Adamek Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2013 Volkswagen Passat B5 1.9TDI 1999" Ostatni weekend wraz z Markiem spędziliśmy nad odświeżeniem lakieru w 14-sto letnim Volkswagenie Passacie. Samochód w ciekawym, niebieskim metalicznym kolorze po przyjeździe nie prezentował się najgorzej. Wszystko wskazywało na spokojną bezproblemową pracę, tylko data 13-go w piątek nie rokowała najlepiej. Plan na ten samochód obejmował tylko polerowanie lakieru. Wnętrzem i całą resztą nie zajmowaliśmy się. Zaraz po przyjeździe, szybko umyliśmy samochód i wjechaliśmy na oględziny do garażu przy halogenie. W świetle halogenowym wygląd samochodu znacznie się zmienił, wyglądało to koszmarnie! Rysy, zmatowienia i amatorskie zaprawki, na całym lakierze. W dodatku wszędzie plastikowe elementy, progi, listwy, rynienki, które musieliśmy poobklejać. Samochód został przygotowany, więc mogliśmy zaczynać walkę z polerowaniem. Szybko jednak okazało się, że pasta S17 tylko lekko „pomiziała” lakier nie usuwając z niego zbyt wiele. Także na pierwszy ogień musieliśmy zastosować pastę S03. Po dokładnie 15 minut awarii uległa jedna z naszych polerek, dokładnie to jej trzecia awaria w ciągu 5 miesięcy. Od powrotu z reklamacji czas jej pracy wyniósł 15 minut! W tym miejscu jeszcze raz serdecznie dziękuje koledze g.pajak, który pomimo wyjazdu wrócił do domu i udostępnił nam dwie swoje polerki! Po przyjeździe Marka z nowym sprzętem nie było już większych niespodzianek, zabraliśmy się ostro do pracy. Po 18 godzinach samochód został skończony i był gotowy do odbioru. Środki użyte w omawianej pracy: Mycie: 1. Szampon: Meguiar's NXT 2. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt: 3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Koła: 1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Polerka Lare EPL-41 3. Polerka Lare EPL-11 4. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 5. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 6. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm 7. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami) 8. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady. 9. Wosk Meguiar's NXT Reszta: 1. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 2. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile Zaczynamy więc Początkowy arsenał Klapa tylna, przed 50/50 Po Tył klapy przed Lampa przed Po Tył klapy, po Zderzak tylny, przed Po 50/50 Błotnik przedni prawy, przed 50/50 Drzwi pasażera z przodu, przed 50/50 [/img] Lusterko prawe przed 50/50 Po Tylny prawy błotnik, przed 50/50 Tylny lewy błotnik, przed 50/50 Drzwi tylne lewe, 50/50 Drzwi kierowcy, przed 50/50 Lusterko prawe, przed Po Słupek B - 50/50 Maska, przed 50/50 Rysy na masce zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000 Kolejne 50/50 Po etapie polerowania, samochód został ponownie umyty. Szyby zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, plastikowe elementy zabezpieczone Meguiar's Quik Interior Detaile a na opony nałożyłem Mothers Reflections Tire Care 710ml Po wszystkich w/w zabiegach samochód wyglądał następująco: [
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się