Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999"

 

Ostatni weekend wraz z Markiem spędziliśmy nad odświeżeniem lakieru w 14-sto letnim Volkswagenie Passacie. Samochód w ciekawym, niebieskim metalicznym kolorze po przyjeździe nie prezentował się najgorzej. Wszystko wskazywało na spokojną bezproblemową pracę, tylko data 13-go w piątek nie rokowała najlepiej. Plan na ten samochód obejmował tylko polerowanie lakieru. Wnętrzem i całą resztą nie zajmowaliśmy się. Zaraz po przyjeździe, szybko umyliśmy samochód i wjechaliśmy na oględziny do garażu przy halogenie. W świetle halogenowym wygląd samochodu znacznie się zmienił, wyglądało to koszmarnie! Rysy, zmatowienia i amatorskie zaprawki, na całym lakierze. W dodatku wszędzie plastikowe elementy, progi, listwy, rynienki, które musieliśmy poobklejać. Samochód został przygotowany, więc mogliśmy zaczynać walkę z polerowaniem. Szybko jednak okazało się, że pasta S17 tylko lekko „pomiziała” lakier nie usuwając z niego zbyt wiele. Także na pierwszy ogień musieliśmy zastosować pastę S03. Po dokładnie 15 minut awarii uległa jedna z naszych polerek, dokładnie to jej trzecia awaria w ciągu 5 miesięcy. Od powrotu z reklamacji czas jej pracy wyniósł 15 minut! W tym miejscu jeszcze raz serdecznie dziękuje koledze g.pajak, który pomimo wyjazdu wrócił do domu i udostępnił nam dwie swoje polerki! Po przyjeździe Marka z nowym sprzętem nie było już większych niespodzianek, zabraliśmy się ostro do pracy. Po 18 godzinach samochód został skończony i był gotowy do odbioru.

 

Środki użyte w omawianej pracy:

 

Mycie:

 

1. Szampon: Meguiar's NXT

2. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt:

3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

 

Koła:

 

1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie:

 

1. Polerka Das-6

2. Polerka Lare EPL-41

3. Polerka Lare EPL-11

4. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm

5. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm

6. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm

7. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami)

8. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady.

9. Wosk Meguiar's NXT

 

Reszta:

 

1. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

2. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile

 

Zaczynamy więc

 

1pb8.jpg

 

Początkowy arsenał

 

83hu.jpg

 

Klapa tylna, przed

 

rm8h.jpg

 

5xqg.jpg

 

tov3.jpg

 

50/50

 

em4m.jpg

 

pb9t.jpg

 

9tw4.jpg

 

Po

 

w7k6.jpg

 

Tył klapy przed

 

cy7u.jpg

 

0k7u.jpg

 

34zl.jpg

 

3ncn.jpg

 

gd9a.jpg

 

Lampa przed

 

jbw4.jpg

 

wb1n.jpg

 

Po

 

s8a.JPG

 

w9x9.jpg

 

Tył klapy, po

 

dep8.jpg

 

dsxc.jpg

 

ldw.JPG

 

Zderzak tylny, przed

 

hdmo.jpg

 

jlb6.jpg

 

p1e4.jpg

 

3yxh.jpg

 

Po

 

v8gt.jpg

 

50/50

 

gb40.jpg

 

Błotnik przedni prawy, przed

 

j834.jpg

 

1fq5.jpg

 

50/50

 

7o0l.jpg

 

7lrs.jpg

 

qpl6.jpg

 

Drzwi pasażera z przodu, przed

 

q5hr.jpg

 

50/50

 

p8wz.jpg

 

1j0u.jpg

 

jhdz.jpg

 

dl1x.jpg

 

zpt7.jpg

 

13nh.jpg[/img]

 

Lusterko prawe przed

 

z3bk.jpg

 

50/50

 

gily.jpg

 

9ex6.jpg

 

Po

 

l6t2.jpg

 

d2dy.jpg

 

Tylny prawy błotnik, przed

 

qrt8.jpg

 

vshn.jpg

 

7zw4.jpg

 

k7g7.jpg

 

50/50

 

l9s6.jpg

 

9c4c.jpg

 

Tylny lewy błotnik, przed

 

qvew.jpg

 

7ugu.jpg

 

khmn.jpg

 

50/50

 

8ysl.jpg

 

djci.jpg

 

btje.jpg

 

fk0k.jpg

 

Drzwi tylne lewe, 50/50

 

g6yl.jpg

 

lgi0.jpg

 

g13d.jpg

 

7z9q.JPG

 

zmz.JPG

 

rzkj.jpg

 

Drzwi kierowcy, przed

 

7zyn.jpg

 

4pbu.jpg

 

obfg.jpg

 

2ub7.jpg

 

ldwd.jpg

 

dj3t.jpg

 

3pjw.jpg

 

50/50

 

5kw7.jpg

 

08j8.jpg

 

wlec.jpg

 

uwhm.jpg

 

Lusterko prawe, przed

 

te2h.jpg

 

o9qa.jpg

 

Po

y8i.JPG

 

jko0.jpg

 

57oj.jpg

 

f256.jpg

 

Słupek B - 50/50

 

6xtg.jpg

 

Maska, przed

 

hqiy.jpg

 

cav4.jpg

 

8h79.jpg

 

ltr.JPG

 

4cac.jpg

 

50/50

 

fs32.JPG

 

f41.JPG

 

lvpv.jpg

 

8cph.jpg

 

Rysy na masce zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000

 

5gd4.jpg

 

Kolejne 50/50

 

giyw.jpg

 

k8aa.jpg

 

ddwf.jpg

 

