Jump to content

Czarny BigBoy from the USA czyli Chrysler 300C kombi


Recommended Posts

Witam, wszystkich \m/

Przedstawia moja pierwszą grubszą pracę w tym sezonie. Pacjent trudny: wielki, czarny uni, mocno zapuszczony, o barokowych kształtach. To, że sb-ndz będzie za mało było raczej oczywiste więc wziąłem wolne i wystartowałem w piątek od rana. Praca "na wynos" bo niestety mój garaż łyka góra auta kompaktowe :roll: . Jak się okazało miejscówka którą dano mi do dyspozycji idealnie nadawała się do walki z takim grubasem.

img2715e.jpg

img2714w.jpg

img2716e.jpg

img2719tx.jpg

img2718kg.jpg

 

przysługa sąsiedzka z cyklu "cieszę się że ci sie powodzi..." rysa praktycznie do podkładu, właściciel wcześniej robił zaprawki + co większe odpryski

 

img2720g.jpg

img2724z.jpg

 

1 krok i preparat bez którego juz nie wybrażam sobie pracy: psiukamy nawet na brudne auto, idziemy rozstawiac resztę stuffu a Prick sobie działa ~o)

 

img2725s.jpg

 

po ok 10 min, oprysk z Surfexa ok 1:20, dobił to co Prick zjadł

 

img2727c.jpg

 

tak tak jak zwykle zapomniałem, najpierw woda potem chemia, nie odwrotnie ;)

 

img2728o.jpg

 

najgorsza sodoma&gomora płynieee

 

img2730x.jpg

img2731ry.jpg

img2732ih.jpg

 

spłukanie wszystkiego myjką i sekcja pędzelkowa + surfex 1:6, oj było tego troche, już sama morda może zmęczyć :D

 

img2733c.jpg

img2735pn.jpg

img2737t.jpg

img2840lg.jpg

 

felgi to niezawodny duet panów Tenzi: Alux poprawiony En-jee

 

img2738bi.jpg

img2740n.jpg

img2739j.jpg

 

mówiłem, że miejscówka idealna :u myć sobie mogłem spokojnie w garażu. Zawartość reszty pomieszczeń to temat na osobna relację, ciężko było się skupić na robocie w towarzystwie tak nobliwych klasyków :shock:

 

img2743b.jpg

img2741u.jpg

 

glinkowania nie uwieczniłem, ale spory kawałek BH po całym aucie nadawał się tylko do śmietnika

wyjazd na słońce i ocena sytuacji

 

img2744f.jpg

img2745y.jpg

img2749p.jpg

img2747m.jpg

 

lekko nie będzie, nie dość że automaty zrobiły swoje to bardzo duzo lekkich obcierek, odprysków, a cały front praktycznie szary od wypiaskowania

 

kleimy...

img2759mm.jpg

img2758aw.jpg

 

te grubsze sprawy od razu potraktowałem p2500, żeby mieć większą kontolę nad lakierem i nie smażyć go 10x maszyną w jednym miejscu

 

img2761i.jpg

 

ta gruba rysa niestety nie znikneła zbytnio, zaprawka była ciut za płytka i po zrównaniu w dalszym ciągu było zagłębienie

 

img2757b.jpg

img2764t.jpg

img2765t.jpg

img2768xu.jpg

img2767d.jpg

 

reflektory i halogeny wymagały specjalnej troski gdyż szczegolnie te drugie były zupełnie matowe

Przed

img2801d.jpg

Po

img2802ji.jpg

Reflektory p1000/p2500/FC na wełnie/UC na zołtym/M205 na czarnym, z zewnątrz odżyły, ale cały efekt psuje "zamulone" wnętrze z którym już nic się nie da zrobić

img2806n.jpg

img2809r.jpg

img2807s.jpg

 

wszystkie zmatowione miejsca wstępnie rozpracowane białym korkiem na wełniaku. Dalsza korekta to FG500 na zółtym padzie Lare (odpadł po błotniku i masce, zaczął się sypać na potęge, więcej nie kupie nie ma mowy) pomarańczowym Flexi i białym ABW

dla "piędziesiątek" warto robić ciemne lakiery :u po FG 500 czyli rysy poszły, ale do wykończenia jeszcze daleko

 

img2773vd.jpg

img2776i.jpg

img2777x.jpg

img2779h.jpg

img2780b.jpg

img2781ds.jpg

img2782x.jpg

img2783xd.jpg

img2792py.jpg

img2791b.jpg

img2793w.jpg

img2794hn.jpg

img2795f.jpg

img2796dl.jpg

 

przedni zderzak z powodu wspomnianego wypiaskowania właściwie tylko do lakierowania. Pro forma przeleciane UC, który jest mega ściemniaczem i ładnie przyciemnił i wypełnił odpryski

 

img2798v.jpg

 

Zwykle myje auto dopiero po finishu lecz ten lakier był na tyle wymagający, że trzeba było po pierwszym etapie wszystko wypłukać. Byłe pyłek czy pozostalość po fg500, która się dostała na fibre przy polerowaniu finisha zostawiała mikroryski :roll:. Do wykończenia uzyłem Megsa 205 na czarnym padzie Lare(ten akurat bardzo fajny). Konieczne byly baaardzo spokojne i wolne przejazdy praktycznie bez docisku, bo chwila swawoli i hologramy jak talala...

