Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki uprzejmości sklepu

www.detailershop.pl, mam przyjemność zaprezentować test nowego środka do dekontaminacji GYEON Q2M IRON. Jako że w arsenale mam jeszcze trochę IRONX'a postanowiłem skonfrontować Gyeona z obecnym "mistrzem" 8-) .

 

Opis ze strony sklepu:

 

"Bardzo wydajny preparat do dekontaminacji.

 

Skutecznie usuwa zanieczyszczenia metaliczne wbite w lakier. Idealnie nadaje się do doczyszczania felg, lakieru, szkła. Ma neutralne pH, dzięki czemu można stosować go nawet na gołym, polerowanym aluminium.

 

Daje efekt "krawawienia", sygnalizujący rozpuszczanie cząstek metalu wbitych w powierzchnię.

 

Q2M Iron idealnie nadaje się jako lubrykant do glinki - jego gęsta, żelowa formuła zapewnia idealny poślizg, a własności czyszczące wspomagają proces oczyszczania nadwozia."

 

Test postanowiłem wykonać w trzech etapach. Etap pierwszy to felgi szprychowe, dłuższy czas temu porządnie wymyte Megsem Wheel Brightenerem, IronX, a na nich położony 4nano Rim Protect po przejechaniu 1600km w trasie.

 

Felga przed:

 

08vs.jpg

 

Felga spryskana i wypędzelkowana:

 

gf5c.jpg

 

Czyściutko :ad:

 

xafg.jpg

 

Tu 50/50 bez używania pędzelka- bezdotykowo:

 

e34w.jpg

 

Efekt po spłukaniu wodą:

 

gnzp.jpg

 

Tu poszło łatwo, felgi nie są jakieś zapuszczone, a co więcej jakoś tam zabezpieczone, dlatego z czeluści warsztatu wygrzebałem starego chyba nigdy nie mytego BBS'a który miarodajnie powinien pokazać co potrafi Gyeon :) Od razu pragnę zaznaczyć ze nie będzie doczyszczenie felgi w 100% bo nie taki jest tego cel- posłuży jednak ona jako pewien punkt odniesienia względem jakże uznanego IRONX'a od Car Pro.

 

Wstęp...

 

t9ms.jpg

 

Pierwsze podejście do "odszczurzania" :)

 

xhzx.jpg

 

Zbliżenie na IRONA od Gyeon:

 

o4cn.jpg

 

Zbliżenie na IronX od CarPro:

 

xi77.jpg

 

Efekt po wypędzelkowaniu i spłukaniu felgi wodą... (z lewej Gyeon):

 

ad7d.jpg

 

Podejście numer dwa:

 

7efk.jpg

 

Efekt po wypędzelkowaniu i spłukaniu wodą:

 

29lm.jpg

 

Na koniec białe A5, przednia maska oraz drzwi:

 

o5xv.jpg

 

Strona Gyeona:

 

yyvr.jpg

 

Strona Car Pro:

 

sqxc.jpg

 

(Od góry Gyeon)

 

7gdu.jpg

 

Po zamianie miejsc, praktycznie ani jeden, ani drugi środek nie miały prawie czego po Sobie zbierać:

 

ioen.jpg

 

Krwawienie na drzwiach:

 

ketj.jpg

 

I to by było na tyle... Z moich własnych obserwacji wynika że produkt od Gyeon ma:

 

1) Zapach trochę delikatniejszy od Car Pro, ale podobny,

2) Wydawać by się mogło że jest wydajniejszy/bardziej stężony i trochę lepiej krwawi.

3) Konsystencja płynu, kolor przezroczysty.

4) Nie sprawia problemów w postaci zacieków czy innych plam.

 

Pozdrawiam! :)

Opublikowano

Można by dodać coś o cenie ...

Test :good:

 

Kolejny konkurencyjny srodek dla Irona - to samo za mniej.

Opublikowano
Można by dodać coś o cenie ...

Test :good:

 

Kolejny konkurencyjny srodek dla Irona - to samo za mniej.

Różnica nie wielka bo 5pln na opakowaniu 500ml...

Opublikowano
Można by dodać coś o cenie ...

Test :good:

 

Kolejny konkurencyjny srodek dla Irona - to samo za mniej.

Różnica nie wielka bo 5pln na opakowaniu 500ml...

 

Dodałbym jeszcze, że u zdecydowanej większości partnerów forum IronX jest dostępny z rabatem 5%, więc różnica robi się tylko 1,50 na korzyść Gyeon'a.

Opublikowano

Cena do 64,90 za 500ml oraz 109,90 za 1000ml. :) Wydaje mi się że jest trochę bardziej stężony i mniej go idzie :) Tu różnica robi się troszkę większa niż tylko 5zł na 500ml.

