SzaKal Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Auto to francuskie taxi w środku syf strasznie, malowane praktycznie całe i to chyba w szopie, wszędzie oczka silikonowe, gazowanie itp. Moim zadaniem było doprowadzić auto do stanu używalności, środek został gruntownie wyprany, lakier odświeżony, zderzak polakierowany. Plastiki w środku wyczyszczone mulitstarem sonaxa, tapicerka tenzi texwash, tenzi top plam, merida 242. Szyby umyte meguiars a na plastikach tenzi silkok, finesse. Dobra, bierzemy się za zderzak Uszkodzone miejsca szlifujemy p600, p800 na mokro, pozostałe miejsca p800, p1000. Nakładamy szpachlówkę, trzeba pamiętać że nawet najmniejsze odpryski będą widoczne po polakierowaniu. Po utwardzeniu szpachlówki, znów szlifujemy p800, następnie nakładamy podkład akrylowy(do ciemnych kolorów najlepiej ciemny, i odwrotnie do jasnych jasny, w tedy jest nam łatwiej to pokryć bazą) w celu sprawdzenia szpachlowanych miejsc, ubytków, w razie potrzeby gdy mamy jeszcze jakieś małe niedoskonałości, odpryski itp. używamy szpachlówkę wykończeniową. I znów to samo, szlifowanie szpachli, podkład, szlifowanie. I teraz ważny moment, zabezpieczenie i przygotowanie do lakierowania, tu na zdjęciu zaznaczyłem do którego miejsca będzie lakierowane bazą (kolorem), bezbarwnym i blenderem. Miesce łączenia szlifujemy p1500 lub p2000. linia czarna, baza linia czerwona, bezbarwny linia niebieska, blender Miejsce łączenia starego lakieru bezbarwnego z nowym zapylamy mieszanką 50%/50% bezbarwnego i blenderu (razcieńczalnik korekcyjny) Nakładamy pierwszą warstwę bazy, najlepiej małym ciśnieniem około 1 bara, gdy damy za duże ciśnienie ziarno może nam się ,,stawić`` Gdy baza zrobi się matowa, nakładamy drugą warstwę I kolejna warstwa bazy, trzecia, teraz powinno być już wszystko dobrze pokryte Jeżeli baza już przeschła dajemy pierwszą warstwę lakieru bezbarwnego. warstwa bardzo cienka, kontaktowa. Po upływie około 7 min, w momencie kiedy lakier zacznie się już kleić nakładamy drugą warstwę lakieru bezbarwnego, wylewaną, do momentu uzyskania połysku, od razu po wylaniu klaru zapylamy miejsce łączenia starego i nowego klaru. Po lakierowaniu od razu rozklejamy lakierowane miejsce, ponieważ jak już klar zaschnie odrywając taśmę możemy oderwać ją również od lakierowanego elementu, jak mamy promiennik podczerwieni to przykładamy, 30min. i jest już praktycznie suche. Lakier został odświeżony extra fine z dedykowanym padem A znalazło się jedno zdjęcie z pracy we wnętrzu I tak to wyszło: Link to comment Share on other sites More sharing options...
iivo Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Co tu dużo pisać robota pierwsza klasa Link to comment Share on other sites More sharing options...
golden0282 Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Elegancko Link to comment Share on other sites More sharing options...
impex Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Robota pierwsza klasa.Jakis czas temu pralem wewnatrz taka skode i nie wiem dlaczego, ale strasznie ciezko bylo mi odkurzyc dywan w tym aucie.Nie wiem moze mam za slaby sprzet lub dywan jest taki dziwny- miales tez cos takiego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 21, 2013 Author Report Share Posted September 21, 2013 impex, W każdym aucie jest inna wykładzina, ta w skodach nie należy do przyjemnych w odkurzaniu, zaopatrz się w jakąś szczotkę z twardym włosem Link to comment Share on other sites More sharing options...
