Skocz do zawartości

Czarne BMW X3


piotto0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciał bym przedstawić małą relację z korekty lakieru w BMW X3.

Wcześniej BMW nie było niczym pielęgnowane, cała "kosmetyka" sprowadzała się do umycia auta raz na jakiś czas ...

BMW trafiło najpierw do lakiernika ( mała wgniotka na drzwiach - malowany cały element ) a następnie znajomy zdecydował się aby oddać je w moje ręce, miał okazję się przekonać o moich zainteresowaniach związanych z kosmetyką samochodową parę miesięcy temu gdy zajmowałem się wnętrzem tej że X3'tki ... może ktoś pamięta parę 50/50 jasnej skóry które zamieściłem w temacie "co dzisiaj zrobiłem.."

 

Mała uwaga co do zdjęć, wszystkie wykonane są telefonem ... do tego moje zdolności fotograficzne kończą się na wyborze trybu "auto", no czasami po przeskakuję z zwykłego AF na "makro" :roll: jednak starałem się aby uchwycić jak najwięcej i jak najlepiej.

 

Mycie wstępne:

 

1. Pianownica PA

2. 100ml SG Red Devil

3. 100ml K2 Diper

4. 50ml SG Fruit Snow Foam

 

Mycie wstępne po korekcie:

 

1. 150ml SG Red Devil

2. 150ml K2 Diper

3. 100ml piany do tirów Wurth

 

Mycie właściwe:

 

1. SG Sleek & Bubbly premium car bath

2. Dużo ludwika do wiadra + na rękawicę

3. Pędzelek + SG Red Devil 1:7 i czyszczenie zakamarków i plastików.

4. Szyby potraktowane tlenkiem ceru + tri color + końcowe czyszczenie szyb Meg's Class Cleaner

 

Oczyszczanie lakieru:

1. Prickbort

2. SG Iron Off

3. Glinka

 

Koła:

 

1. SG Iron Off v.2 + resztki Tenzi Prix

2. Prickbort

3. APC SG Red Devil 1:5 ~

4. DG #701

 

 

Korekta Lakieru:

 

1. Polerka K2 ( nie makita :mrgreen: )

2. Pasty Menzerna FG 400 + SF 4000

3. Pady Flexi ( 135mm, 80mm ) głównie biały do cięcia i wykończeniowy czarny + 3m 150mm wykończeniowy.

4. Futro 150mm, 80mm

5. Papier wodny 2500 (Miejscami)

6. Duużo benzyny ekstrakcyjnej i trochę IPY :o

 

Zabezpieczenie:

 

Lakier: Soft 99 Fusso Coat

Plastiki: Koch Nano Magic Plast Care

Szyby: Rain-X NW

Opony: Meg's Endurance Tire Gel

 

Całość zajęła mi około 4,5 dnia po 11~ godzin.

 

No to zaczynamy :)

 

Auto trafiło w moje ręce w takim stanie

ySN5ek2l.jpg

 

iCtMjBZl.jpg

 

7Cpd7Znl.jpg

 

aOeRx9hl.jpg

 

zbf6nq6l.jpg

 

WoEvwvcl.jpg

 

KG6JmuPl.jpg

 

VdVi9Nll.jpg

 

niech trochę pokrwawi :)

 

uhuRNu4l.jpg

 

no dobra teraz mycie wstępne

 

DpMmUK7l.jpg

 

8Kqh5TBl.jpg

 

M7tW1atl.jpg

 

glinka po błotniku i jednych drzwiach ...

 

IRC3E0Zl.jpg

 

po umyciu i oczyszczeniu lakieru czas na parę zdjęć

 

Hgh86i6l.jpg

 

19qrhvil.jpg

 

kg42MsIl.jpg

 

IkieFwTl.jpg

 

no nic wjeżdżamy do środka oklejamy co trzeba i czas na inspekcje, może nie będzie tak źle.

 

RpHa1ZDl.jpg

 

i oglądamy ... no to najpierw maska

 

g2vUCUGl.jpg

 

drzwi które lakiernik polerował bo miały trochę rys

 

LLKK59hl.jpg

 

i reszta..

 

Js7TyZbl.jpg

 

NjRG5B9l.jpg

 

DeQ11VSl.jpg

 

Ik4TLUhl.jpg

 

muRb0pPl.jpg

 

w90heN0l.jpg

 

mnO8Yz9l.jpg

 

ObIrAk7l.jpg

 

8KLz3jJl.jpg

 

V91TRetl.jpg

 

Bbagfpll.jpg

 

MlPL8Dtl.jpg

 

pierwsze efekty cięcia po FG 400 + futro oraz FG 400 + biała gąbka flexi.

 

QQmdpJ9l.jpg

 

ZwYGM1gl.jpg

 

MnvNtFyl.jpg

 

faSP7dhl.jpg

 

pomimo cięcia (futro + FG 400) głębsze rysy dalej miały się dobrze więc papierek wodny 2500 i do dzieła

 

txptuzFl.jpg

 

czas na parę 50/50

 

QrvUoMtl.jpg

 

qRXqFtEl.jpg

 

ynXLSHLl.jpg

 

małe defekty nad klamką również usunięte

 

UjP3P1Al.jpg

 

i klapa

 

kjn7sUGl.jpg

 

Hw5mftil.jpg

 

błotnik przed i po

 

l0Q2a4Kl.jpg

 

Zcni8kol.jpg

 

jZwG9dUl.jpg

 

4eaDif5l.jpg

 

XWKQmrrl.jpg

 

błotnik prawy przód ...

