malypb Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Witam Jakiś czas temu w wątku: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16720 pisałem o zrobieniu "drugiej odnogi" testu sealantów i wosków na innym aucie. Udało mi się znaleźć trochę czasu i zająłem się tym tematem . Drugie auto testowe to Honda Jazz mojej małżonki, ma rok i 15000 km przebiegu. Ostatni raz było myte 3 sierpnia i tego dnia zabezpieczyłem je używając: Zaino Z-CS połączone z Zaino Z8 na lakier, 4nano Rim Protect na felgi, RainX na szyby oraz Auto Finesse Revive na plastiki i gumy. Ten samochód jeździ codziennie po kilka kilometrów, a w weekendy po kilkadziesiąt lub kilkaset i nie jest garażowane. Do tego testu wybrałem sealanty, które lubię używać i mają dobre opinie innych użytkowników. Dodatkowo włączyłem do testu dwa produkty polskich firm - jeden drogi, drugi dosyć tani. Głównym celem tego testu jest zawężenie mojego arsenału do maksymalnie dwóch produktów, które będę stosował w Auto Spa i sprawdzenie czy polskie produkty są w stanie konkurować ze znanymi i cenionymi firmami zagranicznymi. Hondę do testu przygotowałem w sposób następujący: Krok 1: Mycie: CG D-con na felgi i piana ShinyGarage Perfect Active Foam (1:10) jako pre-wash. Delikatne pędzlowanie felg (niżej wyjaśnienie, dlaczego) i dokładne spłukanie myjką ciśnieniową. Następnie ShinyGarage Red Devil HD Nano (1:1) do pędzlowania i jako drugi pre-wash i od razu bez spłukiwania mycie rękawicą z użyciem CG Bug Bugger i Tar Remover (150ml na 15l). Suszenie. Podczas mycia okazało się, że 4nano Rim Protect oraz RainX działają nadal bardzo dobrze, więc zdecydowałem na wyłączenie felg i szyb z testu, bo nie miałem pomysłu jak te produkty szybko usunąć (mocna piana, silne APC nie poradziły sobie). Krok 2: Glinka: Zacząłem od testu torebkowego, aby zobaczyć, w jakim stanie jest lakier. Nie było bardzo źle, więc użyłem glinki CarPro Fine, która usunęła wszystko i dodatkowo zostawiła trochę bałaganu na lakierze (co pokazuje jak miękki jest ten lakier). Krok 3: Polerowanie. Auto jest w bardzo dobrym stanie, ale po glince ten krok był niezbędny. Dodatkowo na masce znalazłem kilka rys i swirli oraz jedno z lusterek zewnętrznych było mocno przytarte. Maska i lusterko zostały potraktowane 2 etapowo: Meguiar's #205 na białym padzie HexLogic i jako wykończenie DJ Supernatural Micro Prime na czarnym padzie HexLogic. Reszta lakieru dostała tylko wykończenie przy użyciu DJ Supernatural Micro Prime, bo nie było potrzeby "korekty". Po polerowaniu każdy panel został dokładnie przetarty CarPro Eraser oraz 4nano Final Wipe. Gdy auto było naprawdę czyste i gładkie podzieliłem je na sekcje i nałożyłem jedną (specjalnie!) warstwę następujących sealantów: 4nano PRO Aqua - prawa połowa maski i przedniego zderzaka oraz prawy przedni błotnik Wolf's Nano Body Wrap - lewa połowa maski i przedniego zderzaka oraz lewy przedni błotnik Menzerna PowerLock - lewe drzwi przednie, lewe lusterko Zaino Z-CS (BEZ Zaino Z8) - lewe drzwi tylne Finish Kare 1000p - lewy tylny błotnik i lewa połowa dachu i klapy bagażnika Collinite 476s - prawy tylny błotnik i prawa połowa dachu i klapy bagażnika ShinyGarage Buff Up Exterior Sealant - prawe tylne drzwi Gtechniq C2v3 - prawe przednie drzwi Sealanty nakładałem jak najbardziej zgodnie z instrukcją producenta. Różnic w wyglądzie nie zauważyłem, ale jest bardzo duża różnica w śliskości między 1000p i 476s a resztą (na korzyść reszty ). Dodatkowo na każdą oponę nałożyłem inny dresing: Lewy tył - Meguiar's Endurance High Gloss Tire Gel Lewy przód - 303 Aerospace Protectant Prawy przód - ShinyGarage Back2Black Prawy tył - CG New Look Trim Gel Najbardziej "świeci" się opona z dresingiem Meguiar's (pomimo przetarcia dwukrotnie szmatką), następnie CG, ShinyGarage i 303. Aerospace Protectant moim