Skocz do zawartości

BMW 540i 1999r. [317 ORIENTBLAU MET]


inairam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym dziś przedstawić forumowiczom relację z kosmetyki nowej fury kolegi. Złom, jak go pieszczotliwie nazywamy to bardzo fajne autko w trasę i do poupalania po mieście. Urodził się w 1999 roku, z 286 gniadymi pod machą. Jednocześnie nie będąc zajechanym, bardzo potrzebował detailingu (palacze i brudasy jako poprzedni użytkownicy). Pracowałem na spokojnie, po 6 godzin dziennie bo miałem jeszcze inne zajęcia. Całość wyniosła około 10 dni czyli ok. 60 godzin. Korektę bym ocenił na 70-75% z wyłączeniem powierzchni płaskich (maski itp.) gdzie wszystko zostało dużo dokładniej wypolerowane (pojedyńcze grubasy zostały). Generalnie najbardziej chodziło o odświeżenie, a z racji poprawek lakierniczych do zrobienia z pełną korektą poczekam. Lakier mimo, że w większości oryginalny poddawał się w miarę obróbce (ok. 4-5 przejazdów S2 do wycięcia wszystkich rys). Kolega jestem co najważniejsze zadowolony z efektu no i fura przyciąga spojrzenia na mieście :)). Przepraszam za kiepską jakość zdjęć ale miałem pod ręką tylko komórkę, na dodatek z rozregulowanym autofocusem. Relacja nie jest pierwszych lotów, ale za dużo trochę tego na "Co zrobiłeś dziś przy...", tak więc proszę o nielinczowanie za brak profesjonalizmu w fotkach :P. Te odbicia na lakierze to nie hologramy, lecz rozproszenie światła w soczewce. Miłego oglądania i zapraszam do komentowania :good: .

 

Środki użyte do czyszczenia:

 

 

Skóra

 

- Zestaw Colorlock (Stark Reiniger + szczotka)

 

- Zaino Z10

 

- Colorlock LV

 

- Mikrofibry

 

- Aplikatory z MF

 

 

Vinyle

 

- APC BH 1:10

 

- Szczoteczka do detali Zymol

 

- Mikrofibry

 

- Zymol Vinyl Conditioner

 

- Koch Chemie Nano magic PlastCare

 

- Aplikatory z MF

 

 

Szyby

 

- IPA 1:1

 

- Shiny Garage do szyb

 

- Gtechniq G1+G5

 

- Pad filcowy + CarPro Ceriglass

 

 

Dywaniki i wykładzina

 

- Pranie ekstrakcyjne (chemia ProChem)

 

 

Koła (przygotowane wcześniej)

 

- APC Nielsen 1:4 aż do czystego celem dokładnego wyczyszcznia opon pod dressing

 

- Nielsen Acidic Aluminium Cleaner

 

- Prickbort

 

- Glinka BH Soft

 

- CarPro IronX

 

- Sonax BSD

 

- Zymol Tire

 

 

Mycie

 

- APC 1:4

 

- Dodo Juice Born To Be Mild

 

- Rękawica CarPro

 

- Fluffy Dryer

 

- Microfiber Madness Dry Me Crazy

 

- Prickbort

 

- CarPro IronX

 

- Pędzelki

 

- Daytona SpeedMaster

 

Korekta

 

- Makita 9227CB

 

- Pasty i pady Scholla (S2, S17+, S40)

 

- Fibry CrystalDetail

 

- Korek szlifierski, papier 2500 Flexipads

 

Wydech

 

- Papiery ścierne 80, 240, 800 i 2000

- Wełna stalowa Allstar

- Brilliant Polish

- AF Mercury Metal Polish

 

 

Zabezpieczenie

 

- Dedykowane fibry i aplikator Zymol

 

- Zymol HDC

 

- Zymol Glasur

 

Przed

 

2013-08-24172740_zps9e48acea.jpg

2013-08-24172750_zpsa6734163.jpg

2013-08-24172754_zps242ae951.jpg

 

Po odkurzeniu

 

2013-08-24172808_zpscd66fb70.jpg

2013-08-24172817-1_zpse88f6377.jpg

2013-08-24172848_zpsd14f163e.jpg

 

Plamy i pobrudzone plastiki w bagarze

 

2013-08-24172848_zpsd14f163e.jpg

2013-08-24172855_zps40ce3b3f.jpg

2013-08-24172904-1_zpsa04ec876.jpg

 

Po ekstrakcyjnym

 

2013-08-24182626_zps90fad09f.jpg

2013-08-24182635_zps38baa8c3.jpg

2013-08-24182638_zps57481372.jpg

2013-08-24182648_zps6702fe4d.jpg

2013-08-24182653-2_zps16c403d0.jpg

2013-08-24182658_zpsc630df6a.jpg

2013-08-24185041_zpsd441c506.jpg

2013-08-24185049_zpsb87a9c11.jpg

2013-08-24185058_zps377375c2.jpg

2013-08-24185101_zps86b28e85.jpg

 

Myjka! Podejście pierwsze - odsmalamy, ironujemy, glinujemy i te pe. :)

