Masz lampę albo latarke do inspekcji ? niewyobrażam sobie polerki srebrnego lakieru bez dobrego światła.

Jaki to dobry stan lakieru ? każdy inaczej to ocenia. Najle[piej zrb zdjęcie pod lampą/latarką to będzie wiadomo.

 

Twoje pasty będą ok. Dokup gąbki twardą, średnią, miekką. nie zapomnij o wielkościach. Bierz 130 i 80.

Link to comment
Share on other sites

na onestepa jak bys chcali zrobic to moim zdaniem na gabce Nata bialej+ Koch Chemie HEAVY CUT 8.02 powinno dac rade , bezpylowy ,dlugo wypracowujacy sie , polysk takze na plus , zawsze mozna polożc jeszcze swoj ulubiony wosk ;)

Link to comment
Share on other sites

Druss, wiem wiem. Srebrny to trochę inne wrażenia z efektu, ale też może robić małe wow. Trzeba zadbać na koniec o szklistość np woskiem i jest spoko.

Nie napisałem, że dobry stan bo faktycznie dla każdego może to znaczyć trochę coś innego. Napisałem nie jest zły ;) Precyzując.. Auto garażowane, myte na bezdotyku, od czasu do czasu dokładnie umyte rękawicą. 2 lata temu Prickbort, glinka, Duragloss 105. 5 lat temu było polerowane, ale nie przeze mnie. Z tego co pamiętam typek używał poprzedniej wersji Fast Cuta. Nie pamiętam co wybrał na finisz i czy w ogóle coś wybrał. Narzekał tylko, że ciężko było i to wraz z innymi opiniami o twardych lakierach Audi skłoniło mnie by dokładnie dopytać o ten konkretny czyli LY7W.

Czy to nie jest czasem tak, że wszystkie lakiery które mają w kodzie na początku "LY" są twarde? Czy to nie reguła?

Są drobniutkie ryski, na klabie bagażnika najwięcej i trochę głębsze, ale tam zbiera się najwięcej brudu (Avant) i wystarczy w zime szczotki użyć do zmiecenia śniegu i zapewne się rysuje. Po tylu latach od ostatniej korekty na pewno jest trochę lakier utleniony. Tak więc chce mu nadać trochę blasku. Połysk jakiś jest, ale niech będzie większy.

Na masce na pewno będę musiał użyć cuttingu ponieważ były robione zaprawki na odpryskach po kamyczkach i zostały plamy po szlifowaniu papierem więc trzeba to pocisnąć mocnościerną pastą.

 

Oświetlenie z góry to jarzeniówki ten najnowszej generacji. Oświetlenie boczne to halogen na stojaku chyba 300 W. Faktycznie ze do srebrnego musi być na prawdę odpowiednie światło. W przerwach między poloerowaniem świeciłem sobie latarką LED, spodobała mi się bo pod jej światłem uwidacznia się każdy szczegół. Nie pamiętam dokładnie modelu, ale nie jakiś tani badziew.

Cutting mam zielony 3M 135 mm, polishing pomarańczowy Flexi, finisz żółty Flexi i czarny NAT. Nat delikatniejszy i był do mojej Hondy przeznaczony. Finisz żółty jest praktycznie jak pomarańczowy ale Flexi tak mają. Z małych cuttingowych zostały mi jeszcze białe Flexi, ale nie lubie ich za bardzo bo dość szybko się zapychają. Białe Flexi tak podobno mają. Jednak tną na prawdę dobrze. Niestety patrzyłem i nie ma małej zielonej 3M płaskiej. Jest tylko karbowana. Polecicie coś innego?

 

Oczywiście wszystko do przygotowania lakieru mam. To nie jest moje pierwsze podejście do pracy przy lakierze.

Szampony, APC Megsa, Prickbort, IronX to mam. Pady i pasty już wymieniłem. Glinke dokupie bo mam tylko VP Yellow, ale nie lubie jej za bardzo. No i jakieś fibry nowe dokupie oraz taśme 3M niebieską bo chyba najlepsza co?

Link to comment
Share on other sites

No i teraz dużo się wyjasniło.

 

Z tym co masz powinieneś dać sobie radę. Dośc dobrze przygotowany jesteś, nie powinno byc az tak źle.

 

Ogólnie lakiery audi mają twardy lakier.

Link to comment
Share on other sites

Liczyłem, że trafie na kogoś kto pracował przy tym lakierze i udzieli mi rady co do najlepszej kombinacji. Tak to będę musiał kombinować.

A polecisz mi jakieś fajne gąbki cuttingowe?

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście do cięcia używam na większe elementy pad 7" meguiars brązowy , flexi pad biały na mniejsze , z nata takze mam białe , ale nie tną jak fp ,no i na ciezkie lakiery futro z flexi , ;)

Link to comment
Share on other sites

A ten Koch którego poleciłeś wystarczy na one step? To mocnościerna pasta więc nie będzie konieczny finisz? Czy wystarczy na koniec na małych obrotach pojeździć i będzie dobre wykończenie?

