Jump to content

Jak zregenerować rączkę drzwi?


alano
 Share

Recommended Posts

Witam was wszystkich!

 

Moje rączki w bmw są już zużyte, widać to idealnie na zdjęciu, chciałbym je w jakiś sposób zregenerować tylko nie wiem jak. W pewnym miejscu nawet widać jak odchodzi folia czy nawet nie wiem jak to nazwać, może guma?

 

Jakie są waszym zdaniem możliwości regeneracji tej części? Czy są jakieś "cudowne" preparaty w tym celu? czy jedynym rozwiązaniem będzie oklejenie tego folią, jeśli tak to pytanie jak to przygotować pod folię bo mój znajomy mówi, że folia nie będzie się tego trzymać...

 

 

 

Bardzo liczę na waszą pomoc!

a.jpg.e2d1d86065efc602440ca5d414960f88.jpg

Link to comment
Share on other sites

dobry pomysł. a powiedz mi jak przygotować taką rączkę do nałożenia plasti dipu ? Nalezy ją pierw tylko przeczyscic np. benzyna ekstrakcyjna? ona chyba usunie brud i tą gumę prawda? a potem tylko nalozyc plastidip?

 

o użytkowanie się nie martw :) jestem osobą bardzo dbającą o rzeczy, a takie rączki już zastałem kiedy kupiłem auto :(

Link to comment
Share on other sites

alano, Najpierw musisz ja dokładnie "oskubać" z całej gumy. Potem umyć czymś np. APC. Gdy już będzie czyste i odtłuszczone to malujesz. Plastidipa najlepiej nakładać kilka warstw. Jak gdy lakierowałem emblematy nakładałem 5 warstw. Malujesz jedną warstwę, czekasz aż podeschnie i tak samo z kolejną. Czekasz, aż wyschnie, zakładasz i gotowe. ;)

Link to comment
Share on other sites

i tak zrobię, a czy tym sprayem, rzeczywiście da się nanieść równomiernie ten środek?

 

mam jeszcze jedno pytanie, czy plasti lak nie będzie lepszy? widziałem zdjęcia na necie i wygląda na to, że plasti lak jest bardziej gładki co wydaje mi się, że lepiej będzie pasowało do elementów wewnętrznych w aucie. Nie sądzisz?

Link to comment
Share on other sites

alano, Da się nałożyć, nawet jak nałożysz grubiej to wszystko samo się wyrówna. Ciężko jest zrobić zacieki. Sam używałem tylko Plastilaka, zasada działania obu jest taka sama. Lak jest Polski, Dip chyba USA. Plastilak jest też tańszy.

Link to comment
Share on other sites

impex, już zdążyłem to sprawdzić :) niestety ceny są tragiczne, najtańsza rączka z czarnym elementem dekoracyjnym ( bo osobno nie chodzą ) kosztuje ponad 500 zł więc za dwie musiałbym dać ponad 1000zł... a niestety nie jestem na tyle bogaty żeby sobie na nie pozwolić :(

 

spotkałem się jeszcze z taką propozycją: po oczyszczeniu rączki, nałożyć lakier wodny poliuretanowy półmat. Jak myślisz? Który sposób będzie lepszy i trwalszy :) ?

Link to comment
Share on other sites

Oczyść z gumy (ciepła woda np garnek - będzie lepiej schodzić) a następnie zmatuj->podkład do tworzyw->matowy czarny akryl->zapomnij o problemie z rączkami.

 

Plasti DIP,LAK wytrze Ci się tak samo jak to co masz teraz.

Link to comment
Share on other sites

W Vw/Seacie/Skodzie też jest ten problem. To jest taka guma :)

Ja to robiłem tak. Wszystko matowiłem papierem 800/1000 a później co 500 aż do 3000 wszystko na mokro :)

Następnie jakakolwiek pasta wykańczająco-nabłyszczająca i cieszysz się plastikiem który wygląda jak lakierowany :) na sam koniec dawałem jeszcze coś do plastiku np Vinyl&Rubber Care Autoglyma. Nadaję połysk plastikowi :)

Wcześniej rączki malowałem czarnym matem i wytrzymało z 2-3miesiące. Chodzi o rączkę kierowcy, inne były spoko. I zaczęło się przecierać/zdzierać ;)

Fakt, że jak się wypoleruje to po jakimś czasie trzeba odświeżyć bo się przestaje świecić, ale ogólnie to jedyny trwały i konkretny sposób jaki znalazłem.

Link to comment
Share on other sites

Ja robiłem taką reanimację w Renault Megane.

Stary lakier/gumę ściągałem przy pomocy rozpuszczalnika i starej karty płatniczej.

Przeszlifowałem papierem ściernym (chyba 800) i odtłuściłem.

Polakierowałem trzema warstwami lakieru do zderzaków Motip (bez struktury) i wyszło bardzo ładnie.

Link to comment
Share on other sites

Ja robię często w VAG'u te operacje. Podałem Ci przykład taniej i trwałej naprawy. U mnie klienci chcą trwałej i często nie zależy im na taniej wtedy robię to tak -> zrywam pozostałości gumy -> matuje -> podkład zwiększający przyczepność -> podkład epoksydowy -> matowanie -> czarna lub innego koloru baza -> 2 x klar matowy.

 

No i przede wszystkim nic w spray'u oprócz podkładu zwiększającego przyczepność. Wszystko na pistolet. Nie ma prawa nic się zetrzeć.

Link to comment
Share on other sites

mozliwe ze masz racje, najwidoczniej ten lakier sie nie sprawdza w praktyce na rączkach :P

 

paluch, twój sposób wydaje się być sensowny i chciałbym tak zrobić, a byłbyś tak uprzejmy i podał jakiś zestaw konkretnych produktów, które mi w tym pomogą?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
mozliwe ze masz racje, najwidoczniej ten lakier sie nie sprawdza w praktyce na rączkach :P

 

paluch, twój sposób wydaje się być sensowny i chciałbym tak zrobić, a byłbyś tak uprzejmy i podał jakiś zestaw konkretnych produktów, które mi w tym pomogą?

 

To zależy jakie masz sklepy lakiernicze w swoim mieście, ja używam podkładu zwiększającego przyczepność z NOVOLA w sprayu, epoksyd również novol baza przeważnie biorę Dupont chociaż spectral też jest dobry. A klar to już naprawdę jest taki wybór, że musisz zobaczyć co masz u siebie w mieście żeby nie płacić za wysyłki z neta w takich ilościach.

 

No i tak jak napisał Bombel123 gumę możesz usunąć ciepłą wodą np w garnku. Chociaż nie każda powłoka chce tym sposobem schodzić, czasem rozpuszczalniki ale też zależne od plastiku bo niektóre miękną a czasem papier ścierny (najgorsza robota - zapycha się)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.