Jump to content

Citroen Xsara '98


adk
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Chcę przedstawić Wam prace nad Citroenem Xsarą, wozidełko z 1998 roku, w 2000 kładziony nowy lakier na całym samochodzie, niebieski metalic, dodatkowo maska poprawiana w 2002r. przez tego samego lakiernika.

Samochód jest eksploatowany bardzo intensywnie, w ciągu 12 Tatko przejechał nim ponad 500kkm, dba o niego ale tylko pod względem mechanicznym, estetyka odchodzi na bok i sprowadza się do zeskrobania brudu raz na trzy tygodnie w momencie kiedy nie da się rozpoznać koloru.

 

Sprawa wygląda następująco, auto było już raz polerowane – jakieś 4 miesiące wcześniej przez jakiegoś Ojca znajomego, na szybko bez specjalnego spuszczania się nad robotą, jakoś je tam ogarnął, po czym auto zostało nawoskowane i banan na twarzy właściciela utrzymywał się aż do pierwszego mycia samochodu – wosk spłynął razem z szamponem, wylazły rysy i hologramy.

 

Wczoraj pierwsza wolna sobota od kilku tygodni, pomyślałem że warto by coś z tym fantem zrobić? Przeznaczyłem na to tylko 1 dzień......

 

Pomocnicy:

Mycie nadwozia: Szampon Nigrin, Nerta

Mycie kół, listew, szczelin, plastików: Nerta, Akra

Przygotowanie lakieru: Pasty KochChemie i Cleaner Sonax

Wosk nadwozie i koła: Sonax Premium

Szyby: Niewidzialna Wycieraczka Autoland – polecam!!!

Polerka mechaniczna: SicoTools

Pady: White and Black – CSV oraz pomarańcza NoName

 

imgp8027u.jpg

 

Jak nietrudno zauważyć arsenał zdecydowanie budżetowy, według wielu na pewno mało skuteczny i niewystarczający do osiągnięcia rezultatu, może..... :D

 

Zdjęcia robione Pentaxem X70 i dlatego 50/50 oraz zdjęcia rys są tak dupowate....

 

Prace zaczęły się wczoraj o godzinie 6:00 i trwały do 17:00

Na początek kilka zdjęć obrazujących stan ogólny samochodu przed przystąpieniem do działania.

 

13834377.jpg

 

36206362.jpg

 

71583713.jpg

 

29400574.jpg

 

58588762.jpg

 

61787575.jpg

 

97724176.jpg

 

Następnie Nerta w dość silnym roztworze przygotowanym specjalnie do silnych zabrudzeń oraz pod pędzelek, na listwy, klamki, zderzaki, lampy, koła.....

 

98243729.%20jpg

 

012uy.jpg

 

83835770.jpg

 

85090790.jpg

 

98243729.jpg

 

70130477.jpg

 

85090790.%20jpg

 

012uy.%20jpg

 

27067717.%20jpg

 

93730911.jpg

 

33456236.%20jpg

 

70704989.jpg

 

83835770.%20jpg

 

010da.%20jpg

 

011nzj.%20jpg

 

010da.jpg

 

011nzj.jpg

Kół nie zdejmowałem, nadkoli tez nie ruszałem ze względu na małą ilość czasu, mycie raczej powierzchowne.

 

013yd.jpg

014rt.jpg

015ma.jpg

 

Auto umyte, wysuszone i oklejone taśmą papierową, której podziękuję przy następnej pracy nad innym samochodem.

 

021gpu.jpg

 

020tq.jpg

 

019re.jpg

 

018yqs.jpg

 

016jt.jpg

 

imgp8028n.jpg

 

No i po wjechaniu do garażu próbowałem zrobić zdjęcia ubytków, poniżej fotki przede wszystkim maski, pozostałe będzie można zobaczyć w dalszej części relacji na 50/50.

Widoczne są bardzo grube rysy, nie wiem skąd się wzięły, być może rysy na podkładzie pod lakierem, być może zrobione przez papraka podczas wcześniejszego polerowania, niektóre udało się usunąć, niektóre pomimo moich najszczerszych chęci w połączeniu z niedostatecznym doświadczeniem pozostaną tam na zawsze....

 

maska5.jpg

 

maska4d.jpg

 

maska3.jpg

 

maska2p.jpg

 

Przedni prawy błotnik przed i 50/50:

 

52874508.jpg

 

22297800.jpg

 

Tutaj widać przednią maskę, na wszystkich zdjęciach próbowałem uchwycić 50/50 :D

Marnie to wygląda, widać rysy o których pisałem wcześniej, macie może jakiś pomysł na to?

