Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

to moja pierwsza relacja,więc proszę o wyrozumiałość co do relacji,jeżeli chodzi o pracę,każda krytyka mile widziana ;) .

Jeżeli liczycie na 100% to w sumie nie ma macie co czekać,aż załadują się zdjęcia...tego nie będzie 8-)

Celem pracy było posprzątanie po polerce w wykonaniu Panów z ASO,którzy stwierdzili,że nie mogą nic z tym zrobić :dontknow:

Wiedziałem,że lakiery ceramiczne są ciężkie w obróbce,ale nie sądziłem,że aż tak :shock: .

Ograniczony czas na prace nie pomagał i tym sposobem wyszły 42h w 3dni.

Tak wyglądał pacjent w słońcu po myciu,glinkowaniu i ipowaniu:

11116631.jpg

 

39653144.jpg

 

33229687.jpg

 

31244413.jpg

 

95207376.jpg

 

16141618.jpg

 

Na słońcu się napatrzyli,popodziwiali działalność poprzedników :ad: ,

no to dawaj halagona :mrgreen:

 

18459273.jpg

 

44533130.jpg

 

87370380.jpg

 

14655969.jpg

 

82249438.jpg

 

37286236.jpg

 

Co by nie mówić,widać,że jest co robić no to nie ma co czekać,trzeba drzeć :ad:

 

64275155.jpg

 

Spostrzegawcze osoby dojrzą,że prace były wykonywane maszyną Meguair'sa w późniejszej części Lare,obydwie DA.Większość stwierdzi,,synek z zabawką na ceramikę się porywasz?" tak też i było,porwałem się.Brakowało mi momentami mocy cięcia,Spider flexi nie robił większego wrażenia na tym lakierze leciałem na zmianę Biały flexi i Spiderem do skutku 1,5-2h na element,trochę przejść było :ad: .Lakier trzeba zdrowo grzać,żeby coś zaczęło ciąć,tak więc drzwi to były robione na 10części lekko.Schodziło sporo czasu,spiderzaczął fruwać i tak z 1/3 odleciała,a do końca auta została może połowa na wysokości .Tak więc jak podjedzie Wam mercedes na korektę,a w kodzie lakieru będzie C,to się dobrze zastanówcie :o

 

takie pierwsze nieśmiałe 50tki,gdzie odkryłem,że lakier rysuje się pod opuszkiem palca,lub mało delikatną fibrą (sprawdziły się fibry Dodo :good:,plusz i ogólnie delikatność wskazana ).

17028673.jpg

 

80205339.jpg

 

Po 2 przejezdach Spiderem i 1 Białym flexi

19133684.jpg

 

Lampom też się lekko dostało

 

21734070.jpg

 

61369448.jpg

 

I niestety mamy piątek godzina 22 jeden bok w ogóle nieruszony,2gi wciąż za mało zdjęte,jedynie dach i klapa zrobione fest.Po szybkiej konsultacji z właścicielem ustalamy,że trzeba kłaść kwarc,bo szkoda zachodu przy tym lakierze i zaraz będzie powtórka z rozrywki :dontknow: .Tylko właśnie,skąd wziąć kwarc? :o

Jako,że akcja rozgrywała się na terenie byłej stolicy Polski,za naprowadzeniem jednego z forumowiczów kręcimy numer do Shining-Car.I tutaj wielkie ukłony,dla Karola,do którego się dodzwoniliśmy i poprowadził z nami małą telefoniczną naradę,powiedzmy o porze wykraczającej już poza przyzwoitość.

Kolejne podziękowanie,za to,że dowiózł nam zakupy i rzucił okiem na Merola,przy czym stwierdził ciąć,trzeba ciąć :ad: !

No to ogień i niestety tutaj relacja łapie dziurę :/ Czas nas gonił,a auto w proszku(po fg500 to nie powinno dziwić :kox:)

Tak się kończy suszenie Finishowskiej gąbki Liquid Shine na maszynie :? Poza tym pyli na różowo, więcej nie kupię.

20828321.jpg

 

62703328.jpg

 

Tak więc leciały dni i godzin,nie odstępując od maszyny :ad:

 

Jakieś 22h godziny później korektę uważam za skończoną.

Lakier niestety niezbyt chętny do współpracy z papierem,szczególnie na elementach malowanych,które były jeszcze bardziej miękkie.

Po umyciu i ipowaniu

 

75237467.jpg

 

33354604.jpg

 

Korektę oceniłbym na zdrowe 70%,czy tak jest naprawdę to już nie mi oceniać :P

Z powrotem na hale,kłaść kwarc ;)

Efekty po:

80970923.jpg

 

Zderzak czeka na malowanie,więc go nie ruszaliśmy na razie.

