Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

 

Tak jak w temacie. Przymierzam się do zakupu areografu z kompresorem, który posłużył by mi do malowania, odnawiania elementów skórzanych np. foteli, przetartych kierownic, czy też lekko uszkodzonych felg. Na rynku jest wiele urządzeń o różnych cenach i chciałbym kupić coś na początek w rozsądnej cenie co będzie dobre do nauki jak i wykonywania drobnych zleceń. Prosiłbym osoby doświadczone, które mają na codzień styczność z tego typu urządzeniami o doradztwo:

 

1. Jaki wybrać pistolet? (wielkość dyszy do robót w/w, model)

2. Jaki kompresorek do w/w pistoleciku?

3. Ewentualnie zapropoponujcie jakiś komplecik.

4. Jakie środki zakupić do czyszczenia i dbania o areograf?

 

Cena jaką bym chciał przeznaczyć na komplecik to ok 600 zł.

 

Dziękuję bardzo za cenne rady :)

Opublikowano

Na start możesz pomyśleć o:

 

pistolecie zaprawkowym z dyszą 0,4mm - 0,5mm hvlp (są takie na znanym portalu aukcyjnym - niebieskie) - da się nimi ogarnąć temat skór (sprawdzone:) . Jakość nie powala, ale na sam początek w sam raz (tylko na początku musisz się liczyć ze schodzącą farbą z pistoletu - najlepiej od razu się jej pozbyć;)

 

Pistolety najlepiej m.in 2szt

 

do tego jakiś mały kompresor z reduktorem z marketu budowlanego i jest minimum na start.

 

Aerograf - najlepiej z dyszą 0,2 - 0,3mm - górny zbiorniczek - te wszystkie tanie modele to produkty o dość niskiej jakości, ale na początek wystarczą

 

jeżeli ma być coś z górnej półki (ale na początek może być to przerost formy) to szukałbym Iwaty, Pasche - ogólnie dla twoich potrzeb, wielkość punktu i mega precyzja nie są aż tak ważne

 

ważne jest za to wyrobienie sobie ręki :evil:

 

Do czyszczenia, w zależności jakich farb i lakierów będziesz używał, mogą być dedykowane rozpuszczalniki (np.gld), woda, nitro;)

Opublikowano

Temat felg trzeba jeszcze rozgraniczyć, czy mają to być "zaprawki", czy chcesz malować całe felgi.

 

Potrzebujesz pistolet do podkładu z większą dyszą dysza 1,8mm, oraz z mniejszą do bazy i lakieru bezbarwnego.

 

Mile widziane byłoby zmontowanie uchwytu do mocowania felg (obrotowego).

Opublikowano

Mysle raczej o drobnych pracach przy felgach tzn. Zaprawki... Bo koszt przy zakupie pełnego kompletu do lakierowania jest ogromny (profesjonalne pistolety sata do tego kompresor z dużą wydajnością wyjściową, najlepiej srubowy). To raczej zabawa dla lakiernikow...

Opublikowano

McPaNeK, A po co Tobie kompresor śrubowy heh, przecież piszesz że potrzebujesz tylko do zaprawek, zwykły o pojemności 50l spokojnie wystarczy. Co do pistoletu, to jest tak samo że niby tanią polerką nie zrobi się dobrze korekty lakieru ;)

Opublikowano
Nawet SATA sama nie polakieruje:) Na początek lepiej zacznij od tańszych pistoletów i zobacz czy Ci się to zajęcie spodoba.

 

Jak zacznie od byle czego to szybko się może zniechęcić. Jak zaczynałem swoją przygodę z aerografem to też o mały włos sobie nie odpuściłem, dopiero po zakupie porządnego aero stał się cud ;) , zaczęło wszystko ładnie wychodzić, farbki i lakiery układały się tak jak sobie wymarzyłem, więc lepiej niech kolego przemyśli sobie zakup czegoś "tańszego" .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.