cubstone Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Witam, Ten tydzień upłynął mi pod znakiem pospolitej, niemieckiej marki Opel. Zakres prac od kompleksowego czyszczenia wnętrza po 3-etapową korektę lakieru. Trochę zdjęć "przed" nacykałem, ponieważ nastawiałem się na obszerną fotorelację, ale z postępem prac zapał stygł i zamiast "focić" wolałem robić swoje Ostatecznie wybrałem najlepsze ~80 zdjęć, jeśli to za mało bądź w jakiś sposób moja praca nie pasuje do działu Pokaż Swój Blask, uprzejmie proszę Moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego wątku. Spis środków użytych: MYCIE, DEKONTAMINACJA KAROSERII: - piana aktywna AutoBrite Magifoam z dodatkiem Tenzi Trucka, - szampony Presta oraz Duragloss 901, - dwa wiadra SCS, - rękawice Meguiar's Microfiber Wash Mitt oraz CarPro Wool Wash Mitt, - ręczniki: Fluffy, Chemical Guy's Miracle Dryer oraz MM Waverider, - ValetPro Yellow Claybar, - Prickbort, MYCIE SILNIKA: - Tenzi Truck 1:4, - APC ValetPro Citrus Pre Wash 1:10, - CarPro Perl 1:5, CZYSZCZENIE WNĘTRZA: - APC ValetPro Citrus Pre Wash 1:10 - miejscami Tenzi Truck 1:4, - pranie ekstrakcyjne + bonnet Tersusa (PR101, EX850, MC990) - Poorboy's Natural Look, - AutoGlym Car Glass Polish, - Chemical Guy's Stripper Scent KOREKTA LAKIERU: - pasty Menzerna FG500, PF2500, SF4000, - cleaner Polishangel Esclate Lotion, - wosk Poorboy's Natty's Red, - kilka kombinacji padów, ale głównie futro Flexipads, biały cutting Flexipads, zielony 3M, żółty 3M, żółty Urban, czarny Urban, czarny ABW, - IPA, - taśma 3M, - zielone mikrofibry Sonus i Flexipads, - ręcznik do wosku WWL Alladin. Z grubsza tyle, wymieniłem tylko najważniejsze kosmetyki. A teraz zapraszam do krótkiej fotorelacji: Przed korektą, po pianowaniu używam szamponu Presty: Glinka na większości auta miała lekką robotę, jednak na progach niemiłe zaskoczenie: Ze względu na warunki atmosferyczne podczas mycia nie użyłem Prockborta i widzimy efekty. Po dojrzeniu, że całe progi są czarne od asfaltu, pobiegłem jednak po MACa i spryskałem całe "doły drzwi" Wszystko pięknie spłynęło. W międzyczasie wrzucę kilka zdjęć z wnętrza. Teraz widzę, że trochę tego za mało. Uploaded with ImageShack.us Zdjęcia kompletnego wnętrza na gotowo będą na końcu relacji. Tymczasem pora na inspekcję lakieru oraz korektę. No jest ciekawie, trzeba przyznać. Pracy było bardzo dużo, lakier stwarzał problemy, każdy element potrzebował trochę innego doboru padów i w pewnym momencie miałem to wszystko rzucić w pi*du, bo naprawdę było blisko rezygnacji gdy absolutnie nic się nie układa. Na szczęści jakoś się pozbierałem, chwila słabości minęła i jedziemy dalej. Po korekcie czyszczenie szczelin i zakamarków, mycia szamponem Duragloss, suszenie, cleaner, wosk i dressingi. Skąd pomysł na robienie takiej Vectry? Ano złożyły się na to głównie 2 czynniki: pierwszy to oryginalny przebieg 101000km. Chciałem do niego dopasować stan auta Drugi to, jak mi się wydawało, niezły stan blacharki i lakieru. Z daleka Vectra wyglądała bardzo dobrze, rdza wychodziła tylko na progu więc co to jest. Okazało się jednak, że jak na Opla przystało, pęcherzy jest "trochę" więcej, lakier skatowany, a i w środku wcale nie jest tak bajecznie. No nic, ja swoje zrobiłem, samochód według mnie nabrał kolorków i teraz powinien się troszkę wyróżniać pośród wielu swoich zapyziałych braci. Dziękuję za uwagę i zapraszam do ożywionej dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Lekka i przyjemna relacja Efekty też fajne Mam nadzieję, że PSB się trochę rozrusza, bo trochę zastój zimowy daje się we znaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałoś Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Opla przystało, pęcherzy jest "trochę" więcej, Znam to Fajna przemiana. Dobra robota Co do rotacji padów i past to u mnie było to samo. Na masce żeby wyrpowadzić holsy trzeba było się sporo nagimnastykować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAMIANe34 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Praca bardzo interesująca Autko też ciekawe ze względu na stan Czyżby Vecia szykowana na handelek czy pod siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubstone Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 DAMIANe34, Handelek, handelek. Chociaż teraz to mógłbym się trochę taką powozić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 22 Lutego 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 ...no i co ? Fajnie wyszło. Więcej wiary w siebie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaszczu Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Bardzo fajna relacja - świetne "fifty fifty". Różnica kolosalna! Naprawdę gratulacje bo samochód odżył niesamowicie I tak jak Arekkaz pisze - więcej wiary w siebie chłopie bo wyszło Ci świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frycu75 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 jak dla mnie a jak na handel to pytanie jak Twoja pracę szybko zniszczy nowy nabywca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 'panie, to auto to cale malowane na pewno, bo tak sie swieci' 'panie, silnik byl myty, pewnie