Kama Posted January 28, 2013 Report Share Posted January 28, 2013 Test sponsorowany przez firmę carok.pl Do testów otrzymałem dwa produkty do renowacji skórzanej tapicerki, kierownic, gałek zmiany biegów itd. Opis ze strony producenta: Krem: Krem do renowacji skór, koncentrat żywicy zawierający mocny pigment, który pozwala na pokrycie wszelkiego rodzaju, rys, zadrapań, przetarć, zarysowań, drobnych uszkodzeń skóry. Pozwala na przywrócenie wyblakłych kolorów, W skład kremu wchodzą minerały, wosk pszczeli, dzięki czemu skóra staje się dobrze odżywiona i odporna na wodę. Produkt szybkoschnący. Idealny do renowacji i prac konserwacyjnych. Farba: Balsam do renowacji skór gładkich, które posiadają przebarwienia, ślady zużycia czy przetarcia. Odnawia, ożywia kolor. Doskonały również do wykończenia przemalowywanych powierzchni skórzanych. W skład barwnika wchodzą żywice i wosk pszczeli, dzięki czemu produkt wnika głęboko, przywracając skórze oryginalny kolor. Produkt nie powinien być używany do codziennej pielęgnacji, lecz do gruntownej renowacji skóry. Polecany do każdego rodzaju skóry gładkiej. Produkt łatwy w użyciu z bardzo wytrzymałym pigmentem. Tutaj małe uwagi ode mnie: * Zapach: Krem: Nie jestem w stanie określić - dość charakterystyczny, ale nie jest drażliwy. Farba: j.w. * Konsystencja: Krem: Trochę rzadszy od pasty do zębów. Farba: Płynna, stan skupienia podobny do szamponu. * Łatwość aplikacji: Krem: Trzeba pokombinować aby nie narobić "struktury" oraz "górek i dołków", gdyż jak zaschnie może być problem. Farba: Bardzo łatwo - nakładane na bawełnianą szmatkę i wcierane poprzez okrężne ruchy. A wnioski i podsumowanie tradycyjnie - na końcu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Zacznę od pokazania zdjęć przed, po i w trakcie pracy z produktem: Uwaga! Produkt testowany był w warunkach bojowych! Kierownica chyba była pogryziona - ma 22 lata za sobą i nadaje się tylko do obszycia. Gałka zmiana biegów posiadała skórę aż przetartą, więc proszę wziąć to pod uwagę oglądając zdjęcia Zaczynamy od kremu do renowacji, którego użyłem do gałki zmiany biegów i kierownicy: Gałka zmiany biegów: Gałka przed zabiegiem: Pierwsza warstwa: Druga warstwa (produkt został "wklepany" - uwagi na końcu) Produkt po wyschnięciu: Gotowa i zabezpieczona conditionerem gałka: ------------------------------------------------------------------------------------------ Kierownica: Kierownica przed: 50/50: Kierownica po: ------------------------------------------------------------------------------------------ Teraz kolej na farbę do skóry: Boczek fotela kierowcy przed: Boczek fotela kierowcy po: Boczek fotela kierowcy po zabezpieczeniu conditionerem: ------------------------------------------------------------------------------------------ Boczek pasażera: Przed: W trakcie: Po: I zoom: Tutaj 50/50 (po lewo sonus leather conditioner, a po prawej wyschnięta farba): ------------------------------------------------------------------------------------------ I boczek siedziska: Przed: Po: I zoom: ------------------------------------------------------------------------------------------ Teraz parę wniosków ode mnie: * Zużycie: Krem: Na kierownicę (2 warstwy), gałkę zmiany biegów (2 warstwy) i małe ubytki w fotelach (2 warstwy) zużyłem 6g produktu. Farba: Na wszystko co widać na zdjęciach (1 warstwa) zużyłem 8g farby. *Uwagi: Powierzchnia przed nałożeniem farby/kremu umyta Tenzi Leder Clean. Farba: -> Od razu po aplikacji skóra jest ciemniejsza w miejcu malowania. -> Po wyschnięciu i nałożeniu jakiegoś conditioner'a (w moim przypadku Sunus) całość nabiera jednolitego koloru. -> Malowany element praktycznie nie wyróżnia się od reszty fotela. Krem: -> Nie "przyklepywać kremu" bo zrobi się porowata szorstkawa powierzchnia - widać na gałce od biegów, potem taką powierzchnię jest ciężko wypolerować -> Krem wcierać okrężnymi ruchami - próbowałem, tak jak nakazuje producent bawełnianą szmatką, ale zauważyłem, że najlepszą strukturę (najłatwiejszą do wypolerowania) uzyskałem podczas nanoszenia gąbką do zmywania naczyń. -> Aby wypolerować powyższy krem za pomocą mikrofibry trzeba włożyć trochę siły - jednak nie za dużo bo "wytrzemy" nałożony krem - zaparłem się i sprawdziłem, potem musiałem poprawiać. Podsumowanie: Byłem do tego nastawiony dosyć negatywnie, bo jak można naprawić