Jump to content

LARE -polerka EPL-41 Dual Action- warto na początek?


Recommended Posts

Posted

Witam,

planuje zakup swojej pierwszej polerki i zwróciłem uwagę na LARE - polerka EPL-41 DA

Do zrobienia mam dwie Toyoty (2007 i 2009 r) i Forda z 2009 r., lakiery są do lekkiej korekty

a ja nie mam siły robić tego ręcznie...

 

Proszę o opinie użytkowników tej polerki.

 

Zaznaczę, że nie mam doświadczenia w pracy żadną polerką.

 

pozdrawiam

conda

Posted

ja tylko czysto teoretycznie mogę odpisać bo też szukam polerki DA i się zastanawia ale nad Kraussem ma 900 W a Lare tylko 600 W. I Krauss jest tańszy. Resztę opinii też chętnie poczytam bo też ciągle szukam

Posted

Nie ma co szukać Krauss jest tańszy mocniejszy dla mnie 600W to zdecydowanie za mało ;)

 

W sumie gdzieś już to wszystko powinno pisać.

 

Brać Kraussa i do roboty :D

  • 4 months later...
  • 5 weeks later...
Posted

I jaka padła decyzja ? Również się zastanawiam nad tymi dwoma modelami jednak pracowałem już na Kraussie i praca bardzo przyjemna oczywiście docisk ograniczony.

 

Czym więcej czytam i dłużej czekam za dostawą Kraussów i Nowickich tym jestem głupszy i chyba najbardziej odpowiadały by maszyny Rupesa... Tylko czy warto dla paru parunastu aut rocznie...

  • 2 weeks later...
Posted

Ja bym polecił DA kraussa 900W. Do tego dokupić mały talerz 75mm. Ta maszyna na małym talerzu tnie bardzo dobrze i nawet można wyciągnąć zmatowienie po papierze ściernym Przy standardowym talerzu 125mm siła cięcia jest trochę słabsza, ale i tak da się dobrze zrobić lakier.

  • 2 weeks later...
Posted

Ja z własnego doświadczenia szczerze polecam Kraussa. Silnik 900W w połączeniu z padami MF i mocną pastą daje radę nawet na twardych lakierach a jak ktoś ma w planie robić tylko kilka-kilknaście aut rocznie i ma na to sporo czasu to moim zdaniem nie warto przepłacać za Rupesa mimo, że jest genialną maszyną.

  • 2 weeks later...
Posted

jeśli chodzi o moc w maszynach DA ze skokiem +/- 8mm, przytoczę swój post z innego tematu ;-)

 

W przypadku maszyn DA, moc silnika nie jest najistotniejszym elementem,

a idealanym tego przykładem jest właśnie zestawienie ze sobą maszyny EPL-41 (600W) i EPL-42v2 (900W).

Proszę zwróć uwagę, że np. skok talerza w EPL-41 to 9mm a w EPL-42v2 8mm co już ma niewielki ale jednak wpływ na efektywność.

Ale co istotniejsze, maszyna EPL-41 pomimo słabszego silnika wyposażona jest w bardzo wydajną stabilizację obrotów (taką samą jak maszyny rotacyjne) i to w zasadzie czyni z niej maszynę wydajniejszą od mocniejszej (i droższej) EPL-42v2.

Dla hobbisty, chcącego na bieżąco pielęgnować swoje auto (nie koniecznie korygować lakier) uważam, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest właśnie najlżejsza i najporęczniejsza maszyna DA i tu polecam właśnie EPL-41.

Ponadto biorąc pod uwagę obecnie jej obniżoną cenę a także torbę na maszynę w zestawie, uważam, że propozycja jest przynajmniej dobra

 

Nie wierzących w słowo pisane, zapraszam do testów podczas imprez motoryzacyjnych które regularnie odwiedzamy (http://www.events.LARE.pl)

można także podjechać i przetestować u nas w firmie... zapraszamy!

Posted

Od kilku miesięcy mam Lare EPL-41 , kupiłem w lakierniczy.pl . Też miałem obawy czy silnik 600W to nie za mało , ale po kilku rozmowach ze sprzedawcami ze sklepu zdecydowałem się na ten model . Pierwotnie byłem zdecydowany na EPL-42 i trochę się zdziwiłem że proponują mi model tańszy , jak klient chce wybulić więcej kasy. Kierowałem się tym co chcę robić , przede wszystkich nakładanie różnego rodzaju mleczek , cleanerów , jakaś korekta lakieru . Żadnych prac zarobkowych , usługowych ( kumplowi , rodzince itp. ) , tylko własny użytek .

Z maszynki jestem bardzo zadowolony , powiem wam , że lakier z położonym i wypracowanym cleanerem maszynką lepiej wygląda niż robota ręczna ( ale chyba Ameryki nie odkryłem ) .

Przymiarki do usunięcia rys ( np. miałem na błotniku , pewnie jakieś ziarenko przykleiło w myjni ręcznej ) , pasta S3 Gold i rysy nie ma .

Każdy powinien się na spokojnie zastanowić do czego jest mu potrzebna maszynka i co będzie robił . Ja wybrałem i jestem zadowolony.

  • 8 months later...
Posted

Siema. Zaczynam swoją przygodę z polerką i też zwróciłem uwagę na lare epl-41. Rozumiem, że do nauki będzie ok? Mam kilka aut do polerki, kilka reflektorów też się znajdzie. Czy na początek będzie to dobry wybór? Przeczytałem na prawdę wiele tematów na forum i już sam nie wiem co myśleć. Z góry dzięki za odpowiedź :D

Posted
Siema. Zaczynam swoją przygodę z polerką i też zwróciłem uwagę na lare epl-41. Rozumiem, że do nauki będzie ok? Mam kilka aut do polerki, kilka reflektorów też się znajdzie. Czy na początek będzie to dobry wybór? Przeczytałem na prawdę wiele tematów na forum i już sam nie wiem co myśleć. Z góry dzięki za odpowiedź :D

 

Pietrucha. Ja kupiłem Krauss'a, jutro mi paczka przyjdzie a w niedziele bede robic Subaru Forestera. Dam Ci znać jak sie sprawdził

Posted

Tylko kolega ma na oku maszynkę DA. Z tego co widziałem ty zakupiłeś rotację a to dwie różne maszyny. Dla początkującego DA jest bezpieczniejszą maszyną.

Posted
Tak się podziało, że też wybrałem Krauss'a. Dokładnie p7. Paczka doszła, teraz tylko brać się za robotę ;)

 

Tez P7 kupiłem w zestawie z 3 pastami i padami 3x 135mm i 3x 80mm

 

Jutro mam do polerki CC Sportinga czerwonego wiec bedzie test

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.