Jump to content

Dodo Juice Supernatural Glass Sealant Kit


escimo
 Share

Recommended Posts

Dodo Juice Supernatural Glass Sealant Kit

 

Ostatnio nabyłem dość ciekawy produkt, Dodo Juice Supernatural Glass Sealant Kit. Skusiła mnie sama nazwa. W Polsce niestety nie widziałem w żadnym sklepie tego produktu, jednak postanowiłem napisać o nim kilka słów.

 

Opis producenta (z grubsza przetłumaczony przeze mnie):

Supernatural jest oparty na nano-technologii, tworząc chemiczną, wodoodporną powłok, która łączy się ze szkłem. Poprawia widoczność w podczas opadów deszczu i wydłuża żywotność wycieraczek.

 

Trwałość powłoki jest przewidywana na 6-12 miesięcy, po tym okresie wymagane jest położenie kolejnej warstwy. Należy pamiętać, że przed aplikacją szkło musi być idealnie czyste.

 

Zawartość pudełka:

W malutkim kartoniku otrzymujemy 3 rzeczy: instrukcję obsługi (2 strony wielkości A4), aplikator (pewien rodzaj sztucznej tkaniny) oraz 50 ml środka.

 

Przygotowanie powierzchni:

Tak jak napisałem wcześniej, instrukcja jest wielkości 2 stron A4 i sporo jest w niej o przygotowaniu powierzchni.

Środek postanowiłem zaaplikować na przednią szybę (na bocznych i z tyłu dalej trzyma Rain-X). Wstępnie umyłem ją przy użyciu Glorii z pianą VP Neutral Snow Foam. Kolejnym krokiem było wyglinkowanie, następnie umycie Glass Cleanerem od Megsa a na samym koncu IPA, czyli mniej-więcej tak jak podano w instrukcji -tam proponowano także polerowanie szyby, ale ja sobie to odpuszczam, ze względu na "fioletową powłokę" którą posiadam.

 

Pacjent przed myciem:

m4Fboh.jpg

 

I jakaś fotka po doczyszczeniu szyb:

imCM7h.jpg

 

A to przez ten produkt całe zamieszanie:

ErzdVh.jpg

s7ISoh.jpg

 

Rozpoczynamy aplikację:

uaEykh.jpg

Środek aplikujemy podobnie do zwykłych wosków samochodowych. Niewielką ilość nakładamy na aplikator (biała szmatka z zestawu) a następnie wcieramy kolistymi ruchami (podobnie jak Rain-X). Szybę dzielimy oczywiście na kilka paneli. Nakładamy pierwszy panel, drugi panel, wracamy do pierwszego i polerujemy, nakładamy trzeci wracamy do drugiego itd, czyli jak przy standardowym woskowaniu :) Co ciekawe, podczas przesychania środka widać "mgiełkę". Polerować postanowiłem WWL Alladin, lecz okazał się (w moim oczywiście mniemaniu) zbyt "twardy" do tego zadania i przeskoczyłem na MF od Monello, która się bardzo dobrze sprawdziła podczas tego zadania.

Z innych informacji o aplikacji to warto mieć rękawiczki nitrylowe ze sobą, ponieważ środek jest nieprzyjazny dla skóry (mi się akurat skończyły, więc na żywca robiłem).

Co do samej aplikacji robi się dość prosto, mimo przerażającej instrukcji. Dużo więcej czasu zajmuje samo przygotowanie powierzchni pod Glass Sealanta niż sama aplikacja.

Mało widoczne 50/50

3f8Pvh.jpg

 

Wydajność:

Środek jest naprawdę wydajny i starczy na około 4-5 dużych aut, tzn. z dużymi szybami ;). Jutro zważę ile dokładnie zużyłem go na samą przednią szybę i uzupełnię tutaj.

 

Po aplikacji:

Samo utwardzanie środka zalecane jest na około 2-3 godziny. Ze względu na to, że zabrałem się za to dość późno, postanowiłem schować auto na noc do garażu i zająć się nim jutro. Wg producenta po odczekaniu tego czasu należy spolerować środek jeszcze raz i wyczyścić IPA.

895tOh.jpg

XhMGzh.jpg

 

Podsumowanie:

Obszerniejsze podsumowanie będzie dopiero jutro (po utwardzeniu środka). Zapowiadany jest na jutro deszcz w moich okolicach, więc postaram się też nagrać sealanta "w akcji".

Jak na razie to mogę powiedzieć, że środek mega wydajny, prosty w aplikacji i co ciekawe, wg mnie tworzy na szybie coś w rodzaju powłoki. Co do trwałości i jakości przekonamy się na dniach podczas deszczowych testów. :)

Z ciekawostek, producent zaleca czyszczenie szyb IPA :dontknow: , delikatnym szamponem lub pianą aktywną z niskim PH. No i oczywiście szyb nie wolno glinkować :)

Pozostaje mi przeprosić za jakość fotek, ale aparat został w domu, a pod ręką tylko telefon :/

Link to comment
Share on other sites

Co ciekawe, podczas przesychania środka widać "mgiełkę". Polerować postanowiłem WWL Alladin, lecz okazał się (w moim oczywiście mniemaniu) zbyt "twardy" do tego zadania i przeskoczyłem na MF od Monello, która się bardzo dobrze sprawdziła podczas tego zadania.

 

Takie rzeczy polerujemy bawełnianymi "prześcieradłami" lub płaskimi MF. Szkoda Aladdina, a nawet Monello na takie numery ;)

Link to comment
Share on other sites

SJake, wg instrukcji było napisane przepolerować waflem, a że ja wafli nie lubię mam już żadnego to Monello poszło w ruch. Z Alladina szybko zrezygnowałem, szkoda go jednak na takie zabawy :kox:

Link to comment
Share on other sites

MM.MM, chodziło mi o taką widzialną powłokę. Przy rain-x nie zauważyłem tego. Przy tym środku jest widoczna jakby "skorupa" ;)

 

Poranny update... Deszczu nie było, więc filmiku nie ma i nadal nie wiem jak odprowadza wodę. Zauważyłem, że wycieraczki zaczęły pracować ciszej. I po przetarciu wycieraczkami widać też przez chwilkę delikatną mgiełkę. W dzień w niczym nie przeszkadza.

 

[ Dodano: 12 Lipiec 2012, 21:54 ]

Edit:

No i deszczu brak... Więc postanowiłem spryskać szyby wodą z opryskiwacza. Z tego co widać, woda w miarę ucieka :)

 

 

I kropelki, które pozostały

NI1oZ.jpg

 

Pozostaje mi wywoływać deszcz :lol:

Link to comment
Share on other sites

Edit:

 

Jazda w trakcie deszczu. Jak widać zbiera krople, ale głównie te większe. Rain-X na bocznych szybach sobie trochę lepiej radzi z mniejszymi kroplami. Ale powyżej 100km/h można spokojnie jechać. Duże krople zaczynają uciekać powyżej 60km/h.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.