Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ten tydzień upłynął mi pod znakiem pospolitej, niemieckiej marki Opel. Zakres prac od kompleksowego czyszczenia wnętrza po 3-etapową korektę lakieru.

Trochę zdjęć "przed" nacykałem, ponieważ nastawiałem się na obszerną fotorelację, ale z postępem prac zapał stygł i zamiast "focić" wolałem robić swoje ;)

 

Ostatecznie wybrałem najlepsze ~80 zdjęć, jeśli to za mało bądź w jakiś sposób moja praca nie pasuje do działu Pokaż Swój Blask, uprzejmie proszę Moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego wątku.

 

Spis środków użytych:

 

MYCIE, DEKONTAMINACJA KAROSERII:

- piana aktywna AutoBrite Magifoam z dodatkiem Tenzi Trucka,

- szampony Presta oraz Duragloss 901,

- dwa wiadra SCS,

- rękawice Meguiar's Microfiber Wash Mitt oraz CarPro Wool Wash Mitt,

- ręczniki: Fluffy, Chemical Guy's Miracle Dryer oraz MM Waverider,

- ValetPro Yellow Claybar,

- Prickbort,

 

MYCIE SILNIKA:

- Tenzi Truck 1:4,

- APC ValetPro Citrus Pre Wash 1:10,

- CarPro Perl 1:5,

 

CZYSZCZENIE WNĘTRZA:

- APC ValetPro Citrus Pre Wash 1:10

- miejscami Tenzi Truck 1:4,

- pranie ekstrakcyjne + bonnet Tersusa (PR101, EX850, MC990)

- Poorboy's Natural Look,

- AutoGlym Car Glass Polish,

- Chemical Guy's Stripper Scent :evil:

 

KOREKTA LAKIERU:

- pasty Menzerna FG500, PF2500, SF4000,

- cleaner Polishangel Esclate Lotion,

- wosk Poorboy's Natty's Red,

- kilka kombinacji padów, ale głównie futro Flexipads, biały cutting Flexipads, zielony 3M, żółty 3M, żółty Urban, czarny Urban, czarny ABW,

- IPA,

- taśma 3M,

- zielone mikrofibry Sonus i Flexipads,

- ręcznik do wosku WWL Alladin.

 

Z grubsza tyle, wymieniłem tylko najważniejsze kosmetyki.

 

A teraz zapraszam do krótkiej fotorelacji:

 

p2191783.jpg

 

p2191784.jpg

 

p2191785.jpg

 

Przed korektą, po pianowaniu używam szamponu Presty:

 

p2191786.jpg

 

p2191788.jpg

 

Glinka na większości auta miała lekką robotę, jednak na progach niemiłe zaskoczenie:

 

p2191789.jpg

 

p2191794.jpg

 

Ze względu na warunki atmosferyczne podczas mycia nie użyłem Prockborta i widzimy efekty. Po dojrzeniu, że całe progi są czarne od asfaltu, pobiegłem jednak po MACa i spryskałem całe "doły drzwi" Wszystko pięknie spłynęło.

 

W międzyczasie wrzucę kilka zdjęć z wnętrza. Teraz widzę, że trochę tego za mało.

 

p2121729.jpg

 

p2121717.jpg

 

p2121723.jpg

 

p2121724.jpg

 

p2121725.jpg

 

p2121715.jpg

 

p2121728.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

p2121716.jpg

 

p2121718.jpg

 

p2121719.jpg

 

p2121720.jpg

 

p2121721.jpg

 

p2121722.jpg

 

p2121726.jpg

 

p2181763.jpg

 

p2131755.jpg

 

p2131752.jpg

 

p2121734.jpg

 

p2121731.jpg

 

p2131753.jpg

 

p2181766.jpg

 

p2181769.jpg

 

p2181775.jpg

 

Zdjęcia kompletnego wnętrza na gotowo będą na końcu relacji.

