Jump to content

Saab 9-3, 2001 r., czarny niemetaliczny


bili20@o2.pl
 Share

Recommended Posts

Witam kolegów i koleżanki. Po opadnięciu gorących emocji związanych z Tolkiem Justyny (tak, też się zakochałem!), wreszcie zamieszczam kilka zdjęć z mojej pierwszej korekty. Polerkę już wcześniej miałem w rękach w swoim życiu, m. in. po to, by zobaczyć, jak fajnie się kręci, a w innych autkach, żeby usunąć delikatne swirle, wyczyścić porządnie szyby nu-glassem, albo nałożyć porządnie cleaner.

 

Tym razem trafił mi się kolega z Saabem i z racji, że mieliśmy wakacje, poświęciliśmy mu trochę czasu. A dokładnie 5 pełnych pracy dni. Bez leniuchowania.

 

1. dzień - odkurzanie, mycie wstępne, rozbiórka, mycie detali, mycie felg

2., 3., 4. - polerowanie (ja), doprowadzanie do perfekcji wnętrza (kumpel)

5. dzień - wykańczanie, mycie, ogarnianie szyb, cleaner, wosk

6. dzień ekstra - zachwycanie się nad wyglądem autka

 

Etapy:

1. Mycie wstępne

- Gloria fm-10 i Brut Force, myjka karcher i pędzelki

2. Mycie zasadnicze

- dwa wiaderka, biała mikrofibrowa rękawica Meguiars i szampon Duragloss

- Glinka Bilt Hamber (soft) zaraz po Reno Flashu

- jeszcze jedno mycie

3. Inspekcja

- halogeny z promocji w castoramie

4. Polerowanie

- DA Lare EPL-41, Pasty Menzerna FG500 i SF4000 oraz biały pad od flexi i niebieski od 3M, kompresor do zdmuchiwania płynu

- inspekcja po IPIe

- mycie szamponem, ludwikiem i apc, osuszanie, wydmuchiwanie wody

5. Wnętrze

- prespray APC + tenzi textilex, do puzziego 100 sam Tenzi textilex o stężeniu odrobinę wyższym niż podane na opakowaniu

- plastiki APC G-smart

- zabezpieczanie plastików Aerospace Protectant

- mycie skóry APC o małym stężeniu i szczoteczka, potem Gliptone GT11 i GT12

- zapaszek w szpraju PB wiśniowy (idealnie się komponuje z trupim zapachem Gliptona!)

6. Wisienka na torcie

- cleaner Blackfire rozprowadzany maszynowo

- FK 1000 Hi-Temp

- szyby - DG Nu-glass i Rain-x

- plastiki 303 Aeorospace

- opony VP Dionysus

 

 

To tak ogólnie. Teraz zdjęcia. Stan samochodu był tragiczny. Nawet w nocy było widać, że jest szary, a nie czarny. Pomijając utlenienie lakieru, średnio raz na dwa tygodnie musiał wytrzymać spotkanie ze szczotkami... i tak przez 9 lat, odkąd jest w Polsce. Wcześniej właściciel mył go pewnie szmatą od podłogi.

 

 

15497930.jpg

 

Nawet czysty niestety nie wygląda bardziej czarno...

 

10771635.jpg

 

Poglądowe zdjęcia z inspekcji:

- tylne drzwi:

 

78665025.jpg

 

- lewy przedni błotnik:

 

60518233.jpg

 

- partactwo lakiernika sprzed 7dmiu lat na tylnym prawym błotniku:

 

59491007.jpg

 

- klapa tylna góra:

 

78201149.jpg

 

- klapa tylna dół - zwróćcie uwagę, że szczotki bardziej podrapały lakier niż ręce przy zamykaniu!:

 

38014198.jpg

 

- drzwi przednie - z obu stron auta były rysy przez całą długość samochodu - widać ludzie mieszkający na Ochocie nie lubią Saabów :o :

 

55843155.jpg

 

Wracając do tego co widzieliśmy jeszcze na dworze.

 

- felgi niestety mocno utlenione (nie mówiąc o nieziemskim syfie w środku:

 

29474554.jpg

 

- komora silnika wcale nieźle:

 

82747053.jpg

 

I wnętrze.

