Jump to content

Mercedes GL poprawka+Cquartz


kubik

Recommended Posts

Witam,

to moja pierwsza relacja,więc proszę o wyrozumiałość co do relacji,jeżeli chodzi o pracę,każda krytyka mile widziana ;) .

Jeżeli liczycie na 100% to w sumie nie ma macie co czekać,aż załadują się zdjęcia...tego nie będzie 8-)

Celem pracy było posprzątanie po polerce w wykonaniu Panów z ASO,którzy stwierdzili,że nie mogą nic z tym zrobić :dontknow:

Wiedziałem,że lakiery ceramiczne są ciężkie w obróbce,ale nie sądziłem,że aż tak :shock: .

Ograniczony czas na prace nie pomagał i tym sposobem wyszły 42h w 3dni.

Tak wyglądał pacjent w słońcu po myciu,glinkowaniu i ipowaniu:

11116631.jpg

 

39653144.jpg

 

33229687.jpg

 

31244413.jpg

 

95207376.jpg

 

16141618.jpg

 

Na słońcu się napatrzyli,popodziwiali działalność poprzedników :ad: ,

no to dawaj halagona :mrgreen:

 

18459273.jpg

 

44533130.jpg

 

87370380.jpg

 

14655969.jpg

 

82249438.jpg

 

37286236.jpg

 

Co by nie mówić,widać,że jest co robić no to nie ma co czekać,trzeba drzeć :ad:

 

64275155.jpg

 

Spostrzegawcze osoby dojrzą,że prace były wykonywane maszyną Meguair'sa w późniejszej części Lare,obydwie DA.Większość stwierdzi,,synek z zabawką na ceramikę się porywasz?" tak też i było,porwałem się.Brakowało mi momentami mocy cięcia,Spider flexi nie robił większego wrażenia na tym lakierze leciałem na zmianę Biały flexi i Spiderem do skutku 1,5-2h na element,trochę przejść było :ad: .Lakier trzeba zdrowo grzać,żeby coś zaczęło ciąć,tak więc drzwi to były robione na 10części lekko.Schodziło sporo czasu,spiderzaczął fruwać i tak z 1/3 odleciała,a do końca auta została może połowa na wysokości .Tak więc jak podjedzie Wam mercedes na korektę,a w kodzie lakieru będzie C,to się dobrze zastanówcie :o

 

takie pierwsze nieśmiałe 50tki,gdzie odkryłem,że lakier rysuje się pod opuszkiem palca,lub mało delikatną fibrą (sprawdziły się fibry Dodo :good:,plusz i ogólnie delikatność wskazana ).

17028673.jpg

 

80205339.jpg

 

Po 2 przejezdach Spiderem i 1 Białym flexi

19133684.jpg

 

Lampom też się lekko dostało

 

21734070.jpg

 

61369448.jpg

 

I niestety mamy piątek godzina 22 jeden bok w ogóle nieruszony,2gi wciąż za mało zdjęte,jedynie dach i klapa zrobione fest.Po szybkiej konsultacji z właścicielem ustalamy,że trzeba kłaść kwarc,bo szkoda zachodu przy tym lakierze i zaraz będzie powtórka z rozrywki :dontknow: .Tylko właśnie,skąd wziąć kwarc? :o

Jako,że akcja rozgrywała się na terenie byłej stolicy Polski,za naprowadzeniem jednego z forumowiczów kręcimy numer do Shining-Car.I tutaj wielkie ukłony,dla Karola,do którego się dodzwoniliśmy i poprowadził z nami małą telefoniczną naradę,powiedzmy o porze wykraczającej już poza przyzwoitość.

Kolejne podziękowanie,za to,że dowiózł nam zakupy i rzucił okiem na Merola,przy czym stwierdził ciąć,trzeba ciąć :ad: !

No to ogień i niestety tutaj relacja łapie dziurę :/ Czas nas gonił,a auto w proszku(po fg500 to nie powinno dziwić :kox:)

Tak się kończy suszenie Finishowskiej gąbki Liquid Shine na maszynie :? Poza tym pyli na różowo, więcej nie kupię.

20828321.jpg

 

62703328.jpg

 

Tak więc leciały dni i godzin,nie odstępując od maszyny :ad:

 

Jakieś 22h godziny później korektę uważam za skończoną.

Lakier niestety niezbyt chętny do współpracy z papierem,szczególnie na elementach malowanych,które były jeszcze bardziej miękkie.

