Barista Posted September 15, 2014 Report Share Posted September 15, 2014 Witam w moim poradniku, testowałem różne systemy zasilania pianownicy z koła zapasowego i aktualnie posiadany jest idealny. Do całego systemu nakłoniły mnie prace Faraona, za co Mu składam wielkie dzięki. A zatem do rzeczy ;-) Tak samo jak Faraon zamontowałem kątowy wentyl motocyklowy, z tym że do mojej Glorii. Pierwsza zmiana to zastosowanie węża w oplocie z tworzywa, co zapewni utrzymanie go w czystości, zwłaszcza jak się jeździ na bezdotyk miejski. Do węża gumowego łatwiej przykleja się brud, a wąż spiralny od kompresora ciągnie się i może rysować lakier podczas kręcenia się przy aucie. Początkowo używałem końcówki prostej i zaciskanej, ale pojawiły się problemy z zaciskaniem, uciekaniem powietrza, a wiadomo każdy litr powietrza na bezdotyku liczy się potrójnie ;-). Zakupiłem przedłużkę gumową 15 cm, odciąłem część z wentylem, założyłem łącznik do węży 6mm i z jednej strony gitara. Z drugiej strony zamontowałem metalową przedłużkę kątową, z której odciąłem oczywiście końcówkę z wentylem. To było dobre posunięcie! Podczas nakręcania węża na koło praktycznie nie ma upływu powietrza. W międzyczasie pojawił się pomysł zamontowania zaworku na wąż, aby początkowo trochę redukować ciśnienie (pompuję dojazdówkę do 4,8) i początkowo leci za dużo powietrza i otwiera bezpiekę. Po dokładnym sprawdzeniu systemu w domu okazało się, że zaworek puszcza trochę powietrza bokiem, a my sobie na straty nie możemy pozwolić. Przy okazji zakupów w sklepie wysyłkowym tak na wszelki wypadek zakupiłem szybkozłączkę. Nadeszła chwila na jej montaż - pozwoliła mi na szybkie rozłączenie systemu w przypadku pilnego rozłączenia. Pod czarną taśmą izolacyjną kryją się trytyki, wkrótce jak zakupię koszulki termokurczliwe w kolorze czerwonym to będzie jeszcze eleganciej Wczoraj testowałem cały system po modyfikacjach i z całą pewnością mogę stwierdzić, że się sprawdza, szybko montuje i czyści szmatką wąż po pianowaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fancivi Posted September 16, 2014 Report Share Posted September 16, 2014 Pomysł, wykonanie Jakbym miał sie bawic to jeszcze wiekszy zbiornik do pianownicy ale przy zapewnionym ciśnieniu podejrzewam ze obecna pojemnosc starcza spokojnie na samochod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted September 16, 2014 Author Report Share Posted September 16, 2014 Fancivi, dzięki. Głównie myję wybrakowane auto (nie mam dachu ) i w zupełności wystarcza 1 litr roztworu, na inne auto wlewam 1,35 i też styka. Zasilanie z koła pozwoliło wlewać więcej chemii do zbiornika. Mam w zapasie używanego 2 litrowego Marolexa, szukam tylko przedłużki dyszy 15, żeby zamontować filce z Glorii. Raport wkrótce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukatoni190 Posted September 17, 2014 Report Share Posted September 17, 2014 Daj filmik jak to działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
diablo228 Posted September 18, 2014 Report Share Posted September 18, 2014 Potrzeba matką wynalazku zapewne jak myjesz auto to ludzie na ciebie spoglądają co wyczyniasz gratki za ciekawy i orginalny pomysł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted September 18, 2014 Author Report Share Posted September 18, 2014 Dzięki, dzięki, ale to pomysłodawcą jest Faraon i dla Niego należą się oklaski, ja tylko rozwinąłem Jego pomysł, aby było idealnie. Zazwyczaj na bezdotyku jest pusto, bo jeżdżę w nocy, ale jak jak już ktoś się trafi, to wygląda na mocno zdziwionego :-). W kwestii filmu, to może dziś wieczorem jakiś powstanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted October 7, 2014 Author Report Share Posted October 7, 2014 Trochę późno, ale lepiej późno niż wcale. Wyjazd na salon do Paryża nie przyspieszył realizacji filmu. Odnośnie tematu: woda ciepła 1,25 l piana śledziowa 40 ml. czarna wkładka z filcami Nie jest to piana "filmowa", ale uzyskuję zdecydowanie lepszy efekt mycia niż wlewając 50 ml do 1,25 wody, piana była wtedy chyba zbyt sucha. [ Komentarz dodany przez: rychu: 7 Październik 2014, 13:20 ] https należy zamienić na http 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xMarcin95x Posted October 7, 2014 Report Share Posted October 7, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nietykalny Posted October 7, 2014 Report Share Posted October 7, 2014 Chyba muszę kupić następnego marolexa i ten patent zastosować do niego, nieźle miota Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted October 7, 2014 Author Report Share Posted October 7, 2014 W kwestii zasilacza to jest nim koło dojazdowe nabite do 5 barów, na kole zalecane ciśnienie to 4,5. Wystarcza na całe autko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzybero Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 ...to jeszcze drugi zawór w dojazdówce+kompresorek z zapalniczki i stałe podtrzymanie ciśnienia w układzie ...naprawdę fajny patent "Wam" wyszedł Link to comment Share on other sites More sharing options...
