Jump to content

Zestaw skompletowany


janisz_gd

Recommended Posts

Witam,

 

Lakier w stanie jak poniżej. Na ten moment dostanie cleaner ValetPro Achilles.

07d0.jpg

kjoz.jpg

 

1. Marolex + przeróbka i akcesoria – przeróbka na pianownicę

 

2. Aktywna piana: Shiny Garage Fruit Snow Foam Neutral pH 1L

 

3. Usunięcie smoły:Prickbort MAC124 1L

 

4. Usunięcie metali: Shiny Garage Iron Off Bleeding 500ml

 

5. Mycie właściwe: Shiny Garage Strawberry Car Shampoo 500ml

 

6. Rękawica: Coś ala CarPro

 

7. Glinka: ValetPRO Yellow Poly 100g

 

8. Poślizg pod glinkę – szampon z wodą

 

9. Cleaner: ValetPRO Cleaner Achilles Prep 500ml

 

10. Pad do cleaner'a: ValetPRO Ergo Polishing Applicator

 

11. IPA

 

12. Wosk na auto: Collinite 476s

 

13. Wosk na felgi: FK 1000HP

 

14. Pady do wosku: 2 pady Megs'a

 

15. Dressing do plastików zew.: Shiny Garage Jet-Black Exteriro Trim Restorer 250ml

 

16. Dressing do opon: ValetPRO Traditional Tyre Dressing 500ml

 

17. Ręcznik do osuszania: Chyba kupię Flyffy

 

18. Mikrofibra do przecierania wosku

Może coś doradzicie. Czy Jan Niezbędny będzie ok? Czy coś innego zakupić?

 

Dodatkowo każda powierzchnia woskowana zostanie potraktowana Sonax Xtreme Briliant Shine Detailer.

 

Sonax Xtreme Briliant Shine Detailer będzie też nanoszony po każdym myciu.

 

Mam kilka pytań:

 

1. Widać w jakim stanie jest lakier. Liczę że cleaner zdejmie trochę tych rys. Czytałem, że Colli najdłużej posiedzi jak zrobi się cleaner--->IPA--->Colli ale czy w moim przypadku będzie sens?

Czy mam zrobić Cleaner--->Colli? I czy zazstosowanie wersji Cleaner--->Colli mocno skróci czas siedzenia Colli na lakierze?

 

2. Z racji tego, że oddaję felgi do renowacji (piaskowanie, malowanie proszkowe + dyspersja wodna) mam możliwość woskowania felg w domu. Zastanawia mnie tylko kolejność czynności.

 

Mam nałożyć dressing na opony i wosk na felgi i dopiero pojechać do wulkanizacji aby złożyli wszystko w całość? Czy przystąpić do aplikacji bo zmontowaniu wszystkiego. Chodzi mi o to, że obawiam się, że Panowie w wulkanizacji upaćkają mi brudnymi łapami świeżo wywoskowane felgi.

 

3. Jakią mikrofibrę wybrać do zacierania wosku?

 

4. Do usunięcia metali kupiłem Shiny Garage Iron Off Bleeding. Jak zaaplikuję go na całe auto to co dalej? Mam czekać aż samo zacznie działać czy może jakimś pędzelkiem "przemiziać" całe auto? Czy może jakąś tańsza rękawicę kupić i nią przelecieć całe auto? Doradźcie jak najlepiej wykorzystać ten środek.

 

5. Jak będę aplikował cleaner jakimi ruchami mam to robić? Okrężnymi czy wzdłużnymi?

 

6. Jak dotrzeć cleanerem wokół napisów LEON i TFSI?

eag2.jpg

n62w.jpg

Link to comment
Share on other sites

18. Mikrofibra do przecierania wosku

Może coś doradzicie. Czy Jan Niezbędny będzie ok? Czy coś innego zakupić?

 

Takie rzeczy to żonie do garów :D;) A tak poważnie to kup jakaś mf specjalną do ścierania i polerowania wosku.

 

Osobiście olałbym kupno specjalnie do felg FK, felgi równie dobrze możesz posmarować collim, może i jakiś procent krócej poleży, ale nie jest to współmierne do kupna specjalnie na tę okazje wosku oddzielnie.

