Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dziś mam coś dla fanów BMW :) "Trójka w coupe" rocznik 1993 po przekładce silnika na M54B30 3.0 231hp natomiast felgi były robione w firmie Authentic Cars z Wieliczki. Samochód świeżo odebrany od kogoś kto nazywa siebie lakiernikiem... po lakierowaniu samochód został wypolerowany chyba druciakiem do garów więc trochę roboty z nim było. Miały być położone 4 warstwy bezbarwnego ale w jednym miejscu przez bezbarwny się przebiłem

 

Mycie wstępne:

Pianownica gloria FM10 a w niej aktywna piana ValetPRO pH Neutral Snow Foam

 

Mycie właściwe:

- Rękawica Chemical Guys 3in1

- Meguiar's gold class

- Fluffy dryer

 

Dekontaminacja:

- Prickbort mac 124

- Glinka Bilt Hamber auto clay medium

- poślizg woda i Megs Gold Class

- ValetPRO Dragons Breath

 

Felgi:

- ValetPRO bilberry wheel cleaner

- ValetPRO Dragons Breath

- Bilt Hamber auto clay medium

- Finish Kare 1000p

- Meguiar's Endurance

 

Korekta lakieru:

- Makita 9227CB

- pasy Menzerny FG 500, PF 2500, FF 4000

- pady Felxi biały, pomarańczowy, żółty

- futro Flexi

- Menzerna Top Inspection i IPA

- mikrofibry różne i dużo

- taśma z brico

 

Zabezpieczenie:

- Cquartz

- Dodo Juice Blue Velvet (bardzo fajny zapach jak guma do żucia owocowa)

 

 

IMG_6089+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6090+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6091+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6092+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6093+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6094+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6095+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6096+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6097+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6100+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6102+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6103+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6104+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6088+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Hologramy pięknie mieniące się w słońcu :)

IMG_6087+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6085+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Felgi też są po renowacji ale to zostało zrobione dobrze

IMG_6084+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6083+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6082+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6081+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6080+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6079+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6137+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Zdjęć z mycia niestety nie mam bo jak już mi się przypomniało to był juz umyty i osuszony więc przejdziemy do glinkowania

IMG_6105+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Glinka zbyt wiele roboty nie miala samochód był tydzień po lakierniku i mało jeżdzony po odebraniu

IMG_6106+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Stan faktyczny lakieru... (Nawet nie chce tego komentować)

IMG_6107+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6108+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6109+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6110+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6111+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6112+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6113+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6114+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Jakieś kawałki czegoś wklejone w lakier na bagażniku

IMG_6115+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Przyszedł czas na oklejanie jako że nie lubie się bawić w usuwanie kropek zaklejona została cała szyba przednia i tylna

IMG_6116+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6117+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6118+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6119+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Tak wygląda pół na pół po jednym przejechaniu fg500 i białej gąbce więc zapadła decyzja o użyciu futra

IMG_6120+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Tak wyglądało po przejechaniu futrem

IMG_6122+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Bagażnik musiałem zmatowić papierkiem 2500 żeby wyrównać te miejsca gdzie coś było przyklejone tak wygląda pół na pół po zmatowieniu i przejechaniu menzerna 2500 na pomarańczowym padzie

IMG_6123+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Kilka zdjęć po futrze

IMG_6143+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6124+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6125+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6130+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6131+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6126+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6145+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Tu widać miejsce przebicia się przez bezbarwny

IMG_6149+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6150+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Bagażnik po robocie

IMG_6152+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Po pelerce w ruch poszedł

IMG_6154+%2528Kopiowanie%2529.JPG

A dzień później Dodo blue velvet a tak bo można :) i efekt końcowy. Niestety pogoda bie sprzyjała całe niebo zachmurzone wielkich refleksów świetlnych nie znajdziecie ale efekt zadowala

IMG_6156+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6157+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6158+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6159+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6160+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6161+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6162+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6163+%2528Kopiowanie%2529.JPG

IMG_6164+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Na koniec jeszcze zapadła decyzja o przemalowaniu rozpórki na czarny mat

IMG_6165+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Szyby zastały umyte tym

IMG_6132+%2528Kopiowanie%2529.JPG

Są fajne gładkie ale jednak jeszcze będą poprawione Autoglym car glass polish jak tylko przyjdzie

 

 

A tak na marginesie ma ktoś pomysł co to jest na kielichu i jak to usunąć?

