Jump to content

Skoda Octavia


SzaKal
 Share

Recommended Posts

Auto to francuskie taxi ;) w środku syf strasznie, malowane praktycznie całe i to chyba w szopie, wszędzie oczka silikonowe, gazowanie itp.

Moim zadaniem było doprowadzić auto do stanu używalności, środek został gruntownie wyprany, lakier odświeżony, zderzak polakierowany.

 

lxr9.jpg

 

fqjv.jpg

 

yq5e.jpg

 

tf9b.jpg

 

8be5.jpg

 

810l.jpg

 

oj9r.jpg

 

wkjw.jpg

 

mxr9.jpg

 

9zqq.jpg

 

m87d.jpg

 

pb30.jpg

 

r9kj.jpg

 

hc0s.jpg

 

Plastiki w środku wyczyszczone mulitstarem sonaxa, tapicerka tenzi texwash, tenzi top plam, merida 242.

Szyby umyte meguiars a na plastikach tenzi silkok, finesse.

 

Dobra, bierzemy się za zderzak

Uszkodzone miejsca szlifujemy p600, p800 na mokro, pozostałe miejsca p800, p1000.

7p6b.jpg

 

Nakładamy szpachlówkę, trzeba pamiętać że nawet najmniejsze odpryski będą widoczne po polakierowaniu.

b9u5.jpg

 

Po utwardzeniu szpachlówki, znów szlifujemy p800, następnie nakładamy podkład akrylowy(do ciemnych kolorów najlepiej ciemny, i odwrotnie do jasnych jasny, w tedy jest nam łatwiej to pokryć bazą) w celu sprawdzenia szpachlowanych miejsc, ubytków, w razie potrzeby gdy mamy jeszcze jakieś małe niedoskonałości, odpryski itp. używamy szpachlówkę wykończeniową.

bdsb.jpg

 

I znów to samo, szlifowanie szpachli, podkład, szlifowanie.

yq0f.jpg

 

I teraz ważny moment, zabezpieczenie i przygotowanie do lakierowania, tu na zdjęciu zaznaczyłem do którego miejsca będzie lakierowane bazą (kolorem), bezbarwnym i blenderem. Miesce łączenia szlifujemy p1500 lub p2000.

linia czarna, baza

linia czerwona, bezbarwny

linia niebieska, blender

 

Miejsce łączenia starego lakieru bezbarwnego z nowym zapylamy mieszanką 50%/50% bezbarwnego i blenderu (razcieńczalnik korekcyjny)

vlwy.jpg

 

Nakładamy pierwszą warstwę bazy, najlepiej małym ciśnieniem około 1 bara, gdy damy za duże ciśnienie ziarno może nam się ,,stawić``

kjt8.jpg

 

Gdy baza zrobi się matowa, nakładamy drugą warstwę

gbc7.jpg

 

I kolejna warstwa bazy, trzecia, teraz powinno być już wszystko dobrze pokryte

tydx.jpg

 

Jeżeli baza już przeschła dajemy pierwszą warstwę lakieru bezbarwnego.

warstwa bardzo cienka, kontaktowa.

89aj.jpg

 

Po upływie około 7 min, w momencie kiedy lakier zacznie się już kleić nakładamy drugą warstwę lakieru bezbarwnego, wylewaną, do momentu uzyskania połysku, od razu po wylaniu klaru zapylamy miejsce łączenia starego i nowego klaru.

spu1.jpg

 

Po lakierowaniu od razu rozklejamy lakierowane miejsce, ponieważ jak już klar zaschnie odrywając taśmę możemy oderwać ją również od lakierowanego elementu, jak mamy promiennik podczerwieni to przykładamy, 30min. i jest już praktycznie suche.

 

5yb5.jpg

 

Lakier został odświeżony extra fine z dedykowanym padem

tgi8.jpg

 

7z1n.jpg

 

bih9.jpg

 

A znalazło się jedno zdjęcie z pracy we wnętrzu ;)

8did.jpg

 

I tak to wyszło:

vup5.jpg

 

 

j4pr.jpg

 

z02c.jpg

 

gzfv.jpg

 

2zqn.jpg

 

8jqv.jpg

 

3i8x.jpg

 

1iv1.jpg

 

ii0g.jpg

 

7goy.jpg

Link to comment
Share on other sites

Robota pierwsza klasa.Jakis czas temu pralem wewnatrz taka skode i nie wiem dlaczego, ale strasznie ciezko bylo mi odkurzyc dywan w tym aucie.Nie wiem moze mam za slaby sprzet lub dywan jest taki dziwny- miales tez cos takiego?

Link to comment
Share on other sites

impex, W każdym aucie jest inna wykładzina, ta w skodach nie należy do przyjemnych w odkurzaniu, zaopatrz się w jakąś szczotkę z twardym włosem :good:

 

Wlasnie probowalem ruszyc ten caly piach i inny syf szczotka z twardym wlosiem i kiepsko szlo.Ogolnie nie bylem zadowolony ze swojej pracy :/

Link to comment
Share on other sites

piotrek305, Rok z tego co pamiętam to 2008, przebieg na liczniku 120 tyś. silnik 1.9 TDI + DSG, ale jak dla mnie to auto ma przejechane co najmniej 500 tyś, widać że kiera jest nowa, cała reszta strasznie poniszczona, praktycznie pod wszystkimi dywanikami dziury w podłodze, DSG zmienia biegi gorzej niż jakiś stary amerykaniec :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

5 letnia taxi z Francji w TDI i 120kkm ;) najlepszy dowcip dzisiejszego dnia ;)

 

tak jak mówisz, 500kkm to ma bankowo ;) szkoda mi przyszłego kupującego, biedny człowiek, pewnie nieświadomy będzie.. padnie mu to DSG i 1.9 TDI to nawet opinia o tym sprzęcie pójdzie w dół, że jak to 1.9 TDI przy takim przebiegu już niedomaga :D

Link to comment
Share on other sites

Dobra robota ! gratulacje. No może poza tym:

 

do ciemnych kolorów najlepiej ciemny, i odwrotnie do jasnych jasny, w tedy jest nam łatwiej to pokryć bazą

 

Raczej na odwrót ;) przy czarnym może to nie jest aż tak istotne ale wyobraź sobie srebrny metalic + szary podkład - powodzenia w równomiernym pokryciu żeby nie było prześwitów później w świetle dziennym. Przykładowo pod srebrnym lepiej będzie widać czy czarny podkład gdzieś nie przebija :). Pomijając lakiery pod które trzeba dawać odpowiedni kolor podkładu.

 

no offense 8-)

Link to comment
Share on other sites

ładnie wszystko wyszło, auto dostało drugie życie :) niestety ciężko odkurza się wykładziny w octavii II sam mam ten problem i narazie próbuje różne metody i sposoby by piach z wykładziny dokładnie odkurzyć :P szkoda że niema zdjęć z środka ale efekt widoczny gołym okiem :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.