 

 

1. Widać w jakim stanie jest lakier. Liczę że cleaner zdejmie trochę tych rys. Czytałem, że Colli najdłużej posiedzi jak zrobi się cleaner--->IPA--->Colli ale czy w moim przypadku będzie sens?

Czy mam zrobić Cleaner--->Colli? I czy zazstosowanie wersji Cleaner--->Colli mocno skróci czas siedzenia Colli na lakierze?

 

Jęśli nie jestes entuzjastą autodetailingu i zależy ci by położyć wosk i "mieć spokój" jak najdłużej to możesz po cleanerze przemyć IPĄ. Nie użycie IPY drastycznie żywotności wosku nie skróci.

 

Mam nałożyć dressing na opony i wosk na felgi i dopiero pojechać do wulkanizacji aby złożyli wszystko w całość? Czy przystąpić do aplikacji bo zmontowaniu wszystkiego. Chodzi mi o to, że obawiam się, że Panowie w wulkanizacji upaćkają mi brudnymi łapami świeżo wywoskowane felgi.

 

Najlepiej to oddać im, niech założą opony a potem w zaciszu domowym miziać felgi ile sie chce :-] i samemu przełożyć kółka (ewentualnie później jecahc do wulkanizacji by założyli nowy komplet jeśli jest się leniuchem, bądź nie ma się zbytnio możliwości szarpać z lewarkiem)

 

cleaner ruchami kulistymi, pamiętając o wypracowaniu go do samego końca, a wokół napisów zasada podobna, wiadomym jest, że w szczeliny niczym nie dojdziesz

Link to comment
Share on other sites

Zamiast:

 

1. Marolex + przeróbka i akcesoria – przeróbka na pianownicę

 

To:(gotowa,działająca w tej samej cenie,co Marolex z akcesoriami)

 

ShiningCar Mr. Foamer 1,65L

http://shiningcar.pl/pl/p/ShiningCar-Mr ... C65L-/1106

 

12. Wosk na auto: Collinite 476s

13. Wosk na felgi: FK 1000HP

 

Kup jeden z nich - a na marginesie to radze kupić sampler,bo duża pucha zniknie ci chyba po milionowym woskowaniu :D

 

15. Dressing do plastików zew.: Shiny Garage Jet-Black Exteriro Trim Restorer 250ml

17. Ręcznik do osuszania: Chyba kupię Flyffy

:good:

 

16. Dressing do opon: ValetPRO Traditional Tyre Dressing 500ml

 

Weź:

 

Meguiar's Endurance High Gloss

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wszelkie rady :|

cleaner ruchami kulistymi, pamiętając o wypracowaniu go do samego końca, a wokół napisów zasada podobna, wiadomym jest, że w szczeliny niczym nie dojdziesz

 

Właśnie wyczytałem na opakowaniu odnośnie Valet Pro Achilles:

 

Praca ręczna.

 

Nanieś za pomocą aplikatora z miękkiej gąbki na lakier, rozpracuj prostymi ruchami do przodu i do tyłu, pracuj sukcesywnie po jednym panelu. Na koniec przetrzyj mikrofibrą i powtórz czynność, jeśli to koniczne.

 

To jak to jest z tymi ruchami? Okrężne czy proste? Jak proste to wzdłuż czy wszerz? Normalnie wyższa szkoła matematyki się z tego robi :dontknow:

 

the_rahzel, do opon zakupiłem już ValetPRO Traditional Tyre Dressing od jednego z forumowiczów. Jak się nie sprawdzi to zakupię co innego. :) Jest wogóle jakieś przeciwskazanie do częstego stosowania dressingu do opon? Chyba w żaden sposób nie osłabia to gumy.

 

Czy cleaner usunie mi drobne rysy z tylnych lamp? Chciałem żeby odzyskały kolor. Na zdjęciach wyszły tragicznie...w rzeczywistości nie są takie blade.

Link to comment
Share on other sites

To jak to jest z tymi ruchami?

Jeden uj - patrz jak tobie wygodniej ;)

 

Nie miałem Achillesa, pracowałem na DA Dodo Juice Lime Prime- szału nie było (chociaż robiłem zadbany samochód ale gołym okiem różnice ciężko było dojrzeć). Ręcznie wątpię, aby był efekt "wow".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.