Jump to content

Volvo XC70


JM63
 Share

Recommended Posts

Panowie, potrzebna Pomoc...

 

Mamusiowe XC70 2.5, po tygodniowym pobycie u mechanika zaczęło świszczeć jakby wrzucili tam turbo wielkości wiadra. Syk towarzyszy każdemu dodaniu gazu niezależnie od obrotów, a przy odpuszczeniu wrażenia prawie jak w Sti (bov). Przyspieszenie na pewno nie uległo poprawie. Dodam, że przy silniku nic nie było robione, tylko sprawy typu sworzeń, pompa wspomagania itd.

A jutro miała być trasa w góry, co dodatkowo nas drażni :/

Filmik poglądowy:

http://www.youtube.com/watch?v=oxj2j4_32wc&feature=youtu.be

 

No dla mnie brzmi bardzo fajnie, szkoda, że nie gra w żaden sposób z osiągami :P

Link to comment
Share on other sites

Ojciec tak miał w 2,2T... to turbo pożyło jeszcze 2-3 miesiące. Odwiedź jakiegoś sprawdzonego mechanika od doładowań np. Rogal. Diagnostyki nigdy nie za wiele...

 

Nie chce Cię straszyć, ale... nie piłuj go za mocno w trasie. :( Proponuje zawody w eco driving... 8-)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Turbo nie pada nagle po wizycie u mechanika,o ile było tak że wcześniej nie było nic słychać a przy pierwszym wyjeździe po mechaniu już tak ;) ja też obstawiam na jakieś poluzowane połączenie w układzie dolotowym i stąd ten świst.

Link to comment
Share on other sites

Turbo nie pada nagle po wizycie u mechanika

 

Evo, byłem świadkiem jak samochody wjeżdżały o własnych siłach do "mechaników" i opuszczały ich uznane salony na lawetach.

 

Nie sugeruje, że mechanik popsuł turbinę i nie wróżę zgonu, ale rekomenduje przyjrzenie się bliżej układowi doładowania.

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim aucie miałem kiedyś tak, że przewód od strony sprężarki odczepiał się przez opary oleju od odmy. Auto świszczało przy każdym dodawaniu gazu, a filtr powietrza przestał się brudzić. Sprawdź wszystkie przewody- sprężąrka sama z siebie wydaje takie odgłosy jak jest sprawna, a występują nieszczelności :).

Link to comment
Share on other sites

Na sprawdzenie nieszczelności najlepszy jest plak albo jakiś samostart.

Psikasz nim w miejscach, gdzie silnik może brać "lewe" powietrze, czyli wszystkie połączenia rur itp. Oczywiście na odpalonym aucie.

Wykrycie "lewego" powietrza będzie zasygnalizowane podwyższeniem obrotów silnika.

Link to comment
Share on other sites

Wcześniej jak cisnąłem to turbo wstawało ok 4 tyś obr i było czuć wyraźny przyrost mocy/momentu, teraz tego nie było :o

 

Żeby było śmieszniej, to 'ktoś' od mechanika wiózł ten samochód z Bemowa do Centrum i nie chce mi się wierzyć, żeby tego nie zauważył :o

A samochód robiony u niego jeszcze przez poprzedniego właściciela, czyli dobre kilka lat i zawsze było ok :dontknow:

 

Chyba faktycznie trzeba będzie odwiedzić jakiegoś magika od doładowań. Dzięki za pomoc :good:

Link to comment
Share on other sites

zegarek,

1) Moja wiedza z zakresu mechaniki jest na poziomie umiejętności prowadzenia przeciętnego polskiego kierowcy. Mogę co najwyżej pokazać 'o tu robi psss' :P

2) Kiepskie warunki oświetleniowe i chwilowy brak towarzystwa do dodawania gazu :/

Link to comment
Share on other sites

kamilgt, Elektrykę i budowlankę jak najbardziej, ale z mechaniką samochodową gorzej :/

 

 

A więc: odpiąłem pokrywę filtra powietrza i uniosłem tak, żeby było trochę luzu- wtedy świst był jakby mocniejszy. Po zmontowaniu świst jakby zanikł :? Trzeba się będzie jutro przejechać i zobaczyć czy problem minął, czy tylko tak mi się wydawało. Dzięki za pomoc ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.