Jump to content

M101 Foam Cut Compound


geo
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Do zakupu i testu zachęciły mnie posty jankesów znalezione na amerykańskich forach zachwalające produkt firmy Meguiars o numerze 101.

 

Szczególnie takie porównania:

 

Pimp Juice....

Charlie Sheen Cocktail....

The Jesus of Compounds....

 

Jak tu nie kupić?!

 

Produkt przeznaczony na Europe i Azje , niestety na razie niedostępny w PL i z info które otrzymałem od Meguiars Polska do końca roku nic się nie zmieni. Choć mam nadzieje, że będzie inaczej!

 

Do rzeczy:

Konsystencja: Jak ktoś macał 105 Megsa to 101 jest bardziej ziarnista co da się wyczuć opuszkami palców. Porównując do Fast Cut+ ziarno bardzo podobne.

Zapach: podobny do FC+

Obiekt do testowania: Maska Focusa w kolorze białym, lakier akryl, twardość: idealny do korekty(średnia).

 

Cena: 47,49euro (NL)

Maszyna: Makita

Pady: Futro Flexipads, Futro Lake Coutry purpurowe, gąbki Lake Country CSS pomarańczowy, biały i czarny, 3M żółty i niebieski.

Inspekcja: IPA , światlo Brinkmann DX, halogen.

 

Produkt jak nazwa wskazuje skierowany do użytkowników gąbek.

105 - ę która była robiona pod futra znam dosyć dobrze i wiem, że fajne efekty można osiągnąć również na gąbkach.

tłumaczę się dlatego, ponieważ

101 na padach LC na lakierze Focusa przy 1500obr/min grzały lakier po kilku próbach, gąbki wymieniłem na futro.

 

p1010009jy.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Prawa strona zmatowiona papierem o gradacji 1200, Lewa 1500.

 

p1010011us.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010012lc.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010017pt.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010019xx.jpg

 

Brinkmann

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010029yz.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Świetlówka na stronie 1200

 

p1010036v.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010037o.jpg

 

Świetlówka 1500

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dwa podejścia strona 1200

 

p1010040wq.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010044rs.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dwa podejścia strona 1500

 

p1010060ta.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010065t.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wykończenie jedno podejście Meguiars 205

 

p1010066upf.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010006gb.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Na masce forda i kombinacji 101 plus futro Flexipads na stronie zmatowionej papierem 1200 po 3 podejściach panel był gotowy do wykończenia pastą 205 na niebieskiej gąbce 3M

Strona zmatowiona papierem 1500 po tej samej kombinacji była gotowa po dwóch podejściach.

Pracowałem po rozprowadzeniu pasty na mocnym docisku obroty ok.

1700 dwa ostanie przejścia 1000obr/min lekki docisk.

 

Na boku (brak foto) zrobiłem test FC+ na futrze Flexi i gradacji 1500, po dwóch podejściach ślady po szlifie zostały "ściągnięte" ale FC+ narobił trochę syfu nie dającego się wykończyć 205 na niebieskim 3M.

 

101 + LC futro/gąbka po dwóch podejściach efekt: szybsza korekta, minimalnie gorsze wykończenie.

 

 

 

Maska Fiat Punto Evo

 

Celem było usunięcie dwóch defektów, nie jestem właścicielem wiec nie zdecydowałem się na matowanie rocznego auta do testu.

Chciałem na ciemnym lakierze po jednym podejściu zobaczyć powierzchnię.

Kombinacja: 101 + LC CSS pomarańczowy prędkość: nie przekroczyłem 1600 obr koniec 2 przejścia ok 1000obr.

Moja ocena: 105 na zółtym padzie 3M takiej "petardy" nie zostawia! Na fotce może nie widać ale tak małych hologramów po mocno ściernej kombinacji nie widziałem.

 

Podczas pracy nie miałem problemu z temp. lakieru.

 

Tak zrobiłem dwa panele oceniając gotowość powierzchni pod 205 i Ultrafina.

205 dała rade po razie, Ultrafina po dwóch (na średnim docisku) przy kombinacji, 205 + 3M niebieski, LC czarny!

 

 

 

p1010062k.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010063b.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010070bx.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010074ta.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010089x.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

W czasie ok 2 tyg być może będę w stanie przetestować produkt na dwóch rożnych/innych lakierach.

 

Kończąc

 

- pylenie (robienie syfu/ocena na futrze) mniej od FC+ i FG500, na kolorze białym i granatowym tragedii nie odnotowałem.

- pracowałem pastami ściernymi Meguiars 105 (futro, pady), Menzerna FG500(futro, pady), Scholl S3(poprzednia edycja tylko pady) 3M(pady i futro).

- czas pracy: możliwy dużo dłuższy od wyżej wymienionych.

 

Porównując: siła tnąca 3M Fast Cut+ , finisz... Meguiars !!?

 

 

Dzięki za przeczytanie.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy test :good:

 

Jeśli oglądałeś maskę Forda nie tylko pod halogenem i brinkmanem, ale też przy słabym, sztucznym świetle (latarnie, market), bądź zachodzącym słońcu, pod kilkunastoma kątami i jest OK - nie mam pytań, ściągam galon 101.... :-];)

 

Dlaczego? ano dlatego, że średnio wierzę w usunięcie szlifu 1200 dwoma przejazdami jakiejkolwiek pasty....nie mam na myśli oczywiście "przywrócenia" połysku, wiem - trwa to chwilę :D;)

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego? ano dlatego, że średnio wierzę w usunięcie szlifu 1200 dwoma przejazdami jakiejkolwiek pasty....nie mam na myśli oczywiście "przywrócenia" połysku, wiem - trwa to chwilę :D;)
+1 po papierze 1500 6 przejazdów FC+ i jeszcze są widoczne ślady po papierze, chyba że tylko delikatnie muśnięte było tymi papierami
Link to comment
Share on other sites

gruby_RS umiem ocenić lakier po korekcie.

