Jump to content

4Nano Rim Protect VS Collinite 476 na felgach.


mamut103
 Share

Recommended Posts

Mini test na feldze :) 4Nano Rim Protect VS Collinite 476 :)

 

Felga umyta za pomocą środka Meguiar's Wheel Brightener, a następnie odtłuszczona IPA. Następnie przedzielona na pół.

 

kx3e.jpg

go7g.jpg

hx0w.jpg

 

Czekamy na efekty osadzania się brudu, samooczyszczania i trwałości powłoki. Spostrzeżenia na chwilę obecną:

 

1) Mocniejszy wetlook po stronie z Collinite 476,

2) 4nano ciężko spostrzec gdzie jest, a gdzie nie jest nałożone podczas nakładania- w przeciwieństwie do wosku, który nakłada się prościej i nie trzeba liczyć każdych ml :)

 

Test przeprowadzany jest na feldze przedniej, pylące klocki ATE- myślę że na efekty nie będzie trzeba długo czekać. Po nałożeniu wosku oraz nano powłoki, samochód przestał w ciepłym pomieszczeniu około 20 godzin. W głębi ducha liczę na to że Rim Protect się obroni trwałością i odprowadzaniem zanieczyszczeń- zobaczymy :|

Link to comment
Share on other sites

stosowałem 4nano w kwietniu, dwa tygodnie temu miałem pierwsze poważne czyszczenie kół ( takie ze zdejmowaniem itd.) i powiem szczerze że efekt jest bardzo fajny, brud nie przywarł do felgi. Wystarczyła woda plus szampon od SG i zero syfu. Dodam tylko że do 4nano trzeba porządnie przygotować felgę. Ja swoje czyściłem płynem od sonaxa, potem apc, potem glinka, IPA i dopiero 4nano. Mój kolega zrobił tylko APC i z miejsca zastosował Rim Protect i nie ma tak zadowalających efektów.

Aha i też miałem klocki ATE w tym czasie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zgodnie z obietnicą dodaję kilka fotek z pierwszego mycia :)

 

Felga po ponad 3 tygodniach jazdy wyglądała tak- zabrudzenia po stronie 4nano troszkę mniejsze niż po stronie Colliego (w rzeczywistości różnica jest mniej widoczna niż na zdjęciach- nie drastyczna):

 

jkrl.jpg

 

Po opłukaniu samą wodą:

 

kc7v.jpg

 

Jak widać z jednej i drugiej strony praktycznie zabrudzeń nie ruszyło. Po spryskaniu porządnie szamponem (Meguiars Gold Class w stężeniu zalecanym przez producenta), pozostawieniu na 2-3 minuty i spłukaniu wodą wyszło tak:

 

u31t.jpg

 

Jak widać szału nie robi mycie bezdotykowe samą wodą lub "delikatną" chemią. Pora na ponowne porządne spryskanie szamponem, wypędzelkowanie i spłukanie wodą:

 

r7gk.jpg

 

I tu małe miłe zaskoczenie- przynajmniej dla mnie, felga domyła się idealnie na całej powierzchni i ani po stronie z nałożonym Collim, ani po stronie z 4nano nie było zabrudzenia które by nie zeszło pod delikatnym przejechaniu pędzelkiem 3-4 razy.

 

Spostrzeżenia na chwilę obecną:

 

1) Strona chroniona przez 4nano Rim Protect bez mycia ma troszkę lepsze właściwości samooczyszczające.

2) Strona na której położony jest Collinite 476 nieznacznie wygodniej i sprawniej podlegała czyszczeniu pędzelkiem - po stronie z Rim Protectem potrzeba było jeszcze 1-2 pociągnięć pędzelkiem. :idea:

3) Po stronie z Collinite 476 lubią tworzyć i trzymać się kropelki, po stronie z 4nano sytuacja wygląda inaczej.

4) Felga jest czysta na całej powierzchni, żaden centymetr kwadratowy na jej powierzchni nie wymagał użycia kosmetyku bardziej agresywnego.

