Jump to content

Golf III by wasili11


wasili11
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Jest to moja pierwsza próba korekty lakieru. Jak na pierwszy raz myślę, że nie jest tak źle. Podczas prac nad autem polerka EuroTec, którą zakupiłem miesiąc wcześniej nie wytrzymała tępa prac i uległa awarii :cry: Ale o tym później.

 

Golfik III rocznik 94 z silniczkiem 1.4 60KM.

Stan lakieru w miarę dobrym stanie ale zawsze może być lepiej ;)

 

Na forum jestem już zarejestrowany już dłuższy czas i wiele czytałem oraz oglądałem. Po kosztach zdecydowałem się na zakup minimum (jak dla mnie) do uzyskania dobrych efektów. Jest to też mój pierwszy zestaw za większą sumę bo dałem za niego 360zł.

 

A więc:

 

Lakier:

 

- Menzerna FG500 i FF3000;

- wosk Collinite 476s;

- glinka Valetpro (niebieska);

- szampon Formula1 (miałem już go w szafie gdzieś);

- IPA;

 

Wnętrze:

- Poorboys World Natural Look;

- APC Valetpro Interior;

 

Sprzęt:

 

- Polerka EuroTec;

- Pady Blue Car ( Pomarańczowy, Biały i Czarny)

- Ręcznik LARGE BLUE FLUFFY DRYER;

- i kilka mikrofibr.

 

Dla mnie to trochę dużo pieniędzy jak za kilka takich rzeczy i szczerze po pierwszym przejeździe polerką byłem trochę rozczarowany.

 

Gwiazda wieczoru

 

dsc00624xr.jpg

dsc00627w.jpgdsc00629wa.jpg

 

Zacząłem od maski, którą wcześniej próbowałem polerować pastą TEMPO. :P Jak się okazało później gdy nabrałem już wprawy zniszczyła ona dość poważnie powłokę lakierniczą maski. Ale zabrałem się do pracy

 

dsc00630rm.jpg

dsc00634jd.jpg

dsc00635pc.jpg

 

i moim oczom ukazał się następujący widok.

 

dsc00637ult.jpg

 

Tu mała próba 50/50.

 

dsc00638qx.jpg

 

Tu cała maska po wielu próbach i użyciu obu past.

 

dsc00639cc.jpg

dsc00640ty.jpg

 

Błotnik spolerowany w całości przy użyciu FG500 na białym padzie, a następnie pół pastą FF3000 na pomarańczowym padzie, a drugie pół na padzie czarnym też przy użyciu pasty FF3000.

 

dsc00642ws.jpg

 

Przełomowy element samochodu.

 

dsc00644t.jpg

 

Dzięki poprzedniej próbie doszedłem w końcu do upragnionego efektu widocznego na zdjęciu. Całość zjechana na białym padzie przy użyciu FG500, a następnie FF3000 na czarnym padzie.

 

dsc00645bb.jpg

 

 

To co ujrzałem przed chwilą podniosło mnie na duchu i zabrałem się za drzwi, na których niestety poległa polerka ;(

 

dsc00646mw.jpg

 

W piątek została odesłana na gwarancję, a na zakończenie dnia i poprawy humoru nawoskowałem najlepiej zrobiony element i pstryknąłem sobie foto ^^

 

dsc00648qo.jpg

 

Teraz czekam na powrót polerki z reklamacji i będę kontynuował swoją przygodę z polerowaniem :ad: Gdy tylko coś z autem się ruszy od razu zaktualizuję posta.

Link to comment
Share on other sites

fajnie... ale szkoda ze te pieniadze najpierw nie zainwestowales w lakiernika to by bardziej podratowalo poczciwa golfine ale z drugiej strony to tzw poligon nauczysz sie a jak lakier przypalisz to wartosc auta nie spadnie :D

Link to comment
Share on other sites

Chyba jednak zbyt mało czytałeś i oglądałeś skoro nawet nie okleiłeś plastików najzwyklejszą taśmą choćby malarską, która kosztuje grosze, poza tym miłej przygody z detailingiem. :P

Link to comment
Share on other sites

Blasku dużo nie ma w temacie to fakt ale nie ma co się czepiać autora i pouczać na co ma wydać pieniądze.

Wyraźnie napisał że to 1sza korekta więc się uczy i to na mamy aucie więc po co takie teksty to ja nie wiem. :o

Wydać pieniądze na lakiernika a później testować na odmalowanym aucie ? 8-) Może jakby polerka nie zdechła to by było o niebo lepiej.

Szacun za pierwszą maszynową korektę i to na mamy aucie :-] mogła przestać robić obiadki. :D

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie wiem czemu ale czarny pad zrobił to lepiej niż pomarańczowy. Co do oklejania plastików to okleiłem je zwykła taśmą malarską, a w momencie najechania na nie polerką odkleiły się. Nie chciało mi się ich już naklejać ;) Byłem za bardzo podjadany robotą. Szpachli już nie ma. Do końca tygodnia skończę to "lakierować" ^^

Link to comment
Share on other sites

kolor to la5e? :) Moim zdaniem lepiej robic cokolwiek we wlasnym zakresie, niz siedziec przed monitorem i hejtowac bo nie jest to relacja na 500zdjec a cena fury nie miala odpowiedniej liczby zer. Powodzenia w dalszych pracach :ad::good:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Największe defekty napewno zostały usunięte, ale zdjęcia są w kiepskiej jakości i ciezko cokolwiek wywnioskować, kolejną sprawą, to brak dobrego oświetlenia, co wpływa na odbiór zdjęć, dlatego nawet pomimo świetnych efektów zdjęcia nie są takie jakich byśmy oczekiwali. Pokombinuj nawet z latarką.

 

Nikt nie mówi, że trzeba od razu wyrzucać setki banknotów, ale detailer powinien być cierpliwy :) jak wspomniałeś, że nie chcialo Ci się naklejać taśmy, którą polerka wcześniej zdrapała.

 

Jeśli tutaj wrzucasz zdjęcia, to raczej nie zalezy Ci na tym, żeby robić polerkę jak to robią co niektórzy mówiąc, "Panie będzie się świecić" i 3 godziny pracy za 300zł

 

Dlatego kibicuje :) i wiem, że będzie lepiej !

Link to comment
Share on other sites

A robienie "korekty" przed zrobieniem poprawek lakierniczych moim zdaniem mija się z celem

Ma zastosowanie w jednym przypadku - szkolenie polermistrza. Jak coś się zepsuje....trudno :-]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.