Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Chciałbym podzielić się z Wami zdjęciami z ostatniego projektu.

Moje akcje przynajmniej na razie akcje mają charakter NON PROFIT. Piotrowi odwdzięczam się za sesje fotograficzne itd...

Poza tym cały czas się uczę.

Dla mniej wtajemniczonych. Pomimo ,że nie pieszczę samochodu ,cały proces "odnowy" jest dokładnie taki sam.

 

Jeszcze pewnie nie wiecie ale lubię pieścić nietypowe pojazdy/maszyny. Tym razem dopadłem Yamahę MAJESTY 250.

Skuter z 2003 roku w stanie całkiem niezłym dla laika. Jak wiadomo jesteśmy zboczeńcami i to co dla Kowalskiego jest przysłowiową "igłą" dla nas jest polem do popisu.

Pojazd posiadał typowe eksploatacyjne mankamenty. Zmatowiały lakier, owiewka pełna rys, naloty na felgach, silniku,wydechu....

Plan był taki żeby doprowadzić cacko Piotra do stanu sprzed kilku lat.

Właśnie Piotr to nasz fotograf, Pierwszy zaraz po Tomku :D Jego zdjęcia możecie podziwiać w drugiej części relacji MDM FOX.

Tym razem również poprosiłem go o relację.

 

Miejsce akcji to mój garaż, świeżutki, malutki po urlopowym odświeżeniu.

 

Po przyjeździe Yamahy postanowiłem zrobić wstępną inspekcję która tak naprawdę niewiele powiedziała. Skuter czysty ,zadbany.

Zobaczcie i oceńcie sami.

 

 

mg5360.jpg

 

mg5362.jpg

 

mg5364.jpg

 

mg5365o.jpg

 

mg5366.jpg

 

mg5367.jpg

 

mg5368.jpg

 

mg5369.jpg

 

mg5370.jpg

 

mg5372.jpg

 

mg5373.jpg

 

mg5375c.jpg

 

mg5377c.jpg

 

mg5380.jpg

 

mg5381.jpg

 

mg5383.jpg

 

mg5385x.jpg

 

mg5387e.jpg

 

mg5388.jpg

 

mg5389.jpg

 

 

Zaczynamy zabawę z maleństwem.

Najpierw usuniemy smołę. Mistrzem świata w tej dziedzinie jest Saneslov Extra. Od kiedy go poznałem nic się dla mnie nie liczy w tym temacie.

Efektu działanie Wam nie pokażę bo nie wiadomo jakim cudem smoły na skuterze nie zauważyłem.

 

 

mg5390c.jpg

 

mg5392.jpg

 

mg5393c.jpg

 

mg5395.jpg

 

 

Następnym etapem była piana aktywna Autobrite MagiFoam wiem ,że troszkę od dupy strony ale brak doświadczenia

podpowiedział mi ,że da sobie radę z zabrudzeniami eksploatacyjnymi.

Zeszła większość ale nie usatysfakcjonowało mnie to.

 

 

mg5396.jpg

 

mg5400f.jpg

 

 

Poszedłem na łatwiznę ale efekt był mizerny. Postanowiłem użyć czegoś mocniejszego.

WheelCleaner A dał sobie doskonale radę . Preparat używałem pierwszy raz w życiu i jestem bardzo zadowolony z jego działania.

Preparat łatwy w użyciu. Spryskujesz, czekasz, pędzelkujesz i spłukujesz. Oto chodzi. Ogromnym plusem preparatu jest brak duszącego zapachu.

 

 

mg5406.jpg

 

mg5407.jpg

 

mg5410b.jpg

 

mg5412q.jpg

 

mg5413.jpg

 

mg5414.jpg

 

mg5415.jpg

 

mg5417.jpg

 

mg5418.jpg

 

mg5419.jpg

 

 

Delikatniejsze zabrudzenia potraktowałem APC Green od SNB.

Świetnie dał sobie radę z wszelkiego rodzaju zabrudzeniami. Również szybki,łatwy i przyjemny.