aż tak wytartą skórę? No cóż, okazało się że można i to za dość niewielkie pieniądze. Polecam go dla każdego, kto posiada skórę w samochodzie - jeżeli kierownica dopiero zaczyna się wycierać, to krem jest niezastąpiony! Moja nadawała się tylko do obszycia i powiem szczerze, że środki naprawdę mnie zaskoczyły - oczywiście pozytywnie Produkt niezastąpiony dla wszystkich handlarzy, chcących "na szybko" poprawić pewne niedoskonałości. Zaskoczony jestem także wydajnością tych środków, krem starczy bez problemu na 2/3 kierownice, a balsam koloryzujący powinien starczyć na pomalowanie/odnowienie całej tapicerki (fotele przód + tył / 1 warstwa). Co do trwałości niestety nie mogę się chwilowo wypowiedzieć, gdyż fotele stoją u mnie w pokoju, ale obiecuję zaktualizować wnioski po jakichś 5000 km. Do głowy przyszedł mi jeszcze jeden pomysł - wykorzystam krem i farbę do naprawy ponaddzieranej skóry przez kota. Ale do tego celu spróbuję zmatowić fragment fotela papierem ściernym - ale to w może w przyszłym miesiącu. Ps. Zdaję sobie sprawę, że widać gdzieś niedociągnięcia w nakładaniu kremu - np. gałka. Ale na żywo wygląda to o wiele lepiej, a na zdjęciach jest dość duży zoom. W rzeczywistości praktycznie tego nie widać. No i jak już mówiłem, uszkodzenia skóry były na tyle duże, że elementy nadawały się tylko do wymiany na nowe. Może inaczej wyglądało by to też po zmatowieniu - ale sprawdzę to i dam znać Dziękuję firmie Carok za możliwość przeprowadzenia testu i znalezienia sposobu na podratowanie mojej tapicerki Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogo Posted January 28, 2013 Report Share Posted January 28, 2013 szkoda że nie przygotowałeś lepiej powierzchni przed aplikacją, efekt z pewnością byłby znacznie ciekawszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted January 28, 2013 Author Report Share Posted January 28, 2013 szkoda że nie przygotowałeś lepiej powierzchni przed aplikacją, efekt z pewnością byłby znacznie ciekawszy Co masz na myśli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogo Posted January 28, 2013 Report Share Posted January 28, 2013 wyrównanie/przeszlifowanie powierzchni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted January 28, 2013 Author Report Share Posted January 28, 2013 wyrównanie/przeszlifowanie powierzchni Niestety na to wpadłem po wymalowaniu całości, ale zrobię tak na innym fragmencie w wolnej chwili. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 28, 2013 Report Share Posted January 28, 2013 wyrównanie/przeszlifowanie powierzchni No jasne! Zdecydowanie powierzchnie nie przygotowane. Kierownica powinna być przeszlifowana i przeszpachlowana- wyszłaby jak nowa! Fotel gdyby zaszpachlować te pęknięcia tez byłoby zupełnie inaczej. Czy przed użyciem produktów skóra była dokładnie oczyszczona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted January 28, 2013 Author Report Share Posted January 28, 2013 Czy przed użyciem produktów skóra była dokładnie oczyszczona? Siedziałem ze szczotką i szorowałem cały dzień, więc o mycie akurat bym się nie martwił A co do szlifowania, to fakt - trochę dałem ciała Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian87 Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 miałem kiedyś podobnie zniszczoną gałkę do zrobienia i udało się nawet naprawić ten duży ubytek:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanar Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Jakiej to firmy produkty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprinter Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Jakiej to firmy produkty? Domyślam się, że Saphir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PITERd Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 Produkt, który uratował skórzaną kierownicę oraz gałkę biegów Kamy to: http://carok.pl/towar.817.saphir.renova ... .25ml.html czekamy jeszcze na opinie innych użytkowników, do którzy otrzymali od nas produkt do przetestowania. Jeśli będą kolejni chętni proszę o informację na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabsu Posted February 18, 2013 Report Share Posted February 18, 2013 Jak tylko dostane, paczuchne to zrobie test. Sam jestem ciekaw na jak dlugo efekt sie utrzyma. Z pewnoscia latwo nie bedzie mial Link to comment Share on other sites More sharing options...