 

Tymczasem pora na inspekcję lakieru oraz korektę. No jest ciekawie, trzeba przyznać. Pracy było bardzo dużo, lakier stwarzał problemy, każdy element potrzebował trochę innego doboru padów i w pewnym momencie miałem to wszystko rzucić w pi*du, bo naprawdę było blisko rezygnacji gdy absolutnie nic się nie układa.

Na szczęści jakoś się pozbierałem, chwila słabości minęła i jedziemy dalej.

 

p2191798.jpg

 

p2191799.jpg

 

p2191801.jpg

 

p2191806.jpg

 

p2191812.jpg

 

p2191819.jpg

 

p2191815.jpg

 

p2191810.jpg

 

p2191838.jpg

 

p2191837.jpg

 

p2191827.jpg

 

p2201840.jpg

 

p2201842.jpg

 

p2201844.jpg

 

p2201846.jpg

 

p2201847.jpg

 

p2201848.jpg

 

p2201849.jpg

 

p2201850.jpg

 

p2211866.jpg

 

p2211867.jpg

 

p2211878.jpg

 

Po korekcie czyszczenie szczelin i zakamarków, mycia szamponem Duragloss, suszenie, cleaner, wosk i dressingi.

 

p2211872.jpg

 

p2211871.jpg

 

p2211870.jpg

 

p2211887.jpg

 

p2221889.jpg

 

p2221890.jpg

 

p2221891.jpg

 

p2221892w.jpg

 

p2221893.jpg

 

p2221894.jpg

 

p2221899.jpg

 

p2221900.jpg

 

p2221901.jpg

 

p2221902.jpg

 

p2221898.jpg

 

p2221897.jpg

 

p2221896.jpg

 

p2221895.jpg

 

p2221904.jpg

 

p2221905.jpg

 

p2221906.jpg

 

p2221907.jpg

 

p2221908.jpg

 

p2221911.jpg

 

p2221891.jpg

 

Skąd pomysł na robienie takiej Vectry? Ano złożyły się na to głównie 2 czynniki: pierwszy to oryginalny przebieg 101000km. Chciałem do niego dopasować stan auta :P

Drugi to, jak mi się wydawało, niezły stan blacharki i lakieru. Z daleka Vectra wyglądała bardzo dobrze, rdza wychodziła tylko na progu więc co to jest. Okazało się jednak, że jak na Opla przystało, pęcherzy jest "trochę" więcej, lakier skatowany, a i w środku wcale nie jest tak bajecznie.

 

No nic, ja swoje zrobiłem, samochód według mnie nabrał kolorków :-] i teraz powinien się troszkę wyróżniać pośród wielu swoich zapyziałych braci.

 

Dziękuję za uwagę i zapraszam do ożywionej dyskusji ;)

Opublikowano

Lekka i przyjemna relacja :good:

Efekty też fajne :)

Mam nadzieję, że PSB się trochę rozrusza, bo trochę zastój zimowy daje się we znaki.

Opublikowano
Opla przystało, pęcherzy jest "trochę" więcej,

 

Znam to :(

 

 

Fajna przemiana.

Dobra robota :good:

 

Co do rotacji padów i past to u mnie było to samo. Na masce żeby wyrpowadzić holsy trzeba było się sporo nagimnastykować

Opublikowano

Bardzo fajna relacja - świetne "fifty fifty". Różnica kolosalna! Naprawdę gratulacje bo samochód odżył niesamowicie :good: I tak jak Arekkaz pisze - więcej wiary w siebie chłopie bo wyszło Ci świetnie ;)

Opublikowano

'panie, to auto to cale malowane na pewno, bo tak sie swieci'

'panie, silnik byl myty, pewnie olejem rzyga'

itp itd

 

 

 

 

 

 

 

Dobra robota! ;)

