Skocz do zawartości

"Średni" test sealantów i wosków - drugie auto tes


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jakiś czas temu w wątku: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16720 pisałem o zrobieniu "drugiej odnogi" testu sealantów i wosków na innym aucie. Udało mi się znaleźć trochę czasu i zająłem się tym tematem :).

 

Drugie auto testowe to Honda Jazz mojej małżonki, ma rok i 15000 km przebiegu. Ostatni raz było myte 3 sierpnia i tego dnia zabezpieczyłem je używając: Zaino Z-CS połączone z Zaino Z8 na lakier, 4nano Rim Protect na felgi, RainX na szyby oraz Auto Finesse Revive na plastiki i gumy. Ten samochód jeździ codziennie po kilka kilometrów, a w weekendy po kilkadziesiąt lub kilkaset i nie jest garażowane.

 

Do tego testu wybrałem sealanty, które lubię używać i mają dobre opinie innych użytkowników. Dodatkowo włączyłem do testu dwa produkty polskich firm - jeden drogi, drugi dosyć tani. Głównym celem tego testu jest zawężenie mojego arsenału do maksymalnie dwóch produktów, które będę stosował w Auto Spa i sprawdzenie czy polskie produkty są w stanie konkurować ze znanymi i cenionymi firmami zagranicznymi.

 

Hondę do testu przygotowałem w sposób następujący:

 

Krok 1: Mycie: CG D-con na felgi i piana ShinyGarage Perfect Active Foam (1:10) jako pre-wash. Delikatne pędzlowanie felg (niżej wyjaśnienie, dlaczego) i dokładne spłukanie myjką ciśnieniową. Następnie ShinyGarage Red Devil HD Nano (1:1) do pędzlowania i jako drugi pre-wash i od razu bez spłukiwania mycie rękawicą z użyciem CG Bug Bugger i Tar Remover (150ml na 15l). Suszenie.

 

Podczas mycia okazało się, że 4nano Rim Protect oraz RainX działają nadal bardzo dobrze, więc zdecydowałem na wyłączenie felg i szyb z testu, bo nie miałem pomysłu jak te produkty szybko usunąć (mocna piana, silne APC nie poradziły sobie).

 

Krok 2: Glinka: Zacząłem od testu torebkowego, aby zobaczyć, w jakim stanie jest lakier. Nie było bardzo źle, więc użyłem glinki CarPro Fine, która usunęła wszystko i dodatkowo zostawiła trochę bałaganu na lakierze (co pokazuje jak miękki jest ten lakier).

 

Krok 3: Polerowanie. Auto jest w bardzo dobrym stanie, ale po glince ten krok był niezbędny. Dodatkowo na masce znalazłem kilka rys i swirli oraz jedno z lusterek zewnętrznych było mocno przytarte. Maska i lusterko zostały potraktowane 2 etapowo: Meguiar's #205 na białym padzie HexLogic i jako wykończenie DJ Supernatural Micro Prime na czarnym padzie HexLogic. Reszta lakieru dostała tylko wykończenie przy użyciu DJ Supernatural Micro Prime, bo nie było potrzeby "korekty". Po polerowaniu każdy panel został dokładnie przetarty CarPro Eraser oraz 4nano Final Wipe.

 

Gdy auto było naprawdę czyste i gładkie podzieliłem je na sekcje i nałożyłem jedną (specjalnie!) warstwę następujących sealantów:

 

4nano PRO Aqua - prawa połowa maski i przedniego zderzaka oraz prawy przedni błotnik

Wolf's Nano Body Wrap - lewa połowa maski i przedniego zderzaka oraz lewy przedni błotnik

Menzerna PowerLock - lewe drzwi przednie, lewe lusterko

Zaino Z-CS (BEZ Zaino Z8) - lewe drzwi tylne

Finish Kare 1000p - lewy tylny błotnik i lewa połowa dachu i klapy bagażnika

Collinite 476s - prawy tylny błotnik i prawa połowa dachu i klapy bagażnika

ShinyGarage Buff Up Exterior Sealant - prawe tylne drzwi

Gtechniq C2v3 - prawe przednie drzwi

 

Sealanty nakładałem jak najbardziej zgodnie z instrukcją producenta.