PITERd Posted February 19, 2013 Report Share Posted February 19, 2013 Bardzo fajny test tego samego produktu zrobiony przez użytkownika JerzyF http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 566#343566 polecamy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chabsu Posted February 24, 2013 Report Share Posted February 24, 2013 Przesylke od Carok`a dostalem pare dni temu i korzystajac z ladnej pogody postanowilem wyprobowac owy krem do renowacji skory. Jak opakowanie wyglada kazdy widzial, dlatego nei bede sie nad tym specjalnie rozwodzil. Na poczatek zdjecie tego czego uzylem: Jak widac na zalaczonym obrazku, gabka 4nano z dodatkiem predatora APC, i tutaj nie wiem czy nie popelnilem bledu, mianowicie po przejechaniu kierownicy gabka i apc, stala sie ona czarna, a kierownica klejaca i brudzaca. Przed ta czynnoscia taka nie byla. Jak ktos ma jakis pomysl czy to dobry objaw czy zly, prosze o sugestie. Ok jedziemy dalej, nalozylem w sumie trzy warstwy w odstepach 15 minutowych. Po oczyszczeniu: Pierwsza warstwa: Druga: Trzecia: To ze krem pokryje wytarta skore to wiedzialem od samego poczatku, jednak test dopiero sie zaczal, dosyc duzo jezdze autem i sam jestem ciekaw przez jaki okres czasu sie to bedzie trzymac. dodam ze ida cieple dni a mi sie dosyc mocno poca rece. No coz czas pokaze, pozyjemy zobaczymy. Wielkie dzieki dla sklepu carok.pl za dostarczenie produktu do testow, niebawem zaktualizuje posta gdy naloze preparat na druga kierownice i fotel;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprinter Posted February 24, 2013 Report Share Posted February 24, 2013 Posiedzi posiedzi, sam mam na kierownicy 3 warstwy od roku czasu i nic nie zchodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted February 24, 2013 Report Share Posted February 24, 2013 i tutaj nie wiem czy nie popelnilem bledu, mianowicie po przejechaniu kierownicy gabka i apc, stala sie ona czarna, a kierownica klejaca i brudzaca Gdy nie ma wykończenia czyli bezbarwnego to przy każdym czyszczeniu skóra będzie klejąca i farba będzie puszczać, stąd czarny kolor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian87 Posted February 24, 2013 Report Share Posted February 24, 2013 Posiedzi posiedzi, sam mam na kierownicy 3 warstwy od roku czasu i nic nie zchodzi z lakierem bezbarwnym czy bez?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PITERd Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 czy macie, zdjęcia jak wygląda kierownica po paru tygodniach po zrobieniu renowacji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprinter Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 czy macie, zdjęcia jak wygląda kierownica po paru tygodniach po zrobieniu renowacji? Przejechane ponad 10 tys. km i kierownica ma się dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
PITERd Posted March 28, 2013 Report Share Posted March 28, 2013 Sprinter - dzięki za fajne zdjęcia, i ciesze się że krem tak dobrze się utrzymuje. link do produktu o którym mowa: Krem regenerujący do kierownic Link to comment Share on other sites More sharing options...
PitBull89 Posted March 29, 2013 Report Share Posted March 29, 2013 A czy fotel mozna tym potraktowac?? I moze ktos mi powie jaki to kolor polskory lepiej potraktowac czarnym czy szarym ??http://autotrek.bazarek.pl/opis/3518208/siedzenia-fotele-kanapa-renault-laguna-ii-skora.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
PITERd Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 PitBull89, po zdjeciu ciezko poznać, ale pamiętaj że zawsze możesz mieszać czarny + biały by uzyskać odcienie szarości lub po użyć szarego: http://carok.pl/towar.811.saphir.juvacu ... .75ml.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarekcw Posted March 31, 2013 Report Share Posted March 31, 2013 PITERd, czym się różnią te produkty prócz ceny i litrażu oczywiście? http://carok.pl/towar.775.saphir.juvacu ... .75ml.html http://carok.pl/towar.817.saphir.renova ... .25ml.html Miałbym do renowacji kierownicę i gałkę zmiany biegów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek WRO Posted March 31, 2013 Report Share Posted March 31, 2013 czarekcw, ten mniejszy to krem do kierownicy i gałki zmiany biegów. Większy jest do stosowania na fotele. Różnią się chyba wytrzymałością Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted March 31, 2013 Author Report Share Posted March 31, 2013 Krem jest na bazie żywic do uzupełniania ubytków. A to duże opakowanie to farba, obejrzyj pierwszą stronę tematu i powinieneś zrozumieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now