Jump to content

Renaullt Laguna I - Malarz, artysta, akrobata.


fazy
 Share

Recommended Posts

Przyszła kolejna porcja wrażeń.

 

Na początek kilka słów o obiekcie nad którym się pastwie.

 

Autko po pierwszym spotkaniu ze mną, było jak do tej pory czymś nowym. Zwykle staram się usunąć rysy, czy swirlxy. A tutaj Lakier wygląda jak nawierzchnia drogi po 5 zimach bez łatania. Powodem tego zajścia był lakiernik... mało tego, wiele miejsc posiada zacieki, zastygnięte resztki po kapiącej farbie, niektóre miejsca ktoś próbował wcześniej polerować, co konczyło się ogromną ilością rys, oraz miejsc nie przepolerowanych po użyciu i tak nie umiejętnie papieru wodnego. Wisienką na torcie jest użycie lub nie użycie lipnego utwardzacza klaru ( lakieru bezbarwnego ). Lakier jest tak delikatny, że przetarcie go mikrofibrą pozostawiało hologramy :/ Niestety nawet najdrobniejsza wykończeniowa pasta menzerny SF4000 w połączeniu z waflowym padem, typowym do nakładania wosku, zostaje zniszczona właśnie przez jaki kolwiek dotyk lakieru...

 

Zatem od początku.

 

- mycie aktywną pianą "no name"

- mycie zasadnicze na dwa wiadra -big aple shampo

- suszenie

 

Dekontaminacja była zbędna, samochód kilka dni wcześniej był lakierowany, więc był czysty. Jedynie każdy element został wcześniej przygotowany i odtłuszczony przed polerką.

 

Akcesoria polerskie:

- pasty Menzerna FG 500/PF2500/FF3000/SF4000 / UC megsa

- pady flexipads biały / pomarańczowy / żołty / czarny waflowy.

- Lare EPL-11 +

 

Zabezpieczanie:

- wosk CG Pete's 53

- Meguiars ultimate protectant

- Meguiars Tire Endurance

 

 

Lakier z racji tego, że był bardzo miękki wystarczyło użyć PF2500 na pomarańczowym padzie, oraz wykonczeniowej na żółtym lub czarnym waflu. Miejsca o których pisałem, przypominające chropowatą powieżchnię asfaltu, została potraktowana papierem wodnym P 1500/2000/2500.

 

Lewy bok samochodu, wyglądał tak tragicznie, że nie obeszlo się bez pełnego szlifu papierem wodnym, ale jak juz wspomniałem, lakier współpracował podczas korekty i wystarczyło przepolerować go później pomarańczową gąbką z PF2500. Nie tylko lewa strona wymagała papierka, ale pozostałe elementy częścwiowo, lub w ogóle, jak na przykład maska, gdzie i tak było sporo zacieków itp.

 

korekta 2 dniowa: +/- 18 godzin

 

Autko przed

 

1jpg_rqrqpna.jpg

2jpg_rqrqper.jpg

9jpg_rqrqpsn.jpg

8jpg_rqrqpsx.jpg

7jpg_rqrqpwq.jpg

6jpg_rqrqpwr.jpg

5jpg_rqrqpea.jpg

4jpg_rqrqpen.jpg

5jpg_rqreran.jpg

6jpg_rqreraw.jpg

 

W trakcie pracy:

10jpg_rqrqhhw.jpg

11jpg_rqrqhhs.jpg

12jpg_rqrqhhq.jpg

17jpg_rqrqhrw.jpg

16jpg_rqrqhra.jpg

15jpg_rqrqhrn.jpg

14jpg_rqrqhrh.jpg

13jpg_rqrqhrp.jpg

1jpg_rqreras.jpg

2jpg_rqreraq.jpg

7jpg_rqrerqp.jpg

 

Oraz efekty:

 

4jpg_rqrerqh.jpg

3jpg_rqrerqx.jpg

18jpg_rqrqhqh.jpg

21jpg_rqrqhqn.jpg

22jpg_rqrqhqe.jpg

23jpg_rqrqhqs.jpg

26jpg_rqrqqqw.jpg

20jpg_rqrqhqq.jpg

25jpg_rqrqqae.jpg

29jpg_rqxpphh.jpg

28jpg_rqxpppw.jpg

19jpg_rqrqrph.jpg

27jpg_rqxpppr.jpg

24jpg_rqrqrpn.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie ;) Szczerze mówiąc, to przez pierwsze pół godziny od kąd "przejąłem" samochód a niewiele dłużej go widziałem wcześniej, zastanawiałem się od czego zacząć, ogólnie :thumbdown: Ale godziny na tym forum i setki filmików i jakoś poszło.

Link to comment
Share on other sites

adk, kilka postaram się wrzucić, mało mam. Na szybko robione przed odbiorem autka.

 

(edit) Zaktualizowałem i dodałem kilka zdjęć całości :)

Link to comment
Share on other sites

 

Autko Kolegi z klubu RLKP

- nie kojarzę tej Laguny na RLKP :)

 

Laga ładnie odżyła, a niełatwo było :) ja bym swoje podstawił do odświeżenia lakieru, bo juz dwa miesiące się za to zabieram i czasu brak

Link to comment
Share on other sites

Czy Twojej pracy nie mogło zaszkodzić to, że robiłeś korektę ledwo kilka dni po "lakierowaniu" i lakier jeszcze nie osiadł do końca? Ponadto jeśli jechałeś wodnym 1500 to szkoda że nie pokazałeś odczytów miernika lakieru przed i po :o . Robota kozak :evil: . Ten malarz pokojowy - artysta nigdy więcej koło osprzętu lakierniczego/pędzla nie powinien stanąć...

Link to comment
Share on other sites

inairam, ścierałem poprostu wyupuklenia, miernikiem nie wiem czy bym to sprawdził, skoro lakier był tak chropowaty. Zgodze się z Tobą, gdybym ścierał papierem rysy, by wbić się głębiej. Polerowanie można rozpoczynać po około 72 godzinach od nałożenia lakieru, samochód dostałem po 7 lub 10 dniach od odebrania od lakiernika, czyli zapewne jeszcze później niczym lakier zdązył dobrze wyschnąć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.