 

23902750.jpg

 

38950017.jpg

 

25123790.jpg

 

- kieszeń w drzwiach pasażera:

 

84436613.jpg

 

- i po rozbiórce:

 

24468066.jpg

 

Wreszcie robota. Najpierw felgi (to właściciel, ja rąk sobie nie brudziłem 8-) :

 

88235450.jpg

 

A to widok po zdjęciu spojlera. Wygląda trochę jak ściółka leśna :D

 

17561462.jpg

 

66429712.jpg

 

Wieczorem zrobiło się zimno, więc gościowi dałem moją czapkę :mrgreen:

 

61532294.jpg

 

25851012.jpg

 

Potem Reno Flash i glinka. Z racji tego, że była miękka (innej nie miałem) sporo poszło. A ręce nam spierzchły, jak nigdy w życiu. Na szczęście odżywka Gliptona, mimo, że nieładnie pachnie w dużym stężeniu, to świetnie działa na dłonie (oczywiście tylko, jeśli nie ma ran :| )

 

Zdjęcia z inspekcji już były. Teraz testowanie padów i past.

 

14860097.jpg

 

Szczerze, to sądząc po stanie lakieru, myślałem, że jest on strasznie miękki. Niestety przeliczyłem się. Najlepiej poradziłoby sobie futro, niestety takowego nie miałem :cry: Dlatego na każdym elemencie było 4, a na drzwiach i błotnikach nawet 5 przejazdów.

 

Maska niestety do malowania niedługo pójdzie przez odpryski. Ale 50/50 jest. Jedno, ale jest :-]

 

94022299.jpg

 

32355275.jpg

 

I jeszcze trochę rozbieramy!

 

60297895.jpg

 

Czy uda się wszystko złożyć? :idea:

 

Udawane 50/50 vol.1:

 

63285812.jpg

 

Ja w akcji:

 

64414169.jpg

 

55589716.jpg

 

Udawane 50/50 vol.2 na dachu (tu wystarczały dwa przejazdy, żeby do stanu lusterka doprowadzić):

 

63226296.jpg

 

I 50/50 vol.3:

 

11512866.jpg

 

Samowyzwalacz:

 

39544900.jpg

 

Dzięki papierkom Kovax udało mi się na sucho uniewidocznić akty wandalizmu z boków. Tylko od strony kierowcy zostało jakieś 15 cm na drzwiach, bo do podkładu było.

 

84574955.jpg

 

W sumie to cały samochód mogłem polecieć papierem, ale bałem się bez miernika, mimo, że wszystkie elementy oryginalne.

 

62422225.jpg

 

Lustereczkooo:

 

97512475.jpg

 

Rysa na drugim błotniczku:

 

53622200.jpg

 

To się nazywa zgrabność. Pistolet wypadł mi z ręki i UPSSSSS:

 

58806201.jpg

 

Na szczęście w sklepie samochodowym u mnie na "wsi" zamówiłem o 9tej, a o 14stej już dzwonili że jest. 6 dyszek w plecy - lecz to taniej niż na allegro!

 

Teraz krok po kroku - przed:

56066829.jpg

 

po pierwszym przejeździe:

 

69579988.jpg

 

po drugim

 

71515727.jpg

 

po trzecim:

 

25903297.jpg

 

po czwartym:

 

48696609.jpg

 

i lusterko:

 

31668709.jpg

 

Znowu papierek:

 

18605169.jpg

 

Pad po tylu przejazdach (zostały mi tylko drzwi i przedni lewy błotnik) nieźle się trzyma!

 

82295040.jpg

 

Ale postanowiłem kupić nowy. W sklepie lakierniczym, bo tylko taki mam w okolicy. Nie dość, że dowiedziałem się, że absolutnie nie znam się na polerowaniu (hm, może i tak :D ), to facet nigdy nie słyszał o BP innych niż 150mm, futrze tnącym, a sam pad rozkleił się po 3 przejazdach

 

79025811.jpg

 

Dobra, koniec. Teraz zwierciadełka po wykończeniu:

 

prawy błotnik:

 

76105363.jpg

 

Klapa dół:

 

22153943.jpg

 

Drzwi pasażera:

 

39278952.jpg

 

Nowa szybka :good:

 

26277482.jpg

 

I trochę z wnętrza. Niestety zapomniałem robić zdjęć w środku. Wyszło naprawdę dobrze. Skóra jak nowa - wreszcie jest beżowa. Podłoga to samo. Potem nie miałem okazji robić zdjęć, bo kumpel zawsze przyjeżdża wieczorem :kox:

 

16665146.jpg

 

Przed:

 

48230926.jpg

 

Po:

 

95846582.jpg

 

Jedynie plastiki tunelu środkowego są nadal w złym stanie. Dopiero niedawno doczytałem się, że można je potraktować opalarką, co przy najbliższej okazji zrobię :-]

 

82026899.jpg

 

41432070.jpg

 

No i parę zdjęć po zakończeniu prac:

 

95872824.jpg

 

Oryginalnych napisów nie przykleiliśmy z powrotem. Mam nadzieję, że tych nikt nie będzie uważał za kaszaniarskie :roll:

 

12504346.jpg

 

57391894.jpg

 

80267971.jpg

 

26882169.jpg

 

I zdjęcia z kolejnego dnia, kiedy ja sprzątałem po nas :)

 

55530588.jpg

 

Przykręcanie tablicy z przodu... zaglądamy do chłodnicy....