APC "przeleciałem" cały skuter, od kół, zawieszenia, silnika, po wszystkie lakierowane elementy na desce rozdzielczej i kanapie kończąc.

Stężenie 1:5 świetnie dało sobie radę z wszędobylskim brudem.

 

 

mg5422p.jpg

 

mg5423.jpg

 

mg5424.jpg

 

mg5425.jpg

 

mg5426.jpg

 

mg5427.jpg

 

mg5428.jpg

 

mg5429h.jpg

 

mg5430h.jpg

 

mg5432e.jpg

 

mg5433n.jpg

 

mg5434s.jpg

 

mg5435.jpg

 

mg5437s.jpg

 

mg5439.jpg

 

mg5440.jpg

mg5441.jpg

 

mg5442.jpg

 

mg5445.jpg

 

mg5448j.jpg

 

mg5450.jpg

 

mg5451.jpg

 

mg5452l.jpg

 

mg5455.jpg

 

mg5457.jpg

 

mg5459a.jpg

 

mg5463bo.jpg

 

mg5464.jpg

 

mg5466x.jpg

 

mg5468m.jpg

 

mg5469.jpg

 

mg5470n.jpg

 

mg5471.jpg

 

mg5472.jpg

 

 

Zapewne zaraz ktoś wyskoczy z hasłem ,że praca do kitu bo nie ma glinki.

Owszem była ale nie wiadomo dlaczego nie mam zdjęć z tego etapu. Może Piotrek stwierdził ,że sobie jaja robię bawiąc się plasteliną? Któż to wie.

 

NARESZCIE!!!

Najmniej lubiane przeze mnie czynności związane z oczyszczeniem pojazdu zostały zakończone powodzeniem.

Nadeszła ulubiona chwila czyli inspekcja lakieru i "napalanie" się na swirle i inne dziadostwo.

JAK JA TO UWIELBIAM.

Inspekcję lakieru przeprowadzam za pomocą SunGun'a własnej konstrukcji. Obudowa od suszarki, transformator i oryginalna żarówka od SunGun'a

o odpowiedniej barwie światła czyli 4700K i o mocy 35W. Lampa choć wygląda śmiesznie pokazuje wszystko co chcemy zobaczyć.

 

 

mg5478.jpg

 

mg5479j.jpg

 

mg5480.jpg

 

mg5481.jpg

 

mg5483.jpg

 

mg5485.jpg

 

mg5487.jpg

 

mg5489.jpg

 

mg5492.jpg

 

mg5494.jpg

 

mg5496.jpg

 

mg5498r.jpg

 

mg5500.jpg

 

mg5501k.jpg

 

mg5502.jpg

 

mg5504y.jpg

 

 

Po inspekcji zabieramy się do roboty. Tu stanąłem przed największym problemem. Jakim systemem ugryźć lakier YAMAHY ?

Jako ,że tego dnia byłem troszkę leniwy postanowiłem postawić na ONE STEP !

Wiem,wiem nie wierzycie w czary ale ja powoli się przekonuję.

Pasta Urban HONEY powoli pomaga mi przejść na drugą stronę światła gdzie życie jest lekkie ,łatwe i przyjemne.

Pady? Jestem zakochany w Urbanie. Nie,nie,nie w Jurku Urbanie!

Honey to jest to co lubię.

Może dlatego ,że brałem udział w udoskonalaniu produktu i poznałem cały proces technologiczny produkcji gąbek? (tu ukłon w stronę Michała z firmy Urban Lack)

Gąbki nie chlapią, nie grzeją się, są trwałe i tną tak jak chcę.

 

 

Kilka słów o systemie Honey.

ONE STEP to raczej banalne hasło reklamowe. Działa ono bardziej na świat lakierników niż detailerów. Ja uważam ,że jeżeli coś jest do wszystkiego to tak naprawdę jest do dupy.

Bardzo sceptycznie podchodziłem do pasty Honey ale dałem jej szansę. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć ,że producent powinien zmienić opis pasty na stronie.

