adk Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Witam Chcę przedstawić Wam prace nad Citroenem Xsarą, wozidełko z 1998 roku, w 2000 kładziony nowy lakier na całym samochodzie, niebieski metalic, dodatkowo maska poprawiana w 2002r. przez tego samego lakiernika. Samochód jest eksploatowany bardzo intensywnie, w ciągu 12 Tatko przejechał nim ponad 500kkm, dba o niego ale tylko pod względem mechanicznym, estetyka odchodzi na bok i sprowadza się do zeskrobania brudu raz na trzy tygodnie w momencie kiedy nie da się rozpoznać koloru. Sprawa wygląda następująco, auto było już raz polerowane – jakieś 4 miesiące wcześniej przez jakiegoś Ojca znajomego, na szybko bez specjalnego spuszczania się nad robotą, jakoś je tam ogarnął, po czym auto zostało nawoskowane i banan na twarzy właściciela utrzymywał się aż do pierwszego mycia samochodu – wosk spłynął razem z szamponem, wylazły rysy i hologramy. Wczoraj pierwsza wolna sobota od kilku tygodni, pomyślałem że warto by coś z tym fantem zrobić? Przeznaczyłem na to tylko 1 dzień...... Pomocnicy: Mycie nadwozia: Szampon Nigrin, Nerta Mycie kół, listew, szczelin, plastików: Nerta, Akra Przygotowanie lakieru: Pasty KochChemie i Cleaner Sonax Wosk nadwozie i koła: Sonax Premium Szyby: Niewidzialna Wycieraczka Autoland – polecam!!! Polerka mechaniczna: SicoTools Pady: White and Black – CSV oraz pomarańcza NoName Jak nietrudno zauważyć arsenał zdecydowanie budżetowy, według wielu na pewno mało skuteczny i niewystarczający do osiągnięcia rezultatu, może..... Zdjęcia robione Pentaxem X70 i dlatego 50/50 oraz zdjęcia rys są tak dupowate.... Prace zaczęły się wczoraj o godzinie 6:00 i trwały do 17:00 Na początek kilka zdjęć obrazujących stan ogólny samochodu przed przystąpieniem do działania. Następnie Nerta w dość silnym roztworze przygotowanym specjalnie do silnych zabrudzeń oraz pod pędzelek, na listwy, klamki, zderzaki, lampy, koła..... Kół nie zdejmowałem, nadkoli tez nie ruszałem ze względu na małą ilość czasu, mycie raczej powierzchowne. Auto umyte, wysuszone i oklejone taśmą papierową, której podziękuję przy następnej pracy nad innym samochodem. No i po wjechaniu do garażu próbowałem zrobić zdjęcia ubytków, poniżej fotki przede wszystkim maski, pozostałe będzie można zobaczyć w dalszej części relacji na 50/50. Widoczne są bardzo grube rysy, nie wiem skąd się wzięły, być może rysy na podkładzie pod lakierem, być może zrobione przez papraka podczas wcześniejszego polerowania, niektóre udało się usunąć, niektóre pomimo moich najszczerszych chęci w połączeniu z niedostatecznym doświadczeniem pozostaną tam na zawsze.... Przedni prawy błotnik przed i 50/50: Tutaj widać przednią maskę, na wszystkich zdjęciach próbowałem uchwycić 50/50 Marnie to wygląda, widać rysy o których pisałem wcześniej, macie może jakiś pomysł na to? Błotniki tylne lewa i prawa strona oraz drzwi, wszystkie foty mają zaprezentować efekt wykonanej pracy, mam nadzieję że zdołacie wychwycić granicę Lusterko: A tutaj prawe przednie drzwi z głębokimi rysami, widać je wyraźnie pod halogenem, niżej zdjęcie prawego boku i tez widoczne są w okolicach lusterka i na błotniku. Efekt końcowy już po wosku: [/center] Dziękuję za uwagę i proszę o opinie i rady jak mógłbym sobie poradzić z tymi niedoróbkami o których wspomniałem i które widać na większości zdjęć. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizislawek Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Jakich konktetnie past kochemie uzywałes?, pewnie lekkoscierne i dlatego nie usunąłes głębszych rys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 Używałem dwóch: Żółta - ścieralność 3,5/5 połysk 3,5/5 Różowa ścieralność 1,5/5 połysk 5/5 według ichniejszej nomenklatury. Na początku próbowałem żółtej na pomarańczowej gąbce, później przerzuciłem się na białą bo efekt nie był zadowalający. Różowa na czarnej gąbce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Dokładnie. Na te rysy nie ma co się patrzeć, trzeba drzeć. Mocniejszą konfiguracją. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 Jaki produkt możecie zaproponować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizislawek Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 dokup agresywniejsza paste kochchemie albo manzerne FG500, nastepnie te cuda: Żółta - ścieralność 3,5/5 połysk 3,5/5 Różowa ścieralność 1,5/5 połysk 5/5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 nastepnie te cuda Jasna sprawa, dzięki za radę Ta najgrubsza kochchemie którą mam odpowiada chyba menzernie pf2500 a kolejna różowa ff3000 więc tak jak piszecie do zestawu potrzebuję czegoś hardcoreowego. Jeszcze raz dzięki za radę! Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielek. Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Zabrakło mocniejszej pasty a wtedy efekt był by dużo lepszy mimo tego i tak wyszło nieźle. Zastanawia mnie fakt po co lakierować roczny samochód e całości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 Auto było rozbite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miskieusz Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 kurczę jak na tak krótki czas pracy i bądź, co bądź, zestaw budżetowy efekt nie jest najgorszy:) hmm ja mam innego nigrina ogólnie myślę, że efekt planowany został osiągnięty, odświeżenie + lekka korekta Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Auto było rozbite. Obawiam się ze słowo rozbite to mało powiedziane Ja bym radził użyć mocniejszych past i przede wszystkim doprowadzić blacharkę to do nrmy. Na zacieki być może będzie potrzebny wodny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Wosk nadwozie i koła: Sonax PremiumSzyby: Niewidzialna Wycieraczka Sonaxa – polecam!!! Wrzuć jakieś filmiki/zdjęcia w deszczu Jak aplikacja NW? Jak widoczne są te głębsze rysy? W świetle słonecznym i w nocy gdzieś pod latarnią Przy pędzelkowaniu reflektorów nie łatwiej było podnieść maskę? A tak to praca fajna, na luzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 Na zacieki być może będzie potrzebny wodny Zauważyłeś je, ja też, ale dopiero wczoraj!! Wrzuć jakieś filmiki/zdjęcia w deszczu Postaram się przy najbliższej okazji, wycieraczka działa fenomenalnie, praktycznie powyżej 55km/h możesz zapomnieć o wycieraniu szyby. Ale trzeba się napracować bo tworzą się nieestetyczne smugi. Przy pędzelkowaniu reflektorów nie łatwiej było podnieść maskę? Łatwiej, zwłaszcza że później je polerowałem i maska była otwarta Jak widoczne są te głębsze rysy? W świetle słonecznym i w nocy gdzieś pod latarnią W świetle słonecznym są już znacznie mniej widoczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
herusek14 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Ile te auto ma teraz przebiegu ? Praca jak na czas bardzo miła. Nie zawsze musi być wszystko cacy.. Fajnie odświeżona cytryna Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 Ile te auto ma teraz przebiegu ? W tej chwili ok 530kkm I nadal jeździ i podejrzewam będzie jeszcze długo. Abstrahując od tematu, bardzo żywotne silniki 1,9TD Dzięki za miłe słowo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
herusek14 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Kiedyś to robili auta.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
citrofan Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 tylna klape masz od xsary 2. a tak po za tym to moga być rysy na podkładzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 Myślalem o tym, że to mogą być rysy na podkładzie i tak przylakierowane. Na zdjęciach tego nie widać, ale praktycznie cała przednia maska ma takie koliste rysy. Tylna klapa jest zmodyfikowana, wymieniona jest tylko listwa nad tablicą bo klapa pod nią rdzewiała i wkomponowany przycisk do otwierania. Sama w sobie jest oryginalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kempus Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Można prosić kilka zdjęć wnętrza po takim przebiegu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackill Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 @kempus: Wejdź na otomoto i szukaj takich z przebiegiem 180 000 km - to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 No właśnie. 500 tys km i przydomek "żywotny silnik". Jakby inne się rozpadały po 200-250 tys km. A sorry, Polska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
popov Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Fajna praca tylko na oponki by się coś przydało Widzę, że kolega też z MMz Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Oby tak dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 Fajna praca tylko na oponki by się coś przydało Widzę, że kolega też z MMz Zamieszkuję nieopodal MMz, niedaleko Przydałoby się jeszcze kilka rzeczy zrobić. Dzięki za dobre słowa! Fajnie że robota komuś się podoba Link to comment Share on other sites More sharing options...
popov Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Gdzie dokładnie jeżeli można spytać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now