 

54834068.jpg

 

90058642.jpg

 

88423055.jpg

 

 

Trzeba przyznać,że kwarc na tym lakierze robi robotę :-]

Dorzucę jeszcze użyte środki:

Mycie:

-glinka ValetPro Yellow;

-Sanesolv na smołę;

-Tenzi prix na cząsteczki metaliczne;

-Aktywna Piana Karcher-a;

-Szampon Karcher-a;

-Rękawica PA;

-Autosol osłony,końcówki;

-Dimmer Felgi,Opony;

-Fluffy suszenie;

-IPA;

Polerowanie:

-Meg's DA i Lare epl-41

-gąbki:

-Flexipads Spider;

-Flexipads Biała;

-Flexipads Pomarańczowa;

-Liquid Shine Różowa.

Pasty:

-FG500;

-PF2500;

-Meg's UC;

-SF4000.

Zabezpieczenie:

-CQuartz lakier;

-Perl plastiki zewnętrzne;

-Meg's Headlight Protectant lampy;

-Fk1000p felgi i osłony;

-Climex Tyre Shine opony;

-szyby i dachy szklane RainX;

Środek:

-bieżące ogarnięcie;

-skóry zestawem gliptone;

-szyby Meg's GCC;

-plastiki PB Natural Look;

-Perl 1:4 Dywaniki;

To by było na tyle.

Pozdrawiam

  • Administrator
Posted

GLa to się robi przecież w 8 godzin... :roll::roll::roll:

 

 

 

Dobra, forumowy żarcik już był, to teraz trzeba napisać coś merytorycznego ;) Jeżeli koniecznie chcesz w przyszłości pracować na DA a nie rotacji, i brakuje czegoś moceniejszego do cięcia to sięgnij po Schollowskiego Spidera, jest dużo twardszy od pada Flexi,mimo że wyglądają na pierwszy rzut oka tak samo ;)

Posted
Jeżeli koniecznie chcesz w przyszłości pracować na DA a nie rotacji

Zdaję sobie sprawę,że rotacja siłą rzeczy będzie kolejnym etapem,ale na razie z racji ciągłego braku pełnej siły po złamaniu ręki,nie chciałem się siłować z rotacją,więc kupiłem DA. :dontknow:

 

sięgnij po Schollowskiego Spidera

Tak będzie trzeba zrobić :o

Dzięki ;)

Pozdrawiam

Posted

Tak będzie trzeba zrobić :o

 

Niedawno Ci to samo powiedziałem, jak spider to na flexi szkoda kasy

Pamiętam ,tylko zamówienie było już klepnięte,a Schollowski spider mało gdzie jest jednak :dontknow:

Posted

Po korekcie wygląda 8-)

 

 

 

A powiedzcie mi jak to jest z tymi lakierami (i nie chodzi mi tu tylko o lakier z tego merca) że są cięzkie w obróbce i żeby go ładnie wypolerowac to sie trzeba dobrze naskakać nad nim a rysują sie od byle przetarcia mikrofibrą?

Posted
ale na razie z racji ciągłego braku pełnej siły po złamaniu ręki,nie chciałem się siłować z rotacją,więc kupiłem DA.

wydaje mi się jednak, że DA może narobić więcej krzywdy Twojej ręce niż rotacja ;) wiem, że prowadzi się o niebo lżej ale te wibracje :cry:

niemniej jednak, skoro lakier taki fest delikatny, to rotacją mógłbyś mieć problemy z jego wykończeniem :o

 

Gratulacje za pracę i samozaparcie darcia takich gabarytów DA :good:

Posted

dołączam się do pytania Czarnego.

 

jak to jest, że ciężko się tnie ten lakier a palcem można go porysować? troszkę to nielogiczne.

Posted
Wiedziałem,że lakiery ceramiczne są ciężkie w obróbce,ale nie sądziłem,że aż tak
takie pierwsze nieśmiałe 50tki,gdzie odkryłem,że lakier rysuje się pod opuszkiem palca,lub mało delikatną fibrą

Coś tu nie tak? :song:

Posted

kubik ten lakier to metalik czy uni ? Na zewnątrz wygląda jak uni, pod halogenem metalik.

Pada Liquid Shine wyciskałeś w łapce przed nałożeniem na DA ?

Posted
wydaje mi się jednak, że DA może narobić więcej krzywdy Twojej ręce niż rotacja wiem, że prowadzi się o niebo lżej ale te wibracje

niemniej jednak, skoro lakier taki fest delikatny, to rotacją mógłbyś mieć problemy z jego wykończeniem

Głównie prowadzę zdrową ręką,druga jedynie jako pomocnicza .

