mamut103 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Dzięki uprzejmości sklepu www.detailershop.pl, mam przyjemność zaprezentować test nowego środka do dekontaminacji GYEON Q2M IRON. Jako że w arsenale mam jeszcze trochę IRONX'a postanowiłem skonfrontować Gyeona z obecnym "mistrzem" . Opis ze strony sklepu: "Bardzo wydajny preparat do dekontaminacji. Skutecznie usuwa zanieczyszczenia metaliczne wbite w lakier. Idealnie nadaje się do doczyszczania felg, lakieru, szkła. Ma neutralne pH, dzięki czemu można stosować go nawet na gołym, polerowanym aluminium. Daje efekt "krawawienia", sygnalizujący rozpuszczanie cząstek metalu wbitych w powierzchnię. Q2M Iron idealnie nadaje się jako lubrykant do glinki - jego gęsta, żelowa formuła zapewnia idealny poślizg, a własności czyszczące wspomagają proces oczyszczania nadwozia." Test postanowiłem wykonać w trzech etapach. Etap pierwszy to felgi szprychowe, dłuższy czas temu porządnie wymyte Megsem Wheel Brightenerem, IronX, a na nich położony 4nano Rim Protect po przejechaniu 1600km w trasie. Felga przed: Felga spryskana i wypędzelkowana: Czyściutko Tu 50/50 bez używania pędzelka- bezdotykowo: Efekt po spłukaniu wodą: Tu poszło łatwo, felgi nie są jakieś zapuszczone, a co więcej jakoś tam zabezpieczone, dlatego z czeluści warsztatu wygrzebałem starego chyba nigdy nie mytego BBS'a który miarodajnie powinien pokazać co potrafi Gyeon Od razu pragnę zaznaczyć ze nie będzie doczyszczenie felgi w 100% bo nie taki jest tego cel- posłuży jednak ona jako pewien punkt odniesienia względem jakże uznanego IRONX'a od Car Pro. Wstęp... Pierwsze podejście do "odszczurzania" Zbliżenie na IRONA od Gyeon: Zbliżenie na IronX od CarPro: Efekt po wypędzelkowaniu i spłukaniu felgi wodą... (z lewej Gyeon): Podejście numer dwa: Efekt po wypędzelkowaniu i spłukaniu wodą: Na koniec białe A5, przednia maska oraz drzwi: Strona Gyeona: Strona Car Pro: (Od góry Gyeon) Po zamianie miejsc, praktycznie ani jeden, ani drugi środek nie miały prawie czego po Sobie zbierać: Krwawienie na drzwiach: I to by było na tyle... Z moich własnych obserwacji wynika że produkt od Gyeon ma: 1) Zapach trochę delikatniejszy od Car Pro, ale podobny, 2) Wydawać by się mogło że jest wydajniejszy/bardziej stężony i trochę lepiej krwawi. 3) Konsystencja płynu, kolor przezroczysty. 4) Nie sprawia problemów w postaci zacieków czy innych plam. Pozdrawiam!
barteKKK03 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Patrząc na felgę Gyeon chyba lepiej sobie poradził
Artih Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Można by dodać coś o cenie ... Test Kolejny konkurencyjny srodek dla Irona - to samo za mniej.
kerad Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Można by dodać coś o cenie ...Test Kolejny konkurencyjny srodek dla Irona - to samo za mniej. Różnica nie wielka bo 5pln na opakowaniu 500ml...
LoozaQ Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Można by dodać coś o cenie ...Test Kolejny konkurencyjny srodek dla Irona - to samo za mniej. Różnica nie wielka bo 5pln na opakowaniu 500ml... Dodałbym jeszcze, że u zdecydowanej większości partnerów forum IronX jest dostępny z rabatem 5%, więc różnica robi się tylko 1,50 na korzyść Gyeon'a.
mamut103 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Cena do 64,90 za 500ml oraz 109,90 za 1000ml. Wydaje mi się że jest trochę bardziej stężony i mniej go idzie Tu różnica robi się troszkę większa niż tylko 5zł na 500ml.
michałoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Dobry test Produkt chyba też niczego sobie... Kolejna alternatywa dla IronX-a
Griffe Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Czy alternatywa? Patrzac na zdjecia felgi przed/po tez mam wrazenie, ze Gyeon poradzil sobie zauwazalnie lepiej. Czy to jest nowy krol IRON?
mamut103 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Delikatniejszy od IRONX'a, ale w ten sam deseń.
