Jump to content

Honda Civic Coupe 95'


kuchar
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Auto to jak poniżej widać Civic coupe z 1995r. Ze względu na to, iż stary lakier na aucie był dosyć wyblaknięty i miał sporo większych czy mniejszych rysek 2 lata temu Honda została polakierowana w ten sam kolor -czarny z palety Hondy występujący w wersji nadwozia coupe. Musze także dodać, ze za nim rozpocząłem naprawdę dbać o ten lakier auto nie jeździ i nie jeździło w zimę wiec jego stan przed moimi wysiłkami był bardzo dobry.

 

Kosmetykami trochę droższymi niż takie jakie można dostać na stacji itp. zainteresowałem się 1,5r. temu...konkretnie Meguiar's bo to chyba najbardziej popularna (pierwsza) marka w naszym kraju wiec najłatwiej wpadła w oko.

Nadmienię tez, ze to tylko zwykła amatorska pielęgnacja lecz efekty w porównaniu do mycia "zwykłymi" kosmetykami są olbrzymie.

 

 

Pierwszy raz na wiosnę 2009r spróbowałem popracować nad autem trochę dłużej niz godzina czy dwie.

Co do samego detailingu to jak juz mówiłem jestem totalnym amatorem ale próbowałem oczyścić,wypolerować i zabezpieczyć lakier najlepiej jak potrafiłem czytając wcześniej o tym sporo a także sięgając po rady bardziej doświadczonych osób.

Używałem takich kosmetyków Meguiar's:

1. Mycie- Szampon NXT Car Wash

2. Przygotowanie powierzchni- zestaw Quick Clay czyli glinka+quick detailer

następnie Deep Crystal 1 (DC1)- preparat do oczyszczania i usuwania małych kolistych

rysek i drobnych zarysowań

3. Polerowanie- Deep Crystal 2

4. Woskowanie- NXT Tech Wax 2.0

 

felgi zostały wyczyszczone Megs Hot Rims All Wheel Cleaner (ogolnie mocno dyskusyjny srodkek ze wskazaniem na NIE...ale może dlatego ze używam auto racze w suche dni wiec felgi nie 'potrafią' sie dobrze zabrudzic).

do opon użyłem srodka Endurance High Gloss także od Megsa.

(niestety zdjęć kół po tych zabiegach nie posiadam)

 

Do tego wszystkiego używam mikrofibry 3x Supreme shine microfiber Megsa, 4x aplikator do nakładania Megs i rękawicy do mycia także Meguiar's.

 

 

Niestety nie mam dobrych fotek oddających efekt tej pracy...jest jedna, która pokazuje, ze auto jest naprawdę czyste i błyszczy się... natomiast nie widać tutaj efektu zniknięcia mikro-rysek/ pajęczyny widocznej w mocnym świetle lub pod słońce (z która bardzo ciężko sie uporać kosmetykami Megs'a a konkretnie DC1...dodam tutaj, ze nowy preparat zastępujący wycofany juz DC1 czyli SwirlX wydaje się być dużo lepszy, zdecydowanie lepiej usuwa ryski i koliste zarysowania lecz próbowałem tego na innym lakierze, też czarnym ale Seata).

 

Gdy tylko zrobi się ciepło i auto wyjedzie z garażu zrobię nowe zdjęcia oddające efekt prac...narazie wybaczcie ale posiadam tylko takie:

Link to comment
Share on other sites

Kanar, przyznaje rację.

Bartku, uważam iż regularne dbanie o auto daje więcej efektów niż usilne doprowadzenie auta do czystości tylko raz w roku.

Muszę przyznać tylko jedną rzecz.

A właściwie Cię zkrzyczeć.

Dlaczego tak mało fotek takiego cudownego autka?

I co tam masz pod maską?

Szczerze, to ja chorowałem kiedyś na coupe Civika i choruje nadal. Teraz się już nie robi takiej lini samochodów w tym przedziale cenowym.

Pamiętacie jak została wprowadzona Calibra? Tez byłem jednym z tych, co robił ślimaka przy szybie w salonie... Albo Subaru SVX...

A pamiętacie Corrado? O Fiacie Coupe nie wspominając.

Teraz nie robi się takich samochodów w które się wskakiwało tylko dla samej przyjemności prowadzenia.

Oczywiście mówie w tym przedziale cenowym.

 

Bartek, tak trzymaj. Masz naprawdę piękne auto.

Tylko więcej fotek.