A czy wibracje?Może przywykłem,ale zarówno Meg jaki i Lare,bardzo kulturalne maszyny :D

Jak wsiądę na Rotację,to będzie to raczej zawodnik do wyprowadzenia dziada,a polish i finish już DA.

jak to jest, że ciężko się tnie ten lakier a palcem można go porysować? troszkę to nielogiczne

Dokładnie tak,to jest bardzo nielogiczne,ale prawdziwe.

Jak to wygląda w praktyce katujesz lakier,katujesz ostrą kombinacją idzie bardzo mozolnie,rysy tnie powoli,potem lecisz pomarańcza i 2500 lub UC,robisz finish,zetrzesz za mocno pastę z lakieru fibrą (ale też bez przesady,tutaj było trzeba go muskać,żeby biedy nie narobić )lub przejedziesz opuszkiem palca i możesz śmiało wracać po pomarańcz i 2500 :wallbash::dontknow:

Co się działo na elementach malowanych to już moje :shock:

 

[ Dodano: 27 Wrzesień 2012, 10:03 ]

Pada Liquid Shine wyciskałeś w łapce przed nałożeniem na DA ?

Pada wycisnąłem,nawet więcej umyty wieczorem miał jakieś 6h na oschnięcie.

lakier to metalik

Tak kod C197

Posted

Na te warunki które miałeś (chodzi mi głównie o maszynę DA) to i tak wyszło Ci to naprawdę dobrze więc gratulacje. Szkoda, że tak mało zdjęć z prac jest w tej relacji ale sam wiem jak to jest kiedy czas nas goni ;) Swoją drogą świetna fura :good:

Posted
jak to jest, że ciężko się tnie ten lakier a palcem można go porysować? troszkę to nielogiczne.

 

Celna uwaga mnie też to zastanawiało coś jak miękki lakier z twardymi rysami! Ale to dotyczy lakierów uni które są b. miękkie i trudne w utrzymaniu (brud się wręcz do nich klei), nieodpowiednie mycie ręczne lub regularne wizyty na myjniach szczotkowych powodują powstawanie dużej ilości "swirlsów" defekty te pojawiają się dużo szybciej w porównaniu do lakierów np. metalicznych i są na nich lepiej widoczne oceniając stan pod halogenem.

Moja teoria: ktoś kiedyś przy ocenie i doborze kombinacji stwierdził, że lakier jest zajechany, był to pewnie Mercedes, Audi a może Bmw więc tu pomyślał "powłoka jest twarda" wybrał mocno ścierne combo, po kilku atakach: mocna pasta + twardy pad zauważył, że nie ma wielkiej poprawy (bo tu trzeba by dodać, taka kombinacja przy nieumiejętnej pracy i doborze produktów robi większy bałagan od mycia gąbką z drobinami piasku - tu mnie może trochę poniosło). Wydaję mi się, że dopiero etap zwany polerowaniem zaczął doprowadzać lakier do pożądanego stanu czyli średnia gąbka i średnio ścierna pasta. Ale co się narobił to jego, myślę, że właśnie to był początek narodzin mitu pt. "trudny do cięcia". Ktoś ma inną teorie ?

Współczesne lakiery typu uni są bardzo trudne do wykończenia to niestety fakt, rysują się od palca i fibry, pasta finiszowa na rotacji zostawia hologramy.

 

kubik może Fg500 nie rozbiła się dobrze na DA i kurz po paście podczas wycierania robił ryski.

Te lakiery w wersji metalik nie są specjalnie delikatne.

Posted

Świetna praca ! Może nie ma setek zdjęć, ale opis dużo nadrabia ;) Kawał naprawdę ciężkiej pracy, na pewno najlepszą zapłatą było to, że podołałeś na tej maszynie. Efekt oczywiście super !

 

Pozdrowionka.

Posted
A co jest na oponach ?

Dowiem się,ale z tego co wiem jakiś tajemniczy,mało wyrafinowany specyfik :D.

Dziękuje bardzo za miłe słowa ;)

Wciąż się uczę,mercedes był dopiero 8autem,które przeszły pod moimi łapami,z tym,że pierwsze 4 to też bardziej odświeżenia były,jak korekty :? .

Co do rozprawy na temat lakier twardy/miękki,to naprawdę nie wiem :dontknow:

Jaki by nie był,praca na nim do najprzyjemniejszych i najłatwiejszych nie należała 8-)

Pozdrawiam

Posted
Kubik-jaki kwarc nakładałeś?

CQuartz,miało być C1,ale nie było jak dostać na szybko ;)

Posted
Kubik-jaki kwarc nakładałeś?

CQuartz,miało być C1,ale nie było jak dostać na szybko ;)

no tak

W mojej ocenie C1 o niebo lepiej się aplikuje ale po 9 zestawach C-Quartz-a już się nauczyłem cierpliwości ;)

ale efekt wyszedł Ci rewelacyjny :good:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.