Jump to content

Opel Vectra C


adk
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Pacjent - Opel Vectra C

Przebieg - 230 000 km

Kolor – według niektórych jest to czarny metalic, inni twierdzą że czarna perła z domieszką śliwki, pozostawiam do oceny.

Czas pracy – 14 godzin

 

Mycie wstępne:

Nerta Jumbo w postaci aktywnej piany

Pędzelki

 

Mycie zasadnicze:

Szampon Nigrin

Rękawica frędzlowa Nigrin

Woda ze szlauchu

 

Korekta:

Papier ścierny 3000

Polerka obrotowa

Pady: biały, pomarańczowy, czarny

Menzerna FG500, KochChemie yellow + antichologram

 

Zabezpieczenie lakieru:

Brak

 

Auto zakupione przed kilkoma miesiącami przez kolegę, już od pewnego czasu przymierzał się do oskrobania lakieru, zlikwidowania kilku rys i poprawy wizerunku, bądź co bądź, niebrzydkiego auta.

 

Z myślą o tej pracy zaopatrzyłem się w Menzernę FG500 z uwagi na dużą ilość, jak się później okazało niezbyt głębokich rys, a tylko 3 z nich sprawiły problem i wymagały zaangażowania większych środków.

 

Lakier, jak obrazują poniższe zdjęcia z dużą ilości rys powstałych prawdopodobnie na myjniach automatycznych, lub podczas mycia ręcznego szczotką. Ponadto na drzwiach przednich po lewej stronie i tylnych po prawej znajdowały się głębsze rysy.

 

Każdy panel nadwozia potraktowany został FG500 na białym padzie przynajmniej 2 razy (w większości przypadków były to 3-4 przejazdy). W osłupienie wprawił mnie dach, nad którym spędziłem 3,5 godziny, ażeby doprowadzić go zadowalającego stanu.

Po FG500 w ruch poszła pasta KochChemie (antyhologramowa – fioletowa) na miękkim, czarnym padzie, a na to (zapewne zostanę zlinczowany) nabłyszczacz w sprayu. Wytłumaczyć to mogę tylko brakiem czasu, jak zwykle, na wszystko brakuje. Jednak na chwilę obecną w drodze jest już Natty’s Paste Wax RED i jak tylko się pojawi, zapraszam Vectrę do garażu na woskowanko. Nie omieszkam wrzucić zdjęć po tym zabiegu.

 

Po każdym przejeździe IPA w celu inspekcji.

Większość zdjęć robiona po pierwszym lub drugim przejeździe więc efekty mogą nie być oszałamiające.

 

Maska posiada liczne odpryski, na które nie znalazłem sposobu, natomiast nie dotknąłem się do przedniego zderzaka, który wymaga interwencji lakiernika, spawacza, a najlepiej wymiany na nowy.

 

Zapraszam do obejrzenia relacji z krótkim komentarzem.

 

Auto podczas mycia, oklejania, w słońcu pięknie widoczne wszystkie ubytki, doskonale widać ile pracy mnie czeka.....

 

opeli.jpg

 

opel2r.jpg

 

opel3p.jpg

 

opel4r.jpg

 

opel5h.jpg

 

Pędzelkowanie trudno dostępnych miejsc, listew, uszczelek

 

opel7.jpg

 

opel8w.jpg

 

opel9m.jpg

 

opel10.jpg

 

opel12i.jpg

 

opel13.jpg

 

opel14.jpg

 

Stan ogólny, bardzo mocne słońce więc świetnie widać co jest do zrobienia

 

opel15.jpg

 

opel17.jpg

 

opel18.jpg

 

opel20.jpg

 

opel21.jpg

 

opel22.jpg

 

opel23.jpg

 

opel24.jpg

 

opel25.jpg

 

Do twarzy w różowym?

 

 

opel26.jpg

 

opel27.jpg

 

Do dzieła........

 

Tylna klapa, głębokie rysy prawdopodobnie po antenie CB, 50/50 i po jednym przejeździe

 

opel28.jpg

 

opel29.jpg

 

opel30.jpg

 

Prace nad dachem

 

opel31.jpg

 

opel32.jpg

 

opel33.jpg

 

Praca i jej efekt na tyłku

 

opel34.jpg

 

opel35.jpg

 

opel36.jpg

 

opel37.jpg

 

opel38.jpg

 

opel39.jpg

 

opel40.jpg

 

opel41.jpg

 

opel42.jpg

 

opel43.jpg

 

opel44.jpg

 

Poniżej pozostałe panele nadwozia, zdjęcia 50/50 i zdjęcia po 1 lub 2 przejazdach FG500

