Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Marco, ale tam jest mały fragment pod tylną lampą i wchodzi delikatnie na błotnik. Poza tym oglądałem alfę niedawno i troszkę niestety widać różnicę.

W przypadku Adm jest trochę więcej do lakierowania. Przy takich powierzchniach spray bym odpuścił.

Opublikowano
Marco, ale tam jest mały fragment pod tylną lampą i wchodzi delikatnie na błotnik.

No właśnie.

 

Marco, w tamtym temacie na fotkach widać, że jest zrobione, ale sam piszesz, że różnica jest zauważalna. W moim przypadku tym bardziej będzie się to rzucać w oczy.

 

Szkoda, bo chciałem się nauczyć czegoś nowego w zakresie detailingu.

Opublikowano
Czy naprawdę lakierami w sprayu nie da sie tego porządnie zrobić ?

da się, ale elementy o ograniczonej powierzchni typu lusterko, listwa, felga, ew. małe fragmenty nadwozia gdzie łatwiej zakończyć lakierowanie na jakimś zagięciu itp(jak ten tylny błotnik w Alfie z linku). Ja bardzo lubie takie amatorskie akcje lakiernicze, rok temu pomalowałem felgi, nikt nie wierzył że to szprej, a jak juz uwierzył to twierdził że po kilku miechach lakier się zniszczy. Wygląda to tak:

47418942.th.jpg

dodam że po roku nie ma absolutnie żadnych zmian, ani odprysków czy jakiegoś zmatowienia, felgi wyglądają tak jak zaraz po malowaniu.

Także ucz się chłopie bo warto trochę takiej wiedzy posiąść, ale zacznij od czegoś prostszego ;)

Opublikowano

Borek, :good: jesteś debeściak.W życiu bym nie pomyślał ze to po sprayu. I szacunek bo docieranie felg o takim wzorze to masakra!

ale tam jest mały fragment pod tylną lampą i wchodzi delikatnie na błotnik.
... Oba narożniki przedniego zderzaka, i pół tylnego zderzaka + to miejesce pod lampą,pół lewego progu, drobne zaprawki na drzwiach.
troszkę niestety widać różnicę.
To dobrze ze tylko troszkę ;) To jest metallic i ciężko jest dobrać kolor w pistolsa a co dopiero oczekiwać po sprayu. Niby dobierany z nr ... W/g mnie wyszło naprawdę super.
W przypadku Adm jest trochę więcej do lakierowania.
W tym przypadki to widzę ze dałoby się podziałać jeszcze z polerowaniem. Na pewno pomocna będzie obróbka papierem. Myślę ze przedni błotnik dałoby się wyprowadzić.

A co do malunku to jest zwykły czerwony lakier wiec jeśli byłby dobrze dobrany lakier ,prysnąłbym to bez śladu ;)

A co do kosztów:

-podkład -18-25 ,nie warto żałować na dobrym. Motip jest lichy bo bardzo rzadki.

-kolor-nabicie koloru w spray to u mnie koszt 30zl,tylko teraz pytanie czy robiłbyś Adm, bazą niemetaliczna i na to klar czy or razu kolor w akrylu. Jeśli ta pierwsza opcja to jeszcze doliczyć należy klar -20zl

-jakieś taśmy do oklejenia,papiery do matowania,szlifowania.Nie widać dokładnie -może dobrze by było lekko te rysy z tylu wypełnić szpachlówka-8zl

I jeszcze jedna ,chyba najważniejsza rzecz:należy zaopatrzyć się w szerokokątną dysze natryskową. Ta standardową narobi się tylko zacieków i cieni.

Opublikowano
I szacunek bo docieranie felg o takim wzorze to masakra!

gdybym miał to robić papierem to pewno byłaby masakra, ale uzywałem włókniny sciernej o gradacji 800-1000 (podobne do tej ostrej strony zmywaka kuchennego) więc zmatowienie ori lakieru było podobne do zawziętego mycia gąbką i nie zajęło dłużej niż 30min na fele.

podkład -18-25 ,nie warto żałować na dobrym. Motip jest lichy bo bardzo rzadki.

ja włsnie uzywam Motipa, bardzo dobrze mi sie nim pracuje. Jaki konkretny nazywasz "dobrym"?

Opublikowano
ale uzywałem włókniny sciernej o gradacji 800-1000
Czyli generalnie lakier był w dobrym stanie chciałeś tylko zmienić kolor wiec wystarczyło go tylko zmatować. Dobry pomysł z włókniną.Ja włókniny używam do zmatowania plastików pod malunek strukturą.
ja włsnie uzywam Motipa, bardzo dobrze mi sie nim pracuje. Jaki konkretny nazywasz "dobrym"?
Motip jest bardzo zadki. Żeby sensownie przykryć niewielka powierzchnie trzeba sikać z 5 razy ,a i tak coś na pewno "zleci". Używałem ostatnio fajnego podkładu- bardziej gesty i lepiej kryjący. Dwie warstwy i można obrabiać dalej. Naprawdę dużo lepszy od Motipa. Nie pamiętam jak się nazywa ,ale jeszcze dziś jak będę w garażu zrobię fotkę.
Opublikowano

Po poście Marco odżyła nadzieja, ze da się to zrobić samemu :P

 

tylko teraz pytanie czy robiłbyś Adm, bazą niemetaliczna i na to klar czy or razu kolor w akrylu

To zależy od tego jaki lakier dostanę w ASO.