zdaniem wygląda słabo, nie ma efektu odnowienia. W mojej opinii i na tych oponach (Michelin EnergySaver) najlepiej wygląda produkt ShinyGarage - ma trochę połysku, ale nie za dużo i całość sprawia najlepsze wrażenie. Co dalej? Honda będzie myta, co jakiś czas TYLKO w Auto Spa z użyciem delikatnej piany (ShinyGarage Fruit Snow Foam lub Valet Pro Advanced Neutral Show Foam) i neutralnego szamponu (DJ Born To be Mild lub 4nano Ultra Violet). Nie będę używał żadnego QD. Przy każdym myciu będę robił krótki film i zdjęcia pokazujące jak zachowuje się woda na aucie. Zapraszam do obejrzenia filmu dokumentującego przygotowania... Kilku zdjęć dokumentacyjnych... ...i auta na gotowo. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubexx Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Bardzo dobra robota nie wspomnę już o garażu, marzenie Osobiście czekam na dalsze relacje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted October 3, 2013 Administrator Report Share Posted October 3, 2013 Fajny test, chociaż brakuje mi tutaj jednego zawodnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted October 3, 2013 Author Report Share Posted October 3, 2013 Jakiego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
§Pablo Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Fajny test, chociaż brakuje mi tutaj jednego zawodnika to ma być uczciwy test, a nie nokaut już w pierwszym poście znając Evo chodzi na 99% o ten na S Link to comment Share on other sites More sharing options...
cz@rek Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 znając Evo chodzi na 99% o ten na S Sonax Link to comment Share on other sites More sharing options...
t_scarf Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Kolejny ciekawy test Wydaje mi się, że test dressingów byłby bardziej wiarygodny, gdyby na jednej oponie znajdowało się kilka produktów. Opony z prawej strony samochodu mają cięższe życie niż te z lewej, ale może się czepiam ` Ciekawe jak spisze się Shiny Garage. Ja używam i jestem zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted October 3, 2013 Author Report Share Posted October 3, 2013 Kilka zdjęć po 24 godzinach w deszczu. Niestety, nie są najlepsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artih Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Ładne kropelki, fajny test. Faktycznie brakuje jakiegoś Sonaxa czy TurtleWax'a EG na przykład. No ale wtedy była by bitwa o ... drugie miejsce Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted October 4, 2013 Author Report Share Posted October 4, 2013 Po 40 godzinach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qob Posted October 4, 2013 Report Share Posted October 4, 2013 malypb, dobra robota na to czekałem, bo jeden z zawodników wleciał właśnie na "moje " testowe auto żony PS. Zauważyliście, że na żony/dziewczyny aucie wszystko testuje się lepiej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted October 4, 2013 Author Report Share Posted October 4, 2013 Ja bym wolal jednak testować na swoim, ale mam Cquartz (chyba jeszcze jest). Jak znacie dobry sposob nie bedacy polerowaniem (bo tego mi sie nie chce robic na tej mojej kobyle) aby sie go pozbyc to poprosze. A jak nie to mam juz pomysl na trzeci test, ktory bedzie trwal dosyc krotko. Pewnie juz wiecie o co chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted October 19, 2013 Author Report Share Posted October 19, 2013 Po 17 dniach i 320 km przejechanych. Proszę pamietać, że to auto miejskie - głównie dom - praca - dom. Pogoda bardzo zmienna. Słońce, dużo deszczów, dużo wiatrów, temperatury od 17 stopni do 3 stopni (w nocy). Na początek zapraszam do obejrzenia filmiku - polecam HD i duży ekran. Jestem bardzo zdumiony i zawiedziony zachowaniem 4nano PRO Aqua na brudnym aucie. Tak jakby już tego produktu w ogóle nie było. Przy jego cenie (ok. 40 EUR) takie zachowanie jest dla mnie dyskwalifikujące. Zawiodłem się także na sealancie ShinyGarage. Fakt, jest bardzo tani, ale wygląda już jakby go prawie nie było, a nie mineły nawet trzy tygodnie. Ewidentnie (jak na razie) wybijają się dwa produkty: Wolf's i Finish Kare. Moja ocena na dzień dzisiejszy: Brudne auto 1. Wolf's 2. 