Po umyciu i ipowaniu

 

75237467.jpg

 

33354604.jpg

 

Korektę oceniłbym na zdrowe 70%,czy tak jest naprawdę to już nie mi oceniać :P

Z powrotem na hale,kłaść kwarc ;)

Efekty po:

80970923.jpg

 

Zderzak czeka na malowanie,więc go nie ruszaliśmy na razie.

 

54834068.jpg

 

90058642.jpg

 

88423055.jpg

 

 

Trzeba przyznać,że kwarc na tym lakierze robi robotę :-]

Dorzucę jeszcze użyte środki:

Mycie:

-glinka ValetPro Yellow;

-Sanesolv na smołę;

-Tenzi prix na cząsteczki metaliczne;

-Aktywna Piana Karcher-a;

-Szampon Karcher-a;

-Rękawica PA;

-Autosol osłony,końcówki;

-Dimmer Felgi,Opony;

-Fluffy suszenie;

-IPA;

Polerowanie:

-Meg's DA i Lare epl-41

-gąbki:

-Flexipads Spider;

-Flexipads Biała;

-Flexipads Pomarańczowa;

-Liquid Shine Różowa.

Pasty:

-FG500;

-PF2500;

-Meg's UC;

-SF4000.

Zabezpieczenie:

-CQuartz lakier;

-Perl plastiki zewnętrzne;

-Meg's Headlight Protectant lampy;

-Fk1000p felgi i osłony;

-Climex Tyre Shine opony;

-szyby i dachy szklane RainX;

Środek:

-bieżące ogarnięcie;

-skóry zestawem gliptone;

-szyby Meg's GCC;

-plastiki PB Natural Look;

-Perl 1:4 Dywaniki;

To by było na tyle.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

GLa to się robi przecież w 8 godzin... :roll::roll::roll:

 

 

 

Dobra, forumowy żarcik już był, to teraz trzeba napisać coś merytorycznego ;) Jeżeli koniecznie chcesz w przyszłości pracować na DA a nie rotacji, i brakuje czegoś moceniejszego do cięcia to sięgnij po Schollowskiego Spidera, jest dużo twardszy od pada Flexi,mimo że wyglądają na pierwszy rzut oka tak samo ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli koniecznie chcesz w przyszłości pracować na DA a nie rotacji

Zdaję sobie sprawę,że rotacja siłą rzeczy będzie kolejnym etapem,ale na razie z racji ciągłego braku pełnej siły po złamaniu ręki,nie chciałem się siłować z rotacją,więc kupiłem DA. :dontknow:

 

sięgnij po Schollowskiego Spidera

Tak będzie trzeba zrobić :o

Dzięki ;)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak będzie trzeba zrobić :o

 

Niedawno Ci to samo powiedziałem, jak spider to na flexi szkoda kasy

Pamiętam ,tylko zamówienie było już klepnięte,a Schollowski spider mało gdzie jest jednak :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Po korekcie wygląda 8-)

 

 

 

A powiedzcie mi jak to jest z tymi lakierami (i nie chodzi mi tu tylko o lakier z tego merca) że są cięzkie w obróbce i żeby go ładnie wypolerowac to sie trzeba dobrze naskakać nad nim a rysują sie od byle przetarcia mikrofibrą?

Link to comment
Share on other sites

ale na razie z racji ciągłego braku pełnej siły po złamaniu ręki,nie chciałem się siłować z rotacją,więc kupiłem DA.

wydaje mi się jednak, że DA może narobić więcej krzywdy Twojej ręce niż rotacja ;) wiem, że prowadzi się o niebo lżej ale te wibracje :cry:

niemniej jednak, skoro lakier taki fest delikatny, to rotacją mógłbyś mieć problemy z jego wykończeniem :o

 

Gratulacje za pracę i samozaparcie darcia takich gabarytów DA :good:

Link to comment
Share on other sites

Wiedziałem,że lakiery ceramiczne są ciężkie w obróbce,ale nie sądziłem,że aż tak
takie pierwsze nieśmiałe 50tki,gdzie odkryłem,że lakier rysuje się pod opuszkiem palca,lub mało delikatną fibrą

Coś tu nie tak? :song:

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się jednak, że DA może narobić więcej krzywdy Twojej ręce niż rotacja wiem, że prowadzi się o niebo lżej ale te wibracje

niemniej jednak, skoro lakier taki fest delikatny, to rotacją mógłbyś mieć problemy z jego wykończeniem

Głównie prowadzę zdrową ręką,druga jedynie jako pomocnicza .

A czy wibracje?Może przywykłem,ale zarówno Meg jaki i Lare,bardzo kulturalne maszyny :D

Jak wsiądę na Rotację,to będzie to raczej zawodnik do wyprowadzenia dziada,a polish i finish już DA.

jak to jest, że ciężko się tnie ten lakier a palcem można go porysować? troszkę to nielogiczne

Dokładnie tak,to jest bardzo nielogiczne,ale prawdziwe.