Napisałem wyżej lakier na focusie jest wręcz idealny do takich zabaw.

101 można pracować dużo dłużej niż FC+

Jestem pewien, że na innych lakierach sprawa po szlifie może wyglądać inaczej, postaram się to sprawdzić w najbliższym czasie.

Link to comment
Share on other sites

umiem ocenić lakier po korekcie.

 

nie twierdzę, że jest inaczej :-];) po prostu po moich zabawach z papierami, to wiem tylko, że nic nie wiem... :D Ostre, bezpośrednie światło naprawdę niewiele mówi o stopniu i poprawności wyciągnięcia papieru... :dontknow:

 

postaram się to sprawdzić w najbliższym czasie.

 

Wątek, jak widać, cieszy się ogromnym zainteresowaniem :/ , ale ja czekam niecierpliwie ;):good:

 

p.s. w halach z flagami i "autoryzacją" to nie mają problemu :lol: . "Trajzak" "półtora", potem szybko "trzy", dwa zielony, raz żołty i raz niebieski - luuuusssstroooo Panie, lustroooo - pół godziny i na "wydawkę" :D:lol:;)

Link to comment
Share on other sites

Fajny temat :) Ciekawe porównanie.

Plus za rozsądek. :good:

 

Do naśladowców:

 

Zastanówcie się po co tak piłować klar?

 

Ten z reguły po takich szlifach jest znacznie podatniejszy na zarysowania.

Więc jak już ktoś bardzo chce to robić, przypominam o prewencji pod tytułem "Jak to się robi, żeby sobie nie narobić..." :acute:

 

1200 dwoma przejazdami jakiejkolwiek pasty

 

To jest prawie możliwe przy szlifie 1500 :song: Masz nawet Pad, który to zrobi, ale potrzeba też pary w łapach, dobrą pastę i trochę szczęścia. Ważna jest prędkość przejazdu i uzyskana temperatura. Czasem 2 przejazdy to za mało na wypracowanie pasty. Dobrze to robić w temperaturze otoczenia 2-5 stopni .

Link to comment
Share on other sites

gruby_RS, też wiem coś o tym. Sznyty po papierze sa bardzo ciężkie do sfotografowania i widać je tylko "czasami" przy odpowiednim świetle, kącie i z okiem 2cm od lakieru.

 

Po ręcznej pracy papierem 2000 na klocku zostają takie rowy w lakierze, że wyprowadzenie tego obojętne jaką pastą jest praktycznie niemożliwe.

Znaczący jest tutaj bardzo twardy i płaski pad jak w przypadku ścinania morki.

 

Jak ręcznie, to 2000->2500->3000 i wtedy jest szansa to usunąć.

 

Bez maszynki juz się nie zabieram za takie zabawy, a bawiłem się od bardzo miękkiego Lexusa po kamień :)

 

Masz nawet Pad, który to zrobi

Jaki masz konkretnie na myśli?

Link to comment
Share on other sites

Jak to się robi, żeby sobie nie narobić..." :acute:
ja sobie właśnie narobiłem, trizact zamówiony, nowy kompresor w drodze bo ręcznie tego już nie wyprowadzę :mrgreen: stąd mój powyższy post

 

mam jeszcze jedno pytanie do autora testu papiery były nowe jeszcze "ostre" czy już trochę używane ?

Link to comment
Share on other sites

Jaki masz konkretnie na myśli?

 

Taki bordowy ;)

 

nowy kompresor

 

Wiesz Marek, że przy Trizact potrzebna jest odpowiednia wydajność kompresora? 8-)

Zamówiłeś jakiś konkret?

Link to comment
Share on other sites

"Trajzak" "półtora", potem szybko "trzy", dwa zielony, raz żołty i raz niebieski - luuuusssstroooo Panie, lustroooo - pół godziny i na "wydawkę" :D:lol:;)

 

Wydałeś na nowe ''cudowne'' pasty sporo kasy, robiłeś dwa elementy cały dzień i w sumie wyszło to samo. :D

Link to comment
Share on other sites

SJake bardzo konkret, tylko źle napisałem że nowy, używany ale bardzo duży 8-) 200 litrów moc 3KM wydajność koło 400 litrów tak myślę

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj na szybko.

Skoda Fabia lakier biały, według mnie troszkę twardszy od Focusa (auto rodziny).

Matowanie: Papier nowy, gradacja 1200

Combo: 101 + LC Purpurowy - byłem bardzo ciekaw.

3 podejścia, nie przekraczając 1500obr/min i szlif co może zostało mało umiejętnie pokazane na fotce zniknął!

 

 

 

p1010010zo.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010008bw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010011mw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tu "rany" po szlifie udało się umieścić na fotce. W garażu nad maską jest zawieszona świetlówka przy której nie da się nie wyłapać takiego defektu jak "faldy" na lakierze.

 

p1010015ek.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010014tf.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010028ts.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

p1010022ff.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Postaram się zrobić dokładniejsze fotki lakieru "po" i sprawdzić w boju nr 101.

Zgadzam się, że jest to ostra ingerencja w klar dlatego testowałem na własnych autach.

Zapewniam nie jest to mój pierwszy kontakt z materiałami ściernymi typu past, pady , futro, papier. Od prawie 2 lat wykonuję usługi dla przedstawiciela jednego z setki banków działającego na polskim rynku(samochody leasingowe) w 95% koncertuję się tylko na lakierze.

 

Panowie gdzie napisałem, że defekty usunąłem dwoma przejazdami?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.