Jump to content

pomoc przy zakupie areografu z kompresorem


McPaNeK

Recommended Posts

Witajcie!

 

Tak jak w temacie. Przymierzam się do zakupu areografu z kompresorem, który posłużył by mi do malowania, odnawiania elementów skórzanych np. foteli, przetartych kierownic, czy też lekko uszkodzonych felg. Na rynku jest wiele urządzeń o różnych cenach i chciałbym kupić coś na początek w rozsądnej cenie co będzie dobre do nauki jak i wykonywania drobnych zleceń. Prosiłbym osoby doświadczone, które mają na codzień styczność z tego typu urządzeniami o doradztwo:

 

1. Jaki wybrać pistolet? (wielkość dyszy do robót w/w, model)

2. Jaki kompresorek do w/w pistoleciku?

3. Ewentualnie zapropoponujcie jakiś komplecik.

4. Jakie środki zakupić do czyszczenia i dbania o areograf?

 

Cena jaką bym chciał przeznaczyć na komplecik to ok 600 zł.

 

Dziękuję bardzo za cenne rady :)

Link to comment
Share on other sites

Na start możesz pomyśleć o:

 

pistolecie zaprawkowym z dyszą 0,4mm - 0,5mm hvlp (są takie na znanym portalu aukcyjnym - niebieskie) - da się nimi ogarnąć temat skór (sprawdzone:) . Jakość nie powala, ale na sam początek w sam raz (tylko na początku musisz się liczyć ze schodzącą farbą z pistoletu - najlepiej od razu się jej pozbyć;)

 

Pistolety najlepiej m.in 2szt

 

do tego jakiś mały kompresor z reduktorem z marketu budowlanego i jest minimum na start.

 

Aerograf - najlepiej z dyszą 0,2 - 0,3mm - górny zbiorniczek - te wszystkie tanie modele to produkty o dość niskiej jakości, ale na początek wystarczą

 

jeżeli ma być coś z górnej półki (ale na początek może być to przerost formy) to szukałbym Iwaty, Pasche - ogólnie dla twoich potrzeb, wielkość punktu i mega precyzja nie są aż tak ważne

 

ważne jest za to wyrobienie sobie ręki :evil:

 

Do czyszczenia, w zależności jakich farb i lakierów będziesz używał, mogą być dedykowane rozpuszczalniki (np.gld), woda, nitro;)

Link to comment
Share on other sites

Temat felg trzeba jeszcze rozgraniczyć, czy mają to być "zaprawki", czy chcesz malować całe felgi.

 

Potrzebujesz pistolet do podkładu z większą dyszą dysza 1,8mm, oraz z mniejszą do bazy i lakieru bezbarwnego.

 

Mile widziane byłoby zmontowanie uchwytu do mocowania felg (obrotowego).

Link to comment
Share on other sites

Mysle raczej o drobnych pracach przy felgach tzn. Zaprawki... Bo koszt przy zakupie pełnego kompletu do lakierowania jest ogromny (profesjonalne pistolety sata do tego kompresor z dużą wydajnością wyjściową, najlepiej srubowy). To raczej zabawa dla lakiernikow...

Link to comment
Share on other sites

McPaNeK, A po co Tobie kompresor śrubowy heh, przecież piszesz że potrzebujesz tylko do zaprawek, zwykły o pojemności 50l spokojnie wystarczy. Co do pistoletu, to jest tak samo że niby tanią polerką nie zrobi się dobrze korekty lakieru ;)

Link to comment
Share on other sites

Nawet SATA sama nie polakieruje:) Na początek lepiej zacznij od tańszych pistoletów i zobacz czy Ci się to zajęcie spodoba.

 

Jak zacznie od byle czego to szybko się może zniechęcić. Jak zaczynałem swoją przygodę z aerografem to też o mały włos sobie nie odpuściłem, dopiero po zakupie porządnego aero stał się cud ;) , zaczęło wszystko ładnie wychodzić, farbki i lakiery układały się tak jak sobie wymarzyłem, więc lepiej niech kolego przemyśli sobie zakup czegoś "tańszego" .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.