Różnic w wyglądzie nie zauważyłem, ale jest bardzo duża różnica w śliskości między 1000p i 476s a resztą (na korzyść reszty :)).

 

Dodatkowo na każdą oponę nałożyłem inny dresing:

 

Lewy tył - Meguiar's Endurance High Gloss Tire Gel

Lewy przód - 303 Aerospace Protectant

Prawy przód - ShinyGarage Back2Black

Prawy tył - CG New Look Trim Gel

 

Najbardziej "świeci" się opona z dresingiem Meguiar's (pomimo przetarcia dwukrotnie szmatką), następnie CG, ShinyGarage i 303. Aerospace Protectant moim zdaniem wygląda słabo, nie ma efektu odnowienia. W mojej opinii i na tych oponach (Michelin EnergySaver) najlepiej wygląda produkt ShinyGarage - ma trochę połysku, ale nie za dużo i całość sprawia najlepsze wrażenie.

 

Co dalej? Honda będzie myta, co jakiś czas TYLKO w Auto Spa z użyciem delikatnej piany (ShinyGarage Fruit Snow Foam lub Valet Pro Advanced Neutral Show Foam) i neutralnego szamponu (DJ Born To be Mild lub 4nano Ultra Violet). Nie będę używał żadnego QD. Przy każdym myciu będę robił krótki film i zdjęcia pokazujące jak zachowuje się woda na aucie.

 

Zapraszam do obejrzenia filmu dokumentującego przygotowania...

 

 

Kilku zdjęć dokumentacyjnych...

 

856.jpg?ver=1

858.jpg?ver=1

857.jpg?ver=1

867.jpg?ver=1

859.jpg?ver=1

860.jpg?ver=1

861.jpg?ver=1

862.jpg?ver=1

863.jpg?ver=1

864.jpg?ver=1

865.jpg?ver=1

866.jpg?ver=1

868.jpg?ver=1

869.jpg?ver=1

870.jpg?ver=1

871.jpg?ver=1

 

...i auta na gotowo.

 

872.jpg?ver=1

873.jpg?ver=1

874.jpg?ver=1

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Fajny test, chociaż brakuje mi tutaj jednego zawodnika

 

to ma być uczciwy test, a nie nokaut już w pierwszym poście :D

 

znając Evo chodzi na 99% o ten na S :P

Opublikowano

Kolejny ciekawy test :good:

 

Wydaje mi się, że test dressingów byłby bardziej wiarygodny, gdyby na jednej oponie znajdowało się kilka produktów. Opony z prawej strony samochodu mają cięższe życie niż te z lewej, ale może się czepiam :o `

 

Ciekawe jak spisze się Shiny Garage. Ja używam i jestem zadowolony ;)

Opublikowano

Ładne kropelki, fajny test. Faktycznie brakuje jakiegoś Sonaxa czy TurtleWax'a EG na przykład.

 

No ale wtedy była by bitwa o ... drugie miejsce :)

Opublikowano

malypb, dobra robota :good: na to czekałem, bo jeden z zawodników wleciał właśnie na "moje " testowe auto żony :mrgreen:

 

PS. Zauważyliście, że na żony/dziewczyny aucie wszystko testuje się lepiej? :mrgreen:

Opublikowano

Ja bym wolal jednak testować na swoim, ale mam Cquartz (chyba jeszcze jest). Jak znacie dobry sposob nie bedacy polerowaniem (bo tego mi sie nie chce robic na tej mojej kobyle) aby sie go pozbyc to poprosze. A jak nie to mam juz pomysl na trzeci test, ktory bedzie trwal dosyc krotko. Pewnie juz wiecie o co chodzi ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po 17 dniach i 320 km przejechanych. Proszę pamietać, że to auto miejskie - głównie dom - praca - dom.

