Jump to content

Colourlock -zestaw do tonowania skór


miHoo79

Recommended Posts

Dziś przedstawiam test produktów colourlock do renowacji kierownic skórzanych.

Pacjentem była wytarta kierownica z mojego samochodu.

 

Opis produktu:

w zestawie znajdują się:

farba tonująca 50 ml - gęsta konsystencja, w zasadzie bezwonna

rozpuszczalnik GLD 50 ml - jak to rozpuszczalnik :)

utrwalacz - versiegelung 50 ml konsystencjai kolor mleczny, zapach wyczuwalny lekko chemiczny ale absolutnie nie drażniący.

gąbeczka do nanoszenia farby

szmatka - do GLD i versiegelungu (trzeba ją podzielić)

Wszystko robiłem w mieszkaniu i nikt się nie skarżył, że coś czuć.

 

Opis ze strony colourlock:

Posiadamy ponad 1500 kolorów farb do najpopularniejszych modeli aut. Kolor można sprawdzić w salonie samochodowym posługując się numerem nadwozia. Należy jednak pamiętać ze pod wpływem czasu, promieni słonecznych, temperatury, środków do mycia i konserwacji skora zmienia kolor i rożni się od oryginalnego.

Jeśli są Państwo zainteresowani kolorem, który nie występuje w aukcji prosimy o kontakt.

 

A więc po kolei:

kierownica została wyczyszczona za pomocą dobrze już znanego strong cleanera.

Następnie odtłuszczona kilkukrotnie benzyną ekstrakcyjną.

Następnie przeszlifowana padem szlifującym i przemyta rozpuszczalnikiem GLD.

 

Pierwsze warstwy farby zostały naniesione gąbęczką na miejsca najbardziej wytarte, żeby wyrównać odcień.

Później po całości tamponowanie gąbeczką.

 

Moje spostrzeżenia:

Produkt niezwykle wydajny - na kierownicę zużyłem jakieś ćwierć opakowania, versigielungu i rozpuszczalnika dużo mniej.

 

Cena zestawu to 39 zł więc bardzo atrakcyjna, zwłaszcza przy tej wydajności.

Wcześniej miałem do czynienia z produktami innych marek z popularnego portalu aukcyjnego... no cóż teraz też podchodziłem sceptycznie, jak się później okazało niesłusznie.

 

Jeśli ktoś szuka produktów do tonowania skór to chyba nie ma konkurencji a eksperymentowanie z niewiele tańszymi produktami to strata czasu.

 

 

Bohaterowie testu:

pfpd.jpg

 

Kierownica jak widać lekko w życiu nie miała, farba mocno powycierana.

 

7j3u.jpg

 

js8u.jpg

 

9ad5.jpg

 

Farba została zmatowiona delikatnie padem szlifujacym a następnie przetarta rozpuszczalnikiem GLD

 

 

Po kilku warstwach można zobaczyć pierwsze 50/50 z "korekty"

 

ohuo.jpg

 

94nf.jpg

 

zeo1.jpg

 

tu miejsca które były zniszczone:

 

n2y0.jpg

 

81id.jpg

 

zh7m.jpg

 

1rwb.jpg

 

zh7m.jpg

 

 

I finalnie po pomalowaniu i zabezpieczeniu versiegelungiem

 

uqk1.jpg

 

 

 

 

 

Żałuję, że nie wybrałem bardziej matowego odcienia ale i tak z efektów jestem zadowolony bo chciałem oddawać kierownicę do obszycia a to tanie nie jest i nie zawsze efekty są adekwatne do ceny.

Link to comment
Share on other sites

Klasa ;)

Do tej pory raz miałem akcję z kierownicą i poleciałem kremem koloryzującym,ale z tego co patrzę,to jak piszesz...bez sensu bawienie się w pół środki,za kilka pln mniej ;)

Wtedy jeszcze nie było tych zestawów :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor
Ja tez kiedys stosowalem ten zestaw. Wszystko fajnie ale niestety po pierwszym czyszczeniu soft cleanerem mi w niektorych miejscach farba zeszla :(

 

Jeśli nie po całości znaczy,że powierzchnia w tych miejscach nie była wystarczająco przygotowana. Kierownice to ciężki temat. Najcięższy chyba. Nieraz i profesjonalistom się zdarza, że schodzi farba.

 

Kierownica nawet idealnie odtłuszczona potrafi pociągnąć tłuszcz od spodu na przykład po tygodniu. Są specjalne odtłuszczacze,które pomagają. Jednak widywałem pacjentów, których odtłuścić się nie dało ;)

 

dareme89 zapewne została Ci jeszcze farba. Zmyć izopropanolem problematyczne powierzchnie gdzie farba się nie trzyma i dofarbować ponownie.

