Jump to content

BMW E39 528i 1996r. Meguiar's M188 deep crystal


prymus_528

Recommended Posts

Witam. Chciałbym przedstawić swoją "babcię" a przy okazji zamieścić fotorelację z nakładania powłoki polimerowej (było to w piątek/sobotę, 18/19 październik). Z racji braku jakiegokolwiek odzewu w dziale "potrzebuję pomocy" gdzie zadałem pytanie o tej właśnie powłoce postanowiłem nałożyć to cudo :). Pierwszym krokiem do pracy przy aucie było przygotowanie "zapasu czasu" więc: urlop w pracy, żona z dziećmi pojechała do teściów czyli całe 2 dni spokojnej roboty :)

Od razu zaznaczę, iż nie ma w tej relacji zdjęć 50/50 tak bardzo pożądanych na forum. Auto na bieżąco glinkowane, a także myte i woskowane kosmetykami Megs'a seria Ultimate więc lakier jak na swoje 17 lat naprawdę jest zadbany. Próbowałem zrobić zdjęcia 50/50, ale nawet podczas polerki różnica na masce była widoczna... naocznie lecz nie w obiektywie aparatu.

Cały proces zaczął się w piątek o godz. 9:00 rano. Auto zostało dokładnie umyte i wytarte do sucha następującym zestawem:

zvp8.jpg

 

Po umyciu samochód wyglądał następująco:

8t61.JPG

 

y29q.jpg

 

8y9h.jpg

 

lz71.jpg

Z góry przepraszam za jakość zdjęć, były robione lustrzanką Sony Alpha lecz pogoda wybitnie nie była sprzyjająca.

 

Kolejnym etapem było pozbycie się z samochodu wszelkiego robactwa oraz smoły które nie zostały usunięte podczas mycia. W ruch poszedł następujący zestaw:

8l5m.jpg

 

A następnym krokiem przygotowywania lakieru było dokładne wyglinkowanie całego samochodu. Użyłem dostępnej pod ręką białej glinki Megs'a (zamiast zalecanej profesjonalnej), lecz wywiązała się z powierzonego zadania. O godzinie 16 auto było po glince. Zestaw z którym pracowałem wyglądał następująco:

6rcf.jpg

 

Auto po wyglinkowaniu wyglądało tak:

io79.jpg

 

8cam.jpg

 

enzt.jpg

 

6klg.jpg

 

dy5l.jpg

 

4jov.jpg

 

gtym.jpg

 

fjts.jpg

 

Jednak pozostało kilka mankamentów, które miały zostać usunięte podczas korekty lakieru czyli polerki mechanicznej. Nie było ich wiele, starałem się wszystkie uchwycić aparatem. Przede wszystkim rysy na drzwiach i progach oraz dwa ślady po owadach na masce:

ot7w.jpg

 

wkoq.jpg

 

qusl.JPG

 

88fo.jpg

 

qcy3.jpg

 

5v47.jpg

 

O godzinie 18 przyjechał kolega z maszyną polerską (HAMACH) i zaczęliśmy korektę lakieru następującymi pastami:

dxhg.jpg

 

Najpierw pasta zielona i krążek polerski tego samego koloru, następnie pasta żółta i odpowiadający jej krążek, a na koniec pasta niebieska... krążek polerski też niebieski. O godzinie 0:30 proces polerowania był zakończony. Powiem tak: 95% mankamentów zostało usunięte. Pozostałe były po prostu zbyt głębokie. Auto czekało na następny dzień... Kilka zdjęć z polerki:

jq05.JPG

 

rv9x.jpg

 

a1ke.jpg

 

W sobotę rano, o godzinie 9:00 auto zostało przeprowadzone z przydomowego garażu do większej, bardziej oświetlonej hali, gdzie proces aplikacji powłoki miał swój dalszy ciąg. Samochód został trzykrotnie zmyty środkiem Body Solvent. Miało to na celu usunięcie wszelkich pozostałości past polerskich, a także wcześniej zaaplikowanych politur oraz wosków. Pozostało wykonać ostatni krok czyli nałożyć powłokę polimerową Meguiar's M188:

4dg1.jpg

 

cl15.jpg

 

Środek został nałożony według instrukcji czyli małymi fragmentami (ok. 40x40cm), po niecałej minucie fragment auta został wytarty i tak po kolei. Po nałożeniu preparatu na cały samochód, od razu została nałożona druga warstwa. Następnie auto pozostało na hali przez okres około 2,5 godziny, aby powłoka miała czas się utwardzić. Po tym czasie wróciliśmy i auto wygląda tak:

p1oa.jpg

 

c7i8.jpg

 

bdil.jpg

 

sw98.jpg

 

81a3.jpg

 

1mke.jpg

 

uxwx.jpg

 

ns1.JPG

 

4nxf.jpg

 

x5w7.jpg

 

looq.jpg

 

slk9.jpg

 

Myślę, że jak na 17-letnie auto to efekt jest rewelacyjny. Dzisiaj (czyli w środę 23.10) nagrałem szybkie 2 filmiki prezentujące jak zachowuje się woda na tej powłoce. Auto w ciągłej eksploatacji, więc od soboty zdążyło się zakurzyć. Filmy są do obejrzenia poniżej:

 

 

Głównym celem aplikacji powłoki polimerowej była chęć sprawdzenia czy naprawdę jest tak trwała, jak zapewnia to producent. Przy dwójce małych dzieci oraz pracy na etacie naprawdę niewiele czasu zostaje na detailing samochodu :cry:. Wątek będzie kontynuowany, będę się starał zamieszczać filmy bądź zdjęcia po upływie 3, 6, 12 miesięcy, a także 2, 3 lat itd. Powłokę zaaplikowałem z czystej ciekawości czy naprawdę wytrzyma sugerowane 5 lat czyli 260 myć samochodu. Auto będzie myte tylko i wyłącznie szamponem Ultimate Wash&Wax, ewentualnie czyszczone Ultimate Quik Detailer. Na chwilę obecną jestem z tej powłoki zadowolony, zobaczymy jak sprawdzi się podczas użytkowania i z biegiem czasu.

 

Pozdrawiam.

Jakub

Link to comment
Share on other sites

To miło że komuś (oprócz mnie) ten samochód też się podoba :). Lampy zostały założone przez poprzedniego właściciela. Auto w moich rękach jest od 5 lat (data zakupu 2.10.2008) ale widać, że użytkowane było przez normalnych właścicieli. Ja jestem 4 właścicielem (z czego 2 w Polsce).

Link to comment
Share on other sites

E39 wgląda teraz prawie jak nowa, powłoka zdecydowanie podbiła głębie. Jestem ciekaw jak z jej trwałością. Liczę na aktualizacje tematu. : )

prymus_528, a ja Ci powiem, że to jest moje ulubione auto. : D

Link to comment
Share on other sites

Fajna beemka - niektórzy twierdzą, że ostatnia fajna :) Coś w tym jest ...

 

Wprawdzie korekta poszła wam dość szybko (6h ?) ale efekt po powłoce jest ok.

Szkoda, że brak fotek choćby pod halogenem (nie mówiąc o słońcu, które raz jest raz go nie ma).

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcia z powłoką super, choć przydałyby się jak Koledzy wyżej pisali - pod lampą i na słońcu po korekcie ;)

 

Ps. dressing na opony zarzuć i będzie :good:

+ ew. NW na szyby, dobra sprawa na nadchodzące warunki pogodowe .

Link to comment
Share on other sites

Korekta poszła dość szybko ale prawdę mówiąc nie było aż tak wiele roboty bo auto dobrze utrzymane (tak stwierdził kolega, który polerkę robił).

Pogoda nie była sprzyjająca dlatego zdjęcia są takie... słońce wychodziło, chowało się a w międzyczasie jeszcze momentami kropił deszcz :( . Nie pomyślałem o zdjęciach z halogenem - mój błąd.

Co do opon - niedługo te koła wylądują w garażu a wlecą zimówki. Po zdjęciu ich z auta porządnie je wyczyszczę i zakonserwuję Meg's Endurance High Gloss Gel.