Pogoda bardzo zmienna. Słońce, dużo deszczów, dużo wiatrów, temperatury od 17 stopni do 3 stopni (w nocy).

 

Na początek zapraszam do obejrzenia filmiku - polecam HD i duży ekran.

 

 

Jestem bardzo zdumiony i zawiedziony zachowaniem 4nano PRO Aqua na brudnym aucie. Tak jakby już tego produktu w ogóle nie było. Przy jego cenie (ok. 40 EUR) takie zachowanie jest dla mnie dyskwalifikujące. Zawiodłem się także na sealancie ShinyGarage. Fakt, jest bardzo tani, ale wygląda już jakby go prawie nie było, a nie mineły nawet trzy tygodnie. Ewidentnie (jak na razie) wybijają się dwa produkty: Wolf's i Finish Kare.

 

Moja ocena na dzień dzisiejszy:

 

Brudne auto

 

1. Wolf's

2. 1000p

3. Gtechniq

4. Menzerna

5. Zaino

6. Collinite

7. ShinyGarage

8. 4nano

 

Czyste auto

 

1. Wolf's

2. 1000p

3. Collinite

4. 4nano

5. Gtechniq

6. Menzerna

7. Zaino

8. ShinyGarage

 

A wasza?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nieśmiertelny FK 1000p :)

 

Chociaż jeszcze mało czasu i km - zobaczymy później.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po 29 dniach i 750 km. Dużo deszczu.

 

"Brudne" auto.

 

 

Po umyciu, tym razem lekką pianą od Shiny Garage i rękawicą z użyciem CG HoneyDew,

niewiele sie zmieniło. 4nano PRO Aqua nie odzyskała właściwości odpychania wody,

Finish Kare 1000p i Shiny Garage Buff Up Exterior Sealant zachowywał się trochę lepiej.

Reszta bez zmian.

 

Dersingi do opon są nadal wszystkie, ale ShinyGarage powoli umiera. Meguiar's nadal

trzyma mocno i teraz wygląda najlepiej. Podobnie CG New Look Trim Gel.

Opublikowano

303 jeszcze jest? bo coś mi się wierzyć nie chce , na plastykach mi odrazu ucieka od deszczu i stosuję go głownie pod maską i w bagażniku.

Hmm musze go sprawdzić na oponie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po 60 dniach i 1650 przejechanych km.

 

Filmik:

(proszę oglądać w HD!)

 

Myślę, że komentarz jest zbędny :(

 

Dresingi na oponach już wszystkie prawie całkowicie zeszły, najlepiej wyglądała (przed myciem) opona z CG New Look Trim Gel.

 

To chyba będzie ostatnia aktualizacja, bo jakoś nie widzę sensu kontynuowania testu. Wszystkie produkty mnie zawiodły - jedne więcej drugiej mniej, albo zrobiłem jakiś gruby błąd w przygotowaniu auta.

 

Myślę, że teraz zrobię test: Naviwax Ultimate vs PolishAngel Master Sealant. Całe auto przepoleruję (wyczyszcze właściwie) używając PolishAngel Escalate Lotion.

Opublikowano

Powiem szczerze, że mi już przy poprzedniej aktualizacji wygląd Coliego nie pasował. Ani odprowadzanie wody ani kropelkowanie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Po 29 dniach i 750 km. Dużo deszczu.

"Brudne" auto.

4nano PRO Aqua nie odzyskała właściwości odpychania wody,

 

No chyba AQUA dostała trochę niesprawiedliwe noty :o Mniemam, że coś nie tak z aplikacją, bo u mnie kanapka Saphirre i Aqua po 7600km wyglądają tak:

 

Podkreślam, że Saphirre sam w sobie nie kropelkuje zbyt ładnie.

 

 

4nano Pro Aqa, po 7600 km zimową porą:

 

t2kl.jpg

 

51ub.jpg

 

qhyf.jpg

 

Jakość zdjęć słaba, wybaczcie proszę :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.