"Po polerowaniu powierzchni przygotowanej papierem P2000-P2500 uzyskasz od razu efekt wysokiego połysku bez hologramów.

Jedną pastą i jedną gąbką - nawet na czarnych powierzchniach."

Ha,ha,ha muszę się jeszcze dużo nauczyć bo jakoś mi to nie wychodzi.

Tak na poważnie rynek jest jaki jest a detailing to nisza. Hasła moim zdaniem skierowane są do grupy lakierników którzy szukają złotego środka.

My/ja muszę "wykończyć" dla spokoju sumienia.

 

Poniżej przedstawię Wam zdjęcia z korekty lakieru skutera. Nie będę się rozpisywał ,że robię błotnik, spojler czy inny element.

Dla znających temat komentarz jest zbędny.

 

 

mg5508.jpg

 

mg5509c.jpg

 

mg5510.jpg

 

mg5511v.jpg

 

mg5512.jpg

 

mg5514.jpg

 

mg5515.jpg

 

mg5516j.jpg

 

mg5517.jpg

 

mg5525.jpg

 

mg5527.jpg

 

mg5528.jpg

 

mg5529.jpg

 

mg5532.jpg

 

mg5533k.jpg

 

mg5534.jpg

 

mg5535.jpg

 

mg5537p.jpg

 

mg5540.jpg

 

mg5542f.jpg

 

mg5543w.jpg

 

mg5544.jpg

 

mg5549y.jpg

 

mg5551l.jpg

 

mg5552.jpg

 

mg5553.jpg

 

mg5554.jpg

 

mg5555.jpg

 

mg5559i.jpg

 

mg5561.jpg

 

mg5562f.jpg

 

mg5563.jpg

 

mg5564n.jpg

 

mg5566t.jpg

 

mg5569.JPG

 

mg5570.jpg

 

mg5571.jpg

 

mg5572n.jpg

 

mg5573c.jpg

 

mg5575.jpg

 

mg5576i.jpg

 

mg5578.jpg

 

mg5579.jpg

 

mg5581.jpg

 

mg5583.jpg

 

mg5585.jpg

 

mg5594.jpg

 

mg5591.jpg

 

 

Moje dziewczyny uwielbiają oglądać zmagania taty w garażu i zapewne mają plan wygryźć mnie z mojego królestwa

czego najlepszym przykładem jest poniższe zdjęcie.

 

 

mg5522u.jpg

 

 

 

Na razie ja rządzę i nie pozwolę na przejęcie władzy. Swoją drogą cieszy mnie zainteresowanie dzieci moją pasją.

 

Wracając do projektu tak jak wspomniałem wcześniej "muszę wykończyć po paście typu ONE STEP"

Lubię pracę z Menzerną SF4000 i właśnie jej użyłem w tym projekcie.

 

 

mg5596.jpg

 

mg5597n.jpg

 

mg5598.jpg

 

mg5599.jpg

 

mg5600.jpg

 

mg5601.jpg

 

mg5602.jpg

 

mg5603e.jpg

 

mg5604.jpg

 

mg5605.jpg

 

mg5607.jpg

 

mg5608.jpg

 

mg5609.jpg

 

mg5610.jpg

 

mg5613.jpg

 

mg5614.jpg

 

 

Jak zapewne zauważyliście miałem tu do czynienia z owiewką z poliwęglanu. Tym razem dałem radę. Nie była taka "twarda" jak w LC330 i FOX'ie.

Piotrek był prze szczęśliwy.

 

Co tu nałożyć na lakier. Oto następny dylemat przed którym stanąłem.

Nie ma się co czaić. HDC plus GLASUR najpiękniej wyciągnie drobinki metaliku z lakieru.

HDC jest dość ciężkim cleanerem w aplikacji. Po konsultacji z oficjalnym dystrybutorem Zymol postanowiłem

stosować się do ich zaleceń. Miękki pad. Dwie krople HDC i 1100 obrotów na minutę.