I co tam masz pod maseczką?

Tylko uważaj na ginekologa samochodowego, Thomasa, bo on pewnie by chciał zaworki przez wziernik i rurę wydechową ogladnąć... Czy przypadkiem jakiegos zabrudzenia nie posiadają... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za dobre słowo.

Bartku, uważam iż regularne dbanie o auto daje więcej efektów niż usilne doprowadzenie auta do czystości tylko raz w roku.

zgadzam się i uwierz, ze to auto w sezonie letnim regularnie jest czyszczone nawet czasem za często.

Dlaczego tak mało fotek takiego cudownego autka?
myśle, że na tym forum wypada przedstawiac fotki oddające stan lakieru ja niestety takich za wiele nie mam. Są poprostu takie, na których widac ze jest "git" ale to wszystko...np:

 

I co tam masz pod maską?

generalnie mała 'rzeźba' wśród ludzi siedzących głębiej w temacie zwana MinMe( blok silnik 1.5 sohc, głowica silnika 1.6 sohc vtec d16z6, osprzęt d16z6, dolot, kpl. wydech z kwasówki, i takie tam) moc po strojeniu jeszcze niestety nie znana ale pewnie w okolicach ~140ps bo jeździ to jak 160-konne 1.6 DOHC VTEC. Oczywiscie zgodnie z tematyką forum pod maską także staram się utrzymac taki poziom czystości jak na zewnątrz..kiedyś umieszcze fotki.

 

Jakim obiektywem robione zdjecia?

a wiesz pierwsza fotka w pierwszym poście robilem porzyczoną lustrzanką ale nie pamiętam co to było...

kolejne trzy to zwykła stara cyfrówka Olympus C725.

Link to comment
Share on other sites

Yummy, a zrobisz fotke pornograficzną tego co masz pod maseczką?

Ale takie soft porno (nie bawmy sie w ginekologiczne fotki kolegi Thomasa :) )

 

Mam nadzieje, iz kolega Thomas sie nie pogniewa na mnie, szczerze, bardzo go szanuje za to co on wyprawia ze swoim autem.

 

Bartek, no nic mi to nie mówi, oprócz pojemności, i sohc oraz VTEC. Ale wazne, że Ty wiesz jak to połączyć i że działa. (Ja bardziej lubie i znam silniki gażnikowe starej daty jak u mnie w Fiacie Spiderze).

I Ty masz tylko jeden wałek? To to jest ta wersja 125 KM?

Wydawało mi się, iż w VTEC 160KM są 2 wałki.

Link to comment
Share on other sites

I Ty masz tylko jeden wałek? To to jest ta wersja 125 KM?
tak mam jeden wałek (napisałem SOHC). Jest to głowica z silnika 1.6 sohc vtec 125km połączona z blokiem silnika 1.5 sohc 101km. Z tym, że prawdobodobnie moc jest sporo wyższa ze względu na inne modyfikacje tj. dolot,wydech i strojenie.
Wydawało mi się, iż w VTEC 160KM są 2 wałki.

tak, w silniku 1.6 160KM VTEC są 2 wałki rozrządu (DOHC).

a zrobisz fotke pornograficzną tego co masz pod maseczką?

lepszej nie mam...:/

Link to comment
Share on other sites

Auto było kiedyś polerowane po wyjechaniu od lakiernika?

 

Nie chodzi mi o DC1/DC2 bo DC1 jest ledwo ścierny a DC2 nie jest do polerowania jak mogłoby się wydawać z angielskiego "Polish" tylko jest odżywką.

Link to comment
Share on other sites

Jestem pasjonatem marki Mercedes-Benz...ale jeżdżę również japończykiem (Galant kombi) muszę przyznać, że masz bardzo ładną i z wyważeniem zrobioną Hondę, według mnie german style "ciemno, nisko i szeroko" ;). Piekny lakier - tylko o niego dbać!

Piękne auto, eehhhhh....... gdyby choć minimalna ilość aut w tym wieku

tak wyglądała

zgadzam się z kolegą...!!
Link to comment
Share on other sites

z wyważeniem zrobioną Hondę, według mnie german style "ciemno, nisko i szeroko"

 

no akurat zupełnie nie (jak auto japońskie wyposażone w kilka 'smaczkow' jdm[japonskich] moze miec cos wspolnego z german?-grzechem było by robic jakiekolwiek fajne japońskie auto w myśl zasady "german style" skoro mozna je udoskonalać w sposób zupełnie inny patrząc na przykłady oryginalnych japońskich odpowiedników i japońskich tunerow produkujących mase 'gratów' do tych aut...- no ale nie o tym ten temat, nie o tym to forum wiec nie zagłębiajmy się w tym temacie.)

