fazy Posted June 18, 2012 Report Share Posted June 18, 2012 Witam, może ktoś z was będzie wiedział jak można zaklasyfikować lakiery sikkens pod względem twardości w skali od 1-10 czy porównawczo do BMW, Peugeota ( z którymi miałem styczność ) czy innych marek. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted June 18, 2012 Report Share Posted June 18, 2012 Zdajesz sobie sprawę z tego że sikkens to producent i lakierów ma od groma. To tak jak byś zapytał o wosk zymola, czy jest trwały. Pytanie tylko który? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted June 18, 2012 Author Report Share Posted June 18, 2012 cześciowo tak, kolega ma samochód pomalowany takim lakierem, chciałbym się mniejwiecej zorientować w temacje, w jakich mniejwiecej grupach twardości można go spotkać. Kolega obiecał sprawdzić, więc uzupełnie informacje więc będzie łatwiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 kolega ma samochód pomalowany takim lakierem Fabrycznie czy ponownie malowany? Bo jeśli ponownie, to nie porównuj tego lakieru do piecowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 Dlaczego nie? Pewne grupy lakierów, najcześciej HS, są twarde. Mógłbym powiedzieć, że równie twarde co niektóre fabryczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 LOL co ma wspólnego producent z twardością lakieru ? Każden ma w ofercie kilka modeli lakierów o róznym stopniu twardości. Nie da się tego porównać w żaden sposób z tzw. fabrycznym lakierem (który notabene jest tym samym lakierem). Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 Dlaczego nie? Pewne grupy lakierów, najcześciej HS, są twarde. Już kilka razy tłumaczyłem ze oznaczenie MS, HS, VHS nie ma nic wspólnego z twardością. Oznacza tylko i wyłącznie zawartość związków stałych w lakierze. [ Dodano: 19 Czerwiec 2012, 15:02 ] lakieru do piecowego. Że niby co? To od kiedy samochody są lakierowane piecowo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 Bo jeśli ponownie, to nie porównuj tego lakieru do piecowego. z aut seryjnie produkowanych lakier piecowy miał tylko trabant miki już tak przy okazji jaki byś polecił twardy lakier bezbarwny ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 Że niby co? To od kiedy samochody są lakierowane piecowo? Miałem na myśli potoczną nazwę fabrycznego procesu lakierowania i temperatury suszenia. Jako lakiernik zapewne wiesz o jakie róznice mi chodzi. W sumie wszystkie lakiery - zwykłe czy o podwyższonej twardości w praktyce to jedno i to samo g****. Fabryki nie poprawisz. Jak złamiesz nogę i pójdziesz do chirurga to później masz lepiej czy gorzej? Tak samo jest z naprawami blacharsko - lakierniczymi. Taka jest moja teoria, ale że na forum są w większości praktycy, to niech może oni się wypowiedzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
fazy Posted June 19, 2012 Author Report Share Posted June 19, 2012 Pytam bo nie jestem obeznany w temacie, samochód był lakierowany "wtórnie" przez lakiernika, pytam bo po prostu prawdopodobnie będe miał za zadanie wykonać korektę na tym samochodzie. Orietacyjnie chciałem sobie zarezerwować ile czasu będzie mi potrzeba, na wykonanie całej roboty, a że z czasem jest krucho, przed przystąpieniem do działania było by mi dużo łatwiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 Miałem na myśli potoczną nazwę fabrycznego procesu lakierowania i temperatury suszenia. Jako lakiernik zapewne wiesz o jakie róznice mi chodzi. Różnica między kabiną w fabryce, a taką w lakierni jest jej wielkość nic po za tym. W sumie wszystkie lakiery - zwykłe czy o podwyższonej twardości w praktyce to jedno i to samo g****. Fabryki nie poprawisz. Jeśli w fabryce samochodów marki np: GONGODZILA używają do lakierowania lakierów firmy CIUCIURUCIU i ja w mieszalni mogę taki sam lakier kupić i nim robić to jaką widzisz różnicę? Jak złamiesz nogę i pójdziesz do chirurga to później masz lepiej czy gorzej? Tak samo jest z naprawami blacharsko - lakierniczymi. Jak możesz porównywać żywą tkankę do kawałka złomu? [ Dodano: 20 Czerwiec 2012, 01:23 ] miki już tak przy okazji jaki byś polecił twardy lakier bezbarwny ? Z dodatkami ceramicznymi lub SR(scratch resistant). Najważniejsze żeby był tego samego producenta co baza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now