Berd Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 Witam. Nie znalazłem w szukajce tego tematu, więc pozwoliłem sobie założyć nowy. Nowe samochody z fabryki wyjeżdżają zakonserwowane woskiem kopolimerowym. Co to jest za ustrojstwo? Gdzie to można kupić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 Nie wiem co to ale na pewno nic specjalnego Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoozaQ Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 Pewnie jakiś najprostszy sealant tylko tak "mądrze" go nazywają Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 Chyba chodzi o coś, co ma po prostu zabezpieczyć samochód przed solą, uv i innymi niekorzystnymi warunkami i żeby się coś nie przyczepiło. Jakaś taka powłoka, którą się zdejmuje specjalnym środkiem po dostarczeniu auta do dealer'a http://www.renault.pl/media/gama-kosmet ... rsztat.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted January 22, 2013 Report Share Posted January 22, 2013 Ten wosk kopolimerowy ma zastosowanie tylko do zabezpieczenia nowych aut w czasie postoju na placu i transportu - na pewno nie raz widzieliście na lawecie auta pokryte takim matowym badziewiem. 2 lata temu jak ojciec odbierał auto miałem "przyjemność" samemu to usuwać z lakieru (bo oczywiście dealer miał zakaz jakichkolwiek prac przy aucie ) i z pomocą przyszedł dewaxer od Concepta właśnie do usuwania wosków transportowych. Podejrzewam, że nakładają to pistoletem podobnym do lakierniczego bo auto było pokryte jak po niedbałym lakierowaniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
weglus Posted January 22, 2013 Report Share Posted January 22, 2013 ja słyszałem, że VAG stosuje jakąś konserwacje, z która auta wyjeżdżają z salonu i to utrzymuje sie przez 3 miesiące. ale chyba nakładają to w salonie, bo wiem, że gdy auto zjeżdża z lawety to jest wymywane z konserwacji z którą wyjechało z fabryki(szczególnie widoczna na wytłumieniu maski)- pewnie coś takiego o czym pisał Borek Link to comment Share on other sites More sharing options...
flips13 Posted January 23, 2013 Report Share Posted January 23, 2013 Pamiętam kilknaście lat temu, jak kolegi ojciec załatwił nam w nowo wybudowanym salonie chryslera prace porządkowe, min.mieliśmy oczyszczać także samochody które przyjechały z fabryki z tkzw.konserwacji.Dostaliśmy wtedy jakieś szmatki i płyn ale co to było to niepamietam.Samochody był całe matowe średnio to wygladało.Ale po usunięciu tego czegoś choć łatwo nie było samochody nabierały blasku. Jedno auto czyściliśmy około 5-6 godzin.Wiec ten wosk to może być ta konserwacja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dojnik91 Posted January 23, 2013 Report Share Posted January 23, 2013 Pozwolę sobie wypowiedzieć się w tym temacie. Pracowałem rok w aso mercedes-benz. Do nas samochody trafiały bez żadnego zabezbieczenia. Były obklejone tylko naklejkami/plombami na łączeniu drzwi. No i oczywiście w środku folie na siedzenia i kartony na podłogę. Myte były gąbka i szamponem k2/tenzi, wycierane ircha i tyle. Żadnych wosków itp. A w środku szyby myte pianką k2 (badziew jakich mało) i odkurzane. Na opony k2 bold. I jako ciekawostka bak miał paliwa ze 4 litry może xd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor m.k. Posted April 2, 2015 Dystrybutor Report Share Posted April 2, 2015 Odgrzeję temat. Woski kopolimerowe są całkowicie syntetyczne. Są to kopolimery etylenu i kwasu akrylowego lub etylenu i octanu winylu. Czym jest sam kopolimer, to lepiej poczytać na Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Kopolimery Sam z takim woskiem nie miałem styczności, ale są to proste woski w tym sensie, że ulegają samoistnemu utlenianiu. Nie potrzebują zatem rozpuszczalnika, który pomoże im odparować, a tym samym są jeszcze tańsze. Jak poprzednicy wspominali, nie używa się ich dla podbicia wrażeń estetycznych lecz z czysto pragmatycznego powodu - by między lakierem a światem zewnętrznym była warstwa ochronna. Na ile takie woski chronią przed oksydacją itd. tego nie wiem. Moja wiedza bierze się stąd, o tym kiedyś czytałem zgłębiając tajemnice wosków Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now