 

Kolejna próba i zdjęcia pod koniec sierpnia :mrgreen: Pozdrawiam! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kolejna aktualizacja tematu :-] Koła nie myte przez od ostatniego czasu czyli 1,5 miesiąca jazdy :P

 

8ni3.jpg

grio.jpg

 

Dorobiłem się pianownicy i Magifoam Rose więc myślę Sobie trzeba spróbować- A CO! :mrgreen: - najpierw bezdotykowo czyli tak jak lubię :song:

 

h5cr.jpg

y4jv.jpg

 

Po spłukaniu ujrzałem to... myślałem że będzie jakaś różnica widoczna między Collinite, a 4nano, a tu zupełnie nic! :dontknow:

 

p6lr.jpg

pgwk.jpg

 

Więc jeszcze raz piana i tym razem pędzelek... Na każdy cm2 fegi wystarczyło przesunąć pędzelkiem 2-3 razy... wszystko się poddawało, nie było problemu z żadnym fragmentem. Nie widziałem też różnic w poślizgu pomiędzy jedną i drugą stroną felgi.

 

ar9b.jpg

 

Efekt? Całość domyta równo, bez żadnych różnic.

 

keue.jpg

f4r6.jpg

ifqw.jpg

 

Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia. Myślałem że będzie większy przeskok, myślałem że będzie większe ŁAŁ na korzyść 4nano. Okazuje się że różnic po prostu nie widać, a powłoka Rim Protect aplikuje się trudniej i pracochłonniej. Felga była zabezpieczona 3 miesiące temu. Niemniej jednak oby dwa produkty spełniają Swoją funkcję bardzo dobrze. Felga od strony pasażera (nie zabezpieczona zupełnie niczym) również domywa się bez mocniejszej chemii- ale tam trzeba pomachać pędzelkiem tak 2-3 razy bardziej.

 

Ciekawostka- felga przyciąga brud bardziej od pozostałych co niekoniecznie musi być fajne w samochodzie nie mytym regularnie :thumbdown:

 

Pozdrawiam! :good:

Link to comment
Share on other sites

mamut103, Płukane Karcherem ? :o Strasznie mało syfku ruszyło bezdotykowo... Wczoraj domywałem felgi zabezpieczone opti 2.0 na mercedesie po 1tkm magi zółtą i pięknie bez miziania zeszło wszystko :o (wiem wiem nie ma zdjęć, didn't happen... :wallbash: )

Link to comment
Share on other sites

Panowie, jako że nasze testy wyglądaja zupełnie inaczej i uważamy że kluczową rolę odgrywa tu czas (trwałość) i przygotowanie powierzchni (tym samym test dla nas ciągle nie jest skończony bo obie części felgi wciąż łatwo domyć), proponujemy inne rozwiązanie. Mianowicie, poprosimy kogoś z forum (posiadacza wosku collinite 476) do podstawienia auta z felgami do testu (na tą porę roku wskazane byłyby zimowe alu). Felgi oczyścimy i przygotujemy my, po czym nałożymy oba zabezpieczenia na zewnatrz i wewnatrz felgi. Kolega ochotnik będzie prezentował zachowanie co jakis czas. Co wy na to? :)

 

[ Dodano: 25 Wrzesień 2013, 12:10 ]

Również dzięki za test. Przyznam że wynik mnie zadziwił i to dosyć mocno, bo kupiłem niedawno ten specyfik z myślą o wyraźnej różnicy w działaniu...

 

To najlepszy sposób żeby przykonać się na własnej skórze skoro produkt już jest w arsenale :) Gwarantuję, że nie masz czego żałować.

 

 

W tym również wypadku, należałoby określić oczekiwania związane z produktem. Normalnym jest, że felga nie myta przez miesiąc czy dwa i tysiąc kilometrów się zabrudzi i trzeba ją będzie umyć. Nie sprzedajemy krasnoludków, które będą ją czyścić w trakcie jazdy :) Ideą produktu jest późniejsze bardzo latwe mycie takiej felgi przez długi czas, tym samym oszczędność środków do mycia, bo tak zabezpieczone koło, myejmy poprostu szamponem po zakończeniu mycia karoseri.

