wasili11 Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Witam. Jest to moja pierwsza próba korekty lakieru. Jak na pierwszy raz myślę, że nie jest tak źle. Podczas prac nad autem polerka EuroTec, którą zakupiłem miesiąc wcześniej nie wytrzymała tępa prac i uległa awarii Ale o tym później. Golfik III rocznik 94 z silniczkiem 1.4 60KM. Stan lakieru w miarę dobrym stanie ale zawsze może być lepiej Na forum jestem już zarejestrowany już dłuższy czas i wiele czytałem oraz oglądałem. Po kosztach zdecydowałem się na zakup minimum (jak dla mnie) do uzyskania dobrych efektów. Jest to też mój pierwszy zestaw za większą sumę bo dałem za niego 360zł. A więc: Lakier: - Menzerna FG500 i FF3000; - wosk Collinite 476s; - glinka Valetpro (niebieska); - szampon Formula1 (miałem już go w szafie gdzieś); - IPA; Wnętrze: - Poorboys World Natural Look; - APC Valetpro Interior; Sprzęt: - Polerka EuroTec; - Pady Blue Car ( Pomarańczowy, Biały i Czarny) - Ręcznik LARGE BLUE FLUFFY DRYER; - i kilka mikrofibr. Dla mnie to trochę dużo pieniędzy jak za kilka takich rzeczy i szczerze po pierwszym przejeździe polerką byłem trochę rozczarowany. Gwiazda wieczoru Zacząłem od maski, którą wcześniej próbowałem polerować pastą TEMPO. Jak się okazało później gdy nabrałem już wprawy zniszczyła ona dość poważnie powłokę lakierniczą maski. Ale zabrałem się do pracy i moim oczom ukazał się następujący widok. Tu mała próba 50/50. Tu cała maska po wielu próbach i użyciu obu past. Błotnik spolerowany w całości przy użyciu FG500 na białym padzie, a następnie pół pastą FF3000 na pomarańczowym padzie, a drugie pół na padzie czarnym też przy użyciu pasty FF3000. Przełomowy element samochodu. Dzięki poprzedniej próbie doszedłem w końcu do upragnionego efektu widocznego na zdjęciu. Całość zjechana na białym padzie przy użyciu FG500, a następnie FF3000 na czarnym padzie. To co ujrzałem przed chwilą podniosło mnie na duchu i zabrałem się za drzwi, na których niestety poległa polerka ;( W piątek została odesłana na gwarancję, a na zakończenie dnia i poprawy humoru nawoskowałem najlepiej zrobiony element i pstryknąłem sobie foto ^^ Teraz czekam na powrót polerki z reklamacji i będę kontynuował swoją przygodę z polerowaniem Gdy tylko coś z autem się ruszy od razu zaktualizuję posta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszlakier Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 fajnie... ale szkoda ze te pieniadze najpierw nie zainwestowales w lakiernika to by bardziej podratowalo poczciwa golfine ale z drugiej strony to tzw poligon nauczysz sie a jak lakier przypalisz to wartosc auta nie spadnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
coobah Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 ostro szedłeś polerką po plastikach Ale jest królik doświadczalny do ćwiczeń i to się liczy najbardziej Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryczken16 Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 co to za supermoto widac obok na jednym ze zdjec w odbiciu golfa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wasili11 Posted May 12, 2013 Author Report Share Posted May 12, 2013 Dzięki za pogodne przyjęcie tematu. Do patryczken16 to nie supermoto, a full cross Suzuki RM 125 2t. Rwie ziemie aż miło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateusk Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Chyba jednak zbyt mało czytałeś i oglądałeś skoro nawet nie okleiłeś plastików najzwyklejszą taśmą choćby malarską, która kosztuje grosze, poza tym miłej przygody z detailingiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zybercik Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 No nie wiem, blasku to ja tu nie widzę. Lakieru ze szpachlą na wierzchu chyba też nie nazwałbym w 'dobrym stanie' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Randall Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Polerka to ostatnia rzecz ktora bym robil w tym aucie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djtomas Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 za wszystkie zainwestowane pieniądze wolałbym udać się do lakiernika/blacharza, a później kupić porządne AIO lub glaze i na to wosk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akira Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Blasku dużo nie ma w temacie to fakt ale nie ma co się czepiać autora i pouczać na co ma wydać pieniądze. Wyraźnie napisał że to 1sza korekta więc się uczy i to na mamy aucie więc po co takie teksty to ja nie wiem. Wydać pieniądze na lakiernika a później testować na odmalowanym aucie ? Może jakby polerka nie zdechła to by było o niebo lepiej. Szacun za pierwszą maszynową korektę i to na mamy aucie mogła przestać robić obiadki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 jak dla mnie to nie ten dział... ale brawa za chęci Link to comment Share on other sites More sharing options...
vw_golf3 Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 czarny pad w połączeniu z ff3000 usunął Ci dokładnie wszystkie hologramy po fg500 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wasili11 Posted May 12, 2013 Author Report Share Posted May 12, 2013 No właśnie nie wiem czemu ale czarny pad zrobił to lepiej niż pomarańczowy. Co do oklejania plastików to okleiłem je zwykła taśmą malarską, a w momencie najechania na nie polerką odkleiły się. Nie chciało mi się ich już naklejać Byłem za bardzo podjadany robotą. Szpachli już nie ma. Do końca tygodnia skończę to "lakierować" ^^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aivars Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 kolor to la5e? Moim zdaniem lepiej robic cokolwiek we wlasnym zakresie, niz siedziec przed monitorem i hejtowac bo nie jest to relacja na 500zdjec a cena fury nie miala odpowiedniej liczby zer. Powodzenia w dalszych pracach Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted May 22, 2013 Report Share Posted May 22, 2013 Największe defekty napewno zostały usunięte, ale zdjęcia są w kiepskiej jakości i ciezko cokolwiek wywnioskować, kolejną sprawą, to brak dobrego oświetlenia, co wpływa na odbiór zdjęć, dlatego nawet pomimo świetnych efektów zdjęcia nie są takie jakich byśmy oczekiwali. Pokombinuj nawet z latarką. Nikt nie mówi, że trzeba od razu wyrzucać setki banknotów, ale detailer powinien być cierpliwy jak wspomniałeś, że nie chcialo Ci się naklejać taśmy, którą polerka wcześniej zdrapała. Jeśli tutaj wrzucasz zdjęcia, to raczej nie zalezy Ci na tym, żeby robić polerkę jak to robią co niektórzy mówiąc, "Panie będzie się świecić" i 3 godziny pracy za 300zł Dlatego kibicuje i wiem, że będzie lepiej ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted May 22, 2013 Report Share Posted May 22, 2013 Chyba jeszcze trzeba poczytać ..... A robienie "korekty" przed zrobieniem poprawek lakierniczych moim zdaniem mija się z celem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donatel Posted May 23, 2013 Report Share Posted May 23, 2013 A robienie "korekty" przed zrobieniem poprawek lakierniczych moim zdaniem mija się z celem Ma zastosowanie w jednym przypadku - szkolenie polermistrza. Jak coś się zepsuje....trudno Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted May 23, 2013 Report Share Posted May 23, 2013 A robienie "korekty" przed zrobieniem poprawek lakierniczych moim zdaniem mija się z celem Ma zastosowanie w jednym przypadku - szkolenie polermistrza. Jak coś się zepsuje....trudno To tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now