IMG_6166+%2528Kopiowanie%2529.JPG

 

 

 

 

Korekta nie jest na 100% większe rysy zostały ale też na początku się pogodziliśmy ze nie zrobimy tego na 100%

Kolejnym etapem będzie zrobienie wnętrza samochodu tzn. obszycie foteli wymiana boczków deski rozdzielczej i całego dywanu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mały błąd miało być 3. Żeby bez obaw o przebicie usunąć skórkę pomarańczowa

Samochód stał tydzień po lakierowaniu u lakiernika a jeszcze tydzień pod domem a czasu juz zbyt wiele nie było bo brat będzie nim do ślubu jechał :)

Opublikowano

..i pomyśleć, że żyłem w błędzie (?), iż ryzyko podczas niwelowania morki polega na tym że chce się zrobić za dużo a nie na tym, że lakiernik położył za mało warstw klaru.. :idea:

Opublikowano

Widzisz Miyagi... człowiek uczy się całe życie :P No ale tak na serio żeby nie robić offtopu powiem tak... Najwyraźniej wiedza lakiernika nie przewyższała mojej skoro nawet nie próbował mnie z błędu wyprowadzić :)

Opublikowano
czy nie za wcześnie na polerkę? Lakier powinien odleżeć co swoje

 

Robiłem już auta 4-5 dni po lakierowaniu - nic kompletnie się nie działo innego niż auta lakierowane rok temu.

Sam lakiernik twierdził, że po 48h mogę robić co chcę z lakierem.

Opublikowano

e36 wygląda świetnie :-]

 

Przed korektą lakier przypominał mój na nissanie z 2000 r który był myty na szczotkach. I pomyśleć że to nie dzieło szczotek, a "lakiernika" :shock:

Opublikowano

Miło spotkać tu kolegę z okolic :) Ogólnie dużo pracy zrobione a wiadomo nie których rzeczy po lakiernikach nie da się poprawić bez ponownego lakierowania.. Czekam na więcej ;)

Opublikowano

Większość lakierników jedzie na farecli G3 do polerownia(czysta ekonomia 3 kilogramy kosztuje około 120pln).Jak wiadomo musi ona dostawać wody żeby pracowała jak potrzeba

Tego są póżniej skutki-woda odparował i jest to co jest-czyli wielka lipa

Opublikowano

fajnie wyszło.. ale spasowanie maski tragedia.. patrząc na przód samochodu szczelina po lewej a po prawej stronie istny dramat. (2 zdjęcie)

Opublikowano

Wszystko jest uzależnione od klaru, ja dzisiaj lakierowałem drzwi i błotnik w A4 a jutro poleruje już cały samochód, a morka powstaje od wielu czynników takich jak np. zbyt małe ciśnienie, za dużo odległość pistoletu od lakierowanego elementu, zbyt ubogo wylany klar ,rodzaj klaru itp.

  • Moderator
Opublikowano
A dzień później Dodo blue velvet a tak bo można :)

 

Nie wiem czy kolega jest swiadomy, ale z tego co wiem przez pierwsze 48h jest zakaz dotykania lakieru po polozeniu cquartza, a 7 dni mycia.

 

Nie chce byc zlym prorokiem, ale te pare groszy wydane na kwarc poszlo do kosza...