 

Z czasem już w trakcie farbowania będziesz wiedział gdzie jest problem. Zwykle po podsuszeniu suszarką farby miejsca, które są źle przygotowane kleją się delikatnie.

Często tłuszcz wychodzi też pod wpływem ciepła.

 

Dlatego ważne jest żeby za takie zabiegi zabierać się w miarę wcześnie zanim tłuszcz zacznie się wchłaniać w wytarte powierzchnie. No i odtłuszczać, odtłuszczać i jeszcze raz odtłuszczać.

 

Jeśli chcecie mogę napisać więcej o kierownicach i ogólnie o odtłuszczaniu i przygotowywaniu powierzchni.

 

Michał dzięki za test. Wyszło bardzo ładnie. :good:

Link to comment
Share on other sites

Ładnie wyszło samą gąbeczką :good:

 

Przy robieniu całej kierownicy, pokusiłbym się w tym wypadku na porządne odtłuszczenie tej skóry. Niestety tam gdzie sa ubytki topcoatu, potrafi wniknąć spora ilość tłuszczu, która potrafi dać o sobie znać już po lakierowaniu.

Colourlock ma też produkt do tego celu. Jest to żel na bazie alkoholu, który po posmarowaniu zamienia się w proszek wyciągając tłuszcz z powierzchni.

Link to comment
Share on other sites

ładnie wyszło, dotychczas używałem Saphir Renovating Cream ale jak się skończy to na pewno stestuje ten zestawik.

 

 

Jeśli chcecie mogę napisać więcej o kierownicach i ogólnie o odtłuszczaniu i przygotowywaniu powierzchni.

 

chętnie poczytam jakieś ciekawostki, wiedzy nigdy dość :good:

Link to comment
Share on other sites

Ja tez kiedys stosowalem ten zestaw. Wszystko fajnie ale niestety po pierwszym czyszczeniu soft cleanerem mi w niektorych miejscach farba zeszla :(

 

Jeśli nie po całości znaczy,że powierzchnia w tych miejscach nie była wystarczająco przygotowana. Kierownice to ciężki temat. Najcięższy chyba. Nieraz i profesjonalistom się zdarza, że schodzi farba.

 

Kierownica nawet idealnie odtłuszczona potrafi pociągnąć tłuszcz od spodu na przykład po tygodniu. Są specjalne odtłuszczacze,które pomagają. Jednak widywałem pacjentów, których odtłuścić się nie dało ;)

 

dareme89 zapewne została Ci jeszcze farba. Zmyć izopropanolem problematyczne powierzchnie gdzie farba się nie trzyma i dofarbować ponownie.

 

Z czasem już w trakcie farbowania będziesz wiedział gdzie jest problem. Zwykle po podsuszeniu suszarką farby miejsca, które są źle przygotowane kleją się delikatnie.

Często tłuszcz wychodzi też pod wpływem ciepła.

 

Dlatego ważne jest żeby za takie zabiegi zabierać się w miarę wcześnie zanim tłuszcz zacznie się wchłaniać w wytarte powierzchnie. No i odtłuszczać, odtłuszczać i jeszcze raz odtłuszczać.

 

Jeśli chcecie mogę napisać więcej o kierownicach i ogólnie o odtłuszczaniu i przygotowywaniu powierzchni.

 

Michał dzięki za test. Wyszło bardzo ładnie. :good:

 

chetnie podaj dokladnie co i jak, po w nast miesiacu chce sie wziac za fotel kierowcy u mnie wiec sie przyda. moze cos zle zrobilem, potrenujemy na fotelu dokladnie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Pozwolę się dołączyć, nie wiem na ile skuteczna będzie moja naprawa, zobaczymy. Moja kierownica akcesoryjna nie wyglądała zbyt pięknie i chciałem ją obszywać, jednak postanowiłem się trochę pobawić. Była mocno wytarta więc wziąłem się za czyszczenie.

 

 

Następnie papierem wodnym, w moim przypadku 800 dotarte widoczne ostre przetarcia, oraz te wyczuwalne pod palcem

 

 

Po tym zabiegu rozpuszczalnik GLD

 

 

Następnie farba tonująca, suszarka okazała się pomocna.

 

 

 

Na samym końcu utrwalacz. Tak wygląda moja nowa/stara kierownica :)

 

 

 

Nie wyszło cudnie, ale za te pieniądze efekt świetny, dodam, że zestaw spokojnie wystarczy na 3-4 kierownice.

 

Proszę poprawić rozmiar zdjęć

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.