Skocz do zawartości

Ford Mondeo MK4 Lift - Panther Black Soft Ceramic 2011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałbym podziękować naszej koleżance Justynie za fachową pomoc doradczą, gdyż pierwszy raz szykowałem się do aplikacji UNC-R'a od Max Protect.

 

Kolega sprowadził ciekawy samochód, mondeo mk4 po lifcie z 2011 w automacie.

Tą ciekawą rzeczą, którą chciałbym się z wami podzielić, jest to, że auto na życzenie klienta posiada lakier ceramiczny panther black sofc ceramic.

Z tego co się dowiadywałem, u nas w krajówkach ten lakier jest dostępny dopiero w mk5.

 

Dekontaminacja,deironizacja, glinkowanie:

1. Nielsen Tar&Glue Remover

2. Tuga Alufel

3. Flexipads clay pad.

 

Pre-wash oraz mycie właściwe

 

1. VP Snow Foam.

2. SG Strawbery

3. Nielsen APC

 

Plastiki,uszczelki,opony

1. S-A-S

2. Poorboys Natural Look

3. Nielsen Brillance

 

Zabezpieczenie lakieru, felg

1. Max Protect UNC-R

2. Colliniete 845 Insulator Wax

 

Korekta

1. Menzerna S300/ fioletowy pad Scholl

2. Menzerna PF2500/ żółty pad 3M

3. Menzerna SF4000/ czarny pad Profipolish

 

Skóra

1. Gliptone Cleaner Strong

2. Colourlock Impregnat

 

Odtłuszczenie

1. Ludwik miętowy

2. IPA

 

Chromy

1. Autosol

2. Max Protect UNC-R

 

Na poczatku przedstawię wnętrze bohatera, na którym przeprowadziłem odświeżenie polegające na etapach:

- Dokładnego i jak najgłębszego odkurzania całego wnętrza.

- Nałożenia Praysprayu za pomocą przerobionego Marolexa w celu uzyskania dobrej piany

- Odessanie brudu Karcherem Se4001.

- Pędzelkowanie tworzyw, zakamarków APC.

- Odżywienie i zabezpieczenie tworzyw Natural Look'iem.

- Oczyszczenie skórzanych elementów cleanerem od Gliptone i zabezpieczenie środkiem Colourlock.

 

 

3142c5s.jpg

 

2mwm7s.jpg

 

2qsz137.jpg

 

e6sjl4.jpg

 

315kj9z.jpg

 

16lwbra.jpg

 

Podsufitka została w cąłości odświeżona, jedynie miejscami trzeba było zrobić kilka podejść do plamek.

 

1038sj8.jpg

 

Wnętrze ogólnie w bardzo dobrym stanie, trzeba je tylko odkurzyć i odświeżyć.

 

2lsv18w.jpg

 

15z1l4m.jpg

 

1zldjt1.jpg

 

snm0s3.jpg

 

b3na0i.jpg

 

2cysh7o.jpg

 

2eldugz.jpg

 

15rgjcy.jpg

 

103vjeo.jpg

 

30sx4zm.jpg

 

33ffhg3.jpg

 

xfxd8m.jpg

 

2licsk4.jpg

 

33ym5a0.jpg

 

30holea.jpg

 

1zqwx90.jpg

 

2qlakgw.jpg

 

2hf7xna.jpg

 

2dl6o8k.jpg

 

260e9mr.jpg

 

Czas na felgi:

 

2saiflx.jpg

 

2nr0uqc.jpg

 

Czas na deironizację felg za pomocą Tuga Alufel...

 

2rzq7ae.jpg

 

Felgi zaczynają krwawić.

 

11mc9zr.jpg

 

24y7gbs.jpg

 

Spośród deironizatorów jakie przetestowałem: IronX, Angelwax i Tuga, nr1 jest dla mnie Tuga ze względu na zmienianie się w gęsty żel

który dłużej siedzi :)

 

2eghfub.jpg

 

Kwestie dekontaminacji, glinkowania i mycia karoserii pomijam, czas na Pana inspektora Halogen'a :D

 

34zku8w.jpg

 

2rpeh5u.jpg

 

21kgky9.jpg

 

Nad każdą klamką ten sam widok:

 

4zxnk7.jpg

 

ddpel1.jpg

 

2emd73r.jpg

 

2vkdg86.jpg

 

29ep4kj.jpg

 

25gh1rt.jpg

 

2rrmfxs.jpg

 

2dj7wa1.jpg

 

2wmov42.jpg

 

2ym83r7.jpg

 

2vdpv7m.jpg

 

ev1jzl.jpg

 

1z56d7s.jpg

 

33fg77o.jpg

 

v4mhkp.jpg

 

 

 

Przed rozpoczęciem prac związanych z korektą lakieru trzeba dokonać pomiarów na lakierze...

 

v4lzmh.jpg

 

Z racji, że samochód posiada lakier ceramiczny i pasta Menzerna FG400 na twardych gąbkach go nie ruszyła, trzeba było zakupić najmocniejszą

dostępną pastę na rynku jaką jest Menzerna S300 - pasta jest mega mocna, strasznie pyli i zostawia niezły bałagan na lakierze.

 

Czas na kilka 50/50:

 

Efekt po kilku cięciach i poliszu żółtym 3M z PF2500, bo 50siątka z hologramami po mocnym cięciu nie wyglądały za ciekawie:

 

xmn95i.jpg

 

2cp47c9.jpg

 

30kaaep.jpg

 

29sqvb.jpg

 

Efekt na błotniku po korekcie,gdzie na finisz poleciał SF4000 od Menzerny na czarnym profipolish.

