alano Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 Witam was wszystkich! Moje rączki w bmw są już zużyte, widać to idealnie na zdjęciu, chciałbym je w jakiś sposób zregenerować tylko nie wiem jak. W pewnym miejscu nawet widać jak odchodzi folia czy nawet nie wiem jak to nazwać, może guma? Jakie są waszym zdaniem możliwości regeneracji tej części? Czy są jakieś "cudowne" preparaty w tym celu? czy jedynym rozwiązaniem będzie oklejenie tego folią, jeśli tak to pytanie jak to przygotować pod folię bo mój znajomy mówi, że folia nie będzie się tego trzymać... Bardzo liczę na waszą pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 alano, Możesz spróbować oczyścić to z tej gumy i psiknać Plastidipem lub Plastilakiem to jest taka guma w spray. Jak będziesz delikatnie tą raczkę traktował to będzie ok, jak nie to też zacznie odchodzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alano Posted September 16, 2013 Author Report Share Posted September 16, 2013 dobry pomysł. a powiedz mi jak przygotować taką rączkę do nałożenia plasti dipu ? Nalezy ją pierw tylko przeczyscic np. benzyna ekstrakcyjna? ona chyba usunie brud i tą gumę prawda? a potem tylko nalozyc plastidip? o użytkowanie się nie martw jestem osobą bardzo dbającą o rzeczy, a takie rączki już zastałem kiedy kupiłem auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 alano, Najpierw musisz ja dokładnie "oskubać" z całej gumy. Potem umyć czymś np. APC. Gdy już będzie czyste i odtłuszczone to malujesz. Plastidipa najlepiej nakładać kilka warstw. Jak gdy lakierowałem emblematy nakładałem 5 warstw. Malujesz jedną warstwę, czekasz aż podeschnie i tak samo z kolejną. Czekasz, aż wyschnie, zakładasz i gotowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alano Posted September 16, 2013 Author Report Share Posted September 16, 2013 i tak zrobię, a czy tym sprayem, rzeczywiście da się nanieść równomiernie ten środek? mam jeszcze jedno pytanie, czy plasti lak nie będzie lepszy? widziałem zdjęcia na necie i wygląda na to, że plasti lak jest bardziej gładki co wydaje mi się, że lepiej będzie pasowało do elementów wewnętrznych w aucie. Nie sądzisz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
impex Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 Moze sprawdz z ciekawosci ile kosztuje nowa taka rączka http://www.bmwstore.pl/pl/?gclid=CISX35 ... 3godOTQAZw ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 alano, Da się nałożyć, nawet jak nałożysz grubiej to wszystko samo się wyrówna. Ciężko jest zrobić zacieki. Sam używałem tylko Plastilaka, zasada działania obu jest taka sama. Lak jest Polski, Dip chyba USA. Plastilak jest też tańszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alano Posted September 16, 2013 Author Report Share Posted September 16, 2013 impex, już zdążyłem to sprawdzić niestety ceny są tragiczne, najtańsza rączka z czarnym elementem dekoracyjnym ( bo osobno nie chodzą ) kosztuje ponad 500 zł więc za dwie musiałbym dać ponad 1000zł... a niestety nie jestem na tyle bogaty żeby sobie na nie pozwolić spotkałem się jeszcze z taką propozycją: po oczyszczeniu rączki, nałożyć lakier wodny poliuretanowy półmat. Jak myślisz? Który sposób będzie lepszy i trwalszy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 Oczyść z gumy (ciepła woda np garnek - będzie lepiej schodzić) a następnie zmatuj->podkład do tworzyw->matowy czarny akryl->zapomnij o problemie z rączkami. Plasti DIP,LAK wytrze Ci się tak samo jak to co masz teraz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
faraon3021 Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 alano, mialem cos takiego w e46 i nie znalalem kogos kto by mi to naprawil. Dzisiaj bym to doczyscil z tego czegos, dokladnie zmatowil i sprawdzil ile wytrzyma w takim stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alano Posted September 16, 2013 Author Report Share Posted September 16, 2013 ciekawe! czyli wystarczy coś takiego firmy K2 http://allegro.pl/k2-lakier-akrylowy-cz ... 56272.html i to będzie najlepsze rozwiązanie tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sivy Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 ja w audi okleiłem folia czarny mat i sie trzyma Link to comment Share on other sites More sharing options...