4dk8.jpg

 

Po etapie polerowania, samochód został ponownie umyty. Szyby zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, plastikowe elementy zabezpieczone Meguiar's Quik Interior Detaile a na opony nałożyłem Mothers Reflections Tire Care 710ml

Po wszystkich w/w zabiegach samochód wyglądał następująco:

 

bon.JPG

 

l6fg.jpg

 

w8l4.jpg

 

9x88.jpg

 

3gl5.jpg

 

txt9.jpg

 

dqw6.jpg[

 

qwuf.jpg

 

33f2.jpg

 

jnwa.jpg

 

jnwa.jpg

 

soo9.jpg

 

2bo.JPG

 

rc6z.jpg

 

quzq.jpg

 

05am.jpg

 

zvtc.jpg

 

xj8f.jpg

 

r0mp.jpg

 

dfp6.jpg

 

hrpj.jpg

 

fjtp.JPG

 

8zio.jpg

 

57h2.jpg

 

9gnn.jpg

 

x04t.jpg

 

lgz.JPG

 

un17.jpg

 

un17.jpg

 

fag.JPG

 

o4fd.jpg

 

mmxb.jpg

 

s61.JPG

 

uph9.jpg

 

vdkl.jpg

 

wcob.jpg

 

wyzn.jpg

 

nfih.jpg

Opublikowano

Adamek,

Był grany zmywacz silikonowy albo nawet IPA ? Nie widzę w spisie produktów, więc pytam. ;)

 

Czemu, jak sami to nazwaliście "zabezpieczacie" plastiki zewnętrzne, QD do wnętrza :?:

Opublikowano

Trzeba było ściągnąć oznaczenia, lepiej by to wyglądało :)

Ogólnie nie podobają mi się te chromowane ramki pod rejestracją, lipa straszna. No i minus za nadkola, widać, że tylko z grubsza wymyte, trzeba było je czymś przejechać :)

 

Ale sama praca zajefajna, na prawdę lakierek pięknie wyciągnięty ;)

No i w sumie auto stare jak świat, już nudne do porzygania, a jednak jak jest ładnie zrobione, to dalej cieszy oko :)

No i chyba -> 2. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detailer

To chyba nie jest to co powinno być zastosowane, nie spłynie po pierwszym deszczu?

 

Mimo małych uwag i tak szacunek, robota się podoba :)

Opublikowano

rzeczywiście. 50-tki robią wrażenie, aż miło popatrzeć. Niewiarygodna różnica, pięknie. Nie mogę się napatrzeć na takie 50-tki, niebo a ziemia :):good:

Opublikowano

NA początek Praca b. fajna widać że lakier odżył ale 2 rzeczy które powinny byc zrobione moim zdaniem oczywiście

- futro futro i jeszcze raz futro na początek

- a druga sprawa fajnie było by zdjąć rejestracje i pod nia i obok niej też zrobić korektę ;)

Opublikowano
Po dokładnie 15 minut awarii uległa jedna z naszych polerek, dokładnie to jej trzecia awaria w ciągu 5 miesięcy. Od powrotu z reklamacji czas jej pracy wyniósł 15 minut!

 

Można wiedzieć która z maszyn?

Opublikowano

Na plastikach zewnętrznych jest meguiars trim detailer którego Adam w każdej relacji myli z interior quick detailerem, tak samo jedna z pasto to nie S03 Gold tylko S3 Gold. :D

 

Nadkola nie wymyte tak i jak środek,i ponieważ właściciel życzył sobie by zająć się tylko lakierem. :)

 

Awari uległa polerka Lare EPL 41 (zielona DA), po raz trzeci będzie wysyłana na reklamację. :thumbdown: A w zamian za nią będziemy chcieli wdo arsenału dorzucić rotację EPL 11 :P

 

a na opony nałożyłem Mothers Reflections Tire Care 710ml

 

Teee! A kopa byś nie chciał?! :kox: Kto nakładał, no kto?! 8-)

 

:evil:

 

[ Dodano: 16 Wrzesień 2013, 20:12 ]

50tki robią wrażenie, ale zabrakło mi zdjęć auta przed korektą.

 

Tak się śpieszyliśmy że zapomnieliśmy. ;)

Opublikowano
A w zamian za nią będziemy chcieli wdo arsenału dorzucić rotację EPL 11 :P

A nie mówiłem, że tak będzie :evil:

Awari uległa polerka Lare EPL 41 (zielona DA)

Tak jak już pisałem. Moim zdaniem, to maszynka do weekendowego nakładania cleanerów (lekka) od czasu do czasu, a nie do ostrego darcia. :P

 

Zakup, moim zdaniem od początku w Twoim wypadku chybiony ;)

 

 

...a pięćdziesiątki jak i praca jak zawsze prima sort :good:

Opublikowano
AdamekBył grany zmywacz silikonowy albo nawet IPA ?

Mamy tylko IPA!

 

A druga sprawa fajnie było by zdjąć rejestracje i pod nia i obok niej też zrobić korektę ;)

Tak wiem, przednia w ogóle nie przeszkadzała a tylna miała chyba poklejone zaczepy i nie chciałem jej połamać.

 

Teee! A kopa byś nie chciał?! :kox: Kto nakładał, no kto?! 8-)

Się zagalopowałem :-] Wiadomo, że Marek nakładał dresing na opony, on to robi najlepiej! :D

Opublikowano

Dokładnie, opony nie są najwyższych lotów ale ja na tym nie jeżdżę więc nie mój biznes.

Po za tym, środek również pozostawiał wiele do życzenia (wszędzie naklejki drewniane) i nie był w moim guście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.