A szyby czyszczę tym środkiem:

Meguiars Perfect Clarity Glass Cleaner

Czy dodatkowo można coś jeszcze na szyby nakładać? Znajomy u siebie na szyby nakłada wosk ale co do tego to chyba nie jestem przekonany.

Link to comment
Share on other sites

Pozdrawiam Konin :)

Rzeczywiście 5-czka piękna. Nie mogę się napatrzeć na zdjęcia w tym kolorze jest cudna. Też mnie korci zakup czegoś takiego.

Następnym razem prymus_528 jak bedziesz coś grzebał przy aucie to daj znaka to zabiore aparacik i wpadne :roll:

W sumie to bym chętnie autko obejrzał na żywo, także jak bedziesz miał czas to daj info to podjade.

Link to comment
Share on other sites

KORDI Dzięki za podpowiedź z tą gliceryną, wypróbuję :).

 

Artih Wiem że jestem trochę monotematyczny co do firmy kosmetyków, już tłumaczę. Megsa używam od roku i jestem mega zadowolony z efektów. Wcześniej był to Sonax albo sporadycznie inne. W Koninie mam głównego przedstawiciela tej firmy i cała paleta kosmetyków jest na miejscu. Druga sprawa to fakt, iż biorę wszystkie kosmetyki w jednym punkcie i mam już dość dobre ceny. Wiem, że istnieją inne dobre (pewnie nierzadko lepsze) kosmetyki, ale biorę to co mam na miejscu :).

 

Patryk, felgi są 16". Opony 225/55. Myślałem nad zmianą na inne, nawet próbnie założyłem na tydzień 18". Wizualnie efekt o niebo lepszy... ale komfort już nie ten. Dlatego zostały 16".

 

Pozdrawiam.

Jakub

Link to comment
Share on other sites

Z moich doswiadczen wynika ze wosk na szybach nie spisuje sie zbyt dobrze. Nie daje efektu NW, lepiej w Selgrosie za 18pln kupic rainx. Efekt znacznie lepszy.

A nałóż sobie BSD na boczne szyby i na tylną, szybciutko są suche.

 

A BMW jak na ten wiek to naprawdę zadbane :good:

Link to comment
Share on other sites

3kroki i 95% w 6h,no nie powiem szacuneczek 8-)

 

Wyczuwam w tym poście ironię i pewnie mam rację :). Zapomniałem dodać istotną informację czyli "95% rys według mnie". Czyli jest to jednostka dokładności korekty lakieru niezbyt miarodajna. Poniżej kolega dopisał, że bez halogenu wszystko jest możliwe. I też się z tym postem zgadzam. Jedyne co miałem dostępne podczas korekty to oświetlenie garażowe czyli 4 oprawy świetlówkowe po 2 w każdej. Nie miałem halogenu aby doświetlić lakier w celu usunięcia wszystkich mankamentów. Powiem więcej - kompleksowe przygotowanie samochodu pod powłokę zajęło mi tylko 1 dzień. Wiem, że trochę krótki czas, ale jestem w 100% zadowolony z tego co udało się nam osiągnąć. Tak jak pisałem kilka postów wyżej - przy dwójce małych dzieci niewiele czasu pozostaje na detailing.

 

[ Dodano: 27 Październik 2013, 00:23 ]

maciekd24Dzięki za ofertę ale styling 66 nie bardzo mi się podobają. Jeżeli miałbym zmienić na 17" to tylko styling 32 albo takie jak mam teraz :).

Aktualnie szukam coś na setup zimowy bo w chwili obecnej mam ronal 16"(bardzo podobne do tych styling 50 co mam na lato) ale te felgi chce kupić mój kuzyn do Z3, a ja chcę na zimę felgi które pomaluję na czarny kolor (mat bądź połysk). Także wszelkie propozycje mile widziane.

Takie felgi mam na zimę:

img0007nh.jpg

Jakby któryś z kolegów miał ładny zamiennik który podejdzie do opon 225/55/16 i będzie się ładnie prezentował w kolorze czarnym to chętnie skorzystam :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.