Świetnie się wypracowuje i daje niesamowity efekt.

 

 

mg5617.jpg

 

mg5618g.jpg

 

mg5619.jpg

 

mg5621.jpg

 

 

Wiem, wiem zdjęć mało ale z drugiej strony co tu pokazywać.

Wisienką na torcie był wosk Zymol Glasur. Cudowny wosk.

Łatwy w aplikacji, jeszcze łatwiejszy w polerowaniu. Mógłby mieć ładniejszy zapach, choćby taki jak ma Carbon.

 

 

mg5622.jpg

 

mg5624.jpg

 

mg5626.jpg

 

mg5627.jpg

 

mg5628i.jpg

 

mg5629.jpg

 

 

Po wosku przyszła kolej na dressingi.

Na Yamahę nałożyłem 303 Aerospace Protectant i Koch Chemie Nano Magic Plast Care .

Pierwszy daje fajne satynowe wykończenie a drugi pięknie kropelkuje.

 

 

mg5631.jpg

 

mg5632.jpg

 

mg5633.jpg

 

mg5637.jpg

 

mg5638.jpg

 

mg5639f.jpg

 

mg5640.jpg

 

mg5643.jpg

 

mg5644.jpg

 

mg5645.jpg

 

mg5647x.jpg

 

mg5648y.jpg

 

mg5650.jpg

 

mg5652.jpg

 

mg5656.jpg

 

 

Na opony nałożyłem SV Pneu.

 

 

mg5677.jpg

 

mg5680r.jpg

 

mg5682q.jpg

 

 

Siedzenie oczyściłem i zabezpieczyłem zestawem Colourlock

 

 

mg5657.jpg

 

mg5658.jpg

 

mg5659.jpg

 

mg5662.jpg

 

mg5663j.jpg

 

mg5665r.jpg

 

mg5666.jpg

 

 

Z połysku powstał przepiękny mat.

 

Efekt końcowy całodniowej akcji możecie ocenić sami na podstawie poniższych zdjęć.

Wg mnie wyszło znośnie. Właściciel odkrył metaliczne drobinki na lakierze i zupełnie inny kolor.

 

 

mg5685.jpg

 

mg5688.jpg

 

mg5690.jpg

 

mg5691x.jpg

 

mg5698.jpg

 

mg5701.jpg

 

mg5703.jpg

 

mg5704.jpg

 

mg5705c.jpg

 

mg5706i.jpg

 

mg5707.jpg

 

mg5708p.jpg

 

mg5709.jpg

 

mg5710.jpg

 

mg5712.jpg

 

mg5713.jpg

 

mg5716.jpg

 

mg5719.jpg

 

mg5728u.jpg

 

mg5729.jpg

 

mg5731.jpg

 

 

Ja i tak tęsknię za czymś ze skrzydłami. Niebawem coś śmigniemy na szczęście.

 

 

 

mg5717.jpg

 

 

Yamaha Majesty 250 to nowe doświadczenie w moim bagażu. Fajna zabawa i zadowolenie właściciela rekompensuje mi cały dzień pracy.

Mam nadzieję,że tym razem relacja przypadła krytykom do gustu a jeśli nie to będę nad tym pracował.

Dziękuję za cierpliwość i zapraszam do komentowania.

  • Administrator
Opublikowano

Michał jakie tam studio? Skuter mogę zrobić i nic więcej. Garaż maniaka i tyle....

  • Administrator
Opublikowano

radzique, nie powiem co z nimi robiłem bo padniecie. Wyślecie mnie zapewne na odwyk.

Opublikowano

Arekkaz, Następnym razem ujmij trochę Kb z każdego zdjęcia bo nie wyrabia mi i pewnie niektórym net.

 

Przykładowo relacja Evo otwarła się w mgnieniu oka :)

Opublikowano

Chyba muszę sie za swojego skuta zabrać. Nie bałeś sie go traktować woda pod ciśnieniem? Ja zawsze miałem obawy że coś sie przyleje i tylko z węża myje.