olejem rzyga' itp itd Dobra robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kempus Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Przyszły właściciel nie będzie zdawał sobie z tego sprawy, ale kupi samochód z pakietem detailingowym wartym około 1000zł jakby to chciał zrobić w jakimś studio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubstone Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Dzięki wszystkim za miłe słowa. Obawy co do wrzucania relacji miałem, ponieważ trochę inaczej ją sobie wyobrażałem, chciałem zamieścić jeszcze sporo informacji, pokazać ciekawe przypadki i elementy. Ale w trakcie prac mimo wszystko zwyciężało myślenie: "eee, i tak na handel, eeee, nie ma co się nad zdjęciami, kiedyś trafi się lepszy okaz to zaszaleję". Z drugiej strony zimowy zastój w tym dziale trochę mnie zachęcił i stwierdziłem, że jakiś blask trzeba wreszcie pokazać PS. Gdybyście mieli jakieś pytania, to przez ten weekend mogę odpowiadać z opóźnieniem ponieważ właśnie wyjeżdżam do Warszawy i wrócę jutro wieczorem. Ale biorę laptopa, więc postaram się co jakiś czas zaglądać na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaszczu Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Z drugiej strony zimowy zastój w tym dziale trochę mnie zachęcił i stwierdziłem, że jakiś blask trzeba wreszcie pokazać Bardzo dobrze pomyślałeś A w tym garażu po spłukaniu auta nie zrobiła Ci się jedna wielka powódź? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sucre Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Bardzo fajna relacja, a same 50/50 eleganckie. Szczerze to podziwiam żeby w aucie na handel robić pełną korektę. Z doświadczenia wiem że potencjalny kupiec nie zauważy różnicy między korektą na trzy pasty a liźnięciem S17 + AF Rejevunate. Życzę szybkiej sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazy Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Super relacja Widać włożony w autko wysyłek - a i dobrze bo opłaciło się Zdecydowanie przed i po to dwa inne auta zresztą tablice mają inne hehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtassss Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Super drugie życie dla vectry. 50/50 miażdżą Ale tak jak ktoś już pisał, przyszły nabywca powie panie on lakierowany itp itd A co do zimowego przestoju to myślę, że spowodowane to jest podejściem niektórych forumowiczów. Ja wrzucam to co zrobiłem przy aucie i bardzo przydaje mi się to co niektórzy podpowiadają. Że tu inaczej czy innym środkiem. Dobrze, że jest ktoś kto pomaga. Ale są też tacy, którzy w PSB nie widząc profi roboty wprost ze studia detailingu od razu szydery itp. pozjadali wszystkie rozumy i najmądrzejsi. Każdy kiedyś się uczy, a ciekawe jak oni myli auta 10 lat temu (szlauch i gąbka). Tak czy inaczej kawałek dobrej roboty kolego, naprawdę świetny efekt. Oby ktoś zadbał i docenił pracę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeffik Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Super drugie życie dla vectry. 50/50 miażdżą Ale tak jak ktoś już pisał, przyszły nabywca powie panie on lakierowany itp itd No chyba, że ktoś poleci kupującemu zajrzeć na nasze forum i obejrzeć fotki z prac przed i po Generalnie efekt powala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yasiek Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Kawał dobrej roboty - aż szkoda że pójdzie to na handel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubstone Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 blaszczu Kałuży nie było, bo na czas spłukania wyjechałem z garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZyBA Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Dobra robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diablo228 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 odwaliłeś kawał dobrej roboty, auto nie do poznania,50/50 na lakierze wyszło naprawdę super gratki kolego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej WTN Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Świetna robota i bardzo fajna relacja Czekam na kolejne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Griffe Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Bardzo dobra praca, auto jak nowe. Tak trzymaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flips13 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Wkład pracy wynagradza efektem końcowym .Praca super W jaki sposób używałeś mc990, bo sposobów czytałem jest sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubstone Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Do wiaderka wlewam ciepłą wodę, MC990 rozrabiam w opryskiwaczu i spryskuję nim mikrofibrę. Przecieram mały obszar podsufitki, płukam fibrę w czystej wodzie i ponownie spryskuję roztworem MC990. Następnie suchą fibrą przecieram element, na którym właśnie pracowałem. Brud znika w oczach, a podsufitka jest praktycznie sucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flips13 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 cubstone Dzięki.Spróbujemy, takiego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się