 

10039559.jpg

 

ZONK!

 

69179741.jpg

 

Tego jeszcze nie było. Właściciel pełen zacieszu twierdzi, że na pewno przyjechały z Belgii 9 lat temu :lol:

 

93606466.jpg

 

Słoneczko niestety się schowało, ale sądzę, że efekt możecie zobaczyć:

 

28406458.jpg

 

po rysie ani śladu:

 

93761847.jpg

 

Znaczek był nieładny i dopiero później kumpel zamówił i założył

 

78346238.jpg

 

49721734.jpg

 

21817090.jpg

 

89078040.jpg

 

83042301.jpg

 

 

Das Ende. Dziękuję za uwagę i wytrwałość. Wiem, do konkursu relacja się nie nadaje, ale przynajmniej będę wiedział na przyszłość, jak ogarnąć się ze zdjęciami. Żeby je w ogóle robić. No i aparat lepszy zorganizować.

 

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem przy opisie. Jeśli mi się przypomni, to zaktualizuję - w końcu praca była wykonywana miesiąc temu.

 

Czekam na komentarze. Co i jak źle zrobiłem. Pochwał kilka tez z chęcią przyjmę :-]

 

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuję.

 

[ Dodano: 19 Październik 2012, 23:50 ]

uprzedzając komentarze, już zmieniam wielkość zdjęć :oops:

Link to comment
Share on other sites

Relacja była by fajna gdyby zdjęcia były lepszej jakości :/ Początek zapowiadał się naprawdę obiecująco .

 

Obiecuję, że nigdy więcej nie zabiorę tej "małpki" do uwieczninia efektów pracy. Może i fajne zdjęcia robi 10 metrów pod wodą, ale w garażu radzi sobie raczej słabo :cry:

Link to comment
Share on other sites

bili20@o2.pl, Jak widać DA też daje radę i gratki za robotę... ja (obecnie) na sam widok DA dostaję gęsiej skórki :mrgreen: schabik z pewnością odżył bo zdjęcia niestety tego nie ukazują :/

 

PS

poświeć dobrym światełkiem w miejsca gdzie były emblematy ;)

Link to comment
Share on other sites

bili20@o2.pl, Jak widać DA też daje radę i gratki za robotę... ja (obecnie) na sam widok DA dostaję gęsiej skórki :mrgreen: schabik z pewnością odżył bo zdjęcia niestety tego nie ukazują :/

 

PS

poświeć dobrym światełkiem w miejsca gdzie były emblematy ;)

 

Oj, wiem, nigdy więcej DA. No może do cleanera albo wykończenia miękkiego jak masło lakieru volvo mojej mamy :lol:

 

Jeszcze raz przepraszam, za jakość zdjęć...

 

Już lakiernik w warsztacie na przeglądzie z ciekawości świecił. Nie zobaczył nic więcej, niż my pod halogenem ;) Na początku bałem się, że coś zostało, bo pył przy cięciu zbierał się "w napisy", ale po przetarciu ipą wszystko znikało i już potem nie wracało. I pyl też przestał się tak zbierać.

 

[ Dodano: 21 Październik 2012, 00:00 ]

Hmm przez takie zdjęcia, dośc klimatyczna relacja. Na koniec jednak w normalnym świetle Saabik odżył. Śliczna fura BTW. :)

 

Klimatyczna? Hmm, wszyscy powinni wrzucać zdjęcia ze swoimi facjatami w roli głównej!

Link to comment
Share on other sites

bili20@o2.pl,u mnie pomimo papierków i mocnego cięcia, wciąż widać gdzie były emblematy Volvo...może to i dobrze, bo wiem gdzie mam je teraz nakleić :P

 

też robiłeś 5 przejazdów? :evil: Serio nie widać! Aż się zdziwiłem :P

Aaaaa. Bo Ty już wcześniej polerowałeś lakier. A tu nigdy nic nie było robione, dlatego różnicy nie było, oprócz utlenionej warstewki.

Link to comment
Share on other sites

Jak już wymieniałeś szkło reflektora, to te drugie można było przy okazji od środka umyć.

 

mieliśmy zrobić to później, ale jakoś się zapomniało :oops:

 

Szkoda, że nie turbo benzyna.

 

Szkoda. Ale jest zczipowany i naprawdę nieźle się zbiera. Na moje oko ma około 160 koni. Jednak niemalże volkswagenowy klekot nadal daje o sobie znać po przekręceniu kluczyka :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.