Link to comment
Share on other sites

spons, jeżeli mógłbym Cię prosić o wskazówki dotyczące zarówno przygotowania jak i samej aplikacji, chętnie podejmę się przetestowania :-)

 

Mam już Rim Protecta, mam Colli i Wheel Guarda od CG. Są też i alu na zimę. Auto Viano 4x4, co oznacza, że zarówno przednie jak i tylne felgi lekko mieć nie będą.

 

Pozdrawiam.

Kamil

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie było koła przygotowałem UC,potem przemyłem IPĄ,myje się je łatwo,pędzelkiem,ale niestety,samooczyszczanie jak i łatwość czyszczenia to poziom Sonax-a BSD,który aplikuje się myk myk,więc kwestia trwałość nie jest tak istotna(choć wcale nie jest niska) i wiadomo ile kosztuje :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

binkowski91, :good:

 

Po oczyszczeniu już ze smoły opiłków itp. kiedy felga będzie już fajnie czysta i błyszcząca, umyj ja plynem do naczyn w duzym stężeniu, po czym obficie przemyj IPA. Zostaw do wyschniecia. Aplikuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu :)

 

[ Dodano: 25 Wrzesień 2013, 14:05 ]

Leży chyba 3 miesiące jak dotychczas ;)

 

Jak to mówią, dla każdego coś innego :) Nie każdy potrzebuje ochrony trwałej czy bezobsługowej, jeden lubi psiknąć raz na ileś, inny poprostu nie ma na to checi lub czasu i całą pielęgnację auta kończy na myciu szamponem i suszeniu za pińcet i 10pkt :)

 

Kosmetyki można dobierać tak samo jak opony czy buty :)

Link to comment
Share on other sites

Żeby nikt mnie źle nie zrozumiał :) Nie mówię że Rim Protect jest złym produktem!

 

Na Swoim własnym samochodzie mam BBSy szprychowe i na nich też leży RP, powierzchnia przygotowana IRONX, Megs WheelBrightener oraz IPA. Bród domywa się łatwo i nie przyspaja do powierzchni- ale o myciu bezdotykowym nie ma mowy! Czymkolwiek trzeba ruszyć- rękawicą/szczotką/gąbką etc.

 

Felgi na których prowadzony jest TEN test to felgi które mają dużą powierzchnię płaską, od razu widać że nie ma w nich żadnych dużych zakamarków i aplikacja powłoki jest znacznie prostsza niż na szprychową felgę gdzie człowiek co chwila gubi się gdzie powłoka byłą już położona, a gdzie jeszcze nie (w przeciwieństwie do wosku który po prostu widać). Więc błędy w grubości czy niedokładności aplikacji w tym teście raczej nie są możliwe. Powłoka także miała czas dla Siebie w ciepłym garażu prawie dobę.

 

Jeżeli chodzi o Collinite 476. i to co można powiedzieć na chwilę obecną:

 

Jak na razie minęły 3 miesiące od aplikacji. Różnic w działaniu NA ZEWNĄTRZ FELGI (wydaje mi się że od wewnątrz sytuacja mogłaby wyglądać zupełnie inaczej) zupełnie nie widać, cenę, wydajność i łatwość aplikacji możemy Sobie wszyscy porównać sami- a także wyciągnąć odpowiednie wnioski końcowe w co lepiej się zaopatrzyć.

 

bo tak zabezpieczone koło, myejmy poprostu szamponem po zakończeniu mycia karoseri.

 

Czyli tak samo jak po zabezpieczeniu Collinitem 476 na chwilę obecną :-] Ja spodziewałem się właśnie dużego "samooczyszczania" bo dając do porównania osobie trzeciej dwie felgi przednie- jedną zabezpieczoną woskiem i RP, a drugą niezabezpieczoną niczym i pytając która jest czystsza odpowiada że czystsza jest ta która nie ma nic na Sobie.

 

Mam nadzieję że kolejne miesiące przechylą widocznie szalę na jedną ze stron.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.