JM63 Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Panowie, potrzebna Pomoc... Mamusiowe XC70 2.5, po tygodniowym pobycie u mechanika zaczęło świszczeć jakby wrzucili tam turbo wielkości wiadra. Syk towarzyszy każdemu dodaniu gazu niezależnie od obrotów, a przy odpuszczeniu wrażenia prawie jak w Sti (bov). Przyspieszenie na pewno nie uległo poprawie. Dodam, że przy silniku nic nie było robione, tylko sprawy typu sworzeń, pompa wspomagania itd. A jutro miała być trasa w góry, co dodatkowo nas drażni Filmik poglądowy: http://www.youtube.com/watch?v=oxj2j4_32wc&feature=youtu.be No dla mnie brzmi bardzo fajnie, szkoda, że nie gra w żaden sposób z osiągami Link to comment Share on other sites More sharing options...
daleth Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Sprawdzić trzeba z podniesioną maską i nasłuchiwać... Może jaka nieszczelność pomiędzy turbiną a dolotem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Ojciec tak miał w 2,2T... to turbo pożyło jeszcze 2-3 miesiące. Odwiedź jakiegoś sprawdzonego mechanika od doładowań np. Rogal. Diagnostyki nigdy nie za wiele... Nie chce Cię straszyć, ale... nie piłuj go za mocno w trasie. Proponuje zawody w eco driving... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabat Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Zapodaj na Volvo forum.pl tam coś na pewno poradzą. Ale wygląda na turbinke.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoozaQ Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Miałem podobnie... tydzień przed ukręceniem wirnika w sprężarce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 30, 2013 Administrator Report Share Posted January 30, 2013 Turbo nie pada nagle po wizycie u mechanika,o ile było tak że wcześniej nie było nic słychać a przy pierwszym wyjeździe po mechaniu już tak ja też obstawiam na jakieś poluzowane połączenie w układzie dolotowym i stąd ten świst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Turbo nie pada nagle po wizycie u mechanika Evo, byłem świadkiem jak samochody wjeżdżały o własnych siłach do "mechaników" i opuszczały ich uznane salony na lawetach. Nie sugeruje, że mechanik popsuł turbinę i nie wróżę zgonu, ale rekomenduje przyjrzenie się bliżej układowi doładowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Ja w swoim aucie miałem kiedyś tak, że przewód od strony sprężarki odczepiał się przez opary oleju od odmy. Auto świszczało przy każdym dodawaniu gazu, a filtr powietrza przestał się brudzić. Sprawdź wszystkie przewody- sprężąrka sama z siebie wydaje takie odgłosy jak jest sprawna, a występują nieszczelności . Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwyalf Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Na sprawdzenie nieszczelności najlepszy jest plak albo jakiś samostart. Psikasz nim w miejscach, gdzie silnik może brać "lewe" powietrze, czyli wszystkie połączenia rur itp. Oczywiście na odpalonym aucie. Wykrycie "lewego" powietrza będzie zasygnalizowane podwyższeniem obrotów silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted January 30, 2013 Author Report Share Posted January 30, 2013 Wcześniej jak cisnąłem to turbo wstawało ok 4 tyś obr i było czuć wyraźny przyrost mocy/momentu, teraz tego nie było Żeby było śmieszniej, to 'ktoś' od mechanika wiózł ten samochód z Bemowa do Centrum i nie chce mi się wierzyć, żeby tego nie zauważył A samochód robiony u niego jeszcze przez poprzedniego właściciela, czyli dobre kilka lat i zawsze było ok Chyba faktycznie trzeba będzie odwiedzić jakiegoś magika od doładowań. Dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Pewnie pękł Ci przewód od turbo do IC...ale widzę, że wpis jest już na VF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franek Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 ewnie pękł Ci przewód od turbo do IC. Wtedy bu turbo w ogóle nie pompowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted January 30, 2013 Author Report Share Posted January 30, 2013 Pavlik, Zobaczymy co odpiszą... Ciekawe da się z tym jechać i jakie znów koszty będą... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zegarek Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Nie bądź baba i nie czekaj na wróżenie na forach, tylko podnieś maskę i nasłuchuj, a druga osoba niech dodaje gazu Dobrze obadaj rurę z turbo do ICka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted January 30, 2013 Author Report Share Posted January 30, 2013 zegarek, 1) Moja wiedza z zakresu mechaniki jest na poziomie umiejętności prowadzenia przeciętnego polskiego kierowcy. Mogę co najwyżej pokazać 'o tu robi psss' 2) Kiepskie warunki oświetleniowe i chwilowy brak towarzystwa do dodawania gazu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Wtedy bu turbo w ogóle nie pompowało. dało by radę, ja tak przejechałem Focusem ponad 600km Link to comment Share on other sites More sharing options...
GracjanS4 Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 Nie wiem jak tam w Volvo wyglądają opaski z dolotu ale sprawdź czy gdzieś może mechanik nie dokręcił jakiejś za mocno i przeciął nią przewód Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilgt Posted January 30, 2013 Report Share Posted January 30, 2013 1) Moja wiedza z zakresu mechaniki a dziewczyna nie ogarnia lepiej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted January 30, 2013 Author Report Share Posted January 30, 2013 kamilgt, Elektrykę i budowlankę jak najbardziej, ale z mechaniką samochodową gorzej A więc: odpiąłem pokrywę filtra powietrza i uniosłem tak, żeby było trochę luzu- wtedy świst był jakby mocniejszy. Po zmontowaniu świst jakby zanikł Trzeba się będzie jutro przejechać i zobaczyć czy problem minął, czy tylko tak mi się wydawało. Dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now