adk Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Witam Pacjent - Opel Vectra C Przebieg - 230 000 km Kolor – według niektórych jest to czarny metalic, inni twierdzą że czarna perła z domieszką śliwki, pozostawiam do oceny. Czas pracy – 14 godzin Mycie wstępne: Nerta Jumbo w postaci aktywnej piany Pędzelki Mycie zasadnicze: Szampon Nigrin Rękawica frędzlowa Nigrin Woda ze szlauchu Korekta: Papier ścierny 3000 Polerka obrotowa Pady: biały, pomarańczowy, czarny Menzerna FG500, KochChemie yellow + antichologram Zabezpieczenie lakieru: Brak Auto zakupione przed kilkoma miesiącami przez kolegę, już od pewnego czasu przymierzał się do oskrobania lakieru, zlikwidowania kilku rys i poprawy wizerunku, bądź co bądź, niebrzydkiego auta. Z myślą o tej pracy zaopatrzyłem się w Menzernę FG500 z uwagi na dużą ilość, jak się później okazało niezbyt głębokich rys, a tylko 3 z nich sprawiły problem i wymagały zaangażowania większych środków. Lakier, jak obrazują poniższe zdjęcia z dużą ilości rys powstałych prawdopodobnie na myjniach automatycznych, lub podczas mycia ręcznego szczotką. Ponadto na drzwiach przednich po lewej stronie i tylnych po prawej znajdowały się głębsze rysy. Każdy panel nadwozia potraktowany został FG500 na białym padzie przynajmniej 2 razy (w większości przypadków były to 3-4 przejazdy). W osłupienie wprawił mnie dach, nad którym spędziłem 3,5 godziny, ażeby doprowadzić go zadowalającego stanu. Po FG500 w ruch poszła pasta KochChemie (antyhologramowa – fioletowa) na miękkim, czarnym padzie, a na to (zapewne zostanę zlinczowany) nabłyszczacz w sprayu. Wytłumaczyć to mogę tylko brakiem czasu, jak zwykle, na wszystko brakuje. Jednak na chwilę obecną w drodze jest już Natty’s Paste Wax RED i jak tylko się pojawi, zapraszam Vectrę do garażu na woskowanko. Nie omieszkam wrzucić zdjęć po tym zabiegu. Po każdym przejeździe IPA w celu inspekcji. Większość zdjęć robiona po pierwszym lub drugim przejeździe więc efekty mogą nie być oszałamiające. Maska posiada liczne odpryski, na które nie znalazłem sposobu, natomiast nie dotknąłem się do przedniego zderzaka, który wymaga interwencji lakiernika, spawacza, a najlepiej wymiany na nowy. Zapraszam do obejrzenia relacji z krótkim komentarzem. Auto podczas mycia, oklejania, w słońcu pięknie widoczne wszystkie ubytki, doskonale widać ile pracy mnie czeka..... Pędzelkowanie trudno dostępnych miejsc, listew, uszczelek Stan ogólny, bardzo mocne słońce więc świetnie widać co jest do zrobienia Do twarzy w różowym? Do dzieła........ Tylna klapa, głębokie rysy prawdopodobnie po antenie CB, 50/50 i po jednym przejeździe Prace nad dachem Praca i jej efekt na tyłku Poniżej pozostałe panele nadwozia, zdjęcia 50/50 i zdjęcia po 1 lub 2 przejazdach FG500 Po wykonanej korekcie całe auto przetarte cleanerem Sonax A następnie potraktowane nabłyszczaczem Po wyjeździe z garażu w których pojazd spędził ponad 14h prezentuje się tak Pozdrawiam i zapraszam do oceny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geno Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Wszystko ok, tylko ten nabłyszczacz i brak wosku Ale skoro wosk się pojawi, to czekamy na foty końcowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Efekt naprawdę dobry. Tak jak kolega wyżej napisał dobry cleaner i wosk i będzie malina. Co do pracy jeszcze to zdjęcia 50/50 pokazuj lepiej po końcowym już przejeździe FG500, żeby dokładnie ocenić co udało się ocenić. Jeszcze jedno pytanie: Czy mi się wydaję czy opierasz się o drzwi stojąc na drabince ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Stig Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Fajny efekt końcowy. Sposób zamontowania wlewu gazu - katastrofa Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Bardzo fajne 50/50... Ale wydaje mi się, że ta vectra ma zderzak od signuma... Ale mogę być w błędzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Mnie się podoba, zrobiłeś tym co miałeś, relacja szczera i bez napinki, a Vectra dla większości śmiertelników jak nowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 ... w holenderskim gazie. Za korek w tylnym błotniku powinno się ucinać co nie co Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 W NL większość aut ma tak zamontowany gaz, A i wyleciało mi z