Roko Posted November 30, 2009 Report Posted November 30, 2009 Wybila mi rdza w dolnej czesci drzwi macie pomysly jak to zabezpieczyc??
Dystrybutor m.k. Posted November 30, 2009 Dystrybutor Report Posted November 30, 2009 Dobrze byłoby gdybyś pokazał jakieś fotki. Jeżeli to na krawędzi drzwi, to bardzo prawdopodobne, że uszczelka przytrzymuje przy nich wodę i stąd korozja. Jeżeli nie chcesz teraz bawić się tym, to musisz przede wszystkim odrdzewić to, zeszlifować tam gdzie rdza do blachy, odtłuścić, zabezpieczyć podkładem albo cynkiem w sprayu, położyć koloru ze dwie warstwy i potem warto wykończyć to bezbarwnym. Co prawda wszystkie farby, o których Ci napisałem są na bazie rozpuszczalników i długo nie potrzymają, ale ja np. na jednym z rodzinnych aut tak przejeździłem jesień i zimę z podkładem na drzwiach. Przeczekałem do wiosny i dałem do malowania, a przynajmniej nie było wżer na wylot w blasze.
Thomas Posted November 30, 2009 Report Posted November 30, 2009 z tego co piszesz Roko, to ja bym powiedział,że jest to korozja perforacyjna czyli taka która pojawia się wewnątrz,a nie na zewnątrz ... czyszczenie z zewnątrz nic Ci nie da jak nie usuniesz jej od środka ... gdyż tak czy siak wyjdzie ...
kanar Posted November 30, 2009 Report Posted November 30, 2009 wymien drzwi, co bys nie zrobil z ta rdza i tak ci wyjdzie.
Wrobel Posted February 26, 2010 Report Posted February 26, 2010 A co radzicie na lekki nalot po odprysku? Odrdzewić, podkład i farba? Polećcie od razu jakiś dobry odrdzewiacz i podkład
Przemek Posted February 28, 2010 Report Posted February 28, 2010 http://www.forumsamochodowe.pl/konserwa ... t20938.htm Wróbel, zwóć na to uwagę, jest tam kilka środków wymienionych, których też używają ludzie od restauracji zabytków
Andrzej10 Posted February 28, 2010 Report Posted February 28, 2010 A ja powiem może dziwnie. Korozja to naturalne zużycie materiału, a jak się pokarze to czas myśleć o zmianie samochodu. Pozdrawiam
Dystrybutor m.k. Posted February 28, 2010 Dystrybutor Report Posted February 28, 2010 No a co z samochodem? Chyba nie do kasacji? przez jakiś czas póki auto nie będzie złomem, ktoś będzie musiał powalczyć z rdzą tak czy siak.
kabul Posted February 28, 2010 Report Posted February 28, 2010 No jak - na szrot bo się przecież zużył. Nie jeden świeży samochód by się też do tego załapał.
malkolm Posted February 28, 2010 Report Posted February 28, 2010 a mi wyskoczyły 2 dziury na błotniku, lakiernik rok temu się nie spisał,i nie wiem co z tym zrobić trzeba innego majstra poszukać, ale szkoda mi cały błotnik wymieniać
Dystrybutor m.k. Posted February 28, 2010 Dystrybutor Report Posted February 28, 2010 Ja czekam na lepszą pogodę i będę ściągał lakier przy błotniku tylnym (przytarty i wgnieciony), prostował, szpachlował i malował. Jednak komfort większy przy pracy nad starym autem niż nowy bo tak mi nie będzie szkoda zaryzykować
Guest Posted March 3, 2010 Report Posted March 3, 2010 Ja mam otarcie między błotnikiem a drzwiami ,rant drzwi .Przejechałem papierem i cortanin dałem .
Thomas Posted March 3, 2010 Report Posted March 3, 2010 Ja mam otarcie między błotnikiem a drzwiami ,rant drzwi .Przejechałem papierem i cortanin dałem . wiesz o tym,że takie odrdzewiacze nie działają tam gdzie nie ma rdzy co z tego,że dasz go na gołą blachę jak on się trzymał nie będzie ... on wchodzi w reakcję z rdzą ,a nie z czystą blachą ... w taki sposób jak byś położył jakąś konserwację na to ... to za jakiś czas może odpaść ... lepszy od Cortaninu jest Brunox Epoxy
pituszek Posted March 10, 2010 Report Posted March 10, 2010 A gdzie szukać tego fertanu,jaki to producent? A brunox epoxy,co o tym sądzicie? Oddałem w listopadzie meśka do lakiernika na zrobienie zaprawek/generalniew210 to blacharski złom/,kupa kasy i mamy marzec ,wszystko kwitnie od nowa ,chyba poczuło już wiosnę.Doszedłem do wniosku,że sam to poczyszczę zapodkładuję i dopiero oddam to jakiemuś Matejkowi,ale już innemu,bo ten pewnie przykrył rdzę lakierem i na tym skończył się jego profesjonalizm. Potrzebuję porad,jak się do tego zabrać i jakich środków użyć?
Przemek Posted March 11, 2010 Report Posted March 11, 2010 Generalnie, jak Ci wychodzi rdza, to najlepiej sciągnąć lakier z dużej okolicy rdzy i zabezpieczyć. Samo zabezpieczenie rdzawego odprysku, w momencie pojawienia sie w tym miejscu korozji nie pomoże.
Thomas Posted March 11, 2010 Report Posted March 11, 2010 pituszek, to nie wina auta ,że rdza po takim przygotowaniu wychodzi ..... to wina tego co to robił ... widziałem jak takie rzeczy robią,to nawet dobrze nie oczyszczą .... wiesz najlepiej to jak byś zrobił sobie sam wtedy wiesz,że masz dobrze ,a tak płacisz kasę i masz pomalowane na "teraz" żeby widać nie było ... Brunox też jest niezły , jak poszukasz to sobie na allegro zobaczysz jaki jest koszt buteleczki 250ml ... poza tym to jest środek aktywny wchodzący w rekację z rdzą, na niego poźniej i tak daje się podkład ... może być już akrylowy i wtedy dopiero masę antykorozyjną ... [ Dodano: 11 Marzec 2010, 07:44 ] musisz tylko pamiętać,że środki typu Brunox,wchodzące w reakcję z rdzą daje się tylko na rdzę,nie na czysty metal gdzie tej rdzy nie ma ... bo później z tego miejsca gdzie rdzy nie było ,a zrobiłeś brunoxem czy innym tego typu środkiem może odpadać to co położyłeś ...
pituszek Posted March 11, 2010 Report Posted March 11, 2010 Dzięki Thomas,to że reaguje z rdzą to dobrze,bo nigdy nie doczyści się idealnie,dlatego pytam o coś w miarę skutecznego,a brunoxa polecają koledzy na tym forum. Powiedźcie jeszcze jaką polerkę kupić ,bo do zdzierania,szlifowania mam pełny asortyment,jakąś taką poręczną w średniej cenie i jakiej mocy?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now