Jump to content

Testy produktów do renowacji skórzanej tapicerki.


Recommended Posts

Test sponsorowany przez firmę carok.pl

carok_logo400.jpg

 

Do testów otrzymałem dwa produkty do renowacji skórzanej tapicerki, kierownic, gałek zmiany biegów itd.

 

Opis ze strony producenta:

 

Krem:

Krem do renowacji skór, koncentrat żywicy zawierający mocny pigment, który pozwala na pokrycie wszelkiego rodzaju, rys, zadrapań, przetarć, zarysowań, drobnych uszkodzeń skóry. Pozwala na przywrócenie wyblakłych kolorów, W skład kremu wchodzą minerały, wosk pszczeli, dzięki czemu skóra staje się dobrze odżywiona i odporna na wodę. Produkt szybkoschnący. Idealny do renowacji i prac konserwacyjnych.

 

Farba:

Balsam do renowacji skór gładkich, które posiadają przebarwienia, ślady zużycia czy przetarcia. Odnawia, ożywia kolor. Doskonały również do wykończenia przemalowywanych powierzchni skórzanych. W skład barwnika wchodzą żywice i wosk pszczeli, dzięki czemu produkt wnika głęboko, przywracając skórze oryginalny kolor. Produkt nie powinien być używany do codziennej pielęgnacji, lecz do gruntownej renowacji skóry. Polecany do każdego rodzaju skóry gładkiej. Produkt łatwy w użyciu z bardzo wytrzymałym pigmentem.

 

Tutaj małe uwagi ode mnie:

 

* Zapach:

Krem: Nie jestem w stanie określić - dość charakterystyczny, ale nie jest drażliwy.

Farba: j.w.

 

* Konsystencja:

Krem: Trochę rzadszy od pasty do zębów.

Farba: Płynna, stan skupienia podobny do szamponu.

 

* Łatwość aplikacji:

Krem: Trzeba pokombinować aby nie narobić "struktury" oraz "górek i dołków", gdyż jak zaschnie może być problem.

Farba: Bardzo łatwo - nakładane na bawełnianą szmatkę i wcierane poprzez okrężne ruchy.

 

A wnioski i podsumowanie tradycyjnie - na końcu.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zacznę od pokazania zdjęć przed, po i w trakcie pracy z produktem:

Uwaga! Produkt testowany był w warunkach bojowych!

Kierownica chyba była pogryziona - ma 22 lata za sobą i nadaje się tylko do obszycia.

Gałka zmiana biegów posiadała skórę aż przetartą, więc proszę wziąć to pod uwagę oglądając zdjęcia :)

 

Zaczynamy od kremu do renowacji, którego użyłem do gałki zmiany biegów i kierownicy:

 

Gałka zmiany biegów:

 

Gałka przed zabiegiem:

10075792.jpg

 

Pierwsza warstwa:

98528752.jpg

 

Druga warstwa (produkt został "wklepany" - uwagi na końcu)

95881269.jpg

 

Produkt po wyschnięciu:

49886427.jpg

 

Gotowa i zabezpieczona conditionerem gałka:

img83920.jpg

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kierownica:

 

Kierownica przed:

001jhf.jpg

002gej.jpg

003tlye.jpg

004ozw.jpg

 

 

50/50:

005xsq.jpg

 

 

Kierownica po:

006oqf.jpg

007uan.jpg

013jc.jpg

011vl.jpg

012tc.jpg

010gml.jpg

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Teraz kolej na farbę do skóry:

 

Boczek fotela kierowcy przed:

0przedmalowaniem4.jpg

5przedmalowaniem3.jpg

3przedmalowaniem2.jpg

1przedmalowaniem1.jpg

 

Boczek fotela kierowcy po:

6pomalowaniuprzedodywk3.jpg

4pomalowaniupodywk4.jpg

2pomalowaniupodywk1.jpg

 

Boczek fotela kierowcy po zabezpieczeniu conditionerem:

4pomalowaniupoodywce4.jpg

2pomalowaniupoodywce1.jpg

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Boczek pasażera:

 

Przed:

boczekprzedmalowaniu.jpg

 

W trakcie:

boczekpodczasmalowaniu.jpg

 

Po:

boczekpomalowaniu.jpg

 

I zoom:

boczekzoomsurowy2.jpg

boczekzoompodczasmalowa.jpg

boczekzoommalowany.jpg

 

Tutaj 50/50 (po lewo sonus leather conditioner, a po prawej wyschnięta farba):

5050l.jpg

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

I boczek siedziska:

 

Przed:

001bpm.jpg

 

Po:

002afa.jpg

 

I zoom:

003ru.jpg

004xoy.jpg

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Teraz parę wniosków ode mnie:

 

* Zużycie:

Krem: Na kierownicę (2 warstwy), gałkę zmiany biegów (2 warstwy) i małe ubytki w fotelach (2 warstwy) zużyłem 6g produktu.

 

Farba: Na wszystko co widać na zdjęciach (1 warstwa) zużyłem 8g farby.

 

 

*Uwagi:

 

Powierzchnia przed nałożeniem farby/kremu umyta Tenzi Leder Clean.

 

Farba:

-> Od razu po aplikacji skóra jest ciemniejsza w miejcu malowania.

-> Po wyschnięciu i nałożeniu jakiegoś conditioner'a (w moim przypadku Sunus) całość nabiera jednolitego koloru.

-> Malowany element praktycznie nie wyróżnia się od reszty fotela.

 

Krem:

-> Nie "przyklepywać kremu" bo zrobi się porowata szorstkawa powierzchnia - widać na gałce od biegów, potem taką powierzchnię jest ciężko wypolerować

-> Krem wcierać okrężnymi ruchami - próbowałem, tak jak nakazuje producent bawełnianą szmatką, ale zauważyłem, że najlepszą strukturę (najłatwiejszą do wypolerowania) uzyskałem podczas nanoszenia gąbką do zmywania naczyń.

-> Aby wypolerować powyższy krem za pomocą mikrofibry trzeba włożyć trochę siły - jednak nie za dużo bo "wytrzemy" nałożony krem - zaparłem się i sprawdziłem, potem musiałem poprawiać.

 

 

Podsumowanie:

 

Byłem do tego nastawiony dosyć negatywnie, bo jak można naprawić aż tak wytartą skórę? No cóż, okazało się że można i to za dość niewielkie pieniądze.

Polecam go dla każdego, kto posiada skórę w samochodzie - jeżeli kierownica dopiero zaczyna się wycierać, to krem jest niezastąpiony! Moja nadawała się tylko do obszycia i powiem szczerze, że środki naprawdę mnie zaskoczyły - oczywiście pozytywnie :)

Produkt niezastąpiony dla wszystkich handlarzy, chcących "na szybko" poprawić pewne niedoskonałości.

Zaskoczony jestem także wydajnością tych środków, krem starczy bez problemu na 2/3 kierownice, a balsam koloryzujący powinien starczyć na pomalowanie/odnowienie całej tapicerki (fotele przód + tył / 1 warstwa).

Co do trwałości niestety nie mogę się chwilowo wypowiedzieć, gdyż fotele stoją u mnie w pokoju, ale obiecuję zaktualizować wnioski po jakichś 5000 km.

Do głowy przyszedł mi jeszcze jeden pomysł - wykorzystam krem i farbę do naprawy ponaddzieranej skóry przez kota. Ale do tego celu spróbuję zmatowić fragment fotela papierem ściernym - ale to w może w przyszłym miesiącu.

 

 

Ps. Zdaję sobie sprawę, że widać gdzieś niedociągnięcia w nakładaniu kremu - np. gałka. Ale na żywo wygląda to o wiele lepiej, a na zdjęciach jest dość duży zoom. W rzeczywistości praktycznie tego nie widać. No i jak już mówiłem, uszkodzenia skóry były na tyle duże, że elementy nadawały się tylko do wymiany na nowe. Może inaczej wyglądało by to też po zmatowieniu - ale sprawdzę to i dam znać 8-)

 

 

Dziękuję firmie Carok za możliwość przeprowadzenia testu i znalezienia sposobu na podratowanie mojej tapicerki

:)

Link to comment
Share on other sites

wyrównanie/przeszlifowanie powierzchni
No jasne!