Mess Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2013 No bardzo konkurencyjnie to wygląda Ale cenowo to samo:) i trudna dyskusja bo jak się 5l IronX weźmie od PolishAngels to wychodzi 85,-/l Ale detaliście starczy na pare lat
DS_Maciek Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2013 W ramach ciekawostki i uzupełnienia: Autko zrobiło 500km od mycia, z czego 50 ostrego katowania po torze. Akcja na bezdotyku - 6 psiknięć GYEON Q2 IRON (tak, słownie "sześć", nadal zaskakuje mnie jakość rozpylania fabrycznym sprayerem), zostawione na 10 min i spłukane czystą wodą pod ciśnieniem (żadnej dodatkowej chemii, mikroproszku na myjni czy szczotkowania). Jak dla mnie efekt mocno zadowalający Jakość zdjęc niestety nie powala ale widać co i jak.
zw1erz Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Czy felgi były w jakiś sposób zabezpieczone? Jeżeli nie to efekty super, tym bardziej że auto było na torze, a wtedy pył ma wyższą temperaturę niż w normalnych warunkach.
zw1erz Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Czy felgi były w jakiś sposób zabezpieczone? Jeżeli nie to efekty super, tym bardziej że auto było na torze, a wtedy pył ma wyższą temperaturę niż w normalnych warunkach.
DS_Maciek Opublikowano 2 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2013 Felgi zabezpieczone Q2 RIM. Bez powłoki obstawiam, że trzeba by delikatnie ruszyć pędzelkiem albo chociaż ponowić aplikację Q2 IRON. Niemniej jednak ww. combo sprawdza się wyśmienicie.
DS_Maciek Opublikowano 2 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2013 Felgi zabezpieczone Q2 RIM. Bez powłoki obstawiam, że trzeba by delikatnie ruszyć pędzelkiem albo chociaż ponowić aplikację Q2 IRON. Niemniej jednak ww. combo sprawdza się wyśmienicie.
michałoś Opublikowano 9 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2013 O produkcie wszystko chyba jest już napisane, więc ograniczę się do wrzucenia skromnej fotorelacji z doprowadzenia zapuszczonych białych felg za po mocą Iron-a. Skromna ponieważ test był przeprowadzany na myjni bezdotykowej, także nie było zbyt wiele czasu na cykanie fot, a i pan z obsługi denerwował się trochę, że używałem swoich środków mimo zakazu, co było wyraźne zaznaczone w regulaminie Felga przed myciem - jak widać jest trochę zapuszczona, obecny właściciel mówi, że tylko bezdotyk, a auto legitymuje się 200hp + i ok 300Nm więc "kilka" ostrzejszych hamowań na pewno ma za sobą Psik psik psik i czekamy. Po ok 10-15 sek ukazuje się krew! Następnie pędzelkowanie i mycie 1-m programem - mycie proszkiem i gorącą wodą, tak jak mówiłem, za bardzo nie mogłem udokumentować kolejnych etapów więc przedstawiam efekty końcowe. Produkt poradził sobie bardzo dobrze, nie miałem pod ręką IronX-a od Carpro, aby wykonać test krwawienia, ale myślę, że nie jest on potrzebny. Przepraszam za tak słabą dokumentację, ale nie była ona spowodowana lenistwem, a raczej brakiem warunków
michałoś Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2013 Mały update z mojej strony. Przy okazji porządków i ogarniania mojej "bryki" znalazłem w szafie resztkę IronX-a od CarPro. Postanowiłem zrobić małą szybką konfrontację z Gyeon Iron. Niestety lustrzankę zostawiłem w mieszkaniu, więc foty robione telefonem, jakość i ostrość nie powalają, dodatkowo brak mi jednego zdjęcia przed bo wyszło kompletnie rozmazane. Na suchą felgę psiknąłem kilkakrotnie Gyeon Iron : Produkt oberwał pędzelkiem i został spłukany wodą z myjki ciśnieniowej. Po spłukaniu felga prezentowała się tak: Felga została osuszona firbą, a następnie psiknąłem IronX-em od CarPro. Jak widać nie występuje praktycznie żadne krwawienie, jedynie spod dekielka (pewnie pordzewiałe śruby) :
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się