bono-e30 Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Witam, Znalazłem dłuższą chwilę czasu, więc sklejam relacje z zabaw które wykonuję po godzinach. Jest to mój pierwszy temat , więc zachowajmy dystans PACJENT - Kia CEED, rocznik 2009, 57000km, ogółem w środku w miarę czysto, z zewnątrz - tragedia + sporo obtarc, rys, SMOŁY (do połowy auta) , no syf kiła i mogiła LECZENIE - Korekta lakieru (tego co został ) , komora silnika, i wnętrze pobieżnie, potem zabezpieczenie . CZAS PRACY - 24h , z przerwami na kilka kaw, śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek , kolacja i kilka prysznicy chłodząco myjących z uwagi na temp < 30 st C. Widzę też że każdy pisze czego używał, więc też się pokuszę. MYCIE (nadwozie, komora, felgi, nadkola, fotele, środek, Szyby) Woda Piana VP ph Neutral Foam Snow Nielsen APC Cyclone Szampon Duragloss 901 VP Bilbery IPA AutoGlym Interior Shampoo Gliptone do czyszczenia skóry Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner 2 wiadra Gąbka z mikrofibry Kilka pędzli Myjka B&D PRZYGOTOWANIE DO KOREKTY Tar remover Glinka VP yellow poly clay bar Lubrykant SONAX pod glinkę IPA (znowu) Kilka szmatek z MF Dużo cierpliwości KOREKTA Pasty Menzerna 500 2500 4000 Flexipads 125 i 80 (Biały , Pomarańczowy, Żółty) Lare EPL 11 IPA Taśma 3M Autosol (końcówka wydechu ) OCZYSZCZANIE LAKIERU Meguiar's Deep Crystal Step 1 Paint Cleaner Pad Meguiar's MF ODŻYWIANIE Meguiar's Deep Crystal Polish Pad Meguiar's MF WOSKI, NABŁYSZCZANIE, ZABEZPIECZENIE (nadwozie, plastiki , gumy , uszczelki, felgi, skóry) Auto finesse Revive Trim Dressing Collinite 476s RejeX Gold Class Leather Cleaner & Conditioner Meguiar's Natural Shine Protectant Meguiar's Endurance High Gloss Auto zawitało w takim stanie Poniżej nie będzie naprawy póki co tego wgniecenia, tylko widac doskonale co jest pod zewnętrzną warstwą brudu...dodam tylko że 1/2 auta dookoła była w takim stanie, powyżej połowy trochę lepiej. Zacząłem od największych syfów. Widok pierwszego czystego kawałka blachy zachęcał mnie już tylko do dalszej pracy Wszystkiemu się dostało trochę luksusu Kolejne efekty Lecimy dalej z myciem Musze tu zaznaczyc jedną uwagę - dealer po złozeniu wszystkiego na gotowo, zakonserwował nawet plastikowe nadkola, co widac na fotkach ponizej, wiec tłumacze sie że nie jest to brud ani błoto Jak widac na fotkach , własciciel sam malował zaciski, miejsca oczernione to po prostu brak lakieru Z przyczyn niezależnych i zależnych, nie ma większej ilości fot z mycia właściwego,ani mycia felg, tylko namiastka za to postaram się opisac dokładnie. Na początek poszła aktywna piana, wystarczyło kilka minut, hyc myjką i zrobiło się jaśniej brudu spłynęło baaardzo dużo, za to pokazała się kosmiczna ilośc smoły na aucie. Kolejno jako dokładniejsze wstępne mycie zrobiłem mycie na 2 wiaderka, gąbka, rękawica. Felgi zostały na dzień dobry zrobione pianą, potem billbery pędzel, tar remover i tak do skutku. Tylko 3 fotki pokazujące stan, i usuwanie kleju końcówkę traktowałem z należytym szacunkiem, Jeśli chodzi o nadwozie, praktycznie całe auto trzeba było potraktowac Tar Removerem Fotka doskonale pokazuje w jakiej ilości było syfu na lakierze ( Tar remover tj. poci sie , czyt działa ) Z uwagi na to że środek jest bardzo oleisty, auto zostało ponownie dokładnie umyte przed glinkowaniem, i potraktowane IPA w celu dokładnego usunięcia resztek substancji oleistych których nie usunął detrgent. Obowiązkowo przed glinką. Glinkowanie przynosiło kolejne efekty Po ww. zabiegach lakier zaczął odzyskiwac swój blask. Czas na korektę. Przygotowanie auta Inspekcja lakieru (przy okazji widac jak po 2,5 roku znaczek uległ degradacji.. PS. Klamke dopracowałem, później... Test past, które wybrac dla jak najlepszego efektu, w połączeniu z padem... Po dokonaniu wyboru....wypracowujemy ścierniwo... I sprawdzenie "co nam dał ten zabieg" Coraz lepiej. Lampom też się dostało, bo było za co . Jeden przejazd i.. Lakier po korekcie i przetarciu IPA zacząl się już dobrze prezentowac. Tuż przed myciem po korekcie... Teraz znów się potłumaczę, ponieważ nie mam fotek z oczyszczania lakieru, nakładania politury i woskowania... i co najgorsze wnętrza, które robiłem w niedziele o 23... Po krótce, wnętrze odkurzone, siedzenia 1/2 skóra . 1/2 welur wyprane, wyczyszczone, i zakonserwowane na dłuzej, dywaniki gumowe wyczyszczone, plastiki wymyte i zabezpieczone. Bagażnik tak samo. Fotki ustrzelone na szybko po 1,5 dnia po zabiegu. Dlaczego? a dlatego, że zajmuje się zupełnie czym innym na codzien, i czas mam ograniczony do minimum... Ale obiecuję poprawę , gdyż następna relacja bedzie ciekawsze - Utopiony FORD To tyle, dzięki z góry za krytykę, podpowiedzi, komentarze. Pozdro.