1000p 3. Gtechniq 4. Menzerna 5. Zaino 6. Collinite 7. ShinyGarage 8. 4nano Czyste auto 1. Wolf's 2. 1000p 3. Collinite 4. 4nano 5. Gtechniq 6. Menzerna 7. Zaino 8. ShinyGarage A wasza? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artih Posted October 20, 2013 Report Share Posted October 20, 2013 Nieśmiertelny FK 1000p Chociaż jeszcze mało czasu i km - zobaczymy później. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted November 4, 2013 Author Report Share Posted November 4, 2013 Po 29 dniach i 750 km. Dużo deszczu. "Brudne" auto. Po umyciu, tym razem lekką pianą od Shiny Garage i rękawicą z użyciem CG HoneyDew, niewiele sie zmieniło. 4nano PRO Aqua nie odzyskała właściwości odpychania wody, Finish Kare 1000p i Shiny Garage Buff Up Exterior Sealant zachowywał się trochę lepiej. Reszta bez zmian. Dersingi do opon są nadal wszystkie, ale ShinyGarage powoli umiera. Meguiar's nadal trzyma mocno i teraz wygląda najlepiej. Podobnie CG New Look Trim Gel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabat Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 303 jeszcze jest? bo coś mi się wierzyć nie chce , na plastykach mi odrazu ucieka od deszczu i stosuję go głownie pod maską i w bagażniku. Hmm musze go sprawdzić na oponie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted November 5, 2013 Author Report Share Posted November 5, 2013 IMO jest, slaby ale nadal troche dziala i go widac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malypb Posted November 30, 2013 Author Report Share Posted November 30, 2013 Po 60 dniach i 1650 przejechanych km. Filmik: (proszę oglądać w HD!) Myślę, że komentarz jest zbędny Dresingi na oponach już wszystkie prawie całkowicie zeszły, najlepiej wyglądała (przed myciem) opona z CG New Look Trim Gel. To chyba będzie ostatnia aktualizacja, bo jakoś nie widzę sensu kontynuowania testu. Wszystkie produkty mnie zawiodły - jedne więcej drugiej mniej, albo zrobiłem jakiś gruby błąd w przygotowaniu auta. Myślę, że teraz zrobię test: Naviwax Ultimate vs PolishAngel Master Sealant. Całe auto przepoleruję (wyczyszcze właściwie) używając PolishAngel Escalate Lotion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paviarotti Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 Coś się słabo trzymają. Choćby Colli, u mnie o wiele dłużej siedzi i odpycha wodę i to na gorzej przygotowanej powierzchni Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemas22 Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 Coś tu nie gra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artih Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 Dziwne wyniki ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabat Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 Powiem szczerze, że mi już przy poprzedniej aktualizacji wygląd Coliego nie pasował. Ani odprowadzanie wody ani kropelkowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.pajak Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Po 29 dniach i 750 km. Dużo deszczu."Brudne" auto. 4nano PRO Aqua nie odzyskała właściwości odpychania wody, No chyba AQUA dostała trochę niesprawiedliwe noty Mniemam, że coś nie tak z aplikacją, bo u mnie kanapka Saphirre i Aqua po 7600km wyglądają tak: Podkreślam, że Saphirre sam w sobie nie kropelkuje zbyt ładnie. 4nano Pro Aqa, po 7600 km zimową porą: Jakość zdjęć słaba, wybaczcie proszę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now