Zdecydowanie powierzchnie nie przygotowane. Kierownica powinna być przeszlifowana i przeszpachlowana- wyszłaby jak nowa!

Fotel gdyby zaszpachlować te pęknięcia tez byłoby zupełnie inaczej.

Czy przed użyciem produktów skóra była dokładnie oczyszczona?

Link to comment
Share on other sites

Czy przed użyciem produktów skóra była dokładnie oczyszczona?

 

Siedziałem ze szczotką i szorowałem cały dzień, więc o mycie akurat bym się nie martwił :)

 

A co do szlifowania, to fakt - trochę dałem ciała :/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Produkt, który uratował skórzaną kierownicę oraz gałkę biegów Kamy to:

 

817s.jpg

 

http://carok.pl/towar.817.saphir.renova ... .25ml.html

 

czekamy jeszcze na opinie innych użytkowników, do którzy otrzymali od nas produkt do przetestowania.

Jeśli będą kolejni chętni proszę o informację na PW.

Link to comment
Share on other sites

Przesylke od Carok`a dostalem pare dni temu i korzystajac z ladnej pogody postanowilem wyprobowac owy krem do renowacji skory. Jak opakowanie wyglada kazdy widzial, dlatego nei bede sie nad tym specjalnie rozwodzil. Na poczatek zdjecie tego czego uzylem:

dsc0010bqc.jpg

 

Jak widac na zalaczonym obrazku, gabka 4nano z dodatkiem predatora APC, i tutaj nie wiem czy nie popelnilem bledu, mianowicie po przejechaniu kierownicy gabka i apc, stala sie ona czarna, a kierownica klejaca i brudzaca. Przed ta czynnoscia taka nie byla. Jak ktos ma jakis pomysl czy to dobry objaw czy zly, prosze o sugestie. Ok jedziemy dalej, nalozylem w sumie trzy warstwy w odstepach 15 minutowych. Po oczyszczeniu:

dsc0013ep.jpg

dsc0014wlc.jpg

dsc0015tcg.jpg

 

Pierwsza warstwa:

 

dsc0016ig.jpg

 

Druga:

 

dsc0017vwv.jpg

 

Trzecia:

 

dsc0018ov.jpg

dsc0019za.jpg

dsc0020ecf.jpg

dsc0021gu.jpg

 

To ze krem pokryje wytarta skore to wiedzialem od samego poczatku, jednak test dopiero sie zaczal, dosyc duzo jezdze autem i sam jestem ciekaw przez jaki okres czasu sie to bedzie trzymac. dodam ze ida cieple dni a mi sie dosyc mocno poca rece. No coz czas pokaze, pozyjemy zobaczymy. Wielkie dzieki dla sklepu carok.pl za dostarczenie produktu do testow, niebawem zaktualizuje posta gdy naloze preparat na druga kierownice i fotel;)

Link to comment
Share on other sites

i tutaj nie wiem czy nie popelnilem bledu, mianowicie po przejechaniu kierownicy gabka i apc, stala sie ona czarna, a kierownica klejaca i brudzaca

Gdy nie ma wykończenia czyli bezbarwnego to przy każdym czyszczeniu skóra będzie klejąca i farba będzie puszczać, stąd czarny kolor.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

A czy fotel mozna tym potraktowac?? I moze ktos mi powie jaki to kolor polskory lepiej potraktowac czarnym czy szarym ??http://autotrek.bazarek.pl/opis/3518208/siedzenia-fotele-kanapa-renault-laguna-ii-skora.html

Link to comment
Share on other sites

Krem jest na bazie żywic do uzupełniania ubytków.

 

A to duże opakowanie to farba, obejrzyj pierwszą stronę tematu i powinieneś zrozumieć ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.