 

Jak powinienem to zrobić ? Grubościernym papierem zeszlifować całe przerysowane miejsce aż do podkładu czy jak ?

Opublikowano
ale tam jest mały fragment pod tylną lampą i wchodzi delikatnie na błotnik.
... Oba narożniki przedniego zderzaka, i pół tylnego zderzaka + to miejesce pod lampą,pół lewego progu, drobne zaprawki na drzwiach.

.... i zaprawka na masce :D Bardziej chodziło mi o samą powierzchnię.

troszkę niestety widać różnicę.
To dobrze ze tylko troszkę ;) To jest metallic i ciężko jest dobrać kolor w pistolsa a co dopiero oczekiwać po sprayu. Niby dobierany z nr ... W/g mnie wyszło naprawdę super.

 

Dochodzi jeszcze utlenienie lakieru i przeźroczystość klaru. Lakier można dobrać dobrze a cały efekt popsuje żółty klar.

W przypadku Adm jest trochę więcej do lakierowania.
W tym przypadki to widzę ze dałoby się podziałać jeszcze z polerowaniem. Na pewno pomocna będzie obróbka papierem. Myślę ze przedni błotnik dałoby się wyprowadzić.

A co do malunku to jest zwykły czerwony lakier wiec jeśli byłby dobrze dobrany lakier ,prysnąłbym to bez śladu ;)

Na pewno polerka błotnika nie zaszkodzi. A lakier to chyba jednak "metal" ;)

Opublikowano
.... i zaprawka na masce :D
To nie ja :D
Lakier można dobrać dobrze a cały efekt popsuje żółty klar.
Tez,zwłaszcza ze to spray...
A lakier to chyba jednak "metal"

Adm, jaki to jest kolor w końcu??

Opublikowano

Najpierw tak koledzy radzili spoleruj te rysy i zobacz co zejdzie.

 

To zależy od tego jaki lakier dostanę w ASO.

 

a nie masz gdzieś mieszalni lakierów

w mieszalni można zamówić lakier bezbarwny w sprayu razem z utwardzaczem, tylko że wtedy przydatność takiego sprayu wynosi 2-3 tygodnie zależnie od temp. przechowywania

Opublikowano
Najpierw tak koledzy radzili spoleruj te rysy i zobacz co zejdzie.

 

 

Samochód został wypolerowany więc to co miało zejść już zeszło
Opublikowano
Samochód został wypolerowany więc to co miało zejść już zeszło

A matowłeś wcześniej papierem, czy tylko poszła polerka pastą ?

Opublikowano
w mieszalni można zamówić lakier bezbarwny w sprayu razem z utwardzaczem, tylko że wtedy przydatność takiego sprayu wynosi 2-3 tygodnie zależnie od temp. przechowywania

o pierwsze słyszę, byłaby to super sprawa, jestes pewien że jest taka opcja?

Mozna niby kupić klar motipa 2k w dwyczęściowej puszce, ale po wymieszaniu składników lakier nadaje się do uzytku tylko przez ok dobę, no i drogi jest

Opublikowano
A matowłeś wcześniej papierem, czy tylko poszła polerka pastą ?

 

Nie matowałem, tylko pastą, ale to są rysy aż do podkładu. Nie da rady tego spolerować.

Opublikowano
w mieszalni można zamówić lakier bezbarwny w sprayu razem z utwardzaczem, tylko że wtedy przydatność takiego sprayu wynosi 2-3 tygodnie zależnie od temp. przechowywania

o pierwsze słyszę, byłaby to super sprawa, jestes pewien że jest taka opcja?

Mozna niby kupić klar motipa 2k w dwyczęściowej puszce, ale po wymieszaniu składników lakier nadaje się do uzytku tylko przez ok dobę, no i drogi jest

 

Mozesz sobie nawet takie cos na allegro zamowic ;)

Opublikowano
Samochód został wypolerowany więc to co miało zejść już zeszło
niedoczytałem :oops:

 

o pierwsze słyszę, byłaby to super sprawa, jestes pewien że jest taka opcja?
jestem bo sam zamawiałem u przedstawiciela APP.
  • Dystrybutor
Opublikowano

Adm, jeśli chcesz żeby to miejsce wyglądało lepiej i nie raziło białymi rysami, co więcej chcesz metodą prób i błędów "liznąć" trochę lakierowania - próbuj. Jeśli wybierzesz tą drogę polecam zakup jakiegoś rozpuszczalnika w sprayu żeby połączyć starą i nową warstwę lakieru bezbarwnego. Natomiast jeśli zależy Ci na tym aby naprawa była zupełnie niewidoczna lepiej od razu oddać to w fachowe ręce lakiernika.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Adm, jeśli chcesz żeby to miejsce wyglądało lepiej i nie raziło białymi rysami, co więcej chcesz metodą prób i błędów "liznąć" trochę lakierowania - próbuj. Jeśli wybierzesz tą drogę polecam zakup jakiegoś rozpuszczalnika w sprayu żeby połączyć starą i nową warstwę lakieru bezbarwnego. Natomiast jeśli zależy Ci na tym aby naprawa była zupełnie niewidoczna lepiej od razu oddać to w fachowe ręce lakiernika.

masz może jakiś link ? właśnie mam podobny problem jak kolega

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.