dementor Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 Jeśłi to jest podobna guma do takiej co jest w Lagunie to schodzi to idealnie Ambipurem, albo zmywaczem do paznokci bez acetonu, nie zostaje nic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil_rosen Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 W Vw/Seacie/Skodzie też jest ten problem. To jest taka guma Ja to robiłem tak. Wszystko matowiłem papierem 800/1000 a później co 500 aż do 3000 wszystko na mokro Następnie jakakolwiek pasta wykańczająco-nabłyszczająca i cieszysz się plastikiem który wygląda jak lakierowany na sam koniec dawałem jeszcze coś do plastiku np Vinyl&Rubber Care Autoglyma. Nadaję połysk plastikowi Wcześniej rączki malowałem czarnym matem i wytrzymało z 2-3miesiące. Chodzi o rączkę kierowcy, inne były spoko. I zaczęło się przecierać/zdzierać Fakt, że jak się wypoleruje to po jakimś czasie trzeba odświeżyć bo się przestaje świecić, ale ogólnie to jedyny trwały i konkretny sposób jaki znalazłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alano Posted September 16, 2013 Author Report Share Posted September 16, 2013 aha, rozumiem, no a gdybym nałożył to wspomniane wyżej K2 a następnie na to lakier bezbarwny żeby chronić tą warstwę przed wytarciem? Jak myślicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
faraon3021 Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 alano, gdyby lakierowanie bylo wskazane to by byly lakierowane. Chyba Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoDetailing Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 Ja robiłem taką reanimację w Renault Megane. Stary lakier/gumę ściągałem przy pomocy rozpuszczalnika i starej karty płatniczej. Przeszlifowałem papierem ściernym (chyba 800) i odtłuściłem. Polakierowałem trzema warstwami lakieru do zderzaków Motip (bez struktury) i wyszło bardzo ładnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted September 16, 2013 Report Share Posted September 16, 2013 Ja robię często w VAG'u te operacje. Podałem Ci przykład taniej i trwałej naprawy. U mnie klienci chcą trwałej i często nie zależy im na taniej wtedy robię to tak -> zrywam pozostałości gumy -> matuje -> podkład zwiększający przyczepność -> podkład epoksydowy -> matowanie -> czarna lub innego koloru baza -> 2 x klar matowy. No i przede wszystkim nic w spray'u oprócz podkładu zwiększającego przyczepność. Wszystko na pistolet. Nie ma prawa nic się zetrzeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alano Posted September 17, 2013 Author Report Share Posted September 17, 2013 mozliwe ze masz racje, najwidoczniej ten lakier sie nie sprawdza w praktyce na rączkach paluch, twój sposób wydaje się być sensowny i chciałbym tak zrobić, a byłbyś tak uprzejmy i podał jakiś zestaw konkretnych produktów, które mi w tym pomogą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bombel123 Posted October 24, 2013 Report Share Posted October 24, 2013 paluch, - dodam,że guma schodzi super pod letnią wodą + coś do zdrapywania Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted October 24, 2013 Report Share Posted October 24, 2013 mozliwe ze masz racje, najwidoczniej ten lakier sie nie sprawdza w praktyce na rączkach paluch, twój sposób wydaje się być sensowny i chciałbym tak zrobić, a byłbyś tak uprzejmy i podał jakiś zestaw konkretnych produktów, które mi w tym pomogą? To zależy jakie masz sklepy lakiernicze w swoim mieście, ja używam podkładu zwiększającego przyczepność z NOVOLA w sprayu, epoksyd również novol baza przeważnie biorę Dupont chociaż spectral też jest dobry. A klar to już naprawdę jest taki wybór, że musisz zobaczyć co masz u siebie w mieście żeby nie płacić za wysyłki z neta w takich ilościach. No i tak jak napisał Bombel123 gumę możesz usunąć ciepłą wodą np w garnku. Chociaż nie każda powłoka chce tym sposobem schodzić, czasem rozpuszczalniki ale też zależne od plastiku bo niektóre miękną a czasem papier ścierny (najgorsza robota - zapycha się) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShineON Posted October 25, 2013 Report Share Posted October 25, 2013 folia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now