głowy, przednich lamp nie ruszałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michałoś Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Nie widzę wlepy VKP Zapraszam do klubu i na czwartkowego spota Wg. mnie efekt super ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted July 2, 2012 Author Report Share Posted July 2, 2012 W NL większość aut ma tak zamontowany gaz, Dokladnie, instalacja holenderska, auto sprowadzone Lampy nie ruszane, próbowałem, ale nic co miałem pod ręką nie dało im rady. Są zmatowiałe, a poza tym pokryte jakimś żółtym nalotem, jakby przytopione czy coś. O przednich mówię oczywiście. Czy mi się wydaję czy opierasz się o drzwi stojąc na drabince ? Pozycja tylko do zdjęcia robione na samowyzwalaczu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Pozycja tylko do zdjęcia robione na samowyzwalaczu... Chyba, że tak to zwracam honor Dobra robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
djmatti91 Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 słuszne auto kolor bardzo łądny i praca na mega plus! Na pewno sie teraz oglądają za Viki Ale ten kurek lpg no to do usunięcia... auto z Holandii ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 adk, większość holenderskich aut ma takie lampy. Ja swoje robiłem menerną 500 a potem 3000 i o o niebo lepiej. Tzn ja nie miałem zżółkniętych, ale lekko porysowane i chropowate od uderzania w robale Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaszczu Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Stan tego auta przed korektą masakra - tyle swirli i to jeszcze na czarnym Ale dzięki Twojej ingerencji można powiedzieć, że auto naprawdę teraz prezentuje się znakomicie i godnie tak jak przystało na samochód tej klasy Przyczepiłbym się o ten nabłyszczacz ale ktoś już to zrobił a poza tym masz niedługo liznąć Vectre woskiem więc wybaczamy Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted July 3, 2012 Author Report Share Posted July 3, 2012 masz niedługo liznąć Vectre woskiem Wosk jest w drodze, pozostanie namówić właściciela na wizytę większość holenderskich aut ma takie lampy Z rysami i chropowatością radziłem sobie w innych autach, tutaj jest coś w postaci nalotu (lakier/klej ) i z tym jest problem. auto z Holandii Tak, z Holandii Link to comment Share on other sites More sharing options...
zuz9 Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Witam, jak cleaner Sonaxa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted July 3, 2012 Author Report Share Posted July 3, 2012 Trudno powiedzieć, a to dlatego że nie mam porównania z żadnym innym producentem. Cleaner nakladałem ręcznie za pomocą załączonej gąbki, wydaje mi się że jest bardzo łatwy w użyciu, gąbką wyciera się go praktycznie do sucha a fibra właściwie zbiera tylko pozostały kurz. Lakier wydaje się być czysty Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikH Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Ładne robota, zdjęcia przed przypominają mi jak wyglądała kiedys moja astra Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted July 3, 2012 Author Report Share Posted July 3, 2012 Dzięki za dobre opinie, to jest motywujace Link to comment Share on other sites More sharing options...
zuz9 Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Trudno powiedzieć, a to dlatego że nie mam porównania z żadnym innym producentem.Cleaner nakladałem ręcznie za pomocą załączonej gąbki, wydaje mi się że jest bardzo łatwy w użyciu, gąbką wyciera się go praktycznie do sucha a fibra właściwie zbiera tylko pozostały kurz. Lakier wydaje się być czysty Jutro przetestuje, leży i czeka aż skończę Od 7 rano z polerke i dopiero 3/5 auta, męczące cholerstwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted July 5, 2012 Author Report Share Posted July 5, 2012 Będziesz mógł porównać go do innego producenta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zuz9 Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Dzięki za dobre opinie, to jest motywujace Niestety nie. E: Pomyliłem quote. nie miałem jak porównać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted July 5, 2012 Author Report Share Posted July 5, 2012 Niestety nie. Nie motywujące czy nie będziesz mógł porównać??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now