Jump to content

Naprawa odprysków na lakierze


mtbfreak

Recommended Posts

Wiem, że zajmujecie sie samochodami. Trafiłem na to forum szukając pomysłów na naprawę lakieru.

Sprawa dotyczy ciekawej ramy rowerowej produkcji japońskiej ze stali cro-mo z 1990r.

Konstrukcje ramy lutowanej na mufach podkreśla ciekawe malowanie. Niestety lakier jest już dość poobijany porysowany.

Zależy mi na zabezpieczeniu i uzupełnieniu ubytków oraz odświeżeniu reszty. Ponowne lakierowanie nie wchodzi w grę - ma być w miarę mozliwości oryginalny.

Póki co większe ubytki przepędzlowałem fosolem. W ostatniej chwili odpuściłem pastę tempo:)

 

W lakierni dowiedziałem się, że 0.1l dopasowanego czerwonego lakieru wyniesie mnie 20zl. Zastanawiam się tylko jaki powinien być to lakier, czy powinienem kupić jakiś podkład i klar?

 

No i czym później polerować?

Będe wdzięczny za pomoc.

 

<a href=http://s30.postimg.org/60j8h6lvx/IMG_7066.jpg' alt='IMG_7066.jpg'> IMG_7092.jpg IMG_8045.jpg IMG_8047.jpg IMG_8049.jpg IMG_8051.jpg IMG_8052.jpg[/img]

Link to comment
Share on other sites

1 nie zrobisz tego tak by nie było widać zaprawkmi

2 odcien dobranego lakieru na bank nie będzie idealny

3 efekt do poświęconego czasu marny.

 

dlaczego tego nie chcesz polakierować ? przecież nikt nie będzie mierzył czyjnikiem jak będziesz sprzedawać :P

Link to comment
Share on other sites

W lakierni dowiedziałem się, że 0.1l dopasowanego czerwonego lakieru wyniesie mnie 20zl. Zastanawiam się tylko jaki powinien być to lakier, czy powinienem kupić jakiś podkład i klar?
w lakierni kup sobie 0,1 akrylu i do tego podkład, najllepiej było by dostać trochę epoksydowego ale pewno cięzko będzie w młych opakowaniach.

Wszystko co kupujesz w komplecie czyli niech CI do tego dadzą utwardzacz i roacieńczalnik tyle ile trzeba :)

wyczyść drze jak njlepiej się da, co pozostanie posmaruj tym fosolem, daj temu trochę czasu (poczytaj na opakowaniu ile trzeba poczekać, na to podkład i na to lakier:)

Link to comment
Share on other sites

rower nie jest na sprzedaż- robie go dla siebie. Jak wygląda dobieranie lakieru? Powinienem odkrecic np widelec i zostawic w lakierni,czy wystarczy, ze nim tam podjade?

 

Czytałem tez, ze powinno się nałożyć na koniec bezbarwny. Taki w spreju będzie dobry(motip)?

 

Na koniec chciałbym przepolerować całość i nałożyć jakiś niedrogi wosk. Jakie produkty polecacie?

Link to comment
Share on other sites

Jak wygląda dobieranie lakieru? Powinienem odkrecic np widelec i zostawic w lakierni,czy wystarczy, ze nim tam podjade?
to zależy od mieszalni, jedni przypasowują fiszkę i nalewają inni sprawdzają i robbią natryski próbne :)

z Tym że czerwony to jakby Ci to powiedzieć jak dasz jassny podkład to masz inny kolor jak dasz ciemny to inny, jak dasz go pędzlem to tez inny (minimalnie ale inny)

 

Inna kwestia jest taka że jeśli nie jesteś stałym klientem to raczej nikt Ci nie będzie sie starał jak najlepiej dobrać ten lakier nie obraź się teraz na zaprawki na rowerze :)

 

czerwony można zrobić na 2 sposoby albo w bazie i wtedy trzeba go przykryć bezbarwnym albo w akrylu i wtedy nie trzeba ! I tą drugą opcję proponuję Ci zrobić.

Nie dawaj na to żadnych sprayów bo tyko narobisz sobie bajzlu.

Link to comment
Share on other sites

Raczej nikt nie będzie się bawił w idealne dobieranie koloru, za 20zł szczególnie, że na lakierach, mieszalnie mają około 20-30% marży, a niektórzy nawet mniejszą, druga sprawa chcesz mieć w miarę oryginalny lakier, a wspominasz coś o bezbarwnym w spraju, powiem ci jak to wyjdzie, tragicznie :/. Ja osobiście zastanowił bym się nad odnową lakieru, przez polakierowanie na nowo, lub zaprawki które będą widoczne z czerwonego akrylu i nic więcej, ale to ty zadecydujesz.

Link to comment
Share on other sites

Tutaj jest właśnie o lakierowaniu klarem - tylko z areografu ze sklepu budowlanego;)

http://motocykle-lodz.pl/topic/820-mini ... -zaprawek/

.. na fotkach wyglada spoko.

Napewno odpada zdzieranie farby i lakierowanie całości - kłóci się to z moją koncepcją renowacji:).

 

A z samplem lakieru jest ten problem, ze nie znam numeru koloru.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie jakość tych zdjęci pozostawia wiele do życzenia, druga sprawa nie wierze że po pewnym czasie nie zostaną odcięcia między starym a nowym bezbarwnym, nawet jak użyje blendera to po paru latach to wyjdzie.

 

Raczej na rowerze nie mam numeru koloru, u ciebie zostaje przykładnie fiszek z palety RAL i szukanie w miarę pasującego

Link to comment
Share on other sites

Więc będzie tak, że na wyczyszczone miejsca(papier ścierny + fosol) dam podkład epoksydowy, później akryl z naddatkiem i polerka (1500, 2500, 3000, pasta g3?).

 

Z wynalezionych metod wydaje się najprostsza. Nie wiem czy eksperymentować z rozcieńczalnikiem.

 

czy taki podkład będzie w porządku?

http://allegro.pl/podklad-epoksydowy-50 ... 82384.html

spray ale nakładałbym pędzelkiem.

Link to comment
Share on other sites

W sklepie dostałem dobrany akryl, podkład epoksydowy i autosol.

Pobabrałem to akrylem, ale po kilku godzinach akryl spokojnie schodzi izopropanolem i jest miekki.

Sprzedawcę pytałem czy będzie ok i dostałem odpowiedź, ze jakos to zadziała.

Rozumiem, że błędem jest brak utwardzacza?

Bez utwardzacza to nie wyschnie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.