 

2013-08-25000741_zpsa67d282e.jpg

 

Tafla morska :P

 

2013-08-25000749_zpsad84432d.jpg

2013-08-25000754_zps919fa3e6.jpg

 

Zaczynają przejrzewać te koła

2013-08-25000804_zps0f691139.jpg

 

Łet luk

 

2013-08-25000813_zps59ca0681.jpg

 

Trochę osadu na glince było

 

2013-08-25011226_zps7af223f1.jpg

2013-08-25012413_zps9af194b1.jpg

 

Dywany (zapodziały mi się zdjęcia przed, wybaczcie) - doprało się wszystko na szczęście. Dywany z E39 są dużo grubsze i bardziej mięsiste niż te z E60, widać, że księgowi się wpierdzielili w kompetencje :<

2013-08-25134737-1_zps4aab0ade.jpg

2013-08-25134749_zps38b64970.jpg

2013-08-25134808_zps086ef14e.jpg

2013-08-25134812_zpsdd855340.jpg

2013-08-25134826_zps4aaff571.jpg

 

Skóry

Podnóżek i boczek po, samo siedzisko przed

 

2013-08-25140306_zpsc2472c3e.jpg

 

Po

 

2013-08-25140907_zpsfaa4e516.jpg

 

Brak konserwacji sprawił, że sciągnęło się troche farby - skóra jakby zachodziła mchem :/ być może w przyszłości podkoloruje się tą kanapę...

 

2013-08-25140916_zps5d88ff1b.jpg

 

Lewa strona przed, prawa po:

 

2013-08-25143124_zps5b4f12a4.jpg

 

Inne elementy po

 

2013-08-25144022_zps47030c8d.jpg

2013-08-25144026_zps7cedaaa0.jpg

 

Fotel kierowcy - praktycznie jedyne miejsce gdzie było dużo syfu

 

2013-08-25150858_zpsd26da10d.jpg

2013-08-25150901_zps66ad0bf8.jpg

 

Dół po, góra przed

 

2013-08-25151612_zps7771fd58.jpg

 

Po

 

2013-08-25153045_zps82a82bbc.jpg

 

Kierownica

 

2013-08-25155426_zpsc31fc68a.jpg

2013-08-25155855_zps87d44b25.jpg

2013-08-25155904_zpsf53652c2.jpg

2013-08-25160103_zps68f21807.jpg

 

50/50

 

2013-08-25160910_zps5eebd2b1.jpg

2013-08-25161911_zpsacd73c4d.jpg

 

Po

 

2013-08-26120815-1_zpsbd3d36b9.jpg

 

Plastiki - szczątkowe zdjęcia, nie pamiętałem o pstrykaniu fotek

 

2013-08-26112323_zps1e7823b7.jpg

2013-08-26112638_zps65f41ab1.jpg

2013-08-26114714_zpsf221da9b.jpg

2013-08-26115728_zpsb8f346e0.jpg

2013-08-26120803_zps59b165a4.jpg

2013-08-26120807_zpscc4bf2b5.jpg

2013-08-26132918_zpsdcf0981c.jpg

2013-08-26133119_zps158c31fb.jpg

 

Tył przed dressingiem, przód po

 

2013-08-26132923_zps284ab134.jpg

2013-08-26133057_zps1d356187.jpg

 

Oklejenie i wjazd do garażu oraz pierwsze oględziny pod słońcem

 

2013-08-25155717_zps677a5572.jpg

2013-08-25155756_zps57e4e35e.jpg

2013-08-25155805_zpsc3e500b9.jpg

2013-08-29165135_zps58dbc001.jpg

2013-08-29165146_zps887ce21e.jpg

2013-08-29165203_zps3a4ce0b4.jpg

 

Efektywny sposób na przyklejenie rejestracji "miro handlarz style"

 

2013-08-29165140_zps0951e538.jpg

 

Korekta - tu nie trzeba komentarzy

 

2013-08-29205512_zps63bdf6d3.jpg

2013-08-29214037_zps471dd5da.jpg

2013-08-29214132-1_zps8ca4d1d8.jpg

2013-08-29215022_zps1ad61128.jpg

2013-08-29215041_zpsf9f75011.jpg

2013-08-29221235_zpsadd7a12c.jpg

2013-08-29221300_zpsc021a7d1.jpg

2013-08-30142217_zps16e69715.jpg

2013-08-30142227-1_zpsbb7b8e6f.jpg

2013-08-30144344-2_zps2874355e.jpg

2013-08-30144400_zps1b4a9434.jpg

2013-08-30220444_zpse4ee049d.jpg

2013-08-31143611_zpse5c28ac1.jpg

2013-08-31150714_zps689cfad4.jpg

2013-08-31150757_zpsc6a4a533.jpg

2013-08-31183845_zpsb2e21502.jpg

2013-08-31183851_zps41dbc2fe.jpg

 

Relaks

 

2013-08-31192136_zps4bb5db4e.jpg

 

I wracamy do pracy...

