Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym poruszyć temat mycia silnika. Jak w temacie, czy myjecie i dbacie o to co znajduje się pod maską? :)

Opublikowano

hej. najpierw piana, dla poluzowania zanieczyszczen, potem APC megsa za pomocą różnych pędzelków, niektore miejsce splukiwane myjka cisnieniowa, tzn wszelkie plastiki, el odprowadzenia wody z podszybia itp, el silnika zwykle woda pod niskim cisnieniem. czasem, dla wyjatkowo uporczywego brudu uzywam jakiegos specyfika moje auto, ale jest silnie żrący i robie to tylko w sytuacjach wyjatkowych, na malej powierzchni zwykle, zeby doczyscic jakis olej na starszych silnikach np.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jedyny słuszny sposób to czyszczenie ręczne :) blok silnika raz na jakiś czas przemywam benzyną ekstrakcyjną :) przewody gumowe silikonem w sprayu ,gdyż dzięki niemu guma zachowuje nie tylko świeżość,ale i też zapobiega parcieniu i upływowi czasu :)

tak to oto wygląda :)

img49e76dd590ad29270.jpg

oczywiście cała komora silnika, wszystko co lakierowane jest woskowane :)

zajmuje to trochę czasu,ale warto :) no i oczywiście satysfakcja z wykonanej pracy :)

sama przyjemność :)

 

komora silnika jak i silnik NIGDY nie były myte :) a to dlatego,że praktycznie raz na tydzień ,dwa czyszczę całość:)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja generalnie silnika już nie myję odkąd po umyciu myjką ciśnieniową trafiło mi moduł zapłonowy ,ale jak już ktoś ma ochotę to najlepiej

jedyny słuszny sposób to czyszczenie ręczne
będzie czysto i bezpiecznie.

 

P.S. Thomas duży szacun dla Ciebie ;) ,tak czystej komory to nigdy nie widziałem w używanym aucie. :shock:

Opublikowano
P.S. Thomas duży szacun dla Ciebie ,tak czystej komory to nigdy nie widziałem w używanym aucie.

 

W nowych nawet tak nie wyglądają. Lakier się zwykle nie błyszczy wogule. Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ja mam trochę inną technikę. Chemię rozprowadzam na lekko ciepły silnik tak z 30 stopni.

daje jej podziałać z 2 minuty, ewentualne mocne zabrudzenia traktuję dodatkowo pędzelkiem albo szczotką. Następnie traktuję wszystko myjką ciśnieniową. Brud schodzi idealnie. Jak już skończe płukanie, sprężonym powietrzem z grubsza przedmuchuję silnik i rozprowadzam po całości dressing. Zamykam pokrywę i przechodzę dalej, w tym czasie dressing sobie spokojnie działa, wypycha wodę ze styków i odparowuje, jeśli po czasie nadal nie będzie idealnie sucho można na chwilę odpalić silnik i resztki dressingu odparują.

 

Mycie po całości myjką na początku wymagało trochę odwagi, ale testowałem na znajomych i nigdy nie było problemu. :evil:

Opublikowano

W jaki sposob rozprowadzasz po calosci dressing tak z ciekawosci pytam? Po opisie wnisokuje, ze rozpylasz jakos?

 

Sprobuje i ja umyc silnik myjka, moj doswiadczalny krolik passat sie na pewno zodzi heh ;)

Opublikowano

S- 92 Premo Dressing, dostaje od kumpla, bo na razie w PL chyba nie można kupić. Tak wnioskuje, bo zadałem pytanie czy ktoś używał produktów PRO i bez odpowiedzi...

Opublikowano

Ciekawe, mi podrzucał to kumpel, który przywoził pasty do polerowania. Zobacz co są warci i daj znać, ja myślałem nad zamówieniem ze stanów większej ilości dressingu bo działa fajnie, ale jeśli są w PL i mają w miarę rozsądne ceny to może coś wezmę.

Opublikowano

Czesc! Silnika w swoim samochodzie nie myje. Silniki w samochodach moich klientow zdarza mi sie myc bardzo czesto. To tego rodzaju pracy uzywam bardzo efektowynie dzialajacych produktow.

Zimny lub prawie zimny silnik spryskuje Engine & Machine Clenerem AG (tzw. degeser) , nastepnie pobudzam srodek pedzelkiem z dluga raczka, pozostawiam na 10 minut i wracam z wezem i pistoletem, ktorym splukuje silnik uzywajac do tego funkcji jakby prysznica, (kurde czasem brakuje mi odpowiednich polskich slow sorry).

Natepnie ciagle mokry silnik spryskuje preparatem Instant Tyre Dressing - ma poreczny spreay i nic juz po tym kroku nie trzeba robic. Z reszta zobaczcie sami...

VW Transporter z przebiegiem 160 000 km...

 

 

s73r3678.th.jpg

 

s73r3691.th.jpg

Opublikowano
Engine & Machine Clenerem AG (tzw. degeser)

fajny produkt, również go używam.

Instant Tyre Dressing

to produkt przeznaczony do opon, na plastiki pod maską wydaje mi się, że lepszy jest np Bumper Care.

Bez urazy, ale ja bym auta z tak umytym silnikiem klientowi nie oddał :dontknow:

Opublikowano
ale ja bym auta z tak umytym silnikiem klientowi nie oddał

 

zle sie wyrazilem - to byl klient, ktory chcial przetestowac na szybko produkt a ja mu tylko szybko zademonstrowalem jak on dziala. :)

 

Bumper Care trzeba aplikowac i bawic sie z nim pol dnia. Spreay pod cisnieniem dotrze z produktem w kazde zakamarki silnika, a z uwagi na to , ze ITD bazuje na silikonie nie ma problemu aby go uzywac pod maska, bo po wyschnieciu pozostawia efekt back to black i wet look as well.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.