Moderator rychu Opublikowano 11 Lipca 2012 Moderator Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Po tytule spodziewałem się relacji z Cee'da a tu widzę ogarnąłeś Pro Cee'da Jeśli chodzi o zakonserwowane nadkola, to chyba KIA tak ma, bo zaglądałem na swoje i też widzę fragmenty, których nie idzie domyć a zdawało mi się, że nie dopuściłem do takiego ich zapuszczenia - też są chyba psiknięte jakąś konserwacją. Trzeba by to ostro drapać - wtedy złazi. Znaczek - po roku i zimie spędzonej pod chmurką też zauważyłem małe wżery. Oczywiście ASO podczas przeglądu tego nie widzi i twierdzą, że wyczyścili pastą TIP-TOP i jest OK Ale widzę, że Ty go dość ładnie doczyściłeś - czym go potraktowałeś? Ale na swirle powstające na tym czarnym tle emblematu to raczej nie ma rady... Mierzyłeś ile mikronów zabrałeś
blaszczu Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Kawał dobrej roboty - brawo! Strasznie styrana była ta Kijanka a teraz dostała nowe życie. Swoją drogą w wersji 3-drzwiowej to naprawdę fajny samochód Jak Ci się pracowało z lakierem Kii? Brakuje trochę więcej fotek 50/50 ale generalnie jest ok
bobas Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Jak samochód na gwarancji to znaczek do wymiany. Tylko trzeba im powiedzieć bo sami z siebie ci nie wymienią.
bono-e30 Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 rychu słuszan uwaga, już zmieniłem tytuł Jeśli chodzi o konserwację, z plastików schodzi lepszym ciśnieniem z myjki, ale fabryka to fabryka - nie chce psuc Znaczek - pędzel, APC, pędzel APC, MF i APC, potem na sucho MF. Co do pomiaru, przed miał stan prawie salonowy, 70-90 mierzone miernikiem średniej jakości. Po - nie pomyslaem juz o tym , tak samo jak z fotkami, bo przyznam że byłem tak styrany tym autem, że już jak robocop pracowałem, a organizm na rezerwie jechał, ( 10-12 godzin pracy w tygodniu, + cały weekend ) blaszczu - Na początku miałem obawy że będzie jak w Hondzie miękko, okazało się zupełnie odwrotnie, cienko to cienko, ale za to twardo jak trzeba. Można by rzec że byłem w szoku, jak w 2,5 roku można tak zjechac tak twardy lakier... Potem się dowiedziałem Bobas - nie omieszkam poinformowac właściciela
mihnova Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Najs Dobra robota, zdecydowanie kijanka odżyła
Moderator rychu Opublikowano 11 Lipca 2012 Moderator Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Tak, gwarancja obejmuje emblematy - pewnie nawet 7-letnia... Oni muszą zrobić zdjęcia i wysłać do weryfikacji - przy tak zmęczonym znaczku nie powinno być problemu. Moich mikro-wżerów nie dałoby się sfotografować, więc nie widzą podstaw. Ale ja wszystko widzę, nawet to co niewidoczne Poczekam, za rok pewnie to już na zdjęciach wyjdzie
adk Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Bardzo ładnie, przyłożyłeś się, a ja osobiście uwielbiam takie zapuszczone samochody, widać efekt pracy!!! Dwa pytania: Jaką konfigurację past i padów dobrałeś, czy każdy element dostał FG500? Colli jedna warstwa jak rozumiem?
bono-e30 Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Rychu - Dziekuje za wyczerpujące info , właściciel się ucieszy, gdyż zainteresowałem go bardziej dbaniem o swoje auto adk - dach ominęła wycinka 500, gdyż wskazywał jakieś 100% mniejsze zaniedbanie od reszty auta. Wyszedł tak. Pady 500 - biały 2500 - pomarańcz 4000 - żółty Choc nie obyło się bez chwilowych zmian, ale tylko miejscami Wosk x2
michu Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 good work , właściciel auta na pewno nie spodziewał się takiej reaktywacji
adk Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Super, szkoda że nie widziałem go wtedy pod tym Carrefourem
gary Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 robota pro ceed zawsze mi się podobał
Camel- Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Podoba mi się. Czysto i mokro. Przydałoby się wiecej fot po
uri90 Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 zawsze podobało mi sie to auto nawet przy poszukiwaniach samochodu ostro liczyłem na to, że uda mi się znaleźć dobry egzemplarz i go kupię, niestety padło na coś innego teraz wygląda tak jak należy dobra robota
dareme89 Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Czym myłeś maskę od wewnątrz? APC?
miHoo79 Opublikowano 11 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2012 Fajnie kijanka ożyła, szkoda że tylko wybrane fragmenty prac, jednak "podoba mnie sie to" 70uM to w zasadzie nie miałbyś już czego ściągać....
bono-e30 Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2012 Maskę myłem APC. miHoo79, następną relację udokumentuję w pełni pozdro [ Dodano: 12 Lipiec 2012, 08:07 ] PS. Dodatkowe fotki PO pracy
michal55yh Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2012 Fajnie wyszedł procek. Dbałość o szczegóły to to, co lubię. Masz fotki z wnętrza chociaż po zabiegu?
bono-e30 Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2012 Nie mam, gdyż tak jak wcześniej się usprawiedliwiłem, wnętrze robiłem praktycznie w nocy, wymęczony tak że nawet nie myślałem już o fotkach etc.. W następnej relacji nadrobię , fura już czeka. Konkretny brudas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się