loskamilos Posted November 8, 2014 Report Share Posted November 8, 2014 A właśnie się zastanawiałem nad tym, czy da radę zrobić takie zasilanie pianownicy gdy mam jedynie dojazdówkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted November 9, 2014 Author Report Share Posted November 9, 2014 Dojazdówka jest mniejsza, ale nabijasz do niej więcej powietrza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vespa Posted April 3, 2015 Report Share Posted April 3, 2015 Spróbowałem patentu z dojazdówką ale coś mi nie wyszło. Całe ciśnienie ucieka przy wentylu koła. Co zrobiłem źle? Nie zrobiłem jeszcze dziury w pianownicy. Przy standardowym wentylu jakiego wiertła powinienem użyć żeby było wystarczająco ciasno i dało się przełożyć wentyl? Wkłada się go od środka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted April 3, 2015 Author Report Share Posted April 3, 2015 Zależy jaki masz wentyl. Jedne wkładasz od środka i nakrętka jest na zewnątrz, a drugie wkładasz od zewnątrz i nakrętka idzie od środka. Powietrze Ci ucieka z koła, bo masz końcówki do pompowania nakładane z kiepskim trzymakiem. Lepsze są zaciskane, a najlepsze są nakręcane. Przy nakręcanej ucieka minimalna ilość powietrza, a potem już ani grama. Tak samo jak założysz tą końcówkę na opryskiwacz to przy machaniu będą delikatne ruchy i powietrze też będzie uciekało. Warto zamontować dodatkowo szybkozłączkę, żeby móc odpiąć pianownicę bez strat powietrza z koła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vespa Posted April 3, 2015 Report Share Posted April 3, 2015 Zawór mam taki: http://www.gruszka2005.pl/p922,zawor-be ... sztuk.html Znalazłem już odpowiedź jak duży musi być otwór ale nie wiem czy ten wentyl będzie dobrym wyjściem. Innych końcówek w sklepie ogólnobudowlanym nie mieli. U Gruszki też nie mogę znaleźć skręcanych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted April 3, 2015 Author Report Share Posted April 3, 2015 Wentyl zły, typowy wciskany do kół. potrzebujesz to x 2 sztuki http://www.gruszka2005.pl/p650,przedluz ... 80-mm.html i to http://www.gruszka2005.pl/p441,zawor-al ... -3-mm.html warto to http://skleptechniczny.pl/koncowki-do-w ... p4740.html i łącznik do węża 6 mm, ale to chyba masz I łączysz to wszystko w system, będzie działać. Rozcinasz przedłużki jak najbliżej części męskiej, nadziewasz na to łącznik 6 mm, do tego montujesz końcówkę swojego węża. Z drugiej strony do końca swojego węża montujesz większy element szybkozłączki. Z drugiej przedłużki odcinasz też przy męskiej końcówce, doczepiasz do tego mniejszy element szybkozłączki. Wentyl montujesz w pianownicy i nie ma ch..a w wsi, musi działać idealnie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30rs Posted April 6, 2015 Report Share Posted April 6, 2015 ma ktos do sprzedania taki zestaw ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted April 6, 2015 Author Report Share Posted April 6, 2015 Spóźniłeś się o 5 dni. Właśnie wtedy był Prima Aprilis. A tak na serio. Bozia 2 rączki dała? Pewnie dała, więc robisz to wedle mojej instrukcji. Linki masz podane. Wszystko opisane i działa u mnie doskonale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted April 6, 2015 Report Share Posted April 6, 2015 Jak ktoś za to chce zapłacić to czemu nie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30rs Posted April 6, 2015 Report Share Posted April 6, 2015 z braku czasu nie ma kiedy ale trzeba bedzie widze bo nie ma chetnych do sprzedania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted April 6, 2015 Author Report Share Posted April 6, 2015 Dobra, namówiliście mnie. Jutro zrobię wycenę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30rs Posted April 6, 2015 Report Share Posted April 6, 2015 bardzo mnie uciesztla ta wiadomosc oczekuje na wycene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barista Posted April 8, 2015 Author Report Share Posted April 8, 2015 Koszt gotowego węża razem z wentylem, który należy samodzielnie zamontować w pianownicy to 130 złote, razem z przesyłką paczkomatem do Ciebie. Czas wykonania to około 7 dni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzygaj Posted April 8, 2015 Report Share Posted April 8, 2015 Tak się zastanawiam czy nie taniej i nie lepiej wyjdzie zasilić pianownicę z pompki samochodowej z zapalniczki. U siebie mam taki zestaw: - Marolex 2000 + ukryty wentyl (ok 20zł za 4szt) - pompka na 12V z Biedronki - chyba ok 20-30zł - z 2 letnią gwarancją - dodatkowy przewód/linka - chyba ok 8m - jakiś zwykły umożliwiający przesłanie 220V - dodatkowy przełącznik umożliwiający włączenie/wyłączenie pompki - 5zł Marolexa pompuję tylko raz na początku pianowania, a potem ciśnienie utrzymuje już pompka. Użytkuję już 2 rok i nie mam zamiaru zmienić na nic innego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now