 

maska6.jpg

 

56016310.jpg

 

85092923.jpg

 

Błotniki tylne lewa i prawa strona oraz drzwi, wszystkie foty mają zaprezentować efekt wykonanej pracy, mam nadzieję że zdołacie wychwycić granicę ;)

 

85092923.jpg

 

pt1bx.jpg

 

prawedrzwity.jpg

 

prawedrzwiprzd.jpg

 

lp3j.jpg

 

lp2s.jpg

 

lbt3.jpg

 

lp1jq.jpg

 

imgp8018.jpg

 

lt3v.jpg

 

lt2t.jpg

 

lbt2.jpg

 

lewaja.jpg

 

Lusterko:

 

imgp8023o.jpg

 

A tutaj prawe przednie drzwi z głębokimi rysami, widać je wyraźnie pod halogenem, niżej zdjęcie prawego boku i tez widoczne są w okolicach lusterka i na błotniku.

 

imgp8024.jpg

 

imgp8021m.jpg

 

Efekt końcowy już po wosku:

 

imgp8030.jpg

 

imgp8029z.jpg

 

imgp8028n.jpg

 

imgp8034u.jpg

 

imgp8031.jpg[/center]

 

Dziękuję za uwagę i proszę o opinie i rady jak mógłbym sobie poradzić z tymi niedoróbkami o których wspomniałem i które widać na większości zdjęć.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Używałem dwóch:

Żółta - ścieralność 3,5/5 połysk 3,5/5

Różowa ścieralność 1,5/5 połysk 5/5

według ichniejszej nomenklatury.

 

Na początku próbowałem żółtej na pomarańczowej gąbce, później przerzuciłem się na białą bo efekt nie był zadowalający. Różowa na czarnej gąbce.

Link to comment
Share on other sites

nastepnie te cuda

 

Jasna sprawa, dzięki za radę ;)

Ta najgrubsza kochchemie którą mam odpowiada chyba menzernie pf2500 a kolejna różowa ff3000 więc tak jak piszecie do zestawu potrzebuję czegoś hardcoreowego.

 

Jeszcze raz dzięki za radę!

Link to comment
Share on other sites

kurczę jak na tak krótki czas pracy i bądź, co bądź, zestaw budżetowy efekt nie jest najgorszy:)

hmm ja mam innego nigrina ;)

:good: ogólnie myślę, że efekt planowany został osiągnięty, odświeżenie + lekka korekta

Link to comment
Share on other sites

Auto było rozbite.

Obawiam się ze słowo rozbite to mało powiedziane :o

 

Ja bym radził użyć mocniejszych past i przede wszystkim doprowadzić blacharkę to do nrmy.

Na zacieki być może będzie potrzebny wodny.

Link to comment
Share on other sites

Wosk nadwozie i koła: Sonax Premium

Szyby: Niewidzialna Wycieraczka Sonaxa – polecam!!!

 

Wrzuć jakieś filmiki/zdjęcia w deszczu ;)

Jak aplikacja NW?

 

Jak widoczne są te głębsze rysy? W świetle słonecznym i w nocy gdzieś pod latarnią :o

 

Przy pędzelkowaniu reflektorów nie łatwiej było podnieść maskę? :P

 

A tak to praca fajna, na luzie :good:

Link to comment
Share on other sites

Na zacieki być może będzie potrzebny wodny

Zauważyłeś je, ja też, ale dopiero wczoraj!!

 

Wrzuć jakieś filmiki/zdjęcia w deszczu

Postaram się przy najbliższej okazji, wycieraczka działa fenomenalnie, praktycznie powyżej 55km/h możesz zapomnieć o wycieraniu szyby.

Ale trzeba się napracować bo tworzą się nieestetyczne smugi.

 

Przy pędzelkowaniu reflektorów nie łatwiej było podnieść maskę?

Łatwiej, zwłaszcza że później je polerowałem i maska była otwarta :mrgreen:

 

Jak widoczne są te głębsze rysy? W świetle słonecznym i w nocy gdzieś pod latarnią

W świetle słonecznym są już znacznie mniej widoczne.

Link to comment
Share on other sites

Ile te auto ma teraz przebiegu ?

 

W tej chwili ok 530kkm

I nadal jeździ i podejrzewam będzie jeszcze długo.

Abstrahując od tematu, bardzo żywotne silniki 1,9TD :)

 

Dzięki za miłe słowo!

Link to comment
Share on other sites

Myślalem o tym, że to mogą być rysy na podkładzie i tak przylakierowane. Na zdjęciach tego nie widać, ale praktycznie cała przednia maska ma takie koliste rysy.

 

Tylna klapa jest zmodyfikowana, wymieniona jest tylko listwa nad tablicą bo klapa pod nią rdzewiała i wkomponowany przycisk do otwierania.

Sama w sobie jest oryginalna.

Link to comment
Share on other sites

Fajna praca tylko na oponki by się coś przydało :) Widzę, że kolega też z MMz :)

 

Zamieszkuję nieopodal MMz, niedaleko ;)

Przydałoby się jeszcze kilka rzeczy zrobić.

 

Dzięki za dobre słowa! Fajnie że robota komuś się podoba ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.