 

opel45.jpg

 

opel46.jpg

 

opel47.jpg

 

opel48.jpg

 

opel49.jpg

 

opel50.jpg

 

opel51.jpg

 

opel52.jpg

 

opel53.jpg

 

opel54.jpg

 

opel55.jpg

 

opel56.jpg

 

opel57.jpg

 

opel58.jpg

 

opel59.jpg

 

opel60.jpg

 

opel61.jpg

 

opel62.jpg

 

opel63.jpg

 

opel64.jpg

 

opel65.jpg

 

opel66.jpg

 

opel67.jpg

 

Po wykonanej korekcie całe auto przetarte cleanerem Sonax

 

opel68.jpg

 

A następnie potraktowane nabłyszczaczem

 

opel69.jpg

 

Po wyjeździe z garażu w których pojazd spędził ponad 14h prezentuje się tak

 

opel70.jpg

 

opel71.jpg

 

opel72.jpg

 

opel73.jpg

 

opel74.jpg

 

opel75.jpg

 

opel76.jpg

 

opel77.jpg

 

opel78.jpg

 

opel79.jpg

 

opel80.jpg

 

opel81.jpg

 

opel82.jpg

 

opel83.jpg

 

opel84.jpg

 

opel85.jpg

 

opel86.jpg

 

opel87.jpg

 

Pozdrawiam i zapraszam do oceny.

Link to comment
Share on other sites

Efekt naprawdę dobry. Tak jak kolega wyżej napisał dobry cleaner i wosk i będzie malina.

 

Co do pracy jeszcze to zdjęcia 50/50 pokazuj lepiej po końcowym już przejeździe FG500, żeby dokładnie ocenić co udało się ocenić.

 

Jeszcze jedno pytanie: Czy mi się wydaję czy opierasz się o drzwi stojąc na drabince ? :idea:

Link to comment
Share on other sites

W NL większość aut ma tak zamontowany gaz,

 

Dokladnie, instalacja holenderska, auto sprowadzone ;)

Lampy nie ruszane, próbowałem, ale nic co miałem pod ręką nie dało im rady. Są zmatowiałe, a poza tym pokryte jakimś żółtym nalotem, jakby przytopione czy coś.

O przednich mówię oczywiście.

 

Czy mi się wydaję czy opierasz się o drzwi stojąc na drabince ?

Pozycja tylko do zdjęcia :D robione na samowyzwalaczu...

Link to comment
Share on other sites

adk, większość holenderskich aut ma takie lampy. Ja swoje robiłem menerną 500 a potem 3000 i o o niebo lepiej. Tzn ja nie miałem zżółkniętych, ale lekko porysowane i chropowate od uderzania w robale :P

Link to comment
Share on other sites

Stan tego auta przed korektą masakra - tyle swirli i to jeszcze na czarnym :? Ale dzięki Twojej ingerencji można powiedzieć, że auto naprawdę teraz prezentuje się znakomicie i godnie tak jak przystało na samochód tej klasy :good: Przyczepiłbym się o ten nabłyszczacz ale ktoś już to zrobił a poza tym masz niedługo liznąć Vectre woskiem więc wybaczamy :D

Link to comment
Share on other sites

masz niedługo liznąć Vectre woskiem

 

Wosk jest w drodze, pozostanie namówić właściciela na wizytę :dontknow:

 

większość holenderskich aut ma takie lampy

 

Z rysami i chropowatością radziłem sobie w innych autach, tutaj jest coś w postaci nalotu (lakier/klej :/ ) i z tym jest problem.

 

auto z Holandii

 

Tak, z Holandii

Link to comment
Share on other sites

Trudno powiedzieć, a to dlatego że nie mam porównania z żadnym innym producentem.

Cleaner nakladałem ręcznie za pomocą załączonej gąbki, wydaje mi się że jest bardzo łatwy w użyciu, gąbką wyciera się go praktycznie do sucha a fibra właściwie zbiera tylko pozostały kurz. Lakier wydaje się być czysty :oops:

Link to comment
Share on other sites

Trudno powiedzieć, a to dlatego że nie mam porównania z żadnym innym producentem.

Cleaner nakladałem ręcznie za pomocą załączonej gąbki, wydaje mi się że jest bardzo łatwy w użyciu, gąbką wyciera się go praktycznie do sucha a fibra właściwie zbiera tylko pozostały kurz. Lakier wydaje się być czysty :oops:

Jutro przetestuje, leży i czeka aż skończę :ad:

Od 7 rano z polerke i dopiero 3/5 auta, męczące cholerstwo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.