impex Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 impex, W każdym aucie jest inna wykładzina, ta w skodach nie należy do przyjemnych w odkurzaniu, zaopatrz się w jakąś szczotkę z twardym włosem Wlasnie probowalem ruszyc ten caly piach i inny syf szczotka z twardym wlosiem i kiepsko szlo.Ogolnie nie bylem zadowolony ze swojej pracy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pardi Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Robota pierwsza klasa . Ciekawe ile tej taksówce ubędzie kilometrów po takiej profi robocie. Teraz to będzie auto po księdzu itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffel123 Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Praca na wysokim poziomie i ładnie ta skodzina odżyła ale nie mogę pojąć jak swoje miejsce, narzędzie pracy można utrzymywać w takim chlewie pardi, Cena będzie się zgadzała a reszta to już do negocjacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek305 Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 robota pierwsza klasa który rok i jaki przebieg ? TDI ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 21, 2013 Author Report Share Posted September 21, 2013 piotrek305, Rok z tego co pamiętam to 2008, przebieg na liczniku 120 tyś. silnik 1.9 TDI + DSG, ale jak dla mnie to auto ma przejechane co najmniej 500 tyś, widać że kiera jest nowa, cała reszta strasznie poniszczona, praktycznie pod wszystkimi dywanikami dziury w podłodze, DSG zmienia biegi gorzej niż jakiś stary amerykaniec Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek305 Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 5 letnia taxi z Francji w TDI i 120kkm najlepszy dowcip dzisiejszego dnia tak jak mówisz, 500kkm to ma bankowo szkoda mi przyszłego kupującego, biedny człowiek, pewnie nieświadomy będzie.. padnie mu to DSG i 1.9 TDI to nawet opinia o tym sprzęcie pójdzie w dół, że jak to 1.9 TDI przy takim przebiegu już niedomaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickson Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Dobra robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszlakier Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 a fotel kierowcy dziurawy ??? czy mi sie wydaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Dobra robota ! gratulacje. No może poza tym: do ciemnych kolorów najlepiej ciemny, i odwrotnie do jasnych jasny, w tedy jest nam łatwiej to pokryć bazą Raczej na odwrót przy czarnym może to nie jest aż tak istotne ale wyobraź sobie srebrny metalic + szary podkład - powodzenia w równomiernym pokryciu żeby nie było prześwitów później w świetle dziennym. Przykładowo pod srebrnym lepiej będzie widać czy czarny podkład gdzieś nie przebija . Pomijając lakiery pod które trzeba dawać odpowiedni kolor podkładu. no offense Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 22, 2013 Author Report Share Posted September 22, 2013 lukaszlakier[/b], Nie jest dziurawy, ale mocno zmęczony. Raczej na odwrót Jak ze wszystkim, są różne szkoły, ja zawsze robię tak jak to opisałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bula Posted September 22, 2013 Report Share Posted September 22, 2013 widzę skodzina z monachium, ile mniej więcej godzin wszystko Ci zajeło ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 22, 2013 Author Report Share Posted September 22, 2013 Bula, W dwie osoby jakieś 10 godz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek8888 Posted September 22, 2013 Report Share Posted September 22, 2013 bardzo fajna instrukcja lakierowania dla mniej wtajemniczonych super pomysł z rozrysowaniem linii kolejnych etapów malowania masz pukawkę RP czy HVLP ? Jak wylewasz na półtorej to obie warstwy tym samym ciśnieniem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 22, 2013 Author Report Share Posted September 22, 2013 Maniek8888, HVLP z dyszą 1,3, oby dwie warstwy na 2 bary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted September 22, 2013 Report Share Posted September 22, 2013 SzaKal, fajna praca, auto mocno odżyło, najbardziej podobało mi się lakierowanie, gratuluje umiejętności Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted September 22, 2013 Report Share Posted September 22, 2013 Bardzo ładna praca. Autko widać że odżyło a podejrzewam że nie miało łatwego życia Link to comment Share on other sites More sharing options...
biznes365 Posted September 22, 2013 Report Share Posted September 22, 2013 Zderzak wyszedł jak nowy.Pogratulować umiejętności lakierniczych.Kiedyś myślałem żeby zająć się lakiernictwem hobbystycznie.Ale koszty zakupu dobrego kompresora zepchnęły to na dalszy plan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diablo228 Posted September 23, 2013 Report Share Posted September 23, 2013 ładnie wszystko wyszło, auto dostało drugie życie niestety ciężko odkurza się wykładziny w octavii II sam mam ten problem i narazie próbuje różne metody i sposoby by piach z wykładziny dokładnie odkurzyć szkoda że niema zdjęć z środka ale efekt widoczny gołym okiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggot Posted September 23, 2013 Report Share Posted September 23, 2013 Relacja świetna i fota z rozrysowaniem i opisem wszystkiego co i jak - profi, brawo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now