Skocz do zawartości

Volvo XC70


JM63

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, potrzebna Pomoc...

 

Mamusiowe XC70 2.5, po tygodniowym pobycie u mechanika zaczęło świszczeć jakby wrzucili tam turbo wielkości wiadra. Syk towarzyszy każdemu dodaniu gazu niezależnie od obrotów, a przy odpuszczeniu wrażenia prawie jak w Sti (bov). Przyspieszenie na pewno nie uległo poprawie. Dodam, że przy silniku nic nie było robione, tylko sprawy typu sworzeń, pompa wspomagania itd.

A jutro miała być trasa w góry, co dodatkowo nas drażni :/

Filmik poglądowy:

http://www.youtube.com/watch?v=oxj2j4_32wc&feature=youtu.be

 

No dla mnie brzmi bardzo fajnie, szkoda, że nie gra w żaden sposób z osiągami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec tak miał w 2,2T... to turbo pożyło jeszcze 2-3 miesiące. Odwiedź jakiegoś sprawdzonego mechanika od doładowań np. Rogal. Diagnostyki nigdy nie za wiele...

 

Nie chce Cię straszyć, ale... nie piłuj go za mocno w trasie. :( Proponuje zawody w eco driving... 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Turbo nie pada nagle po wizycie u mechanika,o ile było tak że wcześniej nie było nic słychać a przy pierwszym wyjeździe po mechaniu już tak ;) ja też obstawiam na jakieś poluzowane połączenie w układzie dolotowym i stąd ten świst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie pada nagle po wizycie u mechanika

 

Evo, byłem świadkiem jak samochody wjeżdżały o własnych siłach do "mechaników" i opuszczały ich uznane salony na lawetach.

 

Nie sugeruje, że mechanik popsuł turbinę i nie wróżę zgonu, ale rekomenduje przyjrzenie się bliżej układowi doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim aucie miałem kiedyś tak, że przewód od strony sprężarki odczepiał się przez opary oleju od odmy. Auto świszczało przy każdym dodawaniu gazu, a filtr powietrza przestał się brudzić. Sprawdź wszystkie przewody- sprężąrka sama z siebie wydaje takie odgłosy jak jest sprawna, a występują nieszczelności :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sprawdzenie nieszczelności najlepszy jest plak albo jakiś samostart.

Psikasz nim w miejscach, gdzie silnik może brać "lewe" powietrze, czyli wszystkie połączenia rur itp. Oczywiście na odpalonym aucie.

Wykrycie "lewego" powietrza będzie zasygnalizowane podwyższeniem obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jak cisnąłem to turbo wstawało ok 4 tyś obr i było czuć wyraźny przyrost mocy/momentu, teraz tego nie było :o

 

Żeby było śmieszniej, to 'ktoś' od mechanika wiózł ten samochód z Bemowa do Centrum i nie chce mi się wierzyć, żeby tego nie zauważył :o

A samochód robiony u niego jeszcze przez poprzedniego właściciela, czyli dobre kilka lat i zawsze było ok :dontknow:

 

Chyba faktycznie trzeba będzie odwiedzić jakiegoś magika od doładowań. Dzięki za pomoc :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilgt, Elektrykę i budowlankę jak najbardziej, ale z mechaniką samochodową gorzej :/

 

 

A więc: odpiąłem pokrywę filtra powietrza i uniosłem tak, żeby było trochę luzu- wtedy świst był jakby mocniejszy. Po zmontowaniu świst jakby zanikł :? Trzeba się będzie jutro przejechać i zobaczyć czy problem minął, czy tylko tak mi się wydawało. Dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.