Opublikowano
Chyba muszę sie za swojego skuta zabrać. Nie bałeś sie go traktować woda pod ciśnieniem? Ja zawsze miałem obawy że coś sie przyleje i tylko z węża myje.
Kompletnie niepotrzebnie. Ja zawsze swoje motocykle leje z myjki wszędzie to nie stare MZ'ki
Opublikowano

Fajny projekcik. Polerowałem moto (Kawa z 750) i wiem że to całkowicie inna bajka niż zabawa z autem. Zakamarki, załamania, trudno dostępne a bardzo brudzące sie miejscówki ... masakra. Niby mała powierzchnia a schodzi się ładnych kilka godzin.

 

Generalnie fajna robota z małym wyjątkiem. - Jakiekolwiek dressingi na opony odpadają! CO z tego ze tylko na ściany boczne. Na focie widać ze trochę poszło na bieżnik :wallbash:

Zakręt w mocniejszym złożeniu i uślizg + gleba pewne.

Opublikowano

Co tu dużo pisać.... piękna robota!!!

A zdjęcie z dwoma fibrami na sznurku mistrzowskie :)

 

Przy okazji pytanie o wyposażenie dziupli - stół własnej konstrukcji? Nogi - domyślam się, że z jakiś kątowników, a blat - z czego wykonany?

 

Pozdrawiam!

  • Administrator
Opublikowano
Jakich padów użyłeś? Chodzi mi o rozmiar 50mm czy 80mm?

 

80 mm i 150 mm

 

 

Nie bałeś sie go traktować woda pod ciśnieniem?

 

Kto nie ryzykuje ten nic nie umie ;) Starałem się bardzo delikatnie traktować maszynę.

 

 

Na focie widać ze trochę poszło na bieżnik :wallbash:

 

Nie myli się tylko ten co nic nie robi. Miałem tego świadomość i starałem się ale jak widać nie do końca się udało.

 

 

A zdjęcie z dwoma fibrami na sznurku mistrzowskie :)

 

Taka rodzinna atmosfera niespotykana w żadnym studio :lol:

 

 

stół własnej konstrukcji? Nogi - domyślam się, że z jakiś kątowników, a blat - z czego wykonany?

 

 

Cała konstrukcja zrobiona z pozostałości po szklarni którą kilka lat temu rozebrałem, tak samo regał. Blat jest z MDF'u 38mm.

 

 

Normalnie jesteś jak Detailing'owy MIDAS :D

 

Teraz to dowaliłeś. :kox:

 

 

 

Dziękuję za wszystkie opinie i cenne uwagi. Człowiek całe życie się uczy

Opublikowano

Profi robotka-gratulacje...żadnego ale ,poza tym że to nie Yamaha Majesty :o

"Wtajemniczeni" wiedzą a niewtajemniczeni widzą ,że toż to MBK Skyliner ;)

Opublikowano
Profi robotka-gratulacje...żadnego ale ,poza tym że to nie Yamacha Majesty :o

"Wtajemniczeni" wiedzą a niewtajemniczeni widzą ,że toż to MBK Skyliner ;)

 

:D

Opublikowano

Relacja profi :good:

 

Mam pytanie troche z innej beczki- moglbys cos wiecej napisac o Sanesolv Extra? Nie jest za tlusty itp itd? Moze jakis tescik? :) Masz moze bezposrednie porownanie z Mac124? Mnie ten srodek mocno zainteresowal, mimo, ze juz bylem zdecydowany na Prickborta, to teraz dales mi do myslenia :o

Opublikowano

Fajnie, dałem Ci link do testów Prickborta. :oops:

Pamiętam, że Makki testował je oba, ale coś mu się podziało ze zdjęciami i temat wyleciał, a było co oglądać. :song:

Z tego, co pamiętam i wiem to one działają równie dobrze, z tą różnicą, że Sanesolv daje radę też na mokrej powierzchni. :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.