Jump to content

wosk kopolimerowy


Recommended Posts

Witam.

Nie znalazłem w szukajce tego tematu, więc pozwoliłem sobie założyć nowy.

Nowe samochody z fabryki wyjeżdżają zakonserwowane woskiem kopolimerowym. Co to jest za ustrojstwo? Gdzie to można kupić?

Link to comment
Share on other sites

Ten wosk kopolimerowy ma zastosowanie tylko do zabezpieczenia nowych aut w czasie postoju na placu i transportu - na pewno nie raz widzieliście na lawecie auta pokryte takim matowym badziewiem. 2 lata temu jak ojciec odbierał auto miałem "przyjemność" samemu to usuwać z lakieru (bo oczywiście dealer miał zakaz jakichkolwiek prac przy aucie :-] ) i z pomocą przyszedł dewaxer od Concepta właśnie do usuwania wosków transportowych. Podejrzewam, że nakładają to pistoletem podobnym do lakierniczego bo auto było pokryte jak po niedbałym lakierowaniu

Link to comment
Share on other sites

ja słyszałem, że VAG stosuje jakąś konserwacje, z która auta wyjeżdżają z salonu i to utrzymuje sie przez 3 miesiące. ale chyba nakładają to w salonie, bo wiem, że gdy auto zjeżdża z lawety to jest wymywane z konserwacji z którą wyjechało z fabryki(szczególnie widoczna na wytłumieniu maski)- pewnie coś takiego o czym pisał Borek

Link to comment
Share on other sites

Pamiętam kilknaście lat temu, jak kolegi ojciec załatwił nam w nowo wybudowanym salonie chryslera prace porządkowe, min.mieliśmy oczyszczać także samochody które przyjechały z fabryki z tkzw.konserwacji.Dostaliśmy wtedy jakieś szmatki i płyn ale co to było to niepamietam.Samochody był całe matowe średnio to wygladało.Ale po usunięciu tego czegoś choć łatwo nie było samochody nabierały blasku.

Jedno auto czyściliśmy około 5-6 godzin.Wiec ten wosk to może być ta konserwacja.

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie wypowiedzieć się w tym temacie. Pracowałem rok w aso mercedes-benz. Do nas samochody trafiały bez żadnego zabezbieczenia. Były obklejone tylko naklejkami/plombami na łączeniu drzwi. No i oczywiście w środku folie na siedzenia i kartony na podłogę. Myte były gąbka i szamponem k2/tenzi, wycierane ircha i tyle. Żadnych wosków itp. A w środku szyby myte pianką k2 (badziew jakich mało) i odkurzane. Na opony k2 bold. I jako ciekawostka bak miał paliwa ze 4 litry może xd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Dystrybutor

Odgrzeję temat.

 

Woski kopolimerowe są całkowicie syntetyczne. Są to kopolimery etylenu i kwasu akrylowego lub etylenu i octanu winylu. Czym jest sam kopolimer, to lepiej poczytać na Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Kopolimery

 

Sam z takim woskiem nie miałem styczności, ale są to proste woski w tym sensie, że ulegają samoistnemu utlenianiu. Nie potrzebują zatem rozpuszczalnika, który pomoże im odparować, a tym samym są jeszcze tańsze. Jak poprzednicy wspominali, nie używa się ich dla podbicia wrażeń estetycznych lecz z czysto pragmatycznego powodu - by między lakierem a światem zewnętrznym była warstwa ochronna.

 

Na ile takie woski chronią przed oksydacją itd. tego nie wiem. Moja wiedza bierze się stąd, o tym kiedyś czytałem zgłębiając tajemnice wosków :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.