viechooo Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Witam, potrzebuję pomocy w temacie wyciszenia wnętrza auta. Auto to Citroen C5 X7 z silnikiem 2.0 benzyna. Problem tkwi w tym, że w czasie jazdy z prędkościami autostradowymi zaczyna być znacząco słychać pracę silnika. Niestety skrzynia z tymi silnikami tylko 5 biegowa więc obroty w granicach 3 tys. Trochę to przeszkadza przy dłuższej jeździe zwłaszcza że auto samo w sobie nie jest aż tak źle wyciszone. Nie słychać szumu powietrza itp. Po wciśnięciu sprzęgła jest błoga cisza Podsumowując - w jaki sposób mogę wyciszyć wnętrze/komorę silnika, żeby praca silnika była mniej słyszalna wewnątrz auta?
SzaKal Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Musisz wyciszyć przegrodę, dostaniesz się od wewnątrz, pod nogami kierowcy i pasażera. Nie używaj żadnego bitumitu bo to służy do wyeliminowania drgań blachy. Kup piankę kauczukowa, im grubsza tym lepsza, ale to najpierw musisz zobaczyć jak z miejscem.
viechooo Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Mozna i wewnątrz i w samej komorze silnika czy nie ma to sensu? Co z wygłuszeniem samej maski? Czy ma ono wpływ na słyszalnosc pracy silnika wewnątrz auta czy tylko na zewnątrz będzie ciszej?
SzaKal Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 W komorze silnika oczywiście można (maty muszą być odporne na wysokie tem.) , ale dojście masz lepsze od środka. Wygłuszenia maski coś pomoże, ale niewiele.
viechooo Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Ok, czyli najpierw muszę zobaczyć ile mam miejsca, żeby dobrać odpowiednią grubość i wybrać piankę kauczukową, a maskę w takim razie odpuszczam. Dobra, dzięki
KR54321 Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Mógłbyś też Kolego spróbować skontrolować jak jest rozwiązane wyciszenie okolic lewarka zmiany biegów. Niedawno spotkała mnie taka historia, choć sprawa dotyczy starego auta, to może jest to jakiś trop. Po chwili poszukiwań związanych z uciążliwym hałasem którego wcześniej nie było, okazało się że wewnętrzna, gumowa osłona o kształcie podobnym do mieszka, oddzielająca kabinę od świata zewnętrznego, zsunęła się nieznacznie ze swojej właściwej pozycji - wargi wyprofilowanej na krawędzi otworu wyciętego w tunelu nad skrzynią biegów. Hałas był niemożliwy. Tym trudniej było mi w to uwierzyć że ponad osłoną gumową którą mam na myśli, jest jeszcze druga - również szczelny i gumowy mieszek właściwy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się