Opublikowano

Czy alternatywa? Patrzac na zdjecia felgi przed/po tez mam wrazenie, ze Gyeon poradzil sobie zauwazalnie lepiej. Czy to jest nowy krol IRON? :-]

Opublikowano

No bardzo konkurencyjnie to wygląda :)

Ale cenowo to samo:) i trudna dyskusja bo jak się 5l IronX weźmie od PolishAngels to wychodzi 85,-/l :) Ale detaliście starczy na pare lat :P

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W ramach ciekawostki i uzupełnienia:

 

Autko zrobiło 500km od mycia, z czego 50 ostrego katowania po torze.

Akcja na bezdotyku - 6 psiknięć GYEON Q2 IRON (tak, słownie "sześć", nadal zaskakuje mnie jakość rozpylania fabrycznym sprayerem), zostawione na 10 min i spłukane czystą wodą pod ciśnieniem (żadnej dodatkowej chemii, mikroproszku na myjni czy szczotkowania).

 

Jak dla mnie efekt mocno zadowalający :)

 

Jakość zdjęc niestety nie powala ale widać co i jak.

 

gxmx.jpg

 

09fh.jpg

 

j7yn.jpg

 

shnh.jpg

 

gg46.jpg

 

6efd.jpg

Opublikowano

Czy felgi były w jakiś sposób zabezpieczone? Jeżeli nie to efekty super, tym bardziej że auto było na torze, a wtedy pył ma wyższą temperaturę niż w normalnych warunkach.

Opublikowano

Czy felgi były w jakiś sposób zabezpieczone? Jeżeli nie to efekty super, tym bardziej że auto było na torze, a wtedy pył ma wyższą temperaturę niż w normalnych warunkach.

Opublikowano

Felgi zabezpieczone Q2 RIM.

Bez powłoki obstawiam, że trzeba by delikatnie ruszyć pędzelkiem albo chociaż ponowić aplikację Q2 IRON.

 

Niemniej jednak ww. combo sprawdza się wyśmienicie.

Opublikowano

Felgi zabezpieczone Q2 RIM.

Bez powłoki obstawiam, że trzeba by delikatnie ruszyć pędzelkiem albo chociaż ponowić aplikację Q2 IRON.

 

Niemniej jednak ww. combo sprawdza się wyśmienicie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

O produkcie wszystko chyba jest już napisane, więc ograniczę się do wrzucenia skromnej fotorelacji z doprowadzenia zapuszczonych białych felg za po mocą Iron-a.

 

Skromna ponieważ test był przeprowadzany na myjni bezdotykowej, także nie było zbyt wiele czasu na cykanie fot, a i pan z obsługi denerwował się trochę, że używałem swoich środków mimo zakazu, co było wyraźne zaznaczone w regulaminie :oops:

 

 

Felga przed myciem - jak widać jest trochę zapuszczona, obecny właściciel mówi, że tylko bezdotyk, a auto legitymuje się 200hp + i ok 300Nm więc "kilka" ostrzejszych hamowań na pewno ma za sobą :evil:

 

882k.jpg

 

ljdm.jpg

 

8ejl.jpg

 

9hdt.jpg

 

Psik psik psik i czekamy.

 

Po ok 10-15 sek ukazuje się krew!

 

eg2j.jpg

 

och6.jpg

 

8lgx.jpg

 

Następnie pędzelkowanie i mycie 1-m programem - mycie proszkiem i gorącą wodą, tak jak mówiłem, za bardzo nie mogłem udokumentować kolejnych etapów więc przedstawiam efekty końcowe.

 

zewg.jpg

 

qc79.jpg

 

hofi.jpg

 

 

Produkt poradził sobie bardzo dobrze, nie miałem pod ręką IronX-a od Carpro, aby wykonać test krwawienia, ale myślę, że nie jest on potrzebny.

 

Przepraszam za tak słabą dokumentację, ale nie była ona spowodowana lenistwem, a raczej brakiem warunków :cry:

 

l67w.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mały update z mojej strony.

 

Przy okazji porządków i ogarniania mojej "bryki" :oops: znalazłem w szafie resztkę IronX-a od CarPro.

 

Postanowiłem zrobić małą szybką konfrontację z Gyeon Iron.

Niestety lustrzankę zostawiłem w mieszkaniu, więc foty robione telefonem, jakość i ostrość nie powalają, dodatkowo brak mi jednego zdjęcia przed bo wyszło kompletnie rozmazane.

 

Na suchą felgę psiknąłem kilkakrotnie Gyeon Iron :

 

rla2.jpg

 

hscy.jpg

 

cz07.jpg

 

Produkt oberwał pędzelkiem i został spłukany wodą z myjki ciśnieniowej.

 

Po spłukaniu felga prezentowała się tak:

 

k3h8.jpg

 

Felga została osuszona firbą, a następnie psiknąłem IronX-em od CarPro.

 

Jak widać nie występuje praktycznie żadne krwawienie, jedynie spod dekielka (pewnie pordzewiałe śruby) :

 

90hh.jpg

 

7nhl.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.