 

2013-08-31212508_zpsf82b6917.jpg

2013-08-31213716_zpsfcb79458.jpg

2013-08-31223200-1_zpsedff4003.jpg

2013-09-01183544_zpsd0d223b6.jpg

2013-09-01193825-1_zpse21f9dd8.jpg

2013-09-01194454_zps0c609365.jpg

2013-09-02142303_zps8362dfed.jpg

2013-09-02142316_zpsa96f0d74.jpg

 

Holo

 

2013-09-02173222_zpsc53ee026.jpg

2013-09-02173226_zps71404a58.jpg

 

Dalej...

 

2013-09-02173244_zps588622ea.jpg

2013-09-02180031_zps492dfb72.jpg

2013-09-02180034-1_zpseedecd74.jpg

2013-09-02180743_zps4058bd05.jpg

2013-09-02180754_zps7f460f0f.jpg

2013-09-02181414-1_zps9361c4ac.jpg

2013-09-04091522_zpsfc6324a1.jpg

2013-09-04091522_zpsfc6324a1.jpg

2013-09-04101400_zpsbe751f7a.jpg

 

Pyłu trochę było po S2

 

2013-09-04121457_zpsd25cf7bd.jpg

 

Robimy wydeszek na błysk

 

2013-09-04173537_zps20da7c91.jpg

2013-09-05174755_zps0a086c0e.jpg

2013-09-05174800_zpsaa1767a1.jpg

2013-09-06171516_zps1281e70f.jpg

2013-09-06171525_zps2ce6b924.jpg

 

Chromy - lewa strona przed

 

2013-09-06163420_zpsc3ed3703.jpg

 

Po

 

2013-09-06163424_zpsa15af75b.jpg

 

I umyty po korekcie

 

2013-09-07003214_zpsca5893cb.jpg

2013-09-07003251_zps22acfc07.jpg

2013-09-07003354_zps47cf513f.jpg

 

Wymiana koła sterowego na coś bardziej w klimacie

 

2013-09-07110534-1_zpscc1b7935.jpg

2013-09-07132213_zpse6ffde7e.jpg

 

Dressing - lewe po prawe przed

 

2013-09-07113154-1_zps2e611a15.jpg

 

Logo na kluczyk

 

2013-09-07120822_zps6d98a415.jpg

 

I po zabezpieczeniu + foty końcowe (przegapiłem zachód słońca :/)

 

2013-09-07170937_zpsfe910fc0.jpg

2013-09-07170948_zpsdccb1659.jpg

2013-09-07171001_zpsbc173b50.jpg

2013-09-07171012_zps0093e0dd.jpg

2013-09-07171035_zps04f94278.jpg

2013-09-07171040_zps997333fd.jpg

2013-09-07171055_zpse859383d.jpg

2013-09-07171242_zps2656606a.jpg

2013-09-07171304_zpsf4711f94.jpg

2013-09-07192435_zpsa4d4d385.jpg

2013-09-07192450-1_zpsd4835463.jpg

2013-09-07192458_zps2d42fa4f.jpg

 

I nie mogło się obyć bez znaczka...

 

2013-09-07192522-1_zpsb53bcea5.jpg

2013-09-07192541-2_zps684d52f7.jpg

2013-09-07192558-1_zps349f1e00.jpg

2013-09-09162204-1_zpscb73697a.jpg

2013-09-09162235-2_zps53b9ee24.jpg

2013-09-09162914_zps22e32e1b.jpg

 

Dziękuję za oglądanie - mam nadzieję, że się podobało :) - P.S. komora silnika była robiona już w innym odcinku, bo były prowadzone prace warsztatowe :P I sorry za chaotyczność w relacji, szykuję powoli już coś lepszego, ale to dopiero we wrześniu będzie można pokazać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota!

Ładnie wyszło, warto się zajmować takimi furkami bo to ostatnie "prawdziwe" auta, klasyczne linie, naprawdę podoba mi się

Jedyne co mi się nie widzi to przednie reflektory jakieś takie matowe się zdają chyba że to wina zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce umniejszac nakladu pracy ale po zdjeciach koncowych w ogole nie widac efektu...zdjecia 50/50 bardzo fajnie a wiadomo ze lakier bmw miekki nie jest. Wez jakas lustrzanke i w ladny sloneczny dzien porob zdjecia. Jak jazda 4,4??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dzinkins, zdecydowanie więcej można było wyciągnąć i przyznaje się bez bicia. Tak jak pisałem, chodziło głównie o odświeżenie. W sumie nawet się cieszę że nie poszedłem na całość, bo tydzień później w ASO panowie "przepychali" auto bo stało bez miski olejowej i zrobili taniec rys na bokach, także wszystko jest do robienia jeszcze raz...

 

@Sucre, jak napisałem ^ zdjęć robić nie mogę bo ekipa mechaników wszystko popsuła. Na jesień przejadę go jeszcze raz i wtedy już z poważnym aparatem :) Jazda pierwsza klasa... m62tu fajnie burczy na niskich (1,5-3k) obrotach

 

@frycu75, jaki klub? o co chodzi? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.