Sucre Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Witam, wczoraj dałem miernik koledze żeby sobie auto sprawdził ale okazało się że urządzenie z jednym przyciskiem go przeroslo i coś poprzestawiał. Miernik zamiast pokazywać np. 120um pokkazue wartości np. 4,5 lub 7,8um. Ktoś się spotkał z czymś takim?? Dodam że jestem na wyjeździe i nie mam pytek do kalibracji.
AutoDetailing Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Przytrzymaj przycisk włączania/wyłączania przez około 5-10s.
Sucre Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Robiłem tak, zmieniają się wtedy opcję np. jednostki, kalibracja itd. Marcin miałeś już taki problem kiedyś??
daleth Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Jak pamiętam jest tam opcja kalibrowania. pewno się poprzestawiało. W zestawie powinny być płytki, trzeba przystawić i skalibrować ponownie.
tukolarz Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Hehe, a moim zdaniem to Ci kolega tylko jednostkę zmienił z "Microns" na "Mils" i miernik wszystko pokazuje jak należy. Pewnie w dolnym prawym rogu zamiast "um", masz: "mil". Żeby powrócić do mikronów: Włącz miernik, potem przytrzymaj przycisk aż poprzez OFF dojdziesz do pierwszej opcji "UNIT", puść przycisk...i już . BTW. 1 mil to 1/1000 cala, więc 120 um to ok. 4,7 mil, 200 um to ok. 8 mil itd. itd., więc pomiary są OK.
Sucre Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Tukolarz pisałem w pierwszym poście że wyświetla w mikronach.
AutoDetailing Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Myślałem, że masz taki problem, jaki opisał Tukolarz. Tu: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... ht=#173514 masz instrukcję, może to Ci pomoże.
zajonc Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Sucre, też tak miałem pożyczyłem koledze do oględzin auta i otrzymałem rozkalibrowany podejrzewam w moim przypadku jak i Twoim, koledzy mierząc lakier przytrzymali za długo przycisk i zrobili kalibracje miernika na lakierze u mnie akurat pokazywał 60/70 um na moim lakierze gdzie powinno być 130/140 um miernik pokazywał tylko błędnie Fe, nFe było w normie
Sucre Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 No właśnie tak jest u mnie, zauważyłem że aluminium mierzy tak jak trzeba. No nic, po powrocie do Polski zrobię kalibrację.
tukolarz Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 Sucre, a ha. Wartości były bardzo zbliżone, więc pomyślałem, że nie przypatrzyłeś się dokładnie jaką masz aktualną jednostkę (będąc pewnym, że masz um), a wskazywane wartości były bardzo podobne do tego co się dzieje przy przypadkowej zmianie . Jak Ci się spieszy to możesz zrobić "druciarską" kalibrację na miejscu. Jak? Wykorzystaj jakąś nieutlenioną powierzchnię stalową, jako zamiennik płytki, np. zimną tarczę hamulcową (błąd będzie bardzo mały), a w domu poprawisz na płytkach .
zegarek Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 A te płytki do kalibracji nie mają przypadkiem konkretnych grubości typu 100, 200 mikronów?
zajonc Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2014 płytki są "zerowe" natomiast folie są do sprawdzenia dokładności pomiaru
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się