Opublikowano

To jest UK edition a na opakowaniu było na pisane że w tej wersji 24 godz i oczywiście było odczekane 24 godziny :)

Opublikowano

Lakiernikowi powinno się uciąć ręce, przecież to jest fatalnie pomalowane. Na którymś zdjęciu zrobionej klapy widać to wyraźnie. Druga rzecz to że ten samochód wygląda na polepiony i nie spasowany. O położeniu wosku na świeżą powłokę nawet nie wspominam. Grubego projektu z tego raczej nie będzie. Zrób może zdjęcia w jakieś ładnej okolicy bo na tej polanie też nie wyglądają zachęcająco. Żeby nie było to wyprowadziłeś lakier na prawdę ładnie i podziwiam za wkład wsadzony w ten samochód.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Lakiernikowi powinno się uciąć ręce, przecież to jest fatalnie pomalowane. Na którymś zdjęciu zrobionej klapy widać to wyraźnie. Druga rzecz to że ten samochód wygląda na polepiony i nie spasowany. O położeniu wosku na świeżą powłokę nawet nie wspominam. Grubego projektu z tego raczej nie będzie. Zrób może zdjęcia w jakieś ładnej okolicy bo na tej polanie też nie wyglądają zachęcająco. Żeby nie było to wyprowadziłeś lakier na prawdę ładnie i podziwiam za wkład wsadzony w ten samochód.

 

A cóż sie czepiasz lakiernika jak ludzie chcą malować cały element za 250zł to niech sie później nie dziwią że auta takie wychodzą

Opublikowano

Karambol jaka wedlug Ciebie powinna byc cena za dobre malowanie elementu?? Pytam zupelnie powaznie, u mnie w miescie wiekszosc maluje po 300zl a w swoim aucie mam cale boki do pomalowania i jestem ciekaw ile moze kosztowac dobre malowanie.

Opublikowano

u mnie we wsi ceny wahają się 250-350 (zdarzają się i tańsi). ja płacę 250, wiem na jakich komponentach lakiernik pracuje i zawsze jest bardzo porządnie rzecz zrobiona, zakonserwowana od wewnątrz i od zewnątrz, zabezpieczona na przyszłość nawet bardziej, niż się spodziewam. Oczywiście żadnej faktury/rachunku, czysta kasa do ręki.

Opublikowano

Sucre, tak zaupełnie poważnie to znajomy lakierował swoje auto gdzies w okolicy konina i płacił prawie 400 zł za element ( i to 3 lata temu), cena w odniesieniu do innych lakierników ciut wysoka, ale jakoś usługi na prawde na wysokim poziomie. Na pierwszy rzut oka czy pod halogenem, czy słońcem nie widac jaki element był robiony.

U mnie biorą w okolicy 250 -350. ten co lakieruje za 350 wizualnie również jest dobrze ale nie dba o takie rzeczy jak ładne wykończenie np pod lampa, tzn nie sciąga lamp tylko okleja i póżniej rożne kwiatki widać. Któs kto sie zna to wie że po takich miejscach idzie najszybciej rozpoznać lakierowane auta...Sory za OT

Opublikowano

Całkiem fajny kebab :D zwłaszcza że z męskim silnikiem ;) Wpadnij może kiedyś na nasze 3miejskie forum bmw ;)

Chciałbym jeszcze wtrącić parę groszy co do sezonowania powłok. Obecnie pracuję akurat na żywicach epoksydowych i powiem Wam, że powłoka w czasie od momentu nałożenia zmieniła swoje parametry. Jako że początkowo była bardzo elastyczna ( specjalnie modyfikowałem ftalanami ) to po ok 4-5 dniach zrobiła się twarda że ciężko było ją przełamać. Obecnie po około 15 dniach wykazuje zamierzone parametry twardo-elastyczne. To że warstwa wierzchnia po 2h wydaje się sucha to znaczy ... że wydaje się :P

Podobne wnioski również mam z poliuretanów , ale nie przyglądałem się jeszcze temu dokładniej.

 

Ps jakbym swoje auto malował to bym wysezonował a nie od razu zabierał się za obróbkę powierzchni ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.