 

mmWFk94l.jpg

 

hhRuSRRl.jpg

 

po cięciu futrem efekt OK ale głębsze rysy dalej zostały no to papierek i do dzieła

 

mD0PL5El.jpg

 

tak lepiej

 

Ao2MvXbl.jpg

 

YtdOjD5l.jpg

 

nieszczęsna maska również potraktowana papierkiem, udało się usunąć 80% rys, jednak brak bezpośrednio fotki "po"

 

AJqckjpl.jpg

 

 

Po korekcie czas na wyjazd i mycie, super że jest słońce ale jeszcze nie na tym etapie będzie przydatne :( teraz od niego uciekamy

 

C1wmPvUl.jpg

 

no dobra udało się :D

 

jeszcze parę zdjęć przed myciem a już po korekcie

 

dVL7MeIl.jpg

 

G4NbMbGl.jpg

 

zabieramy się ponownie za koła, jednak teraz "na gotowo"

 

dD145u8l.jpg

 

OaHpDRel.jpg

 

Pianownica do ręki i zaczynamy

 

Ufhtb9il.jpg

 

ExexF96l.jpg

 

VRRgJKMl.jpg

 

45eaVnSl.jpg

 

 

I zdjęcia na gotowo, po nawoskowaniu oraz zabezpieczeniu plastików + szyb i opon.

Oczywiście teraz chmury i słońca brak ... :(

 

BAQgqDOl.jpg

 

pfmmCigl.jpg

 

OBbBregl.jpg

 

ZH3KaMKl.jpg

 

j20MseBl.jpg

 

cxAig54l.jpg

 

kUVQWfYl.jpg

 

2xsMHRql.jpg

 

Pgd0NeOl.jpg

 

jXa57spl.jpg

 

Trochę słońca się pokazało ..

 

YvUmOm6l.jpg

 

nUySH3rl.jpg

 

P0nG7xxl.jpg

 

I gotowe, znajomy zadowolony jak wracał do domu to mówił że bał się jechać a do garażu to na 3 razy wjeżdżał żeby przypadkiem o nic nie dotknąć ( ciasny garaż ).

 

Nadkola nie zostały umyte, podobnie jak i koła od środka z dosyć błahego powodu jakim było brak "zabezpieczenia" do śrub ... przy następnej okazji jak się auto trafi na pewno zostanie to naprawione.

 

Kilka słów co do lakiernika który malował drzwi ... auto u niego stało parę dni, wziął nie małe pieniądze jak za jeden element a i tak robotę spieprzył, drzwi nie dość że inny odcień to jeszcze morka straszna.

Miałem nawet okazję się przekonać jak to jest gdy "lakier się rysuje od mikrofibry", zawsze widziałem jak pojawiało się to na forum jednak nigdy na własnej skórze tego nie doświadczyłem, no do czasu tych nieszczęsnych drzwi.

Po korekcie wymywam pastę benzyną ekstrakcyjną i MF patrzę a tutaj pozioma rysa na środku drzwi myślę sobie, co jest ? Biorę czystą (nową) MF złożoną na pół, normalny nacisk "palcem" przejeżdżam pionowo i jakież moje zdziwienie gdy zobaczyłem "plusika" na drzwiach ... :shock: potem bałem się woskować tych drzwi żeby ich nie porysować.

 

Ogólnie jak dla mnie ( jeszcze nowicjusza - w porównaniu co do sporej części forumowiczów ) ten lakier BMW był cholernie twardy ... wcześniej miałem do-czynienia głównie z VAG'ami, trafił się też jakiś francuz ale to pierwsze BMW .. i choć lakier piękny to bardzo trudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa praca.

znam ten ból - robisz sobie spokojnie auto, masz już "pewniaka" i wiesz jak ciąć a tu niespodzianka na kolejnym elemencie.

teraz robiłem nissana i miał tak miękki lakier że wystarczyło przelecieć auto na średnim padzie i f2500 i było ładnie;)

 

a co do lakierników - nie chcą się uczyć i takie efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po futerku bałagan był dlatego kolejnym krokiem było FG 400 na białym flexi - dobrze wypracowana pasta zostawiała wykończenie jak na pierwszym zdjęciu efektu "po" = pod halogenem bdb.

Próbowałem UC na średnim padzie ale efekt taki sam jak po wypracowaniu fg 400 a dłużej schodziło ...

 

Na końcu mimo wszystko zdecydowałem się przejechać SF 4000 + czarny flexi / niebieski 3m żeby nie było zaskoczenia jak wyjadę na słońce ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotto0, Też mam takie spostrzeżenie, że FG 400 na białym flexi pozostawia całkiem przyjemnie wykończenie. Po teście stwierdziłem, że UC na średnim to marnowanie czasu i podobnie jak Ty wykończyłem SF 4000 :) 2 kroki robią robotę :):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.