 

Myślisz, że sama Menzerna 2500 nie za wiele zdziała na tym lakierze?

Link to comment
Share on other sites

Kolego Tery, ja lakier Mercedesa ciąłem padami NAT'a : cut - niebieski, polish - żółty, finish - czarny.

 

Jak chcesz po mocnościernej paście nie robic finishu ??

Menzerna PF2500 jest średniościernia, typowy polish.

 

Musisz sam przetestowac czym Ci się lepiej pracuje. Jedni wolą NAT'a a drudzy pady Rupes.

Przy bardzo zniszczonym i twardym lakierze wchodzisz w futro.

 

Jeśli chodzi Ci o :

Koch Chemie HEAVY CUT 8.02

To jest typowa pasta mocnościerna - typowy cut - jak sama nazwa wskazuje ;)

Link to comment
Share on other sites

No bo boT zaproponował mi ją jako one step. A po one stepie nie ma finiszu bo to... one step haha

 

Wiem, że PF2500 jest średniościerna, ale pozostawia też niezłe wykończenie i pomyślałem, że na twardym lakierze nie narobi holsów przez co nie będzie już potrzeby dalszego wykańczania typowo finiszową pastą.

Link to comment
Share on other sites

Zacznij od jakiegoś małego kawałka na elemencie i zwróć uwagę jak wycina Ci się lakier ....Nie widzę w jakim jest stanie więc też ciężko mi doradzić od jakiej gradacji pasty możesz zacząć .

Jeśli jednak będzie tak jak w większości przypadków ;) Proponuje futro i paste 500 jako one step ... pamiętaj ,że czym więcej pracy będziesz musiał poświęcić na wycinanie rys to i tyle samo na wykończenie i usunięcie znienawidzonych przez wszystkich hologramów :)

My akurat do nich używamy Menzerny 2500 miękkiej gąbki i polerki oscylacyjnej .

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Nie chce bardzo ciąć, ale faktycznie najlepiej będzie jak spróbuje i zobacze jak to idzie.

 

A futro + FG 400 może być? Mam jej sporo, a FG 500 w ogóle nie mam.

Ewentualnie tak, żeby bez futra się obyło to Koch ten najbardziej tnący by sobie poradził? Jest dużo mocniejszy od FG 400?

 

Mam rozumieć, że SF4000 nic nie czyni z tym lakierem dlatego taki finisz a nie inny?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Nie chce bardzo ciąć, ale faktycznie najlepiej będzie jak spróbuje i zobacze jak to idzie.

 

A futro + FG 400 może być? Mam jej sporo, a FG 500 w ogóle nie mam.

Ewentualnie tak, żeby bez futra się obyło to Koch ten najbardziej tnący by sobie poradził? Jest dużo mocniejszy od FG 400?

 

Mam rozumieć, że SF4000 nic nie czyni z tym lakierem dlatego taki finisz a nie inny?

 

FG400 jest mocniejszą pastą od FG500 więc nie musisz jej dodatkowo kupować, podobnie jak Koch'a ;)

Futrem dużo szybciej wytniesz większe ryski :good: jednak myślę, że najpierw warto spróbować zabawę bo zestaw masz fajny, więc tylko polerować.

 

diamond-detailing tutaj możesz wprowadzić kolegę w błąd:) zapewne Damian (Tery) ma w garażu maszynę rotacyjną więc wątpię żeby po cięciu wyprowadził wykończenie przy pomocy samej PF2500 :o tym bardziej, że na wykończenie posiada SF4000 i Koch. Inna mowa byłaby przy dobrej maszynie DA do wykończenia, którą może również Damian posiada :good:

 

SF400 i Koch Antihologram są pastami na wykończenie, usuwanie pozostałych hologramów i pozostawienie połysku. FG400-PF2500-SF4000 bądź Koch taka kombinacja dla osoby, która miała styczność z polerowaniem rotacyjnym.

 

ale nic innego jak wziąć sprzęt, asortyment i zacząć metodę prób ;)

Link to comment
Share on other sites

Damian posiada tylko rotacje :)

Jaaak już jesteśmy przy temacie maszyny... :D Szybkie pytanie do szanownych profesjonalistów którzy tak wspaniale mi doradzają ;) Lare epl-52 jest warta zakupu? Obecnie mam Silverline'a. Troche ciężki jest i głośny. Chciałbym coś lepszego. Zainteresowałem się maszyną Skil 1144 AA bo cenowo to prawie połowa Lare i na dodatek jest od niej lżejsza, ale obroty zaczynają się od 1000... Tak myślę, że jakby umiejętnie rozprowadził paste to w sumie i tak zaraz śmiga się takimi obrotami. Czy jednak za duże? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.