 

zn7amt.jpg

 

2utgtxk.jpg

 

2jd1jsi.jpg

 

dyxd87.jpg

 

Fajny ten Panther Black Soft Ceramic, szkoda tylko, że tak ciężko go doprowadzić do takiego stanu...

 

10gb6df.jpg

 

Po czym nadszedł czas na kilkukrotne mycie wodą z ludwikiem miętowym, który świetnie odtłuszcza. Po osuszeniu kilkukrotne odtłuszczanie IPA.

UNC-r od Max Protect już czeka, niestety nie było czasu cykać zdjęć podczas aplikacji. UNC-r jest bardzo wymagający i szybko odparowywał.

Efekty miazga :)

 

Mucha nie siada? Siada! A jak siadła, prawie spadła. Maska była tak śliska że mucha się ześlizgnęła pod sam rant maski haha :D

 

1zbtbwl.jpg

 

vrwxnt.jpg

 

ayxhj.jpg

 

UNC-R świetnie przyciemnia, jestem mile zaskoczony, bo wypiaskowane nadkola i progi nie rzucają się tak w oczy.

 

5n99us.jpg

 

jg4pvo.jpg

 

Reflektory również wymagały korekty, zabezpieczenie powłoką dały efekt szklanych kloszy.

 

2cwx28m.jpg

 

2khbg1.jpg

 

qyz2a8.jpg

 

Chromy i inne detale również zostały zabezpieczone powłoką.

 

21945n6.jpg

 

2po30ib.jpg

 

14snkt5.jpg

 

2rcojlu.jpg

 

k9waq8.jpg

 

2yx107m.jpg

 

6efdeb.jpg

 

11bkww3.jpg

 

2nh165y.jpg

 

t6328y.jpg

 

108cn6c.jpg

 

2wggppu.jpg

 

2n7446s.jpg

 

Kierownica i i inne skórzane elementy oberwały cleanerem od Gliptone, nie wymagały farbowania więc zostały zabezpieczone środkiem z Colourlock.

 

24l6cgk.jpg

 

2ii78k8.jpg

 

Na tworzywa w celu oczyszczenia poleciało APC z pędzelkiem, a na zabezpieczenie i odżywienie Natural Look, który zrobił fajną robotę.

 

2u9imo5.jpg

 

358z24m.jpg

 

o6wgig.jpg

 

2ihqbz9.jpg

 

idvxip.jpg

 

idfvh5.jpg

 

6qdv5t.jpg

 

2a6ldll.jpg

 

2l8kewy.jpg

 

Powłoka robi robotę, ziarno tak się pięknie mieni w słońcu - zdjęcia tego tak nie oddają jak efekt na żywo.

 

slu0c9.jpg

 

yfr0n.jpg

 

1zd17ba.jpg

 

16k7vbd.jpg

 

6gkd3c.jpg

 

2wbusfl.jpg

 

Felgi zostały zabezpieczone mocnym syntetykiem jakim jest Colli 845.

 

2rwrsxu.jpg

 

b3mlhw.jpg

 

Efekt końcowy w HD - chciałem choć trochę przybliżyć efekt karoserii oblanej szkłem :)

 

 

Samochód na pewno będzie modernizowany - w planie jest zakup 18" felg, montaż xenonowych reflektorów zgodnie ze sztuką. Projekt do wglądu na forum.fordclubpolska.org w dziale Moje auto.

Opublikowano

Bardzo fajnie ujęcia stanu lakieru przed i po :good:

Co do FG300 to trochę zdziwiła mnie ta opinia bo właśnie wczoraj skończyłem granatowe X5 i jestem zachwycony tą pastą - faktycznie jest mocniejsza od 400, ale ani większego pylenia, ani większego bałaganu po niej nie zauważyłem :o jest jeszcze o tyle łatwiejsza w pracy bo w przeciwieństwie do 400 i 500 mniej przysycha jak się mocno podgrzeje. Pracowałem białym NATem.

Opublikowano

@Borek, wszystko zależy od lakieru na jakim się pracuje, wczoraj np. poddałem korekcie błotnik z przodu mojego mondka mk3 w celu testów krycia głębszych rys i dwa przejazdy na S300 dały na prawdę dobry efekt, pasta nie pyliła.

Opublikowano
Na wstępie chciałbym podziękować naszej koleżance Justynie za fachową pomoc doradczą, gdyż pierwszy raz szykowałem się do aplikacji UNC-R'a od Max Protect.

 

Proszę bardzo ;)

 

Kawał dobrej roboty :good: fajne 50/50, widać, że było co robić w dodatku ten lakier jest mega :)

Powłoka faktycznie przyciemnia lakier co przy czarnym lakierze wygląda super. Kolega nie pozna tego auta :D

Opublikowano
Lakier ceramiczny - w sensie bardziej odporny na zarysowania? :D

Piękna robota!

 

Mimo, że pancerny lakier, udało się komuś go tak pięknie zarżnąć dzięki czemu miałem co robić :D

 

Kolega Michał dzisiaj był na bezdotyku i cyknął mi zdjęcie:

 

v58fgl.jpg

 

Po chwili gdy opuścił myjnie, auto było suche :D

:good:

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.