fazy Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Przyszła kolejna porcja wrażeń. Na początek kilka słów o obiekcie nad którym się pastwie. Autko po pierwszym spotkaniu ze mną, było jak do tej pory czymś nowym. Zwykle staram się usunąć rysy, czy swirlxy. A tutaj Lakier wygląda jak nawierzchnia drogi po 5 zimach bez łatania. Powodem tego zajścia był lakiernik... mało tego, wiele miejsc posiada zacieki, zastygnięte resztki po kapiącej farbie, niektóre miejsca ktoś próbował wcześniej polerować, co konczyło się ogromną ilością rys, oraz miejsc nie przepolerowanych po użyciu i tak nie umiejętnie papieru wodnego. Wisienką na torcie jest użycie lub nie użycie lipnego utwardzacza klaru ( lakieru bezbarwnego ). Lakier jest tak delikatny, że przetarcie go mikrofibrą pozostawiało hologramy Niestety nawet najdrobniejsza wykończeniowa pasta menzerny SF4000 w połączeniu z waflowym padem, typowym do nakładania wosku, zostaje zniszczona właśnie przez jaki kolwiek dotyk lakieru... Zatem od początku. - mycie aktywną pianą "no name" - mycie zasadnicze na dwa wiadra -big aple shampo - suszenie Dekontaminacja była zbędna, samochód kilka dni wcześniej był lakierowany, więc był czysty. Jedynie każdy element został wcześniej przygotowany i odtłuszczony przed polerką. Akcesoria polerskie: - pasty Menzerna FG 500/PF2500/FF3000/SF4000 / UC megsa - pady flexipads biały / pomarańczowy / żołty / czarny waflowy. - Lare EPL-11 + Zabezpieczanie: - wosk CG Pete's 53 - Meguiars ultimate protectant - Meguiars Tire Endurance Lakier z racji tego, że był bardzo miękki wystarczyło użyć PF2500 na pomarańczowym padzie, oraz wykonczeniowej na żółtym lub czarnym waflu. Miejsca o których pisałem, przypominające chropowatą powieżchnię asfaltu, została potraktowana papierem wodnym P 1500/2000/2500. Lewy bok samochodu, wyglądał tak tragicznie, że nie obeszlo się bez pełnego szlifu papierem wodnym, ale jak juz wspomniałem, lakier współpracował podczas korekty i wystarczyło przepolerować go później pomarańczową gąbką z PF2500. Nie tylko lewa strona wymagała papierka, ale pozostałe elementy częścwiowo, lub w ogóle, jak na przykład maska, gdzie i tak było sporo zacieków itp. korekta 2 dniowa: +/- 18 godzin Autko przed W trakcie pracy: Oraz efekty: Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Ładnie auto odżyło. Wydaje mi się że niestety ma wypadkową przeszłosć. Poza tym ładny dawny policyjny wóż Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted August 1, 2012 Author Report Share Posted August 1, 2012 Część zdjęć mi uciekło, będe poprawiał maestro00, policyjny :> ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miHoo79 Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Nie nazwał bym tego kogoś lakiernikiem... malarz najwyżej... i to w stodole bez bramy, blisko piaszczystej polnej drogi i przy dużym wietrze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 kawał roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Dokładnie pojazd żandarmerii bo tylko oni mieli taki lakier chyba: Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteq161 Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Dobra robota, dostal dodatkowych kilka lat zycia Kolor troche podobny jak w S4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted August 1, 2012 Author Report Share Posted August 1, 2012 Dzięki Panowie Szczerze mówiąc, to przez pierwsze pół godziny od kąd "przejąłem" samochód a niewiele dłużej go widziałem wcześniej, zastanawiałem się od czego zacząć, ogólnie Ale godziny na tym forum i setki filmików i jakoś poszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 maestro00, już kolegi nie dobijaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted August 1, 2012 Author Report Share Posted August 1, 2012 maestro00, Wporządku, to nie moja fura, chociaż właściciel o autko dba odpowiednio Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Camel-, yyy ale czym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted August 2, 2012 Report Share Posted August 2, 2012 Ellegancko, wrzucil byś więcej fociszy całokształtu po robocie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted August 2, 2012 Author Report Share Posted August 2, 2012 adk, kilka postaram się wrzucić, mało mam. Na szybko robione przed odbiorem autka. (edit) Zaktualizowałem i dodałem kilka zdjęć całości Link to comment Share on other sites More sharing options...
Griffe Posted August 2, 2012 Report Share Posted August 2, 2012 ladnie Ci to wyszlo, ale faktycznie czlowiek, ktory malowal ten samochod nie jest lakiernikiem, nie obrazajmy lakiernikow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aivars Posted August 2, 2012 Report Share Posted August 2, 2012 A 99% ludzi stwierdzi "łał, ale ktos pieknie to auto pomalowal, to sie nazywa prawdziwy lakiernik!" Dobra robota! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arglist Posted August 2, 2012 Report Share Posted August 2, 2012 Fajnie wyszło, nie jest łatwo poprawić po lakierniku przepraszam malarzu wiem coś o tym. Autko Kolegi z klubu RLKP Link to comment Share on other sites More sharing options...
biznes365 Posted August 2, 2012 Report Share Posted August 2, 2012 Gratulacje świetna robota autko odżyło ubyło mu parę latek teraz wygląda zupełnie inaczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sake Posted August 2, 2012 Report Share Posted August 2, 2012 Obrazek Ja na swoim wozie na drzwiach mam tak położony lakier... masakra Pieknie ogarnąłęś Lagune, odżyłą po Twoich zabiegach Link to comment Share on other sites More sharing options...
mankog Posted August 2, 2012 Report Share Posted August 2, 2012 Autko Kolegi z klubu RLKP - nie kojarzę tej Laguny na RLKP Laga ładnie odżyła, a niełatwo było ja bym swoje podstawił do odświeżenia lakieru, bo juz dwa miesiące się za to zabieram i czasu brak Link to comment Share on other sites More sharing options...
inairam Posted August 3, 2012 Report Share Posted August 3, 2012 Czy Twojej pracy nie mogło zaszkodzić to, że robiłeś korektę ledwo kilka dni po "lakierowaniu" i lakier jeszcze nie osiadł do końca? Ponadto jeśli jechałeś wodnym 1500 to szkoda że nie pokazałeś odczytów miernika lakieru przed i po . Robota kozak . Ten malarz pokojowy - artysta nigdy więcej koło osprzętu lakierniczego/pędzla nie powinien stanąć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal55yh Posted August 3, 2012 Report Share Posted August 3, 2012 Wyszło świetnie. Auto odżyło. Lakier faktycznie wygląda teraz jak świeżo położony Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted August 3, 2012 Author Report Share Posted August 3, 2012 inairam, ścierałem poprostu wyupuklenia, miernikiem nie wiem czy bym to sprawdził, skoro lakier był tak chropowaty. Zgodze się z Tobą, gdybym ścierał papierem rysy, by wbić się głębiej. Polerowanie można rozpoczynać po około 72 godzinach od nałożenia lakieru, samochód dostałem po 7 lub 10 dniach od odebrania od lakiernika, czyli zapewne jeszcze później niczym lakier zdązył dobrze wyschnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
faraon3021 Posted August 3, 2012 Report Share Posted August 3, 2012 Dokładnie pojazd żandarmerii bo tylko oni mieli taki lakier chyba:Obrazek Podobny kolor ma tez EDF/GDF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now