...aczkolwiek to ze jest ciemna, niska i w miare szeroka jest faktem ale to cecha wielu, wielu sportowych i usportowionych aut z Japonii, Niemiec, Włoch czy USA.

Link to comment
Share on other sites

Bartku,mamy tu kolege,mistrza swiata. Ma ten sam problem co Ty. Moim dieslem wypoleruje lakier. Jego r-type kreci sie do 9k obrotow i nim nie wypolerujesz lakieru. Tez niesamowite auto,biale. I tez jdm. Uwazam,iz te 2 hondy + prelude z otwarta lampa i ostatnia,to kwintesencja aut gt coupe w normalnej cenie. A Twoja w tym turkusowym metalicu tez super wyglada, tak samo jak w czerwieni. Ale srebrna,to taka bez jaj wygladala. Moim marzeniem jest odrestaurowac crx mk2,nawet taka 131 KM.

Link to comment
Share on other sites

,mamy tu kolege,mistrza swiata. Ma ten sam problem co Ty. Moim dieslem wypoleruje lakier. Jego r-type kreci sie do 9k obrotow i nim nie wypolerujesz lakieru

 

hehe,mozesz jeszcze raz troche jasniej bo nie do konca rozumiem co miales na mysli?

to kwintesencja aut gt coupe w normalnej cenie

z tą normalna ceną to różnie bywa...zazwyczaj auto zadbane i nie rzadko doinwestowane kosztuje sporo a to juz przecierz 11-12letnie auta(np. Prelude 5gen.)

 

Ale srebrna,to taka bez jaj wygladala

Civic coupe 5gen. z tego co wiem nie występował w srebrnym kolorze (tylko HB)

Link to comment
Share on other sites

smialem sie,ze diesel jedzie przy 2k obrotow,a wasze dopiero od 5k. Kurde,chyba byl. Moze mi sie wydaje,a ten po lifcie z tymi wiekszymi lampami jak Twoj? Na pewno sedan byl w srebrnym. W 3 door znajomy mial wersje,gdzie byly tak smiesznie zaglowki wyprowadzone z foteli.

Link to comment
Share on other sites

Moim dieslem wypoleruje lakier

 

Gazem nie poleruje się lepiej?

 

Jego r-type kreci sie do 9k obrotow i nim nie wypolerujesz lakieru.

 

Może lepiej Type-r'em wypolerować lakier albo dużym fiatem?

 

A Twoja w tym turkusowym metalicu tez super wyglada

 

Mam w prawdzie kiepski wzork ale wydaje mi się ,że auto kolegi jest czarne

 

Kurde,chyba byl

 

Co chyba był?

 

---------------------------------------------

 

Dziwisz się dlaczego się pytam? ;)

 

dużo łatwiej jest zrozumieć o co chodzi używając cytowania selektywnego

Link to comment
Share on other sites

Twoja w turkusowym, czyli taka wersja jak od kolegi Bartka, ale w turkusowym kolorze też wygląda świetnie.

 

Odnośnie silników, to miała byc przenośnia co do obrotów, że on ma taka fajna (tak jak CMQ) ślifiereczkę.

 

A to, że chyba był, to wydawało mi się, iż widziałem w srebrnym kolorze też Civiki coupe, ale to były te po liftingu, z tymi dużymi lampami z przodu.

 

Poza tym pisalem na komórce, więc skróty myślowe mogłem użyć, bo wiecie jak to na klawiaturze z kom...

Link to comment
Share on other sites

A to, że chyba był, to wydawało mi się, iż widziałem w srebrnym kolorze też Civiki coupe, ale to były te po liftingu, z tymi dużymi lampami z przodu.

to nie był lifting tylko kolejna generacja od 96r(wlaściwie hb juz od konca 95r).

to miała byc przenośnia co do obrotów, że on ma taka fajna (tak jak CMQ) ślifiereczkę.

Jeśli masz na mysli Type-R'a, którego wczesniej wymieniales to tak...natomiast mój silnik z jednym wałkiem nie kręci się aż tak jak tamte dohc bo 'tylko' do 7500rpm.

(200 konne silniki DOHC VTEC kręcące sie grubo ponad 8tys to inny świat niz to co mam ja.)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.