Skocz do zawartości

Twardość lakierów - Sikkens


fazy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ktoś z was będzie wiedział jak można zaklasyfikować lakiery sikkens pod względem twardości w skali od 1-10 czy porównawczo do BMW, Peugeota ( z którymi miałem styczność ) czy innych marek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześciowo tak, kolega ma samochód pomalowany takim lakierem, chciałbym się mniejwiecej zorientować w temacje, w jakich mniejwiecej grupach twardości można go spotkać.

 

Kolega obiecał sprawdzić, więc uzupełnie informacje więc będzie łatwiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie? Pewne grupy lakierów, najcześciej HS, są twarde.

 

Już kilka razy tłumaczyłem ze oznaczenie MS, HS, VHS nie ma nic wspólnego z twardością. Oznacza tylko i wyłącznie zawartość związków stałych w lakierze.

 

[ Dodano: 19 Czerwiec 2012, 15:02 ]

lakieru do piecowego.

 

Że niby co? To od kiedy samochody są lakierowane piecowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby co? To od kiedy samochody są lakierowane piecowo?

Miałem na myśli potoczną nazwę fabrycznego procesu lakierowania i temperatury suszenia. Jako lakiernik zapewne wiesz o jakie róznice mi chodzi.

 

W sumie wszystkie lakiery - zwykłe czy o podwyższonej twardości w praktyce to jedno i to samo g****. Fabryki nie poprawisz.

Jak złamiesz nogę i pójdziesz do chirurga to później masz lepiej czy gorzej? :-]:D Tak samo jest z naprawami blacharsko - lakierniczymi.

Taka jest moja teoria, ale że na forum są w większości praktycy, to niech może oni się wypowiedzą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo nie jestem obeznany w temacie, samochód był lakierowany "wtórnie" przez lakiernika, pytam bo po prostu prawdopodobnie będe miał za zadanie wykonać korektę na tym samochodzie. Orietacyjnie chciałem sobie zarezerwować ile czasu będzie mi potrzeba, na wykonanie całej roboty, a że z czasem jest krucho, przed przystąpieniem do działania było by mi dużo łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli potoczną nazwę fabrycznego procesu lakierowania i temperatury suszenia. Jako lakiernik zapewne wiesz o jakie róznice mi chodzi.

 

Różnica między kabiną w fabryce, a taką w lakierni jest jej wielkość nic po za tym.

 

W sumie wszystkie lakiery - zwykłe czy o podwyższonej twardości w praktyce to jedno i to samo g****. Fabryki nie poprawisz.

 

Jeśli w fabryce samochodów marki np: GONGODZILA używają do lakierowania lakierów firmy CIUCIURUCIU i ja w mieszalni mogę taki sam lakier kupić i nim robić to jaką widzisz różnicę?

 

 

Jak złamiesz nogę i pójdziesz do chirurga to później masz lepiej czy gorzej? :-]:D Tak samo jest z naprawami blacharsko - lakierniczymi.

 

Jak możesz porównywać żywą tkankę do kawałka złomu?

 

[ Dodano: 20 Czerwiec 2012, 01:23 ]

miki już tak przy okazji jaki byś polecił twardy lakier bezbarwny ?

 

Z dodatkami ceramicznymi lub SR(scratch resistant). Najważniejsze żeby był tego samego producenta co baza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.