Jak to wygląda w praktyce katujesz lakier,katujesz ostrą kombinacją idzie bardzo mozolnie,rysy tnie powoli,potem lecisz pomarańcza i 2500 lub UC,robisz finish,zetrzesz za mocno pastę z lakieru fibrą (ale też bez przesady,tutaj było trzeba go muskać,żeby biedy nie narobić )lub przejedziesz opuszkiem palca i możesz śmiało wracać po pomarańcz i 2500 :wallbash::dontknow:

Co się działo na elementach malowanych to już moje :shock:

 

[ Dodano: 27 Wrzesień 2012, 10:03 ]

Pada Liquid Shine wyciskałeś w łapce przed nałożeniem na DA ?

Pada wycisnąłem,nawet więcej umyty wieczorem miał jakieś 6h na oschnięcie.

lakier to metalik

Tak kod C197

Link to comment
Share on other sites

Na te warunki które miałeś (chodzi mi głównie o maszynę DA) to i tak wyszło Ci to naprawdę dobrze więc gratulacje. Szkoda, że tak mało zdjęć z prac jest w tej relacji ale sam wiem jak to jest kiedy czas nas goni ;) Swoją drogą świetna fura :good:

Link to comment
Share on other sites

jak to jest, że ciężko się tnie ten lakier a palcem można go porysować? troszkę to nielogiczne.

 

Celna uwaga mnie też to zastanawiało coś jak miękki lakier z twardymi rysami! Ale to dotyczy lakierów uni które są b. miękkie i trudne w utrzymaniu (brud się wręcz do nich klei), nieodpowiednie mycie ręczne lub regularne wizyty na myjniach szczotkowych powodują powstawanie dużej ilości "swirlsów" defekty te pojawiają się dużo szybciej w porównaniu do lakierów np. metalicznych i są na nich lepiej widoczne oceniając stan pod halogenem.

Moja teoria: ktoś kiedyś przy ocenie i doborze kombinacji stwierdził, że lakier jest zajechany, był to pewnie Mercedes, Audi a może Bmw więc tu pomyślał "powłoka jest twarda" wybrał mocno ścierne combo, po kilku atakach: mocna pasta + twardy pad zauważył, że nie ma wielkiej poprawy (bo tu trzeba by dodać, taka kombinacja przy nieumiejętnej pracy i doborze produktów robi większy bałagan od mycia gąbką z drobinami piasku - tu mnie może trochę poniosło). Wydaję mi się, że dopiero etap zwany polerowaniem zaczął doprowadzać lakier do pożądanego stanu czyli średnia gąbka i średnio ścierna pasta. Ale co się narobił to jego, myślę, że właśnie to był początek narodzin mitu pt. "trudny do cięcia". Ktoś ma inną teorie ?

Współczesne lakiery typu uni są bardzo trudne do wykończenia to niestety fakt, rysują się od palca i fibry, pasta finiszowa na rotacji zostawia hologramy.

 

kubik może Fg500 nie rozbiła się dobrze na DA i kurz po paście podczas wycierania robił ryski.

Te lakiery w wersji metalik nie są specjalnie delikatne.

Link to comment
Share on other sites

Świetna praca ! Może nie ma setek zdjęć, ale opis dużo nadrabia ;) Kawał naprawdę ciężkiej pracy, na pewno najlepszą zapłatą było to, że podołałeś na tej maszynie. Efekt oczywiście super !

 

Pozdrowionka.

Link to comment
Share on other sites

A co jest na oponach ?

Dowiem się,ale z tego co wiem jakiś tajemniczy,mało wyrafinowany specyfik :D.

Dziękuje bardzo za miłe słowa ;)

Wciąż się uczę,mercedes był dopiero 8autem,które przeszły pod moimi łapami,z tym,że pierwsze 4 to też bardziej odświeżenia były,jak korekty :? .

Co do rozprawy na temat lakier twardy/miękki,to naprawdę nie wiem :dontknow:

Jaki by nie był,praca na nim do najprzyjemniejszych i najłatwiejszych nie należała 8-)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kubik-jaki kwarc nakładałeś?

CQuartz,miało być C1,ale nie było jak dostać na szybko ;)

no tak

W mojej ocenie C1 o niebo lepiej się aplikuje ale po 9 zestawach C-Quartz-a już się nauczyłem cierpliwości ;)

ale efekt wyszedł Ci rewelacyjny :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.