Adamek Posted September 16, 2013 Report Posted September 16, 2013 Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999" Ostatni weekend wraz z Markiem spędziliśmy nad odświeżeniem lakieru w 14-sto letnim Volkswagenie Passacie. Samochód w ciekawym, niebieskim metalicznym kolorze po przyjeździe nie prezentował się najgorzej. Wszystko wskazywało na spokojną bezproblemową pracę, tylko data 13-go w piątek nie rokowała najlepiej. Plan na ten samochód obejmował tylko polerowanie lakieru. Wnętrzem i całą resztą nie zajmowaliśmy się. Zaraz po przyjeździe, szybko umyliśmy samochód i wjechaliśmy na oględziny do garażu przy halogenie. W świetle halogenowym wygląd samochodu znacznie się zmienił, wyglądało to koszmarnie! Rysy, zmatowienia i amatorskie zaprawki, na całym lakierze. W dodatku wszędzie plastikowe elementy, progi, listwy, rynienki, które musieliśmy poobklejać. Samochód został przygotowany, więc mogliśmy zaczynać walkę z polerowaniem. Szybko jednak okazało się, że pasta S17 tylko lekko „pomiziała” lakier nie usuwając z niego zbyt wiele. Także na pierwszy ogień musieliśmy zastosować pastę S03. Po dokładnie 15 minut awarii uległa jedna z naszych polerek, dokładnie to jej trzecia awaria w ciągu 5 miesięcy. Od powrotu z reklamacji czas jej pracy wyniósł 15 minut! W tym miejscu jeszcze raz serdecznie dziękuje koledze g.pajak, który pomimo wyjazdu wrócił do domu i udostępnił nam dwie swoje polerki! Po przyjeździe Marka z nowym sprzętem nie było już większych niespodzianek, zabraliśmy się ostro do pracy. Po 18 godzinach samochód został skończony i był gotowy do odbioru. Środki użyte w omawianej pracy: Mycie: 1. Szampon: Meguiar's NXT 2. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt: 3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Koła: 1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Polerka Lare EPL-41 3. Polerka Lare EPL-11 4. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 5. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 6. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm 7. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami) 8. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady. 9. Wosk Meguiar's NXT Reszta: 1. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 2. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile Zaczynamy więc Początkowy arsenał Klapa tylna, przed 50/50 Po Tył klapy przed Lampa przed Po Tył klapy, po Zderzak tylny, przed Po 50/50 Błotnik przedni prawy, przed 50/50 Drzwi pasażera z przodu, przed 50/50 [/img] Lusterko prawe przed 50/50 Po Tylny prawy błotnik, przed 50/50 Tylny lewy błotnik, przed 50/50 Drzwi tylne lewe, 50/50 Drzwi kierowcy, przed 50/50 Lusterko prawe, przed Po Słupek B - 50/50 Maska, przed 50/50 Rysy na masce zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000 Kolejne 50/50 Po etapie polerowania, samochód został ponownie umyty. Szyby zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, plastikowe elementy zabezpieczone Meguiar's Quik Interior Detaile a na opony nałożyłem Mothers Reflections Tire Care 710ml Po wszystkich w/w zabiegach samochód wyglądał następująco: [
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now