Opublikowano

Przyszły właściciel nie będzie zdawał sobie z tego sprawy, ale kupi samochód z pakietem detailingowym wartym około 1000zł jakby to chciał zrobić w jakimś studio :)

Opublikowano

Dzięki wszystkim za miłe słowa. Obawy co do wrzucania relacji miałem, ponieważ trochę inaczej ją sobie wyobrażałem, chciałem zamieścić jeszcze sporo informacji, pokazać ciekawe przypadki i elementy. Ale w trakcie prac mimo wszystko zwyciężało myślenie: "eee, i tak na handel, eeee, nie ma co się nad zdjęciami, kiedyś trafi się lepszy okaz to zaszaleję". :P

Z drugiej strony zimowy zastój w tym dziale trochę mnie zachęcił i stwierdziłem, że jakiś blask trzeba wreszcie pokazać ;)

 

PS. Gdybyście mieli jakieś pytania, to przez ten weekend mogę odpowiadać z opóźnieniem ponieważ właśnie wyjeżdżam do Warszawy i wrócę jutro wieczorem. Ale biorę laptopa, więc postaram się co jakiś czas zaglądać na forum ;)

Opublikowano

Z drugiej strony zimowy zastój w tym dziale trochę mnie zachęcił i stwierdziłem, że jakiś blask trzeba wreszcie pokazać ;)

 

Bardzo dobrze pomyślałeś :P

 

A w tym garażu po spłukaniu auta nie zrobiła Ci się jedna wielka powódź? :)

Opublikowano

Bardzo fajna relacja, a same 50/50 eleganckie. Szczerze to podziwiam żeby w aucie na handel robić pełną korektę. Z doświadczenia wiem że potencjalny kupiec nie zauważy różnicy między korektą na trzy pasty a liźnięciem S17 + AF Rejevunate. Życzę szybkiej sprzedaży :good:

Opublikowano

Super relacja :) Widać włożony w autko wysyłek - a i dobrze bo opłaciło się ;) Zdecydowanie przed i po to dwa inne auta :D zresztą tablice mają inne hehehe ;)

Opublikowano

Super :D drugie życie dla vectry. 50/50 miażdżą :D Ale tak jak ktoś już pisał, przyszły nabywca powie panie on lakierowany itp itd

 

A co do zimowego przestoju to myślę, że spowodowane to jest podejściem niektórych forumowiczów. Ja wrzucam to co zrobiłem przy aucie i bardzo przydaje mi się to co niektórzy podpowiadają. Że tu inaczej czy innym środkiem. Dobrze, że jest ktoś kto pomaga. Ale są też tacy, którzy w PSB nie widząc profi roboty wprost ze studia detailingu od razu szydery itp. pozjadali wszystkie rozumy i najmądrzejsi. Każdy kiedyś się uczy, a ciekawe jak oni myli auta 10 lat temu (szlauch i gąbka).

 

Tak czy inaczej kawałek dobrej roboty kolego, naprawdę świetny efekt. Oby ktoś zadbał i docenił pracę.

Opublikowano
Super :D drugie życie dla vectry. 50/50 miażdżą :D Ale tak jak ktoś już pisał, przyszły nabywca powie panie on lakierowany itp itd

 

No chyba, że ktoś poleci kupującemu zajrzeć na nasze forum i obejrzeć fotki z prac przed i po :good:

Generalnie efekt powala :song:

Opublikowano

Wkład pracy wynagradza efektem końcowym :good: .Praca super :good:

W jaki sposób używałeś mc990, bo sposobów czytałem jest sporo.

Opublikowano

Do wiaderka wlewam ciepłą wodę, MC990 rozrabiam w opryskiwaczu i spryskuję nim mikrofibrę. Przecieram mały obszar podsufitki, płukam fibrę w czystej wodzie i ponownie spryskuję roztworem MC990. Następnie suchą fibrą przecieram element, na którym właśnie pracowałem. Brud znika w oczach, a podsufitka jest praktycznie sucha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.