Końcowe mycie modnym ostatnio PURem :P fest stężenie coby tłuszcz zmyć. Gdyby nie to, że wosku nie oszczędza tobym mył tym zawsze, poślizg i piana mega :lol:

 

img2811vk.jpg

img2812bu.jpg

 

jeszcze ostatnie poprawki ;)

 

img2810li.jpg

 

Do zabezpieczenia użyłem dosyć nietypowego duetu: Cherry Glaze + Colli 845

Ona delikatna i pachnąca, on twardy cham o nieświeżym oddechu

 

img2813yl.jpg

 

Dlaczego? Ano bo Wisienka robiła na tym lakierze takie WOW, (nie 2% nie 3%, dam jej + 10% looku :shock: ) że nawet kosztem osłabienia 845 trzeba było ją dać jako podkład :u do tego ten zapach... dziwie się że nie zleciały się wszystkie szpaki z okolicy :)

Podziwiamy owoc 33 godzin pracy ~o)

 

img2815oo.jpg

img2816bh.jpg

img2817n.jpg

img2818th.jpg

img2820d.jpg

img2830sp.jpg

img2832k.jpg

img2834ah.jpg

img2836n.jpg

img2837k.jpg

img2839e.jpg

img2842w.jpg

img2862u.jpg

img2843kk.jpg

img2844h.jpg

img2845i.jpg

img2846g.jpg

img2847m.jpg

img2849w.jpg

img2851zd.jpg

img2865jh.jpg

img2866k.jpg

img2867i.jpg

img2869r.jpg

img2870v.jpg

 

Dziękuje za uwagę \m/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gruba fura i grubo poszedłeś. Efekt po powala :good: Zaje... udało się wyciągnąć głębię czerni.

Fajnych pędzli używasz, gdzie takie można dostać?

Link to comment
Share on other sites

Fajnych pędzli używasz, gdzie takie można dostać?

Dexter, tylko w Lerua je widziałem, super są, jakby specjalnie wymyślone do naszych celów ;)

Link to comment
Share on other sites

piana na feldze jest po tenzi alux czy en-jee?

Jak en-jee radzi sobie z średnio zabrudzonymi felgami?

Niezła robota na zdięciach ten czarny wygląda grubo,pewnie na żywo robi robote :-]

Link to comment
Share on other sites

piana na feldze jest po tenzi alux czy en-jee?

Jak en-jee radzi sobie z średnio zabrudzonymi felgami?

Alux praktycznie nie robi piany, ale pył hamulcowy zjada blyskawicznie. Ta piana to po en-jee z atomizera pianującego imho świetny środek 1:3-4 killer, a w mniejszym stężeniu do bieżącej pielęgnacji

Link to comment
Share on other sites

fipa, klamki i generalnie chromy na tym aucie to temat na oddzielną relację,a moim zadaniem było zrobienie lakieru. Odświerzyłem je trochę Aluchromem K2, ale tu by trzeba zasiąść na kolejny dzień ze sprzętem jak do polerki felg ;)

Link to comment
Share on other sites

opony Autoland Bamp - tak ten do zderzaków, nie smiejcie się :lol: . Od dłuższego czasu stosuje go wlasnie na opony bo trzyma dużo dłuzej od większości dedykowanych do opon środków i daje w sam raz półmatowy efekt. Na plastikach oczywiście też świetnie się sprawdza. Dla mnie jeden z tych środkow, ktore teoretycznie z racji ceny nie powinny być nawet na półce detailera, a w praktyce stojący obok 303 AP kurzy się od nie pamiętam kiedy ;)

ile czasu dałes wisience odsapnac przed nałozeniem Colli?

góra godzinę, nie było czasu, Colli ją pokrył bez gry wstepnej ;)

Link to comment
Share on other sites

To może tak :o

 

Na PLUS :good:

- fajna relacja

- autko wygląda o niebo lepiej

- zdjęcia w słońcu

 

Na MINUS :thumbdown:

- brak Irona lub podobnego

- koła nie zdjęte = niedomyte

- jw = niedomyte nadkola

- lakier upaćkany Tenzim 8-) przy myciu kół :acute:

- wet sanding :cry:

- wet sanding w złym kierunku do rys

- brudne szyby na końcowych zdjęciach :oops:

 

 

Pytania :o :

- co zrobiliście z odpyskującym klarem na drzwiach?

- wydechy nie ruszone??

Link to comment
Share on other sites

pLaYmAn, zgadza się, więcej roboty niż przypuszczalem, następnym razem mocno się zastanowie przed takim klockiem bo jednak 3 dni od rana od wieczora na 1 osobę to kupa roboty i pod koniec ma sie już odruch wymiotny :P bok tylnego zderzaka ma powierzchnie taką jak w polo np. cały przedni blotnik 8-)

Wnętrze byc może też w nim zrobię, zobaczymy

 

Co do silnika to ponoć tyn dizel sie nie opyla panie, 15 litrów chla spokojnie 8-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.